Actualitate
Mașinile din UE echipate obligatoriu cu alcoolmetru, frână automată și cutie neagră. PROIECT
Oficialii europeni vor să oblige constructorii auto ca în echiparea standard a mașinilor care vor intra pe piață începând cu 2020 să se regăsească mai multe echipamente ca alcoolmetru, sistem de frânare automată sau cutii negre similare aviației. În Comisia pentru Transport a Parlamentului European se discută despre ridicarea nivelului de siguranță la nivelul autovehiculelor care circulă în Uniunea Europeană.
Motivul principal care a dus la propunerile de implementare a alcoolmetrului, al frânei automate sau a cutiei negre în rândul mașinilor din UE este reprezentat de numărul mare de accidente ce au loc pe drumurile din țările membre. Aproape 26.000 de persoane și-au pierdut viața în 2016 în accidente care avut loc în Uniunea Europeană, iar la fiecare deces se mai adaugă alte 5 persoane rănite grav care au nevoie de tratament îndelungat și costisitor.
În aceste condiții, Comisia de Transport a Parlamentului European a înaintat Comisiei Europene o propunere prin care actualele standarde obligatorii de siguranță pentru constructorii auto din Europa să fie modificate prin adăugarea în echiparea standard a mașinilor a unor sisteme care îmbunătățesc siguranța în trafic. Ultima modificare de acest tip a avut loc în 2009, când Uniunea Europeană i-a obligat pe constructori să introducă obligativitatea ESP-ul în standard, același lucru întâmplându-se în cazul martorului acustic de centură pentru șofer.
Acum oficialii europeni vor să oblige constructorii auto ca în echiparea standard a mașinilor care vor intra pe piață începând cu 2020 să se regăsească următoarele echipamente:
- Sistem de limitare a vitezei – camerele mașinii ,,citesc” indicatoarele rutiere și nu permit accelerarea peste valoarea afișată
- Alcoolmetrul de bord – pentru a putea porni mașina șoferul va trebui să sufle în fiolă, iar dacă valoarea afișată este peste cea permisă de lege mașina nu va porni
- Avertizare sonoră pentru cuplarea centurii – deși există și în prezent o avertizare, aceasta se oprește după o anumită perioadă de timp
- Frânare automată – sistemul inteligent ar urma să acționeze frâna la capacitate maximă în caz de coliziune iminentă
- Avertizare la părăsirea benzii – regăsită de cele mai multe ori în echipările superioare de pe anumite modele, aceasta ar urma să devină standard
- Cutii negre similare celor din aviație – acestea ar urma să înregistreze ultimile momente înainte de accident, astfel putându-se stabili mai ușor cauza
Rămâne de văzut dacă Parlamentul European va vota acest proiect. Deși zvonurile spun că este foarte posibil ca acest lucru să se întâmple, există o presiune din partea producătorilor auto pentru a putea menține încă o perioadă aceste echipamente ca opționale. Odată intrate în echiparea standard, acestea s-ar integra în prețul de bază al mașinii.
Sursa: Legestart.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News