Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Măsurile de sprijin pentru angajaţii firmelor care și-au redus activitatea în timpul stării de alertă, vor fi prelungite


Publicat

Pe toată durata menţinerii restricţiilor, vor fi prelungite facilităţile acordate în timpul stării de urgenţă şi stării de alertă angajaţilor din companiile ale căror activităţi sunt restricționate în continuare, a anunţat vineri ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.

„Angajaţii companiilor ale căror activităţi sunt în continuare restricţionate, şi anume activităţile în restaurante, spectacolele şi activităţile cu public numeros, spectacolele în teatre, spaţiile de joacă închise, pentru toate aceste domenii acolo unde persoanele aflate în concediu de îngrijire a copilului sau persoane care sunt aproape de perioada de doi ani, respectiv trei ani pentru copilul cu dizabilităţi pe care îl aveau în creştere şi erau pe punctul de a se întoarce la serviciu, prelungim măsurile de sprijin.

Acordăm în continuare, pe durata menţinerii măsurilor de restricţie, indemnizaţia pentru creşterea copilului, stimulentul de inserţie, stimulentul pentru persoanele aflate în concediu de acomodare, adică în vederea adoptării unui copil”, a spus Alexandru, într-o declaraţie de presă.

Ministrul de resort a adăugat că o altă măsură aprobată în şedinţa de Guvern de joi, 11 iunie, oferă posibilitatea altor membri ai familiei să poată primi ajutor financiar în cazul decesului unei rude aflată în concediu de creştere a copilului.

„Am luat o măsură corectă cu privire la posibilitatea ca şi moştenitorii, respectiv alţi membri ai familiei unei persoane căreia, aflată în concediu de creştere a copilului, i se întâmplă o nenorocire în sensul în care decedează, ea nefiind în această perioadă necontributoare. Aparţinătorii sau cei care sunt membri ai familiei, moştenitori să poată primi ajutorul de deces”, a subliniat Violeta Alexandru.

Şeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă, a declarat, vineri, că acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului va fi prelungită până la data de 31 decembrie, în situaţiile în care aceasta expiră pe perioada stării de alertă.

„Indemnizaţia pentru creşterea copilului, pentru cei cărora le expiră perioada de acordare a acestei indemnizaţii pe perioada stării de alertă, se prelungeşte până la 31 decembrie 2020, la fel şi stimulentul de inserţie pentru cei care se întorc la muncă sau doresc să se angajeze după încheierea acestei perioade.

Potrivit acestor prevederi, impactul acestor măsuri este de aproximativ 13 milioane de lei pentru două luni, în cazul indemnizaţiei de creştere a copilului, de care vor beneficia aproximativ 3.000 de persoane, în situaţia în care această indemnizaţie, aşa cum cunoaşteţi, este de 2.200 de lei. În schimb, pentru stimulentul de inserţie se estimează un număr de beneficiari de aproximativ 5.000 de persoane şi acest beneficiu se acordă în cuantum de 650 de lei estimat pentru o perioadă de două luni. Important de reţinut este că aceste măsuri se aplică doar pentru persoanele care activează în domenii unde continuă restricţiile pe perioada stării de alertă”, a afirmat Dancă, în cadrul unei declaraţii de presă susţinută la Palatul Victoria.

Acesta a precizat că, în şedinţa de Guvern de joi, a fost adoptată o Ordonanţă de Urgenţă prin care Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale reglementează prelungirea unor facilităţi acordate pe durata stării de urgenţă şi stării de alertă şi, totodată, permanentizează o serie de măsuri de simplificare a modului de depunere a documentaţiilor pentru diverse drepturi şi beneficii sociale.

Conform unui comunicat de presă al ministerului de resort, transmis vineri AGERPRES, actul normativ adoptat de către Executiv reglementează acordarea ajutorului de deces în cazul cazul persoanei decedate care se află în concediu pentru creşterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani, respectiv până la 7 ani în cazul copilului cu handicap, sau în cazul decesului copilului.

În plus, Guvernul a decis prelungirea acordării drepturilor de care beneficiază persoanele aflate în concediu de creştere copil sau în concediu de acomodare în cazul adopţiei, dacă aceste persoane îşi desfăşoară activitatea într-un domeniu restricţionat, potrivit actelor emise de autorităţile competente.

„Trebuie menţionat că această prelungire nu se va face în mod automat. Părinţii aflaţi în această situaţie vor trebui să depună o cerere, însoţită de o adeverinţă de la angajator prin care să dovedească că nu pot reveni în activitate din cauza faptului că domeniul în care lucrează este în continuare restricţionat”, menţionează ministerul.

În cazul celor care desfăşoară activităţi independente, agricole sau exercită profesii liberale, adeverinţa de la angajator se înlocuieşte cu o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că domeniul în care îşi desfăşoară activitatea este încă restricţionat.

Ministerul Muncii mai notează faptul că stimulentul de inserţie se acordă până la ridicarea restricţiilor chiar şi în cazul celor ai căror copii împlinesc 3 ani, respectiv 4 ani în situaţia copilului cu dizabilităţi, dacă părinţii nu pot reveni la muncă din cauza faptului că domeniul în care activează este restricţionat prin deciziile autorităţilor. Persoanele care vor reveni la muncă din prelungire concediu de creştere copil nu vor mai fi obligate să notifice angajatorul privind revenirea la muncă înainte cu 60 de zile. Aceste persoane vor putea solicita stimulentul de inserţie la data la care revin la muncă la angajator.

Măsura prelungirii acordării drepturilor aferente persoanelor beneficiare de indemnizaţie creştere copil sau de concediu de acomodare pentru adopţie şi care lucrează în domenii de activitate în care se menţin restricţii, vizează toată perioada în care vor exista restricţii, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

Sursa: agerpres.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Numărul de îmbolnăviri rămâne ridicat: 416 cazuri de infectare cu coronavirus și 23 de decese în ultimele 24 de ore

Publicat

Până astăzi, 4 iulie, pe teritoriul României, au fost confirmate 28.582 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). Dintre persoanele confirmate pozitiv, 20.861 au fost externate, dintre care 19.854 de pacienți vindecați și 1.007 pacienți asimptomatici, externați la 10 zile după depistare.

De la începutul epidemiei, la nivel național, 1.731 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 au decedat.

În intervalul 03.07.2020 (10:00) – 04.07.2020 (10:00) au fost înregistrate 23 decese (12 bărbați și 11 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Argeș, Bacău, Botoșani, Buzău, Dâmbovița, Harghita, Hunedoara, Iași, Mehedinți, București, Suceava și Vrancea.

Dintre acestea, 2 decese au fost întregistrate la categoria de vârstă 50-59 ani, 6 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 10 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 5 decese la persoane de peste 80 de ani.

Toate decesele sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități.

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 416 noi cazuri de îmbolnăvire.

La ATI, în acest moment, sunt internați 223 de pacienți.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 759.037 de teste.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 434 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 1.969 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55 din 15.05.2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ultimele de 24 de ore, 533 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 124.900 de lei.

În urma acțiunilor de verificare desfășurate noaptea trecută, în sistem integrat, de structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Sănătății, Ministerului Muncii și Ministerului Transporturilor, au fost aplicate alte 962 de sancțiuni pentru nerespectarea măsurilor de protecție sanitară și distanțare socială.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, 4.995 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 1.885 în Italia,  561 în Spania, 107 în Franța, 2.275 în Germania, 97 în Marea Britanie, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 3 în SUA, 6 în Austria, 3 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Elveția, 2 în Turcia, 2 în Islanda, 2 în Belarus  și câte unul  în Argentina, Tunisia, Irlanda, Luxemburg, Emiratele Arabe Unite, Malta, Brazilia, India, Bulgaria, Kazakhstan, Ucraina și Suedia. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 122 de cetățeni români aflați în  străinătate, 31 în Italia, 19 în Franța, 43 în Marea Britanie, 9 în Spania, 14 în Germania, 2 în Belgia, unul în Suedia, unul în Elveția, unul în SUA și unul în Brazilia, au decedat.

Dintre cetățenii români confirmați cu noul coronavirus, 72 au fost declarați vindecați: 50 în Germania, 10 în Franța, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Namibia, unul în Luxemburg și unul în Tunisia.

Notă: aceste date sunt obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, fie de la autoritățile competente din statele de reședință, în măsura în care aceste date fac obiectul comunicării publice, fie în mod direct de la cetățenii români din străinătate.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor și este valabilă pentru apelurile naționale, de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 – 20.00. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

Alte decizii, precum și alte date de interes, vor fi aduse la cunoștința  publicului în cel mai scurt timp.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: 92 de terase din Alba, controlate de polițiști. Acțiunea a vizat respectarea normelor din starea de alertă

Publicat

Polițiștii din Alba au verificat vineri 92 de terase și societăți comerciale, în cadrul unei acțiuni care a vizat modul în care sunt respectate normele legale impuse pe perioada stării de alertă. Controalele, organizate sub autoritatea prefectului, vor continua.

Pentru prevenirea și limitarea infectării cu virusul Covid 19, sub autoritatea prefectului, ieri, 3 iulie, 146 de polițiști, jandarmi, polițiști locali, polițiști din cadrul poliției transporturi, precum și reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Direcției Sanitare Veterinare, Direcției de Sănătate Publică și de la Protecția Consumatorului, I.S.C.T.R. și A.R.R. au acționat în zonele aglomerate din județul Alba și au verificat modul de respectare a măsurilor impuse în contextul stării de alertă.

Au fost vizate, în special, localurile publice care au deschise terase, zonele publice în care au fost organizate diverse evenimente, zonele centrelor comerciale dar și mijloacele de transport în comun.
În cadrul acțiunilor de control, au fost verificate 92 de societăți comerciale, la una dintre ele fiind identificate nereguli privind respectarea măsurilor de diminuare a riscului de transmitere a noului coronavirus.

De asemenea, au fost constatate 12 abateri de natură contravențională privind fapte de tulburarea a ordinii și liniștii publice, care au fost sancționate în baza Legii 61/1991, iar în urma controalelor efectuate în trafic au fost aplicate 92 de sancțiuni contravenționale, sancționate în baza OUG 195/2002.

Valoarea totală a sancțiunilor aplicate a fost de 22.275 lei.

Acțiunile de acest gen vor continua, acestea urmând a se desfășura cu efective suplimentare, în următoarele două săptămâni.

Sursă informații și video: IPJ Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Curtea de Apel Alba Iulia își reia activitatea, după testarea angajaților. Instituția a anunțat 7 cazuri de infectare cu COVID

Publicat

Curtea de Apel Alba Iulia își reia activitatea de luni după testarea tuturor angajaților și dezinfectarea clădirii. Anunțul a fost făcut pe contul de Facebook al Curții. În total, șapte persoane din cadrul instituției au fost infectate cu noul coronavirus, printre care judecători și o grefieră. 

Postarea Curții de Apel Alba Iulia

”S-a încheiat retestarea tuturor colegilor cu rezultate inițiale negative sau incerte. Datele comunicate de DSP Alba confirmă rezultatele negative cu excepția unui singur rezultat care este incert și va fi repetat, în timp ce pentru o altă colegă, care a avut inițial rezultat incert, retestarea confirmă pozitivarea.

După o săptămână dificilă de luptă cu COVID-19 inclusiv 2 zile de suspendare a activității pentru dezinfecție generală, la Curtea de Apel Alba Iulia se va relua complet activitatea începând de luni 6 iulie 2020, cu stricta respectare a măsurilor de prevenire a infectării cu Noul Coronavirus.

Cauzele aflate pe rolul instanței se vor desfășura conform programării iar colegii aflați în internare sau izolare, cărora le dorim însănătoșire grabnică, vor fi înlocuiți în activitate până la recuperarea completă.

Curtea de Apel Alba Iulia va manifesta în continuare maximă transparență, astfel încât justițiabilii și profesioniștii din sistemul judiciar să fie imediat și permanent informați prin toate mijloacele de informare disponibile”.

Instituția din Alba Iulia s-a dovedit una dintre cele mai transparente în cazul comunicării situației îmbolnăvirilor cu coronavirus în rândul angajaților.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Două noi infectări cu coronavirus, în ultimele 24 de ore. În județ sunt în prezent 42 de cazuri active

Publicat

Au fost raportate 2 cazuri noi de COVID-19 în județul Alba, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise vineri, 4 iulie, de către Direcția de Sănătate Publică. În județ sunt în prezent 42 de cazuri active. 

De la începutul perioade, 476 de persoane din județul Alba s-au îmbolnăvit din cauza acestui virus.

408 persoane au fost declarate vindecate și s-au înregistrat 26 de decese.

Vineri, în Alba au fost prelucrate 340 de teste, la DSP.Numărul total de teste efectuate în județ a ajuns la 28.737.

Vineri, în Alba au fost raportate 6 cazuri noi de COVID-19 în județul Alba, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise vineri, 3 iulie, de către Direcția de Sănătate Publică.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate