Connect with us
Advertisement

Administrație

Măsuri de reorganizare a Guvernului și ministerelor. Ordonanță adoptată în prima ședință a Cabinetului Ciucă

Publicat

În prima ședință a Cabinetului Nicolae-Ionel Ciucă a fost adoptată o ordonanță de urgență privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale, act normativ care aduce o serie de modificări în structura Executivului, în conformitate cu Hotărârea Parlamentului României de acordare a încrederii Guvernului.

Conform actului normativ, atribuțiile viceprim-miniștrilor se stabilesc prin decizie a prim-ministrului.

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului se reorganizează prin divizare parțială, partea corespunzătoare activităților și personalului din domeniul antreprenoriatului, IMM-urilor, investițiilor străine, mediului de afaceri, turismului și comerțului exterior se transmite Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, care se înființează. Tot Ministerul Antreprenoriatului și Turismului va gestiona și schema de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, constituită conform Hotărârii Guvernului nr. 421/2018, și, totodată, va asigura resursele financiare necesare conservării și pazei activelor realizate de România pentru Combinatul Minier de Îmbogățire a Minereurilor Acide cu conținut de fier de la Krivoi Rog – Ucraina.

Ca urmare a reorganizării prin divizare parțială, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului își schimbă denumirea în Ministerul Economiei.

Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse se înființează prin preluarea unor părți din Ministerul Muncii și Protecției Sociale, corespunzătoare domeniului familiei și egalității de șanse, și prin preluarea părții aferente tineretului de la Ministerul Tineretului și Sportului. Ca urmare a divizării, Ministerul Muncii și Protecției Sociale își schimbă denumirea în Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, iar Ministerul Tineretului și Sportului își schimbă denumirea în Ministerul Sportului.

De asemenea, se reorganizează Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, prin divizare parțială, prin desprinderea activităților și personalului din domeniul protecției și promovării persoanelor cu dizabilități și transmiterea către Autoritatea pentru Protecția Persoanelor cu Dizabilități, care se înființează ca organ de specialitate al administrației publice centrale, în subordinea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. Organizarea şi funcționarea Autorității pentru Protecția Persoanelor cu Dizabilități se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

Ca urmare a divizării parțiale, Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții își schimbă denumirea în Autoritatea pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopției, organ de specialitate al administrației publice centrale care trece în subordinea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, cu păstrarea activității, personalului și patrimoniului aferente programelor din domeniul protecției copilului și adopției.

Totodată, Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați trece din subordinea Ministerul Muncii și Protecției Sociale, în subordinea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.

O altă modificare vizează Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, aflată în subordinea Guvernului și în coordonarea Secretariatului General al Guvernului, care se reorganizează prin divizare parțială prin desprinderea unei părți din patrimoniu corespunzătoare activității și personalului din Direcția Controlul Armamentelor și Verificare și transmiterea acestei părți către Ministerul Apărării Naționale. Direcția Controlul Armamentelor și Verificare se reorganizează potrivit normelor specifice Ministerului Apărării Naționale, ca structură fără personalitate juridică, cu aceleași atribuții.

În cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înființează Cancelaria Prim-Ministrului, structură cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, prin preluarea activității, posturilor și personalului Cancelariei Prim-Ministrului, structură fără personalitate juridică în subordinea prim-ministrului, care se desființează. Cancelaria Prim-Ministrului este condusă de șeful Cancelariei Prim-Ministrului, cu rang de ministru, numit și eliberat prin decizie a prim-ministrului. Șeful Cancelariei Prim-Ministrului are calitatea de ordonator de credite.

Actul normativ desemnează Secretariatul General al Guvernului ca instituție responsabilă la nivel național pentru coordonarea gestionării contribuției financiare acordate României din rezerva de ajustare la Brexit.

Totodată, se instituie o derogare de la  dispoziţiile art. 27 alin. (3) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv pentru posturile şi funcţiile vacante şi temporar vacante, altele decât cele prevăzute la art. II din Legea nr. 203/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, pot fi organizate şi desfăşurate concursuri în condiţiile legii, până la data de 1 iunie 2022, cu încadrarea în creditele de angajament şi creditele bugetare aprobate în bugetul pentru anul 2022.

Ministerele nou-înființate și instituțiile care preiau activități și structuri de la alte ministere preiau și personalul aferent acestora, în condițiile legii. Personalul preluat își păstrează drepturile salariale avute la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement