Connect with us
Advertisement

Eveniment

Măsuri anti-birocrație la Primăria Alba Iulia: fără copii legalizate și dosare cu șină. Formulare inteligente, disponibile online

Publicat

Primăria Alba Iulia anunță implementarea unor noi măsuri anti-birocrație. Printre acestea se numără introducerea unor formulare inteligente disponibile online în portalul de servicii electronice, renunțarea la solicitarea copiilor legalizate după documente și renunțarea la solicitarea dosarelor cu șină. 

În contextul intrării în vigoare a Legii Nr. 9/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Primăria municipiului Alba Iulia implementează următoarele măsuri:

  • În portalul de servicii electronice https://portal.apulum.ro/cmsSE/, secțiunea Acte Necesare pot fi regăsite formularele electronice sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate;
  • În portalul de servicii electronice, pe baza de cont verificat se pot depune peste 20 de solicitări pentru cele mai utilizate servicii utilizând formulare inteligente atât pentru persoane fizice cât și pentru persoane juridice;
  • La adresa de e-mail legea9@apulum.ro se poate trimite copia în format electronic după cartea de identitate, cu specificarea serviciului unde a fost solicitată;
  • Nu se vor mai solicita copii legalizate după documente la furnizarea serviciilor publice, înlocuindu-le cu certificarea conformității cu originalul de către funcționarul competent;
  • Nu se va solicita persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, dosare, dosare cu șină, precum și niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie și nu se va percepe taxe suplimentare pentru acoperirea costurilor acestora;
  • Se va asigura, în mod gratuit, fotocopierea actelor, cererilor sau formularelor solicitate în format fizic. Excepția prevăzută de lege este pentru actele, cererile sau formularele emise de autoritățile și instituțiile publice centrale.

Reprezentanții administrației locale reamintesc metodele alternative de plată pentru taxele și impozitele locale cât și a altor a servicii publice furnizate contra cost:

  • online, pe platforma proprie a Primăriei Alba Iulia – https://portal.apulum.ro/cmsSE;
  • online, pe platforma națională www.ghiseul.ro;
  • plată electronică folosind servicii de internet banking;
  • la una din cele peste 30 de stații de plată SelfPay din rețeaua națională care sunt amplasate pe raza municipiului Alba Iulia.

„Percepem digitalizarea administrației locale ca pe o etapa esențială în simplificarea interacțiunii cu fiecare albaiulian. O parte din aceste servicii erau disponibile chiar înainte de apariția acestei legi, acum doar ne aliniem oficial la noile standarde, totul pentru a-i ajuta pe oameni să câștige timp și pentru a le oferi servicii publice de calitate”, a precizat primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement