Administrație
Majorarea tarifelor de transport pentru cursele regulate din Apuseni nu a fost aprobată de Consiliul Judeţean Alba
Majorarea tarifelor pentru cursele de transport efectuate de SC „Arieşul” SA pe trasee din Munţii Apuseni nu a fost aprobată, joi, de Consiliul Judeţean Alba. Motivul a fost că preţul propus pentru un abonament lunar este mai ridicat decât preţul total în cazul achiziţionării câte unui bilet zilnic, pentru 22 de zile lucrătoare.
Firma de transport rutier „Arieşul” efectuează curse regulate în zona Munţilor Apuseni, pe rutele Baia de Arieş-Abrud, Alba Iulia-Abrud-Cîmpeni, Cîmpeni-Baia de Arieş, Cîmpeni-Albac-Arieşeni şi altele.
Operatorii firmei de transport au depus, în cursul lunii noiembrie 2011, documentaţia necesară majorării tarifelor de călătorie, însă aceasta nu a fost aprobată, din cauza neconcordanţei valorii abonamentelor cu cea a biletelor de călătorie. Ulterior, aceştia au refăcut documentaţia, solicitând majorarea tarifelor atât la abonamente, cât şi la bilete. În urma noii solicitări, preţurile propuse sunt în continuare mai mari la abonamentele de transport decât cele ale achiziţionării zilnice a biletelor, pentru 22 de zile lucrătoare.
Astfel, tarifele propuse începând cu data de 1 februarie 2012 pentru un bilet pe distanţa de 1-5 km ar fi de 4 lei, iar preţul unui abonament ar costa 108 lei, tarif care ar echivala cu aproape 5 lei pentru un bilet.
O mare parte a membrilor Consiliului Judeţean Alba s-au abţinut aprobării majorării tarifelor de călătorie vehiculate de SC „Arieşul” SA, din cauză că aceste preţuri sunt neaccesibile pentru toate categoriile de clienţi. Ioan Dîrzu şi-a exprimat părerea privind intenţia firmei de transport: „Salariile populaţiei nu au crescut, deci costurile trebuie ajustate la posibilităţile beneficiarilor. Propun să reanalizăm situaţia şi să nu ne gândim doar la firmă, ci şi la clienţi”. Consilierul Gheorghe Iviniş a explicat: „Nu poţi veni cu abonamente mai scumpe ca biletele. Un abonament ar trebui să ajungă la 75-80% din preţul biletelor, aşa este moral”.
Luând, totuşi, în considerare faptul că acea zonă nu poate fi lăsată fără un mijloc de transport regulat, consilierii au propus reluarea discuţiilor cu firma, în scopul găsirii unui echilibru al situaţiei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News