Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Măsuri la Înmatriculări, Permise, Pașapoarte. Acces în sedii doar pentru titulari, cu buletinul și cereri prin programări online


Publicat

evidenta populatiei alba

Măsuri speciale au fost luate, de miercuri, și la Serviciul Pașapoarte Alba, iar de luni vor intra în vigoare și la Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu noul coronavirus.

Cererile de eliberare a documentelor se depun exclusiv pe baza programărilor online, iar accesul în incinta sediilor serviciilor publice comunitare va fi permis doar titularilor sau persoanelor mandatate/delegate, în baza acestor programări și a actului de identitate în original, au anunțat autoritățile centrale.

Măsurile vor fi aplicate de miercuri pentru Pașapoarte și abia de săptămâna viitoare, cel mai probabil luni, pentru Serviciul Permise/Înmatriculări, în Alba, potrivit reprezentanților Prefecturii.

Pașapoarte

”În perioada 11-31.03.2020, cererile de eliberare a pașapoartelor simple electronice/ pașapoartelor simple temporare se depun în țară la servicile publice comunitare de pașapoarte, exclusiv în baza unor programări on-line.

Programările on-line vor fi efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro.

Solicităm tuturor persoanelor care sunt programate să respecte ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului.

Accesul în locații în vederea depunerii cererilor de eliberare a pașapoartelor va fi permis doar solicitanților și, după caz, reprezentanților legali ai acestora, în baza programărilor on-line și a documentului de identitate, în original.

În ceea ce privește ridicarea pașapoartelor simple electronice/pașapoartelor simple temporare, accesul în locații se va face în baza tichetului eliberat la depunerea cererii și a documentului de identitate, în original.

Recomandăm cetățenilor să opteze pentru ridicarea pașapoartelor simple electronice prin serviciile de curierat- cheltuieli de expediţie 8 lei + TVA”, arată instituția, într-un comunicat.

De asemenea, serviciile pentru care nu se fac programări on-line, solicitate atât Direcției Generale de Pașapoarte, cât și serviciilor publice comunitare de pașapoarte, vor fi efectuate exclusiv prin corespondență poștală sau e-mail (adeverințe, furnizări de date din Regsitrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple, petiții și informații de interes public).

Accesul la ghișeele de relații cu publicul ale Direcției Generale de Pașapoarte și serviciilor publice comunitare de pașapoarte, în vederea ridicării adeverințelor solicitate prin intermediul poștei electronice, se face în baza documentului de identitate, în original.

Activitățile de audiență, atât la sediul Direcției Generale de Pașapoarte, cât și la sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte, vor fi suspendate în perioada 11-31 martie. În funcție de evoluția situației la nivel național, măsurile pot fi prelungite pentru o perioadă ce va fi stabilită ulterior.

Permise și Înmatriculări

Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor informează că, până în 31 martie, activitățile specifice de înmatriculare și preschimbare a permiselor de conducere se soluționează exclusiv în baza unei programări online. Programările vor fi făcute pe site-ul oficial al instituției www.drpciv.ro, secțiunea Programări online.

Accesul în incinta sediilor serviciilor publice comunitare va fi permis doar titularilor, după caz persoanelor mandatate/delegate, în baza programărilor online și a actului de identitate – în original (de săptămâna viitoare – n.r., potrivit datelor disponibile până miercuri în jurul amiezii).

Persoanele care sunt programate sunt rugate să respecte ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Focuri de armă la Turda. Cum a reușit Poliția să oprească un șofer băut, după un accident

Publicat

masina-politia

Un șofer sub influența alcoolului a condus mașina pe o stradă din orașul Turda, județul Cluj, și a fost implicat într-un accident rutier. Polițiștii rutieri au identificat autoturismul și au încercat să îl oprească în trafic, dar șoferul și-a continuat deplasarea.

Marți seara, în Turda, un șofer băut, implicat într-un accident rutier soldat cu pagube materiale, a putut fi oprit doar după ce polițiștii l-au urmărit în trafic și au tras focuri de armă.

„Marți, în jurul orei 21.00, Poliția Turda a fost sesizată despre faptul că o persoana ar fi sub influența băuturilor alcoolice și conduce un autoturism pe strada Rapsodiei din Turda, fiind implicat într-un accident rutier soldat cu pagube materiale.

Polițiștii rutieri au identificat mașina în trafic, au procedat la efectuarea unui semnal de oprire însă, bărbatul aflat la volanul autoturismului și-a continuat deplasarea, motiv pentru care, polițiștii au pornit în urmărirea acestuia.

În cele din urmă, autoturismul a fost oprit pe un teren viran, dar pentru că bărbatul nu a respectat indicațiile agentului de poliție și a refuzat să coboare din autovehicul, polițistul a procedat la somarea acestuia, fiind trase mai multe focuri de armă în plan vertical, ulterior, bărbatul fiind imobilizat de către polițiști.

În urma verificărilor, s-a stabilit că acesta are 52 de ani și este din municipiul Turda. Bărbatul a fost testat cu aparatul etilotest, reieșind o concentrație de peste 0.80mg/l alcool pur în aerul expirat.

În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducerea unui vehicul sub influența băuturilor alcoolice sau a altor substanțe și distrugere, fapte prevăzute și pedepsite de Codul penal”, informează IPJ Cluj.

Sursă: cluj24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ADMITERE online, de astăzi, la Universitatea din Alba Iulia. Cum se fac înscrierile în aplicație, până în 17 iulie

Publicat

sediu UAB Universitatea 1 Decembrie 1918 Alba Iulia

De astăzi este deschisă plaforma online pentru înscrieri la Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia. Candidații trebuie să-și creeze un cont în aplicație și să aibă documentele scanate. Înscrierile la specializările de licență se fac până în 17 iulie, iar în 20 iulie se afișează rezultatele și încep înmatriculările candidaților. La fel, și pentru masterat.

În acest an, UAB pune la dispoziția candidaților, la specializările de licență, 710 locuri la buget, din care 29 pentru domenii prioritare și 949 locuri cu taxă (între 2.000 de lei pe an și 3.000 lei pe an, în funcție de specializare), respectiv 325 locuri la învățământ la distanță. În total, sunt 1.984 locuri disponibile.

Vezi ADMITERE 2020 la Universitatea din Alba Iulia prin înscrieri online. Locuri pe facultăți și specializări, acte, taxe, calendar

Taxa unică de înscriere este de 150 lei, pe baza căreia candidații pot depune dosare separate la două sau mai multe facultăți (cu aceeaşi dovadă a plăţii / chitanţă, ordin de plată etc., la fiecare dosar depus online).

În cadrul unei facultăți, candidaţii pot depune oricâte opţiuni doresc, pentru una sau mai multe specializări, pentru orice tipuri de locuri (subvenţionate, cu taxă sau cu taxă pentru învăţământul la distanţă). Este importantă ierarhia opțiunilor candidatului – se va începe cu cea mai dorită opţiune şi se vor completa şi altele, în ordinea descrescătoare a preferinţelor, precizează UAB.

Taxa de înscriere se poate plăti:

– online prin card bancar, direct pe plaforma admiterii, AICI

– la bancă, prin ordin de plată în contul RO80TREZ00220F330500XXXX, beneficiar Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia, cod fiscal 5665935, detalii – CNP candidat, nume prenume candidat, cu precizarea: Taxa Admitere

– la casieria universității, doar pentru situații speciale;

Documentul justificativ al plăţii se va încărca de către candidaţi în format .pdf  sau .jpg în platforma de înscriere online.

Acte necesare pentru înscriere

Dosarul de concurs pentru admiterea candidatului va conţine următoarele documente (transmise în format pdf sau jpg şi listate din aplicaţie)

Fişa de înscriere (se generează din aplicaţia de înscriere on-line);

Certificatul de naştere;

Cartea de identitate;

Certificatul de căsătorie (pentru persoanele căsătorite) sau alt document care certifică schimbarea numelui, dacă e cazul;

Diploma de bacalaureat sau echivalentă. Pentru promoţia 2019-2020 este valabilă diploma de bacalaureat sau adeverinţa de absolvire;

Foaia matricolă care însoţeşte diploma de bacalaureat sau echivalenta acesteia;

Dovada plăţii taxei unice de înscriere (150 lei)

Pot fi solicitate și alte documente, detalii AICI.

Comisiile Admiterii vor funcţiona pentru verificarea şi validarea dosarelor înscrise online şi pentru eventuale situaţii speciale întâmpinate de candidaţi (imposibilitatea tehnică de accesare  a  platformei, probleme administrative ş.a.) şi pot fi contactate şi telefonic pentru consultanţă. Comisiile funcţionează de luni până vineri, între orele 9.00-15.00 şi sâmbăta 9.00-13.00. În data de 17 iulie 2020 candidaţii se pot înscrie online până la ora 16.00.

Calendarul admiterii licenţă – sesiunea iulie-august 2020

8 iulie – 17 iulie: înscrierea candidaţilor

18 iulie: susţinerea interviului motivational / Proba de competenţă lingvistică – doar la specializările unde este cazul

20 iulie: afişarea rezultatelor iniţiale ale admiterii

20 iulie – 24 iulie: prima etapă de înmatriculare a candidaților admiși pe locuri finanțate de la buget și înmatricularea candidaților admiși pe locuri cu taxă

Studenţii care au fost admişi pe locuri finanţate de la buget şi care nu se înmatriculează în perioada 20-24 iulie îşi pierd locul obţinut prin concurs, care va fi redistribuit candidaţilor admişi, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, conform opţiunii lor din fişa de înscriere.

27 iulie: afişarea rezultatelor admiterii după prima etapă de înmatriculare

27 iulie – 31 iulie: a doua etapă de înmatriculare a candidaţilor admişi pe locuri finanţate de la buget în urma redistribuirii locurilor bugetate neconfirmate de candidaţii admişi initial şi înmatriculare a candidaţilor admişi pe locuri cu taxă

3 august – 28 august: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri cu taxă (realizată la nivel de secretariate ale facultăţilor, în zilele lucrătoare)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Amenajarea șanțului exterior – Latura de Nord a Cetății Alba Carolina: Contractul, programat pentru semnare în 15 iulie

Publicat

spatiu urban santuri cetate

A început implementarea proiectului „Reconversia funcțională, șanț exterior – Latura de Nord a Cetății Alba Carolina, spații publice amenajate pentru agrement și petrecerea timpului liber” prin derularea achizițiilor pentru proiectul tehnic, execuția lucrărilor și dirigenție de șantier.

La procedura pentru achiziția proiectului tehnic și execuția lucrărilor au participat doi ofertanți și, dacă nu vor exista contestații, contractul este programat pentru semnare în 15 iulie 2020, au transmis reprezentanții Primăriei Alba Iulia. 

Proiectul presupune realizarea de noi spații urbane destinate activităților de recreere prin amenajarea unui parc situat în șanțul perimetral al Laturii de Nord a Cetății Alba Carolina pe o suprafată ce însumează peste două hectare, contribuind astfel la creșterea atractivității Cetății, înfrumusețarea și regenerararea mediului urban.

Obiectivele specifice ale proiectului

– Crearea de zone verzi pe latura nordică perimetrală a Cetății Alba Carolina în suprafață de 26.476 mp, într-o perioadă de 12 luni.

– Crearea de facilități pentru recreere pe terenurile amenajate: trasee de vizitare mobilate, piste biciclete, module de odihnaă într-un spațiu deschis nou creat în zona perimetrală nordică a Cetății Alba Carolina, pe o suprafață de 29.000 mp.

– Valoarea totală a proiectului este de 9.247.426,36  lei, din care 7.647.177,61 lei reprezintă finanțarea nerambursabilă. Durata de implementare a proiectului este de 24 luni.

Alte detalii despre proiect:

Contractul de finanțare a fost semnat la 16 decembrie 2019.

Zona de relaxare se va întinde pe exteriorul Laturii de Nord a Cetății Alba Carolina și va cuprinde 29.000 de mp de spații deschise publicului: spații verzi, piste de biciclete, alei pietonale, spații de joacă pentru copii, zone de relaxare, agrement sau petrecere a timpului liber.

Proiectul prevede defrișarea vegetației crescute necontrolat, aducerea terenului la nivel, racordarea la sistemul de alimentare cu apa, canalizare, energie electrică și rețele de comunicații, amenajarea de spații verzi cu vegetație decorativă, montarea de foișoare / pergole, grupuri sanitare (cabine automate cu autocurățare), mobilier urban (bănci, coșuri de gunoi, suporți pentru parcare biciclete, cișmele, împrejmuiri, etc.), realizarea sistemului de iluminat si sistemului de irigații, realizarea sistemelor de supraveghere și wi-fi, crearea de spații de joacă pentru copii, amenajarea unei rampe pentru persoanele cu dizabilități (lângă Hotel Cetate), delimitare față de proprietățile private cu un gard viu, cu rol de mascare, panouri informative, inclusiv sistem cu cod QR și sisteme de informare pentru nevăzători.

În prezent, această zonă degradată prezintă o serie de disfuncționalități urbanistice, cum ar fi: modificarea nivelului de călcare pe aproape toată zona luată în studiu, prăbușirea zidului fortificației în zona contragărzii bastionului Sf. Carol (aripa nord-estică), vegetație necontrolată, vecinătăți cu anexe gospodărești cu un aspect dezolant, afectarea proprietății municipiului Alba Iulia prin extinderea grădinilor locuințelor de pe strada Aurel Vlaicu spre zidurile Cetății, blocarea șanțurilor prin garduri de plasă de sârmă de resturi de la toaletarea vegetației, canalizări locale sau fose septice necontrolate care necesită o intervenție rapidă în vederea punerii în valoare a patrimonial istoric.

Primăria municipiului Alba Iulia a obținut finanțarea pentru acest proiect prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile / Prioritatea de investiții 4.2 Realizarea de acțiuni destinate îmbunătățirii mediului urban, revitalizării orașelor, regenerării și decontaminării terenurilor industriale dezafectate (inclusiv a zonelor de reconversie), reducerii poluării aerului și promovării măsurilor de reducere a zgomotului.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Accident pe DN1 Aiud – Teiuș. Un tânăr s-a răsturnat cu mașina în afara șoselei. Se afla sub influența alcoolului

Publicat

Un tânăr din Alba Iulia este cercetat penal după ce a provocat accident în timp ce conducea sub influența alcoolului. S-a răsturnat cu mașina în afara șoselei. Accidentul s-a petrecut pe DN1 Aiud – Teiuș.

Potrivit IPJ Alba, marți, în jurul orei 21.50, polițiștii din Aiud au intervenit pentru soluționarea unui eveniment rutier, soldat cu pagube materiale, care a avut loc pe DN 1, la kilometrul 402+730 metri.

Un tânăr de 28 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea un autoturism în direcția Aiud-Teiuș, nu a adaptat viteza la condițiile de drum și într-o curbă a pierdut controlul asupra acestuia, răsturnându-se în afara carosabilului.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,83 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Față de tânăr, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate