Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE: Marius Sepi a fost numit secretar de stat la Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social


Publicat

marius sepiMarius Sepi a fost numit în funcție de secretar de stat la Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social. Decizia a fost publicată, miercuri, în Monitorul Oficial.

Numirea lui Marius Sepi a fost prin decizie a premierului Sorin Grindeanu.

Marius Sepi (44 de ani), lider al angajaţilor din sistemul sanitar din Alba, a fost ales vicepreşedinte al Federaţiei “Sanitas” la nivel naţional, din 2011.

Originar din Braşov, s-a mutat împreună cu familia, în 1996, la Sebeş. A absolvit Şcoala Postliceală Sanitară Sibiu.

A fost, timp de mai mulţi ani membru şi chiar vicepreşedinte al PSD Alba (până în aprilie 2011).

Marius Sepi s-a remarcat în lupta sindicală după anul 2000, în judeţul Alba.

A fost consilier judeţean din partea PSD în Consiliul Judeţean Alba în perioada 2004 – 2008. În tot acest timp a deţinut şi funcţia de vicepreşedinte al organizaţiei judeţene a PSD. Tot în această perioadă, Marius Sepi a ajuns şi preşedinte al confederaţiei CNSRL Frăţia Alba.

UPDATE: “Având în vedere că recent am fost numit Secretar de Stat în cadrul Ministerului Consultării Publice și Dialogului Social, aș dori să mulțumesc în mod public premierului Sorin Grindeanu pentru încredere și susținere, iar în al doilea rând să asigur sindicatele, patronatele, indiferent de domeniul de activitate, societate civilă și nu numai, de întreaga mea deschidere către dialog.

Deși, în prezent mă aflu de cealaltă parte a mesei negocierilor, ca fost lider de sindicat vă asigur că sunt un om deschis către dialog, un om al dreptății și al solidarității, așa cum am demonstrat în repetate rânduri.

Faptul că provin din mediul sindical cred că este un atu și nicidecum un dezavantaj, întrucât pot privi problemele indiferent de natura lor, atât din interior cât și din exterior și sunt convins că împreună cu partenerii sociali vom putea găsi soluții pentru rezolvarea sau prevenirea lor.

Și pentru că am constatat că au apărut și anumite speculații vis-a-vis de numirea mea, aș dori să subliniez un aspect important: nu trebuie să ai culoare politică pentru a fi numit secretar de stat într-un minister, oricare ar fi acesta. Pe de altă parte, știu că mă așteaptă o misiune grea, dar nu imposibilă și mai știu, din experiență, că printr-un dialog constructiv, prin implicarea tuturor actorilor și printr-un sistem de informare bine structurat, putem restabili rolul dialogului social în România.

În final, aș vrea să le mulțumesc tuturor colegilor din Federația SANITAS, precum și celor din organizația județeană Alba, organizație în care am crescut profesional de altfel, pentru susținere și încredere. Un lucru este cert însă, nu mă voi dezice niciodată de organizația în care am avut onoarea să lucrez și să mă dezvolt în toți acești 18 ani. Tot ceea ce am făcut și am realizat a fost cu dăruire, poate de multe ori cu sacrificii, însă ori de câte ori am ieșit victorioși din luptă am avut satisfacția că prin unitate și spirit de echipă putem aduce speranță și mai alesc un strop de bucurie semenilor noștri. Indiferent de poziția pe care o ocup acum, voi rămâne mereu același Marius Sepi deschis către dialog și un susținător al dreptății!”, a transmis Marius Sepi.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

28 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, sancționate de polițiștii din Alba

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr. 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 48 de ore, au fost verificate 2.042 de persoane aflate în carantină, 1.499 aflate în izolare și au fost organizate 22 de acțiuni punctuale în cadrul cărora au fost verificate 579 de persoane. Alte 40 de persoane au fost verificate în cadrul altor activități în contextul pandemiei.

Au fost controlate 21 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 77 de terase, restaurante, fastfood-uri și 122 de mijloace de transport, din care 30 mijloace de transport în comun.

Echipele de control au depistat și sancționat 28 persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și una care nu a respectat măsura crantinării/izolării.

Polițiștii recomandă cetățenilor să respecte prevederile legale pentru prevenirea răspândirii pandemiei de Covid-19, să poarte masca de protecție și să păstreze distanțarea fizică și să respecte interdicțiile privind deplasarea sau libera circulație.

Reamintim faptul că masca de protecție trebuie purtată în toate spațiile închise sau deschise, inclusiv pe stradă.

Singurele măști acceptate sunt cele chirurgicale și cele FFP2.

Acțiunile de control vor continua.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 150 de poliţişti asigură măsuri de ordine în județul Alba, în minivacanța 22-24 ianuarie. Radare și echipaje în trafic

Publicat

Peste 150 de poliţişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba vor acţiona, zilnic, pentru asigurarea climatului de ordine şi siguranţă publică, în minivacanţa prilejuită de Unirea Principatelor Române. Vor fi 12 aparate radar în trafic, iar echipaje vor fi prezenta în zone aglomerate și stațiuni turistice din județ.

Potrivit IPJ Alba, în perioada 21-24 ianuarie 2022, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba va intensifica acţiunile, va suplimenta efectivele de siguranţă publică şi va asigura prezenţa echipajelor de poliţie pentru menținerea climatului de siguranță publică, prevenirea faptelor antisociale și asigurarea unei intervenții prompte la evenimente.

Zilnic, vor acţiona, în medie, 150 de poliţişti, cu 70 de mijloace auto, care vor fi prezenți în zonele aglomerate și în stațiunile turistice și vor urmări inclusiv respectarea măsurilor de sănătate publică, în contextul pandemiei de Sars-Cov-2.

Pentru prevenirea accidentelor de circulație şi combaterea excesului de viteză, poliţiştii de la rutieră vor acţiona cu 12 aparate radar şi vor asigura prezenţa în trafic, pentru depistarea şi sancţionarea, cu fermitate, a conducătorilor auto care încalcă normele privind circulaţia pe drumurile publice.

Având în vedere numărul în creștere a cazurilor de Covid 19, Poliția face un nou apel către cetățeni, să respecte măsurile de protecție sanitară, pentru a limita răspândirea virusului Sars-Cov-2.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Evaluare Națională 2022: Când vor fi publicate noi modele de subiecte. Teste de antrenament, și pentru examenul din acest an

Publicat

examen teza lucrare

Testele de antrenament pentru elevii de clasa a VIII-a care susține examenul de Evaluare Națională 2022 vor fi disponibile începând cu luna aprilie, a anunțat Federația Națională a Părinților.

Este vorba despre teste pentru proba de limba română, care vor fi publicate săptămânal, în perioada 18 aprilie – 30 mai. Anunțul a fost făcut vineri de Federația Națională a Părinților, scrie edupedu.ro.

Potrivit sursei citate, testele vor fi elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație în funcție de rezultatele simulării pentru Evaluarea Națională, din 4 aprilie.

”C.N.P.E.E. (Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație) va elabora o scrisoare metodică în care să ofere tuturor celor interesați informații utile, în vederea eficientizării pregătirii elevilor la disciplina limba și literatura română pentru susținerea simulării probei de examen din data de 4.04.2022.

Federația se va implica în diseminarea scrisorii metodice și în tratarea cu seriozitate a simulării din data de 4.04.2022, din partea tuturor celor implicați (elevi, profesori, părinți) (…).

Specialiștii din cadrul C.N.P.E.E. vor analiza rezultatele obținute de elevi la subiectele date la simulare, pentru a avea un indicator relevant al nivelului de competențe.

În urma rezultatelor acestei analize, în perioada destinată recapitulării finale, C.N.P.E.E. va elabora teste de antrenament, care vor fi publicate săptămânal, în perioada 18.04.2022-30.05.2022, cu excepția datei de 25.04.2022″, potrivit anunțului FNP.

Simulare EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 – CALENDAR:

4 aprilie 2022 – Simulare proba Limba şi literatura română

5 aprilie 2022 – Simulare proba Matematică;

6 aprilie 2022 – Simulare proba Limba maternă;

14 aprilie 2022 – Afişarea rezultatelor

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Modele de subiecte pentru examenul de clasa a VIII-a, publicate de minister

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 (examen)

30 mai – 3 iunie 2022: Înscrierea la evaluarea națională

3 iunie 2022: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

14 iunie 2022 Limba și literatura română — probă scrisă

16 iunie 2022 Matematica — probă scrisă

17 iunie 2022 Limba și literatura maternă — probă scrisă

23 iunie 2022 (până la ora 14.00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor

23 iunie 2022 (ora 16:00 – ora 19.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie 2022 (ora 8:00 – ora 12.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie – 29 iunie 2022: Soluționarea contestațiilor

30 iunie 2022: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Structura anului școlar 2021-2022 – Semestrul al II-lea (17 ianuarie 2022 – 10 iunie 2022)

Cursuri: luni, 17 ianuarie 2022 — joi, 14 aprilie 2022

Vacanță de primăvară: vineri, 15 aprilie 2022 — duminică, 1 mai 2022

Cursuri: luni, 2 mai 2022 — vineri, 10 iunie 2022

Vacanță de vară: sâmbătă, 11 iunie 2022 — data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului școlar 2022—2023.

Anul școlar 2021 – 2022 a început la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri.

Cursurile anului școlar 2021 – 2022 au început la data de 13 septembrie 2021.

Prin excepție, pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 3 iunie 2022.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

„Birou unic”, deschis la Primăria Alba Iulia. Care sunt serviciile oferite și care este orarul de funcționare

Publicat

„Biroul unic” pentru depunerea actelor, eliberarea adeverințelor, a certificatului de urbanism, etc. a fost deschis începând de vineri, 21 ianuarie, la Primăria Alba Iulia. 

Toate actele depuse aici vor fi scanate/digitalizate, iar actele eliberate pot fi trimise și electronic, pe e-mail, la solicitarea cetățenilor, au transmis reprezentanții administrației locale.

Astăzi a fost prima zi de funcționare și a deservit, deja, peste 25 de albaiulieni, care și-au redus considerabil timpul petrecut în primărie.

Serviciile implicate, momentan, sunt: Urbanism / GIS / Cadastru / Registrul Agricol / Registratură, iar cele mai solicitate acte, prin acest birou, cu siguranță vor fi: certificat de urbanism, adeverință confirmare adresă, adeverință schimb destinație, adeverință zonificare intravilan/extravilan sau adeverință de încadrare în zona de impozit.

Orarul de funcționare este de luni până miercuri de la 7:30 la 16:00, joi de la 7:30 la 18:00 (program prelungit), iar vineri de la 7:30 la 13:30.

Detalii și informații se pot obține și la adresa de e-mail: biroulunic@apulum.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate