Connect with us
Publicitate

AIUD

MĂSURI decise de CJSU pentru Aiud, Câmpeni și alte trei comune din județ. Ce trebuie respectat


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU Alba) a decis marți, 5 ianuarie, noi măsuri ce trebuie respectate la Aiud, Câmpeni, Cenade, Crăciunelu de Jos și Ohaba.

HOTĂRÂREA nr. 2 din 05.01.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Aiud, Câmpeni, Cenade, Crăciunelu de Jos și Ohaba.

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 05.01.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1 (1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Câmpeni și Crăciunelu de Jos unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 06.01.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 2 (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Aiud, Cenade și Ohaba, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 06.01.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 3 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 4 Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, U.A.T.-urilor menționate la art. 1-2, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cum gestionezi securitatea datelor pe dispozitivele second-hand. Ce trebuie să faci când renunți la vechiul telefon

Publicat

telefon mobil

Ce trebuie să faci când renunți la vechiul telefon și cum gestionezi securitatea datelor pe dispozitivele second-hand sunt două întrebări cu care ne-am confruntat fiecare dintre noi. 

Smartphone-urile și tabletele pe care le utilizăm pot conține date personale și financiare importante.

Dar, în mometul în care ne hotărâm să le vindem, să le oferim unui apropiat, sau să le dăm la schimb, este necesar să urmăm anumiți pași pentru siguranța datelor, chiar și în cazul unei persoane apropiate.

Rețineți faptul că datele existente pe dispozitive sunt extrem de valoroase pentru infractorii cibernetici, care pot crea situații nedorite, precum șantajul.

Înainte de a șterge definitiv datele de pe un dispozitiv trebuie:

(1) să efectuăm o copie de siguranță (backup) a datelor care încă ne sunt necesare,

(2) să verificăm că știm datele conturilor pe care le accesăm de pe dispozitiv, fără a introduce parola la fiecare logare (ex. aplicațiile de banking, social media, email etc.),

(3) să ne asigurăm că putem utiliza alte dispozitive smart din casă (ex. cameră de securitate, termostat) fără  smarphone-ul/tableta la care renunțăm,

(4) să ne asigurăm că putem utiliza măsurile de autentificare în doi pași pentru accesarea conturilor online prin intermediul altui dispozitiv.

Resetarea la setările din fabrică

Pentru ștergerea completă a datelor de pe smarphone/tabletă este necesară utilizarea funcției „Erase all Content and Settings” sau „Factory Reset”.

Activarea funcției va duce la ștergerea datelor personale de pe dispozitiv, precum mesajele, contactele, pozele, parolele, aplicațiile instalate, parolele de Wi-Fi sau istoricul browser-ului. Denumirea funcției, precum și pașii pentru ștergerea datelor pot varia de la un dispozitiv la altul, fiind necesară consultarea instrucțiunilor oferite de producător: Andorid, iPhone, iPad și iPod touch, Chromebook, Windows10, Mac.

Înainte de achiziționarea sau primirea la schimb a unui dispozitiv second-hand, este important de verificat dacă producătorul dispozitivului se ocupă de mentenanța acestuia.

Evitați selectarea acelor dispozitive pentru care producătorul nu mai oferă asistență sau va renunța în curând la asistență (detalii pentru iPhone, ChromeOS, Pixel/Nexus).

Prin alegerea unui dispozitiv fără suport ne putem expune unor riscuri de securitate, întrucât dispozitivul nu mai primește actualizări de securitate de la producător. Mai mult, este posibil să nu fim mulțumiți de performanțele dispozitivului, deoarece producătorul nu mai lansează noi funcții sau alte îmbunătățiri.

Pentru a putea utiliza un dispozitiv second-hand în cea mai bună stare posibilă, este indicată ștergerea datelor personale ale fostului propietar prin accesarea funcției „Erase all Content and Settings” sau „Factory Reset”, sau prin urmarea pașilor indicați de producătorul dispozitivului în acest sens.

De asemenea, este recomandată activarea funcțiilor pentru actualizări automate, a backup automat și deblocărea dispozitivului prin parolă, PIN sau autentificare biometrică (amprentă sau Face ID).

Măsura de ștergere a datelor personale este utilă și în cazul altor dispozitive electronice second-hand, precum smartTV, smart watch, console de gaming etc. La fel ca în cazul smartphone-urilor sau tabletelor, acestea pot conține date personale importante.

Surse:

https://www.ncsc.gov.uk/guidance/buying-selling-second-hand-devices

https://www.ncsc.gov.uk/blog-post/erasing-personal-data-second-hand-devices

Traducere și adaptare Ciprian Buzatu, voluntar CERT-RO

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Mesajul de condoleanțe al Papei Francisc, citit de episcopul de la Blaj, Claudiu Pop, la înmormântarea lui Florentin Crihălmeanu

Publicat

Papa Francis a transmis un mesaj de condoleanțe după moartea episcopului greco-catolic de Cjul-Gherla, Florentin Crihălmeanu, bolnav de CODID-19. 

Mesajul a fost citit de Episcopul Curiei Arhiepiscopale Majore, Claudiu Lucian Pop (de la Blaj), cu prilejul slujbei de înmormândare.

Mesajul Papei Francisc:

”Am aflat cu durere vestea trecerii la Domnul a Preasfinției Sale Florentin Crihălmeanu, Episcop eparhial de Cluj-Gherla și înălțând rugăciuni fierbinți către Dumnezeu pentru a-i oferi acestui zelos păstor răsplata promisă slujitorilor Săi fideli, doresc să-mi manifest apropierea spirituală și mă unesc la doliul acestei Biserici.

Exprimându-mi sincere condoleanțe Preafericirii Voastre, preoților, persoanelor consacrate și credincioșilor Eparhiei de Cluj-Gherla, împart din inimă tuturor binecuvântarea apostolică.

Sfântul Părinte Papa Francisc”

Sursă și foto: e-communio.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Profesorii vor primi bani pentru orele de recuperare a materiei. Cîmpeanu: Pierderile elevilor nu pot fi reparate în online

Publicat

profesor

Numărul orelor de recuperare a materiei va fi în medie de 5 pe săptămână și vor varia în funcție de evaluările făcute de profesori, care vor stabili de la caz la caz cât s-a pierdut din programa școlară  a declarat Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu,  la Digi24.

„Sunt situații în care elevii au pierdut mai mult sau în care elevii au asimilat mai mult și numărul de ore va fi mai mic”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Responsabilitatea funcționării în siguranță a școlilor va fi la ministerul Educației și la autoritățile locale. „Faptul că această decizie de redeschidere a școlilor a fost anunțată ieri, cu mult înainte de 8 februarie, are în vedere această perioadă de pregătire, înainte ca elevii să ajungă din nou în bănci. Limita dintre dreptul la sănătate și dreptul la educație e foarte subțire.

Aș vrea să cred că din perspectiva diminuării riscului a fost o măsură bună învățământul online, dar educațional elevii au de recuperat. Am afirmat public că îmi doresc deschiderea școlilor și a fost motivată această dorință de necesitatea unor acte remediale.

Pierderile suferite pe timpul predării online sunt inevitabile și au fost accentuate de circumstanțe conjuncturale cum ar fi accesul dificil la internet, la examene, formarea cadrelor didactice sau disponibilitatea lor.

Aceste pierderi nu pot fi reparate tot în online și am decalat cu 8 săptămâni termenul la care situația școlară pe primul semestru poate fi încheiată pentru a putea derula actele remediale”, a explicat ministrul.

Felul în care vor fi organizate orele remediale va fi decis la nivelul fiecărei școli, de fiecare profesor în parte, după o evaluare.

„Orele de recuperare vor fi organizate de Ministerul Educației, inspectorate școlare, însă ajung la profesori, pentru că pierderile au fost neuniforme și diferă la școală la școală, de la elev la elev.

Pot identifica aceste pierderi doar profesorii, în urma unor evaluări se poate vedea cât a pierdut elevul”, a mai spus Cîmpeanu.

100 lei/oră pentru profesorii care vor susține orele de recuperare

„Ministerul Educației trebuie să organizeze acest proces și să identifice sursele de finanțare pentru aceste acte remediale.

Pentru a motiva cadrele didactice ne gândim la un cuantum atractiv și cuantumul pe care-l avem în vedere, propus de mine, nevalidat la nivelul ministerului, e de 100 lei pe oră la fiecare oră remedială.

Acest tarif e maximul corespunzător unui profesor cu peste 25 ani vechime în învățământul preuniversitar. Cadrele mai tinere cu o experiență mai redusă în sistem mă aștept să fie motivate de această posibilitate de recompensare a efoturilor, care nu vor fi mici”, a conchis Sorin Cîmpeanu.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Când pică Paştele ortodox și catolic în 2021. De ce se sărbătorește în zile diferite și cum se calculează data în fiecare an

Publicat

Slujba de Inviere Catedrala Alba Iulia

În 2021, Paștele ortodox va fi sărbătorit în data de 2 mai, când va fi o minivacanță de cinci zile. Paștele catolic va fi în 4 aprilie.

Vinerea Mare este și zi liberă pentru români. Astfel, românii vor avea, cu ocazia Paștelui, o minivacanță de cinci zile: vineri, 30 aprilie (Vinerea Mare), sâmbătă, 1 mai, duminică, 2 mai și luni, 3 mai (a doua zi de Paște).

Vezi și Zile libere 2021. Vor fi mai puține minivacanțe și zile libere în timpul săptămânii față de anul 2020

Paștele este sărbătoarea Învierii Domnului, dar și un prilej deosebit de a reuni familia.

Paștele ortodox și cel catolic s-au sărbătorit anul trecut la o săptămână distanță, iar în acest an decalajul este mai mare.

Calcularea datei la care creștinii sărbătoresc Paștele ține două fenomene naturale, unul cu dată fixă – echinocțiul de primăvară, iar altul cu data schimbătoare – luna plină.

Vezi și Calendar Creștin Ortodox 2021: Toate sărbătorile religioase importante din noul an în Calendarul Bisericesc

Aceasta din urmă face ca data Paștelui să varieze în fiecare an. În plus, utilizarea a două calendare diferite explică decalajul acestei sărbători la catolici și ortodocși.

Biserica Catolică se raportează la echinocțiul de primăvară după calendarul gregorian, în timp ce Biserica Ortodoxă calculează același eveniment astronomic după calendarul iulian, pe stil vechi.

Floriile ortodoxe vor fi în 25 aprilie, iar Rusaliile ortodoxe se vor sărbători în 20 iunie.

Când pică Paștele ortodox în 2021 și în următorii ani:

Paştele ortodox 2021 – duminică, 2 mai

Paştele ortodox 2022 – duminică, 24 aprilie

Paştele ortodox 2023 – duminică, 16 aprilie

Paştele ortodox 2024 – duminică, 5 mai

Paştele ortodox 2025 – duminică, 20 aprilie

Paștele catolic în 2021 și în următorii ani:

Paştele catolic 2021 – duminică, 4 aprilie

Paştele catolic 2022 – duminica 17 aprilie

Paştele catolic 2023 – duminică 9 aprilie

Paştele catolic 2024 – duminică 31 martie

Paştele catolic 2025 – duminică 20 aprilie

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate