Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

MARȚI începe a doua sesiune de Bacalaureat 2022: ce trebuie să știe candidații. Modele de subiecte, reguli și calendar

Publicat

A doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2022 începe marți, 16 august, cu proba scrisă la Română. Primele rezultate vor fi cunoscute în 31 august, iar cele finale în 3 septembrie.

După proba scrisă la Limba și literatura română din 16 august, urmează proba obligatorie a profilului – miercuri, 17 august și proba la alegere a profilului și specializării – joi, 18 august. Vineri, 19 august este proba scrisă la Limba și literatura maternă.

Probele de competențe – comunicare orală la limba română/maternă, lingvistice la limbă străină și digitale  – se vor desfășura în perioada 22-29 august.

În 31 august se afișează primele rezultate (până la ora 12.00), zi în care se pot depune și contestații (orele 12.00 – 18.00). Notele și mediile finale vor fi anunțate în 3 septembrie.

Vezi BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte, teste de antrenament și bareme din ultimii ani. Matematică, Română, Fizică, Anatomie

BACALAUREAT 2022 – reguli la examen

  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea. Candidaţii au obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop. Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate nu sunt primiţi în examen.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.
  • Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor privind interzicerea manualelor/altor surse de informare, a telefoanelor/altor gadgeturi și a comunicării cu alții/copierea va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Candidaţii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidaţii primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfăşurării probelor scrise.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

Apoi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile şi menţiunea că au luat cunoştinţă de faptul că nerespectarea regulilor menţionate are drept consecinţă măsurile menţionate.

Supraveghere audio-video

Sălile de examen și cele de multiplicare a subiectelor sunt supravegheate audio-video.

Comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise.

În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen.

Dacă, în urma verificărilor, se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen.

Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi informează Comisia Naţională de Bacalaureat.

Corectarea lucrărilor

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluator este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

  • preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării
  • după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori
  • preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Contestații

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica nota iniţială prin creştere sau descreştere, după caz.

Comunicarea rezultatelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite candidaţilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susţinută de aceştia.

Comunicarea rezultatelor

Pentru comunicarea notelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat, înainte de etapa de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, comisiile din unităţile de învăţământ/centrele de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de bacalaureat care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învăţământ de provenienţă, judeţul, promoţia, forma de învăţământ absolvită, specializarea, notele obţinute la fiecare probă scrisă, media sau menţiunile „reuşit”/”respins”/”neprezentat”/”eliminat din examen”, după caz.

Comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen tipăresc lista rezultatelor finale după contestaţii ale candidaţilor anonimizaţi şi o afişează, conform calendarului, cu semnătura preşedintelui şi a secretarului comisiei din centrul de examen, la avizierul unităţii de învăţământ şi pe website-ul acesteia.

Rezultatele examenului naţional de bacalaureat ale candidaţilor anonimizaţi sunt afişate şi pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei şi a inspectoratelor şcolare.

Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua – organizarea examenului în Alba

Din județul Alba, sunt 558 de candidați înscriși la a doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2022. Dintre aceștia, 336 vor susține proba E.d) – la alegere în funcție de profil și specializare.

Din totalul candidaților înscriși, 384 sunt din promoția curentă.

În județul Alba, sunt organizate trei centre de examen:

  • Colegiul Economic ”D.P. Marțian” Alba Iulia
  • Colegiul Național ”Titu Maiorescu” Aiud
  • Liceul ”Horea, Cloșca și Crișan” Abrud

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

Bacalaureat în Alba – datele din sesiunile anterioare

La prima sesiune Bacalaureat 2022, 1.701 candidați (76,7%) promovat examenul din totalul de 2.219 candidați. Au fost patru medii de 10, după contestații. Pentru promoția curentă, rata de reușită a fost 80,56% (79,27% în 2021), iar pentru promoțiile anterioare – 28,74% (39,37% – în 2021). Au fost 13 candidați eliminați din examen.

Vezi TOP LICEE în ALBA după rezultate finale BACALAUREAT 2022

La a doua sesiune de Bacalaureat de anul trecut, rata de promovare era 31,71% (33,27% în 2020), după primele rezultate – 137 candidați promovați din 517 înscriși; cea mai mare medie 8,91. Au fost înregistrate 178 de contestații (majoritatea la Română, Matematică și Biologie), iar ulterior rata a urcat la 36,6% (încă 21 candidați promovați).

Calcularea mediei la Bacalaureat

Pentru fiecare candidat care a obținut cel puțin nota 5 (cinci) la toate probele scrise de examen, se calculează media generală de bacalaureat ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obținute la respectivele probe.

Nu se calculează media generală de bacalaureat pentru candidații care nu au promovat una sau mai multe probe, care nu s-au prezentat la toate probele sau care au fost eliminați de la o probă.

Media de promovare a examenului de Bacalaureat este de cel puțin 6 la probele scrise.

Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:

  • recunoașterea/echivalarea/ susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale
  • susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea
  • obținerea mediei 6 (cel puțin) la probele scrise

foto: pixabay.com

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Sistemul de supraveghere cu brățări electronice este operațional. MAI anunță când va fi introdus și în județul Alba

Publicat

Sistemul de monitorizare cu brățări electronice a devenit de sâmbătă operațional în București și în trei județe: Iași, Mureș și Vrancea. Introducerea sistemului electronic de supraveghere a persoanelor și în celelalte județe se va ace etapizat.

Potrivit Ministerului Afacerilor Interne (MAI), operaționalizarea Sistemului Informatic de Monitorizare Electronică urmează să se aplice în trei etape, determinate prin raportare la cazurile de aplicare și la aria teritorială la nivelul căreia urmează să fie operaționalizat sistemul.

  • În prima etapă, 2022 – 2023, acesta va fi implementat la nivelul municipiului București și al județelor Iași, Mureș și Vrancea,
  • în a doua etapă, în anul 2024, la nivelul județelor Bacău, Brașov, Caraș-Severin, Călărași, Cluj, Covasna, Giurgiu, Galați, Harghita, Ilfov, Mehedinți, Neamț, Prahova, Sibiu, Satu-Mare, Sălaj, Teleorman, Vaslui și Vâlcea, iar în a treia etapă, în anul 2025, la nivelul unităților administrativ-teritoriale din județele amintite
  • la nivelul județelor Alba, Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Olt, Suceava, Timiș și Tulcea.

Pentru unitățile din prima fază a programului pilot, au fost identificate și amenajate spațiile destinate desfășurării activităților de monitorizare electronică, procedura de dotare a acestora cu logistica necesară desfășurării activității de monitorizare electronică fiind definitivată.

„Utilizarea sistemelor electronice permite o creștere a gradului de asigurare a măsurilor de protecție a drepturilor persoanelor protejate, dar nu reprezintă o măsură de constrângere, ci o metodă de monitorizare/supraveghere, care permite urmărirea modului de respectare a măsurilor dispuse în cadrul unor proceduri judiciare. Utilizarea acestor sisteme nu echivalează cu protecția integrității fizice a persoanelor protejate, însă permite adoptarea unor măsuri pentru prevenirea și contracararea unui eventual contact fizic între victima violenței domestice și agresor, sau pe viitor, respectarea regulilor impuse de executarea măsurii arestului la domiciliu și a supravegherii la distanță”, arată reprezentanții MAI.

Cum se face monitorizarea

Monitorizarea se va realiza automat, fără intervenție umană, sistematic și exclusiv pe teritoriul României, asupra unor dispozitive electronice, pe baza identificatorului acestora și în raport de anumite reguli. Identitatea persoanei supravegheate și a persoanei/persoanelor protejate, care poartă dispozitivele electronice, va fi cunoscută doar de organul de supraveghere care creează semnalarea.

„Pentru monitorizarea electronică sunt stabilite roluri clare, reguli și proceduri de monitorizare, alertare și intervenție, prin partajarea informațiilor, astfel încât, în cadrul monitorizării, să nu fie cunoscute datele purtătorilor dispozitivelor de supraveghere, ci doar identificatoarele (ID-urile) acestor dispozitive, prin eliminarea intervenției umane, acolo unde este posibil, și înlocuirea acesteia cu reguli obiective.

După introducerea în sistem a semnalării, organul de supraveghere nu va avea acces la datele de localizare ale celui care poartă dispozitivul electronic.

Numai în măsura în care va fi generată o alertă (ce notifică încălcarea unei reguli stabilite) va fi posibilă asocierea identificatorului dispozitivului cu datele cu caracter personal existente în cazul de monitorizare, prin preluarea, în mod automat, odată cu generarea alertei și transmiterea acestora, împreună cu alte date de intervenție, către dispeceratul S.I.M.E. și S.N.U.A.U. 112 și astfel, către cel mai apropiat organ de ordine publică, pentru intervenție”, susține MAI.

Dispozitivul electronic de supraveghere pentru persoana supravegheată, în cazul aplicării ordinului de protecție provizoriu și ordinului de protecție, al aplicării ordinului european de protecție, control judiciar și control judiciar pe cauțiune, executării măsurii arestului la domiciliu, supravegherii la distanță, este alcătuit dintr-o componentă de tip brățară, care va fi atașată la glezna sau, prin excepție, la brațul persoanei.

Cum funcționează supravegherea cu brățări electronice

Acesta va avertiza persoana supravegheată de producerea unei alerte. Alertele vizate sunt alerta de apropiere, alerta de părăsire neautorizată a imobilului, alerta de depășire neautorizată a unui perimetru stabilit (zona de incluziune), alerta de intrare neautorizată într-un perimetru stabilit (zona de excluziune), alerta de atingere a nivelului critic de descărcare a acumulatorului și altele.

Inspectoratul General al Poliției Române a semnat, în 1 septembrie 2022, acordul-cadru pentru achiziția sistemului informatic și a 15.000 de kituri de monitorizare, în vederea implementării Sistemului Informatic de Monitorizare Electronică.

Acordul-cadru va fi implementat pe parcursul a 48 de luni, valoarea totală fiind de 165.782.991 de lei.

Conform MAI, pentru operaționalizarea sistemului, au fost instruiți polițiștii, fiind emisă și o metodologie pentru realizarea supravegherii electronice.

De asemenea, la unitățile unde funcționează sistemul-pilot, au fost luate măsuri de reorganizare structurală, fiind înființate compartimente de monitorizare electronică, dar și suplimentate funcțiile de la nivelul secțiilor de poliție rurală din cele 3 județe (Iași, Mureș și Vrancea), prin organizarea compartimentelor de patrulare și intervenție.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE-VIDEO: Festivitatea de premiere a competiției de alergare Alba Iulia City Race 2022. LISTA câștigătorilor

Publicat

În Cetatea Alba Carolina are loc festivitatea de premiere pentru cursele Semimaraton Star Transmission, Cros Star Assembly și Cursa Populară din cadrul competiției Alba Iulia City Race 2022.

Sute de sportivi și alergători din toate colțurile țării au luat startul, sâmbătă dimineața, în Cetatea Alba Carolina, în cadrul celei de-a șaptea ediții a competiției de alergare Alba Iulia City Race.

Vezi și VIDEO: Alba Iulia City Race 2022. Sute de alergători au luat startul la competiția de alergare, în Cetatea Alba Carolina

Probele din cadrul competiției au fost gândite astfel încât să fie atractive pentru un număr cât mai mare de iubitori ai mișcării în aer liber, indiferent de categoria de vârstă, sex și nivel de pregătire fizică.

  • Semimaraton Star Transmission – pe o distanță de 21 km, cu o diferență de nivel de 700 m
  • Cros Star Assembly – pe o distanță de 10 km, cu o diferență de nivel de 300 m
  • Cursa Populară – pe o distanță de 5 km, cu o diferență de nivel de 55 m
  • Family Run – pe o distanță de 2,7 km în cadrul Cetății Alba Carolina
  • Kids Race – pe distanțe între 800 și 2,7 km

Rezultate Alba Iulia City Race 2022

Semimaraton Star Transmission – 21 km

Open general masculin

  1. Peter Daniel Herman – 1:20:51,0
  2. Ionut Alin Zinca – 1:23:24,0
  3. Nicolae Balan – 1:23:25,0
  4. Viorel Pălici – 1:23:47
  5. Bogdan Damian – 1:24:24,0
  6. Ianco Slovak – 1:26:06,0
  7. Han Cristian – 1:30:32,0
  8. Alin Danciu – 1:30:47,0
  9. Paul Harsan – 1:31:39,0
  10. Darius Andronesi – 1:31:48,0

Open general feminin

  1. Monica Mădălina Florea – 1:24:02,0
  2. Ionela Dobrita – 1:42:13,0
  3. Mirela Luciana Armenean – 1:58:42,0
  4. Alis Pufu – 2:02:52,0
  5. Florina Dogaru – 2:04:08,0
  6. Elisabeta Sunzuiana – 2:05:15,0
  7. Diana Surubaru – 2:07:03,0
  8. Andreea Duma – 2:08:14,0
  9. Diana Costachioiu – 2:09:52,0
  10. Cristina Chiorean – 2:11:40,0

Cros Star Assembly – 10 km

Open general masculin

  1. Leonard Mitrica – 0:35:58,0
  2. Dragoș Pop – 0:36:07,0
  3. Marius Valentin Popa – 0:36:38,0
  4. Tudor Sevciuc – 0:38:22,0
  5. Erik Petz – 0:39:14,0

Open general feminin

  1. Madalina Elena Sirbu – 0:40:51,0
  2. Iulia Marginean – 0:41:27,0
  3. Ibolya Torok – 0:45:39,0
  4. Luisa Rasina – 0:46:15,0
  5. Maria Gabriela Herman – 0:46:47,0

Cursa Populară – 5 km

Open general masculin

  1. Raul Dan – 0:15:24,0
  2. Marius Fora – 0:15:41,0
  3. Valentin Opris – 0:15:42,0

Open general feminin

  1. Alexia Denisa Cinpean – 0:19:55,0
  2. Alexandra Cristea – 0:20:03,0
  3. Ioana Bianca Valc – 0:21:40,0

 

Cros 50+

Cros 35-49

Cros sub 35 de ani

Semimaraton 50+

Semimaraton 35-49 de ani

Semimaraton sub 35 de ani

Semimaraton OPEN

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Avertizare Cod Galben de inundații pe râuri din Alba. Hidrologii anunță torenți și viituri rapide pe râurile mici din 15 județe

Publicat

Hidrologii au emis sâmbătă 1 octombrie o avertizare Cod galben de inundații valabilă pe râuri din 15 județe din țară. INMH avertizează populația că se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de atenție.

Sunt vizate râurile din bazinele hidrografice: Arieş (judeţele: Alba şi Cluj), Mureş (judeţele: Alba, Sibiu) Tisa, Vişeu, Iza, Lăpuş (judeţul Maramureş), Tur (judeţul Satu Mare), Someşul Mare (judeţul Bistriţa Năsăud), Someşul Mic (judeţele: Bihor şi Cluj), Someş (judeţele: Cluj, Sălaj, Maramureş şi Satu Mare), Crişul Repede (judeţele: Cluj şi Bihor), Crişul Negru (judeţele: Bihor şi Arad), Crişul Alb (judeţele: Hunedoara şi Arad), , Hunedoara şi Arad), Bega (judeţul Timiş), Timiş (judeţele: Caraş Severin şi Timiş), Caraş, Nera (judeţul Caraş Severin), Bistriţa (judeţele: Suceava, Neamţ şi Harghita).

În aceste zone, ca urmare a precipitaţiilor prognozate şi propagării, se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de atenție.

Avertizarea este valabilă de sâmbătă, de la ora 18.00, până duminică, la ora 12.00.

Conform hidrologilor, fenomenele se pot produce cu probabilitate mai mare ȋn intervalul sâmbătă, ora 20.00 – duminică, ora 6.00 pe unele râuri mici din judeţele: Maramureş, Bistriţa Năsăud, Alba, Hunedoara, Arad, Timiş şi Caraş Severin.

ANM a emis sâmbătă dimineața o avertizare meteo cod galben de instabilitate atmosferică în Alba și alte 14 județe, în 1 și 2 octombrie. HARTA zonelor vizate

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Muncii: Pregătim modificări cu privire la sistemul de asistenţă socială a vârstnicilor

Publicat

Ministerul Muncii pregăteşte modificări cu privire la sistemul de asistenţă socială a vârstnicilor, respectiv la modalităţile de îngrijire pe termen lung. 

„Respectul faţă de persoanele în vârstă este o valoare fundamentală în toate societăţile şi cred că cea mai bună modalitate de a ne exprima recunoştinţa faţă de cei care au îndrumat, au inspirat şi au făcut sacrificii pentru familiile şi comunităţile lor este grija pe care le-o arătăm atunci când ies din viaţa activă. Pregătim modificări cu privire la sistemul de asistenţă socială a vârstnicilor, respectiv la modalităţile de îngrijire pe termen lung.

În acest sens, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale organizează, în perioada 1-31 octombrie 2022, concursul <Exemple de bune practici în serviciile sociale adresate persoanelor vârstnice>. Acest concurs se adresează furnizorilor de servicii sociale, publici şi privaţi, care au înfiinţat şi dezvoltat servicii sociale adresate persoanelor vârstnice şi oferă exemple de bună practică într-un context social plin de provocări, urmând să contribuie la Reforma îngrijirii de lungă durată pentru persoanele vârstnice şi promovarea îmbătrânirii active, componentă importantă a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă”, a declarat ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Marius Budăi.

Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Marius Budăi, îi felicită pe toţi cei care au ajuns la vârsta senectuţii şi care şi-au dedicat viaţa îndrumării, educării şi integrării în societate a generaţiilor din urmă, pe cei care au muncit şi ne-au fost exemple în viaţă asigurându-ne, prin munca lor, prezentul în care trăim.

„Sărbătorită la 1 octombrie, Ziua Internaţională a Persoanelor Vârstnice ne invită să reflectăm asupra integrării vârstnicilor în societate, respectiv asupra modului în care reuşim, la nivel personal şi social, să răspundem nevoilor pe care seniorii noştri le au”, se precizează într-un comunicat al ministerului.

În acest context, în domeniul protecţiei persoanelor vârstnice şi al îmbătrânirii active, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS) este preocupat să reglementeze pe termen lung nu doar sistemul de pensii, dar şi sistemul de protecţie socială. Procesul de îmbătrânire a populaţiei din România a început cu zeci de ani în urmă, iar această tendinţă s-a accelerat în ultimii 20 de ani.

Potrivit Raportului UN – World Population Prospects 2019, ponderea persoanelor cu vârsta de peste 65 de ani în cadrul populaţiei va continua să crească de la 19,2% din totalul populaţiei în 2020 la 27,7% în 2050.

MMSS a finalizat Strategia privind îngrijirea de lungă durată şi îmbătrânire activă pentru perioada 2023-2030 şi are în curs de elaborare proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii asistenţei sociale nr.292/2011, care are un capitol dedicat îngrijirii de lungă durată.

Conform sursei citate, furnizorii de servicii sociale care doresc să participe la concursul „Exemple de bune practici în serviciile sociale adresate persoanelor vârstnice” vor completa, până la data de 16 octombrie 2022, o fişă de prezentare online.

Modelul acesteia, precum şi Regulamentul de organizare a concursului de identificare a unor exemple de bune practici în servicii sociale din România pot fi găsite pe site-ul Ministerului Muncii.

Selecţia câştigătorilor va avea loc în perioada 17 octombrie 2022 – 28 octombrie 2022, iar comunicarea rezultatelor finale în data de 31 octombrie 2022.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax