Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

„Marea asfaltare”, în Apuseni: 50 de km din DN 75, între Bistra și Ocoliș, reabilitați printr-o investiție de 17,8 milioane lei


Publicat

Un sector în lungime de 50 de kilometri din drumul național DN 75, ce trece prin orașul Baia de Arieș și comunele Bistra, Lupșa, Sălciua, Poșaga și Ocoliș din Munții Apuseni, va fi asfaltat printr-o investiție de peste 17,8 milioane de lei. 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj a lansat marți, 11 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru executarea de covoare asfaltice la cald, cu mixtură asfaltică tip BA16 de 6 cm, cu frezare, pe drumul național DN 74, între km 85+000 și km 135+000.

Valoarea totală este estimată la 17.868.799,73 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, lucrarea este prevăzută a se executa în planul de întreținere periodică a drumurilor publice în anul 2021, durata de execuție a lucrărilor fiind de 2 luni.

Sectorul de drum studiat se află pe raza județului Alba și aparține de drumul național DN 75 care face legătura între localitatea Ștei, județul Bihor și localitatea Mihai Vieazul, județul Cluj și care se află în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj.

Contractul este împărțit pe trei loturi, respectiv:

  • Lotul 1 – DN 75 km 85+000- km 101+595 (între Bistra și Baia de Arieș) 

 

Potrivit caietului de sarcini, traseul studiat se întinde pe raza comunelor Bistra, Lupșa și a orașului Baia de Arieș. În prezent, pe sectoarele analizate au apărut o serie de degradări pe suprafețe întinse (fisuri, crăpături, etc.) care creează disconfort asupra conducătorilor auto.

Traseul are un caracter sinuos, urmând meandrele râului Arieș, cu porțiuni cu aliniamente scurte racordate prin curbe cu raze destul de mici.

Lungimea traseului este de 16.595 m, având o suprafață (incluzând partea carosabilă cu supralărgiri și suprafața până în borduri (în localități) de 106.055,47 mp.

  • Lotul 2 – DN 75 km 101+595- km 119+303 (între Baia de Arieș și Sălciua)

Traseul studiat se întinde pe raza orașului Baia de Arieș și a comunei Sălciua. În prezent, pe sectoarele analizate au apărut o serie de degradări pe suprafețe întinse (fisuri, crăpături, etc.) care creează disconfort asupra conducătorilor auto.

Traseul are un caracter sinuos, urmând meandrele râului Arieș, cu porțiuni cu aliniamente scurte racordate prin curbe cu raze destul de mici.

Lungimea traseului este de 17.708  m, având o suprafață (incluzând partea carosabilă cu supralărgiri și suprafața până în borduri (în localități) de 112.117,40 mp.

  • Lotul 3 – DN 75 km 119+303- km 135+000 (între Sălciua și Ocoliș – limita cu județul Cluj)

Traseul studiat se întinde pe raza a trei comune, Sălciua, Poșaga și Ocoliș. În prezent, pe sectoarele analizate au apărut o serie de degradări pe suprafețe întinse (fisuri, crăpături, etc.) care creează disconfort asupra conducătorilor auto.

Traseul are un caracter sinuos, urmând meandrele râului Arieș, cu porțiuni cu aliniamente scurte racordate prin curbe cu raze destul de mici.

Lungimea traseului este de 15.615  m, având o suprafață (incluzând partea carosabilă cu supralărgiri și suprafața până în borduri (în localități) de 98.040,08 mp.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

”Ciugubanul” capătă valoare: O înghețată în schimbul unui PET, recompensă pentru elevii din Ciugud implicați în reciclare

Publicat

O înghețată în schimbul unui PET reciclat! Aceasta a fost provocarea lansată elevilor Școlii Gimnaziale Ciugud în cadrul proiectului lansat recent de primărie, legat de CIUGUban.

Potrivit reprezentanților Primăriei din Ciugud, copiii au fost premiați pentru numărul record de PET-uri, doze de aluminiu și sticle reciclate, în ultima săptămână.

Astfel, toți elevii au primit gratuit înghețată, oferită de compania ALPIN 57 Lux

Ideea este o continuare a unui proiect de reciclare destinat copiilor din comună, care are la bază un concept inedit: ciugubanul.

Moneda virtuală, cum a fost denumită de reprezentanții administrației locale, este folosită, în primă fază, pentru a recompensa cetățenii, în special copiii, care colectează selectiv deșeurile și reciclează ambalajele din plastic, sticlă și aluminiu.

Citește și: CIUGUbanul, prima monedă virtuală lansată de o comunitate din România. Moneda recompensează copiii din Ciugud, care reciclează

Proiectul presupune montarea în comună a unor stații de preluare și reciclare a ambalajelor, unde cetățenii vor putea depune sticlele, PET-urile și dozele de aluminiu, iar în schimbul acestora vor primi monede virtuale, CIUGUbani, care vor putea fi folosite în comunitate.

Monedele nu au valoare de criptomonedă, ci sunt doar o formă de recompensare a cetățenilor și de stimulare a reciclării și colectării selective.

Prima astfel de stație a fost montată în curtea Școlii Gimnaziale Ciugud, prima școală smart din mediul rural din România, fiind personalizată sub forma unui roboțel.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Prințesa urbană: Nota de la capacitate nu este egală cu cine ești tu. Ce nu le spune nimeni, copiilor de 14 ani

Publicat

Scriitoarea și jurnalista Ioana Chicet-Macoveiciuc, foarte cunoscută sub numele de ”Prințesa urbană”, a abordat pe blogul ei, în maniera caracteristică, o problemă extrem de importantă pentru elevii care trec în această perioadă prin examenele de capacitate. 

Copiii resimt o mare cantitate de stress, presiune și oboseală, fără ca nimeni să le spună că nu totul depinde de un examen sau de o notă.

”Acum un an am vorbit prima oară unui grup mare de copii de 14 ani. În aceeași zi povesteam prin mesaje private cu un tânăr de 18 ani, vorbeam despre relații, examene, Luca e un copil foarte fain și prezent în viața lui.

I-am spus că urmează să am o întâlnire online cu adolescenți și el s-a oferit să-și întrebe colegii de clasă ce le-ar transmite celor cu patru ani mai tineri, dacă ar putea.

Am primit o listă atât de frumoasă! Cât de mult mi-ar fi plăcut să-mi spună și mie cineva la 14 ani toate astea!

Cât de mult m-am stresat din cauza tezelor, mi se părea că viața mea o să se sfârșească dacă iau mai puțin de 9.

Nu dormeam bine, nu puteam mânca, nu-mi pria nimic, corpul meu reacționa cum putea, bietul, cu dureri de burtă, acnee, migrene.

De multe ori nu luam note mari nu pentru că nu era pregătită, ci pentru că eram prea stresată.

Mama mă încuraja cum putea, dar profesorii puneau multă presiune, prezentau examenele astea ca pe ceva de viață și de moarte.

Ce mult mi-ar fi plăcut să știu că nu mi se va întâmpla nimic rău dacă iau note mijlocii la teze! Că nu voi fi o ratată dacă nu voi învăța pe de rost și al cinzecilea comentariu.

Ce mult mi-ar fi plăcut să-mi spună un adult că viața mea nu depinde de examenele astea, că sunt bună și prețioasă și dacă iau sub 10, că n-o să-mi pierd prietenii, familia, drumul din cauza asta”.

După o experiență îndelungată în presa scrisă, Ioana Chicet-Macoveiciuc și-a început blogul în ianuarie 2007.

”De când am devenit mamă, subiectele de pe blog se învârt în jurul vieții de familie, al unui stil de viață sănătos, al dezvoltării de sine și al creșterii copiilor cu respect și blândețe” a scris aceasta pe blog.

Citește aricolul complet pe printesaurbana.ro

Sursă foto: Pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Trei stații de reîncărcare pentru vehicule electrice, amenajate pe locuri de parcare din Alba Iulia. Unde vor fi amplasate

Publicat

Primăria Alba Iulia pregătește terenul pentru amplasarea a trei stații de reîncărcare pentru vehicule electrice, pe străzile Livezii, Mihai Viteazul și B-dul Revoluției 1989 din municipiu.  

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința din 29 iunie, un proiect de hotărâre privind aprobarea amplasării, pe domeniul public, al unor stațiilor de reîncărcare autovehicule electrice.

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a acordat anul trecut Primăriei Alba Iulia o finanțare nerambursabilă de până la 493.458,57 de lei, reprezentând 90% din valoarea cheltuielilor eligibile în valoare de 548.287,30 lei pentru realizarea proiectului vizând achiziția și montajul unui număr de trei stații de reîncărcare a acumulatorilor pentru autovehicule electrice.

Astfel, printr-un proiect de hotărâre se propune:

  • aprobarea transformării a trei locuri de parcare consecutive, aflate pe strada Livezii (în apropiere de Alba Mall) în punct de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice, inclusiv montarea unei stații de reîncărcare.

Punctul de reîncărcare va ocupa o suprafață de 34 mp, fiind compus din stația de reîncărcare ce poate efectua reîncărcări simultan, poziționată central și două parcări pentru vehiculele conectate la stație în vederea încărcării.î

  • aprobarea transformării a două locuri de parcare consecutive (locul 14 și 15) situate pe strada Mihai Viteazul – Piața Națiunii (Piața Alessandria) în punct de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice, inclusiv montarea unei stații de reîncărcare.

Punctul de reîncărcare va ocupa o suprafață de 26 mp, fiind compus din stația de reîncărcare ce poate efectua reîncărcări simultan, poziționată central și două parcări pentru vehiculele conectate la stație în vederea încărcării.

  • aprobarea transformării a 2 mp zonă verde și a două locuri de parcare consecutive (locul 69 și 70) situate pe Bulevardul Revoluției 1989 (lângă parcul Bisericii, de pe strada Vasile Goldiș, în intersecție cu Bulevardul Revoluției 1989) în punct de reîncărcare a acumulatorilor pentru vehicule electrice, inclusiv montarea unei stații de reîncărcare, pe zona verde.

Punctul de reîncărcare va ocupa o suprafață de 30 mp, fiind compus din stația de reîncărcare ce poate efectua reîncărcări simultan, poziționată central pe zona verde și două parcări pentru vehiculele conectate la stație în vederea încărcării.

Stațiile de reîncărcare vor fi semnalizate prin panouri de informare, în conformitate cu standardele europene și naționale.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Reacții extrem de critice de la Comisia Europeană, legate de PNRR. Guvernul s-a încurcat în calcule greșite și neclarități

Publicat

Comisia Europeană a transmis, joi, zeci de observaţii pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, cele mai multe dintre critici referindu-se la faptul că nu sunt justificate costurile, că lipsesc metodologiile de calcul şi că au fost furnizate informaţii neclare legate de proiecte.

Potrivit Hotnews, Comisia Europeană a transmis, joi, zeci de observaţii pe tema Planului Naţional de Redresare şi Rezilienă.

Mai multe critici se referă la faptul că nu sunt justificate costurile, că unele sunt supraestimate, că lipsesc metodologiile de calcul şi că au fost furnizate informaţii neclare legate de proiecte.

Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte Sistemul de management al apei, una dintre critici vizează faptul că valorile asumate pentru ţinte sunt, în general, mai mici decât rezultatul calculelor.

Citește și: VIDEO: Premierul Florin Cîțu nu a putut numi nici un proiect concret, finanțat în Alba prin PNRR. S-a încurcat în explicații

La alte investiţii se precizează că nu sunt furnizate punctele de referinţă şi metodologia de cost.

În ceea ce priveşte Transportul sustenabil, Comisia Europeană menţionează că pe anumite proiecte de transport feroviar nu este clar dacă standardele de costuri includ TVA sau nu şi nu sunt clare explicaţiile furnizate despre modernizarea a 30 de locomotive.

În ceea ce priveşte Fondul pentru Valul Renovării nu este clar cum se obţine costul total de 1 miliard de euro, întrucât există neconcordanţe între informaţii.

La Pilonul VI- România Educată, Comisia are de asemenea nelămuriri.

”Pentru o mai bună urmărire a costurilor, Guvernul trebuie să explice fiecare investiție, nu grupate.

Numele date diferitelor investiții nu sunt corecte

Nu sunt indicate studiile în baza cărora au fost determinate costurile. Au fost menționate prețurile pieței preluate din Ordinul Arhitecților din România, dar fără a furniza informații suplimentare”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate