Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Marcel Ciolacu, propunerea PSD pentru funcția de premier. Social democrații vor să fie primii care conduc guvernul

Publicat

Social democrații au votat, în ședința Consiliul Politic Național, desemnarea lui Marcel Ciolacu pentru funcția de premier. Conducerea PSD a aprobat și rotativa premierilor.

Cele două partide majoritare discută numirea alternativă a câte unui premier, însă nu s-au înțeles încă cine să fie primul: reprezentantul PNL sau cel al PSD.

De altfel, întâlnirea echipelor de negociere PSD-PNL-UDMR programată la ora 16:00 a fost anulată. Decizia vine după întâlnirea fulger dintre Florin Cîțu, Marcel Ciolacu și Kelemen Hunor, care a avut loc la Guvern.

După ședința liderilor PSD, vicepreședintele PSD Sorin Grindeanu a declarat:

„PSD a decis în unanimitate să-l susțină pe președintele PSD Marcel Ciolacu pentru poziția de premier. Este liderul partidului care a primit cele mai multe mandate din partea românilor la alegerile parlmentare din 2020.

PSD a decis în unanimitate să acceptăm acest sistem de rotație la șefia guvernului.

Nu am dat un vot azi ca Marcel Ciolacu să fie premier peste un an jumate. Despre ce vorbim? N-avem nevoie de încurajări și de terapii de grup în interiorul CPN-ului. Nu suntem la alcoolici anonimi. Astea sunt lucruri evidente”.

Sursă: Digi24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    miercuri, 17.11.2021 at 19:11

    Iaca, ca o sa avem prim ministru un haitas. Cine stie ce specimen nastrusnic ne va oferi viitorul.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

ECONOMIE

Date îngrijorătoare de la Direcția de Statistică Alba. Cum a evoluat inflația și cu cât a crescut prețul la alimente și energie

Publicat

Creșterile de prețuri și explozia inflației sunt resimținte de români în propriile buzunare, dar ele sunt confirmate și de datele statistice.

Rata inflaţiei de la începutul anului, raportată la octombrie 2022 comparativ cu perioada similară a anului trecut, a fost de 15,3%, a transmis Direcția Regională pentru Statistică Alba.

Rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (noiembrie 2021 – octombrie 2022) faţă de precedentele 12 luni (noiembrie 2020 – octombrie 2021) este 12,4%, potrivit aceleiași surse.

Comparativ cu luna octombrie 2021, preţurile de consum în luna octombrie 2022 au fost mai mari cu 15,32%, la mărfurile alimentare s-a înregistrat o creştere de 20,58%, la mărfurile nealimentare preţurile au crescut cu 14,37%, iar la servicii cu 8,31%.

În luna octombrie 2022 (comparativ cu octombrie 2021), se înregistrează creșteri de prețuri la toate produsele si serviciile, cu exceptia serviciilor de telefonie (-1,16%).

Creșteri semnificative se înregistrează la:

Mărfuri alimentare:

  • creșteri de peste 20% se remarcă la zahăr (+62,64%),
  • ulei (+43,57%),
  • cartofi (+40,55%),
  • unt (39,25%),
  • făina (+34,54%),
  • mălai (+34,85%),
  • margarină (+30,10%),
  • brânză de vacă (+28,76%),
  • lapte de vacă (+28,16%),
  • pâine (+26,94%),
  • brânză de oaie (+25,92%),
  • alte legume și conserve de legume (+25,48%),
  • ouă (+24,66%),
  • produse de franzelărie (+24,22),
  • specialități de panificație (+22,37%),
  • pește proaspăt (+20,73);

Mărfuri nealimentare:

  • la gaze (+40,79%),
  • energie electrică (+27,01%),
  • energie termiă (+23,18%),
  • combustibil (+19,72);

Servicii: la transport aerian (+28,93%), apa, canal, salubritate (+21,85%), transport CFR (+20,92%), servicii postale (+16,05%), transport rutier (+14,80%), auto-abonamente (+13,63%). restaurante, cafenele, cantine (+12,55%), alte servicii cu caracter industrial (+11,72%).

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Regulamentul de furnizare a energiei electrice va fi modificat de ANRE. Facturare lunară, eșalonări la plată și alte noutăți

Publicat

ANRE modifică Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienţii finali. Pentru clienții casnici, facturarea va fi lunară, iar dacă este pe o perioadă mai mare, plata va fi eșalonată. Un proiect de ordin cu aceste noutăți este în consultare publică.

Prevederile regulamentului se aplică atât clienţilor finali, cât şi furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuţie a energiei electrice şi operatorului de transport şi de sistem, potrivit unui comunicat ANRE.

Proiectul de Regulament propune actualizarea şi completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi.

Client activ, facturare lunară, eșalonare la plată

Printre acestea se numără introducerea noţiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligaţiilor, modului de certificare şi de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.

„În cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară; în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura”, se mai arată în comunicat.

De asemenea, proiectul prevede pentru clienții vulnerabili eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi.

Plângeri și reclamații

Noul regulament prevede introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea.

De asemenea, se prevede detalierea și actualizarea modalităților de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea. „Astfel, clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate”.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un șofer din Alba Iulia s-a urcat beat la volan și a intrat cu mașina în gardul unei case. Ce alcoolemie avea

Publicat

pol

Un bărbat din Alba Iulia s-a urcat beat la volan, apoi a început să conducă pe străzile din oraș. La un moment dat a pierdut controlul mașinii și a intrat în gardul unui imobil. Fapta s-a petrecut joi, 24 noiembrie, iar după ce a provocat accidentul rutier a fost testat cu etilotestul. 

Fapta și modul în care s-a petrecut accidentul rutuier au fost detalitate de reprezentații IPJ Alba într-un comunicat de presă. Potrivit IPJ Alba, în data de 24 noiembrie 2022, în jurul orei 21,30, polițiștii rutieri din Alba Iulia au intervenit pe b-dul Republicii din Alba Iulia unde un autoturism a fost implicat într-un accident rutier, soldat cu pagube materiale.

Din primele cercetări, a rezultat că un bărbat de 39 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea în autoturism, dinspre stadion spre cartierul Ampoi 3, a pierdut controlul asupra acestuia, a ieșit în afara carosabilului și a intrat în coliziune cu gardul unui imobil.

În urma testării conducătorului auto, cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,65 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

FOTO: Peste 12 tone de produse second-hand oprite de la vânzare de Protecția Consumatorului Alba. Nereguli constatate și amenzi

Publicat

Peste 12 tone de haine și alte produse second-hand au fost oprite de la comercializare de comisarii de la Protecția Consumatorului Alba în urma unor controale la zeci de magazine din județ. Articolele de îmbrăcăminte erau fie uzate, neigienizate ori pentru acestea nu existau acte de proveniență, dar au fost descoperite și alte nereguli. În noiembrie, au fost date amezi de aproape 200.000 de lei la firme cu activitate în domeniu. 

În luna noiembrie 2022, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Alba a derulat acțiuni de verificare a respectării prevederilor legale la comercializarea articolelor de îmbrăcăminte şi a articolelor textile purtate sau uzate, precum și alte produse second-hand, în cadrul unei campanii la nivel național, transmite instituția, într-un comunicat.

În Alba, au fost controlate 36 de firme care activează în acest domeniu.

Amenzi și alte măsuri decise de Protecția Consumatorului Alba

Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Alba au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 29 avertismente și 29 amenzi contravenționale în valoare de 197.000 lei
  • oprirea temporară de la comecializare pentru o cantitate de peste 550 kg reprezentând produse second-hand neconforme în valoare de peste 16.000 lei
  • oprire definitivă de la comercializare pentru o cantitate de peste 12 tone de produse second-hand neconforme în valoare de circa 185.000 lei
  • interzicere de la comercializare a articolelor de îmbrăcăminte şi a articolelor textile purtate sau uzate, precum și ale altor produse second – hand cu deficienţe, până la remedierea acestora.

Nereguli constatate de Protecția Consumatorului Alba

Printre cele mai frecvente abateri constatate de comisarii CJPC Alba au fost:

  • comercializarea unor textile uzate fără sortarea produselor cu grad ridicat de uzură
  • lipsa elementelor de identificare-caracterizare
  • informare incompletă
  • lipsa certificatului de dezinfecție – dezinsecție
  • lipsa afișării prețului
  • lipsa documentelor de însoțire a mărfii
  • nerespectarea cerințelor de securitate.

„Nu tolerăm nici un fel de deficiență, așa cum consumatorii știu deja. Ținem piața sub supraveghere permanent, pentru a ne asigura că operatorii economici respectă legea și drepturile consumatorilor. Încă nu se întâmplă acest lucru în cazul tuturor, așa cum ar fi normal”, spune Emil Nistor, comisar șef adj CJPC Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax