Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

MApN: Precizări referitoare la noile prevederi legale din domeniul pensiilor militare de stat. Se va păstra în plată cuantumul avantajos beneficiarului


Publicat

militariMinisterul Apărării Naționale a făcut, miercuri, 6 ianuarie, unele precizări referitoare la noile prevederi legale din domeniul pensiilor militare de stat. Astfel, în situaţia în care se vor constata diferenţe între cuantumul pensiilor recalculate şi cuantumul pensiilor aflate în plată, se va păstra în plată cuantumul avantajos beneficiarului.

Pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, la nivelul Ministerului Apărării Naţionale a fost emis Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.123/2015 pentru aprobarea „Normelor metodologice privind încadrarea în condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii, specifice personalului militar”, care a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 982 din data de 30 decembrie 2015, data de intrare în vigoare a acestuia fiind 1 ianuarie 2016. Potrivit acestor dispoziţii, militarii care au trecut în rezervă până la data intrării în vigoare a Legii nr. 263/2010, respectiv până la data de 31 decembrie 2010, trebuie să adreseze o solicitare centrelor militare în a căror rază teritorială îşi au domiciliul, în vederea reîncadrării activităţilor desfăşurate în condiţii de muncă, similar prevederilor aplicabile militarilor în activitate, în conformitate cu legislaţia actuală.

MApN reamintește că, începând cu 1 ianuarie 2016, pensiile militarilor stabilite, revizuite, recalculate sau intrate în plată în baza actelor normative din domeniul pensiilor, anterioare intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, devin pensii militare de stat şi se vor recalcula, în raport cu vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie şi cu baza de calcul actualizată conform prevederilor care reglementează salarizarea militarilor (cu luarea în calcul a majorării cuantumului brut al soldelor funcţiilor de bază din luna decembrie 2015).

Recalcularea se va face în termen de maximum 24 de luni de la data intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015, iar drepturile vor fi acordate începând cu data de 1 ianuarie 2016.

„În situaţia în care se vor constata diferenţe între cuantumul pensiilor recalculate şi cuantumul pensiilor aflate în plată, se va păstra în plată cuantumul avantajos beneficiarului, acest cuantum fiind supus indexărilor anuale ulterioare, în conformitate cu dispoziţiile art. 59 din Legea nr. 223/2015. Astfel, nicio pensie aflată în plată nu va scădea în urma procesului de recalculare pe baza noii legislaţii”, transmite MApN.

În ceea ce priveşte diferenţele rezultate între cuantumurile pensiilor cuvenite pentru luna decembrie 2010, şi cele stabilite în baza Legii nr. 119/2010, cu modificările şi completările ulterioare sau în baza O.U.G. nr. 1/2011, acestea se vor restitui la cererea beneficiarilor, în mod eşalonat, pe o perioadă de cel mult doi ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Modalitatea de acordare a acestor diferenţe se va stabili prin norme aprobate prin hotărâre a Guvernului, emise în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a Legii.

„La această dată, proiectul de hotărâre sus-menţionat este deja elaborat, fiind demarată procedura de semnare de către instituţiile cu atribuţii în acest domeniu în vederea includerii pe agenda şedinţei Guvernului în luna ianuarie 2016”, se mai precizează într-un comunicat al MApN.

În vederea informării oportune a persoanelor interesate, pe pagina de internet a Casei de pensii sectoriale a M.Ap.N. sunt disponibile precizări cu privire la noile prevederi legale din domeniul pensiilor militare de stat, care clarifică probleme ridicate şi întrebări frecvente primite de la beneficiari. Această bază de date va fi actualizată permanent, în funcţie de solicitări. Pagina de internet a casei de pensii a M.Ap.N. poate fi accesată şi direct din pagina oficială a ministerului, secţiunea „Pensii militare”.

MApN transmite, de asemenea, că persoanele interesate pot obţine informaţii şi utilizând linia telefonică gratuită tip TELVERDE, cu numărul 0800.808.880, deschisă încă din anul 2010.  La acest număr de telefon răspund, în zilele lucrătoare, în intervalul 8.00-16.00, specialişti ai Casei de pensii sectoriale a M.Ap.N.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Recomandări ale specialiștilor pentru persoanele care s-au vaccinat anti-Covid. Ce trebuie să facă dacă resimt disconfort

Publicat

În contextul campaniilor de vaccinare anti-COVID-19 care se derulează în aproape toate ţările lumii, specialiştii oferă şi sfaturi utile pentru ca oamenii să ştie ce au de făcut după ce au fost vaccinaţi.

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă, pe site-ul său, ca persoanele care resimt durere sau disconfort după vaccin să discute cu medicul curant despre administrarea unui medicament fără prescripţie medicală, cum ar fi ibuprofen sau paracetamol.

De asemenea, pentru a reduce durerea şi disconfortul la locul administrării, poate fi aplicat un prosop curat, rece şi umed peste zonă. Este indicată folosirea sau efectuarea de exerciţii cu braţul.

Pentru a reduce disconfortul cauzat de febră, se recomandă consumul de lichide suficiente şi îmbrăcăminte lejeră.

Se impune apelarea medicului dacă roşeaţa sau sensibilitatea la locul administrării vaccinului creşte după 24 de ore şi dacă reacţiile adverse nu par să dispară după câteva zile.

De asemenea, Serviciul federal rus pentru supravegherea în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor Rospotrebnadzor recomandă ca cei cărora le-a fost administrat vaccinul să nu se expună la frig şi nici să se supraîncălzească, să evite stresul şi consumul de produse la care ştiu că au alergie, relatează TASS.

Academicianul Viktor Tutelian, consultant nutriţionist pe lângă Ministerul Sănătăţii rus, atenţionează să se evite timp de trei zile umezirea locului în care a fost injectat vaccinul, precum şi băile publice şi saunele. De asemenea, tot atâta timp ar trebui evitate activităţile fizice susţinute şi sportul.

Totodată, persoanele care au fost vaccinate împotriva COVID-19 ar trebui să acorde atenţie necesarului de vitamina D în organismul lor şi, dacă e nevoie, să elimine această deficienţă. Totodată, li se recomandă să consume alimente cu un conţinut ridicat de proteine. ‘Vaccinul se administrează pentru a stimula producerea de anticorpi specifici, iar anticorpii sunt structuri proteice. De aceea este mare nevoie de proteine, adică ouă, carne, peşte. Este important ca acestea să nu lipsească din alimentaţia zilnică’, explică Viktor Tutelian.

Întrucât alcoolul poate reduce sensibil imunitatea şi astfel poate face ca vaccinarea să fie ineficientă sau lipsită de sens, celor care se vaccinează li se recomandă să renunţe la consumul de băuturi alcoolice timp de trei zile după vaccinare.

Femeile şi tinerele sunt sfătuite să amâne cu două-trei luni după vaccin planificarea unei sarcini sau efectuarea unei ecografii. Sarcina este un factor de risc în cazul infectării cu SARS-CoV-2, conform experţilor ruşi. Sunt expuse unui risc ridicat în special femeile cu comorbidităţi.

Cu toate acestea, Ministerul Sănătăţii din Rusia – la fel ca instituţiile din domeniul sănătăţii din alte ţări – subliniază că riscurile în cazul vaccinării sunt mult mai mici decât posibilele consecinţe ale infectării cu SARS-CoV-2.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Voluntarii din Alba Iulia adună capace de plastic pentru cazuri medicale. Povestea unei campanii atipice

Publicat

Voluntarii din Alba Iulia s-au alăturat unei campanii naționale care presupune strângerea de capace de plastic, pentru cauze umanitare. 

Aceștia se organizează cu ajutorul grupului de Facebook ”Fapte bune din Alba”. Capacele strânse se adună la câteva magazine din oraș, care îi sprijină pe voluntari, lista lor fiind publică pe grupul respectiv.

Capacele sunt duse la Cluj, unde sunt preluate de Capace cu suflet și vândute, iar banii adunați din reciclarea lor sunt dublați de o persoană cu suflet mare, pe care inițiatorii campaniei o numesc ”îngerul sau păzitor” și care dorește să rămână anonimă.

Banii strânși sunt apoi donați spre diverse cazuri medicale.

  • Una dintre donațiile din anul 2020 a mers către Căsuța Blondie, un spațiu de tranzit realizat de Asociația Blondie, care oferă dreptul la viață și la dezvoltare copiilor bolnavi și singuri, celor care provin din familii cu probleme sociale, care au suferit intervenții chirurgicale complexe sau care au nevoie de un mediu atent controlat pentru o perioadă de timp, după externare.

Voluntarii strâng doar capace datorită raportului volum/greutate și a faptului că pot fi usor stocate și transportate față de alte tipuri de materiale reciclabile.

Sunt bune aproape orice de capace de plastic: de la PET-uri, sticle de lapte, iaurt, gel de duș, șampon, balsam, detergent de vase, stick-uri de lipici, tuburi de muștar, ketchup, de la borcanelele de plastic cu gumă de mestecat, de la borcanele de Nutella, de la cutiile de medicamente sau vitamine, capace de la spray-uri sau creme de față și de corp și multe altele.

Campania a început în 2013, la Cluj, iar treptat a prins amploare mare: se colecteaza acasă, la serviciu, la restaurante, la cafenele, la școli și la gradinițe și oriunde altundeva dorește lumea.

De atunci s-au strâns tone de capace, care au fost transformate în bani pentru cazuri speciale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sporuri de până la 7,5% din salariu pentru polițiști, cu impact bugetar de 119 milioane lei. Precizările ministrului de Interne

Publicat

Aproximativ 76.000 de angajați ai Poliției Române primesc din luna ianuarie sporul de titlu de specialist de clasă, care se calculează ca procent din salariul de bază și este acordat în trei trepte, de 2,5%, 5% și 7,5%.

Declarația a fost făcută de Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, pentru G4Media.ro

”Am ajuns la o soluție cu sindicatele încă din decembrie anul trecut, ceea ce înseamnă că acest spor a intrat în plată în ianuarie. Este un spor care exista în legislație, dar nu fusese acordat până acum, și noi am reușit să îl acordăm”, a spus Bode pentru G4Media.ro.

Acordarea sporului are un impact bugetar de 119 milioane de lei anual, potrivit ministrului de Interne.

El a mai spus că sindicatele din poliție, care au organizat proteste în care denunță înghețarea salariilor, ar trebui să îi informeze pe angajați despre noul spor plătit.

Mai multe sindicate ale poliției au protestat în ultimele două săptămâni, reclamând înghețarea salariilor la nivelul anului 2020, în contextul în care zeci de mii de angajați din sectorul privat fie și-au pierdut locul de muncă în pandemie, fie au veniturile scăzute.

sursă: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concurs MAI: Peste 8000 de candidați au dat proba scrisă pentru a deveni ofițeri de poliție. Câte locuri sunt

Publicat

Peste 8.000 de candidați, subofițeri și agenți de poliție, au susținut proba scrisă pentru ocuparea a 1.317 posturi de ofițer/ofițer de poliție în Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Selecția s-a organizat pentru trecerea în corpul ofițerilor/ ofițerilor de poliție a maiștrilor militari/ subofițerilor/ agenților de poliție, a anunțat MAI, potrivit dcnews.ro.

Vezi și Ministrul de Interne: Peste 18.000 de candidaturi pentru 2.086 de locuri, la concursurile de trecere în corpul ofiţerilor

Având în vedere numărul mare de posturi scoase la concurs pentru trecerea agenților/subofițerilor în corpul ofițerilor, respectiv 2.086, s-a luat decizia susținerii probelor de concurs etapizat, începând cu 8 ianuarie, precizează MAI într-un comunicat de presă.

Dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne cărora le-a fost aprobată demararea procedurilor de concurs, un număr semnificativ de posturi pentru care s-a organizat concursuri a fost din cadrul Poliției Române (1.210), Jandarmeriei Române (220), Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (304), Poliției de Frontieră (147).

O pondere importantă a acestor posturi au avut-o cele din cadrul structurilor operative.

În situația posturilor din aceeași specialitate pentru care s-a organizat concurs,  au fost constituite comisii centrale de concurs, care au elaborat subiectele și grilele de corectare în mod centralizat, în condiții de confidențialitate, măsuri care au fost adoptate și în ceea ce privește distribuirea lor la nivelul unităților organizatoare.

Totodată, au fost dispuse măsuri care vizau identificarea și prevenirea unor situații de conflict de interese, în scopul evitării vicierii procedurilor de concurs și al asigurării tratamentului egal al candidaților, fără discriminări.

Conducerea ministerului a solicitat structurilor organizatoare să ia toate măsurile pentru desfășurarea concursurilor în cele mai bune condiții astfel încât să fie respectate atât regulile de protecție sanitară, cât și toate condițiile de legalitate. În acest context, inclusiv Corpul Național al Polițiștilor, Direcția Generală Anticorupție și Direcția Generală de Protecție Internă au acordat sprijin de specialitate pentru a garanta transparența și corectitudinea procedurilor de concurs.

La nivelul structurilor organizatoare, atât pe parcursul desfășurării probei scrise, cât și ulterior, nu au fost semnalate situații de nerespectare a procedurilor legale privind confidențialitatea subiectelor și a grilelor de corectare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate