Actualitate
Mașinile electrice au ajuns la cotă de piață de 24%. Care sunt planurile pentru dezvoltarea rețelei de încărcare
Maşinile electrice din România au înregistrat anul trecut o creştere de 26%. Au atins cota de piaţă de 24% în 2023.
Până în 2030, în Europa vor exista peste 75 de milioane de vehicule electrice care vor circula între diferitele reţele de încărcare, potrivit unui raport EY România.
„Viitorul e-mobilităţii depinde de partajarea şi standardizarea datelor în mod colaborativ. Cu peste 75 de milioane de vehicule electrice proiectate în Europa până în 2030, importanţa standardizării datelor nu poate fi supraestimată”, a menţionat Mihai Drăghici, Consultanţă, EY România.
În Europa, numărul de puncte de încărcare publice a crescut cu 40%
- de la aproximativ 530.000 în 2022, la 744.000 în 2023.
Dar, pe măsură ce adoptarea vehiculelor electrice se accelerează, va trebui să existe o creştere continuă şi proporţională a numărului staţiilor de încărcare.
„Îmbunătăţirea interoperabilităţii datelor poate oferi informaţii cu privire la amplasamentele unde sunt necesare noi staţii de încărcare
- pe baza modelelor de utilizare de către şoferi şi a capacităţii disponibile a reţelei, ceea ce va asigura informaţii pentru planificarea infrastructurii şi a investiţiilor”
susţin autorii studiului, potrivit Agerpres.
Integrarea inteligentă a reţelelor
Referitor la integrarea inteligentă a reţelelor, încărcarea inteligentă facilitează optimizarea energetică. Aceasta permite vehiculelor electrice să reacţioneze la preţul energiei, la capacitatea reţelei şi la disponibilitatea energiei din surse regenerabile pentru a iniţia încărcarea.
„Prin schimbul de informaţii între diferite sisteme şi actori, planificarea încărcării poate fi optimizată pe baza
- capacităţii reţelei în timp real
- prognozelor meteorologice
- preţurilor energiei electrice stabilite în funcţie de momentul utilizării
- nevoilor fiecărui conducător auto în parte.
Interoperabilitatea datelor este, de asemenea, crucială pentru serviciile „de la vehicul la reţea”, prin care vehiculele electrice pot alimenta reţeaua cu energie în timpul perioadelor cu vârf de consum. Pentru ca acest proces să funcţioneze în mod optim, trebuie să existe o armonizare între staţiile de încărcare şi vehiculele electrice”, se mai precizează în raport.
În ceea ce priveşte procesul de încărcare optimizat, şoferii au posibilitatea de a lua decizii în cunoştinţă de cauză şi de a-şi planifica eficient traseele. Se reduc astfel preocupările legate de autonomie şi se promovează adoptarea vehiculelor electrice.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Petru
sâmbătă, 09.03.2024 at 15:10
Mașiniile electrice, un gunoi foarte costisitor într-un viitor foarte apropiat.