Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

MIERCURI încep înscrierile pentru două noi scheme de ajutor de stat. Finanțări nerambursabile pentru afaceri la sate sau înființarea de mici fabrici


Publicat

baniÎncepând de miercuri, 20 iulie, antreprenorii vor putea obține bani de la stat pentru înființarea și dezvoltarea afacerilor proprii în cadrul a două noi programe de finanțare, introduse în premieră în România, potrivit unui anunț recent al Departamentului pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism. Mai exact, sprijinul nerambursabil va putea fi acordat celor care au sau pun bazele unei afaceri la sat şi celor care înfiinţează şi dezvoltă o mică fabrică. 

Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism din cadrul Ministerul Economiei a anunţat, în 14 iulie, prin intermediul unor comunicate de presă postate pe site-ul propriu, lansarea a două noi programe naţionale. Este vorba despre Programul naţional multianual pentru înfiinţarea şi înființarea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii în mediul rural şi Programul național multianual de microindustrializare, care vor deveni active de miercuri, 20 iulie, ora 10.00.

Antreprenorii de la sate pot primi un ajutor de stat de 125.000 de lei pentru înființarea și dezvoltarea firmelor în mediul rural

Programul oferă antreprenorilor de la sate posibilitatea să primească un ajutor de la stat de până la 125.000 de lei, reprezentând cel mult 90 la sută din din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate. Prin urmare, beneficiarul trebuie să vină şi el cu o contribuţie proprie, de minimum 10 la sută din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului.

De altfel, printr-un anunţ publicat recent pe site-ul propriu, Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism a anunţat că antreprenorii interesaţi să-şi înscrie planurile de afaceri în acest program o pot face online, în perioada 20-29 iulie, pe site-ul www.aippimm.ro.

Mai precis, înscrierea online a planurilor de afaceri va începe miercuri dimineaţă, la ora 10.00 şi se va încheia în seara zilei de 29 iulie, la ora 20.00.

„Pentru participarea la program fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu user şi parolă. După crearea contului de înscriere, aplicaţia va trimite automat pe adresa de e-mail a solicitantului un mesaj şi un link de confirmare. După confirmare, aplicaţia de înregistrare a planului de afaceri va deveni activă pentru completarea on-line a planului de afaceri şi încărcarea în aplicaţie a documentelor solicitate (…)”, scrie în procedura de implementare a proiectului.

Programul destinat afacerilor de la sate, ce se va desfăşura în premieră pe teritorul ţării noastre, are alocat un buget total de 25,9 milioane de lei în anul 2016, estimându-se că vor exista cel puţin 207 beneficiari ai sprijinului.

În program pot intra microîntreprinderile, IMM-urile, dar şi persoanele fizice autorizate (PFA) şi întreprinderile individuale, cu precizarea că fiecare dintre aceste entităţi trebuie să îndeplinească o serie de criterii pentru a putea primii banii. Concret, trebuie ca:

– societatea să aibă sediul în mediul rural şi tot acolo să-şi desfăşoare activitatea;

– societatea să fie înregistrată pe teritoriul României la Oficiul Registrului Comerţului şi să îşi desfăşoare activitatea de cel puţin trei ani fiscali consecutivi;

– codul CAEN pentru care solicită finanţare să fie eligibil în cadrul Programului;

– să nu aibă datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru;

– să nu se afle în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare etc.

Odată obţinuţi, banii de la stat vor putea fi investiţi, printre altele, în echipamente IT, maşini, utilaje, birotică, utilaje, autoutilitare, crearea unui site de prezentare, servicii de promovare, cursuri de antreprenoriat, consultanţă etc.

Potrivit informaţiilor furnizate recent de Guvern, pentru a obţine un punctaj maxim, aplicanții trebuie să aibă cel puțin un loc de muncă ocupat la data lansării aplicației electronice de înscriere și să creeze, prin proiect, minimum trei locuri de muncă.

Informaţii suplimentare despre înscrierea în Programul național multianual pentru înființarea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii în mediul rural sunt aici.

Micile ateliere şi fabrici pot obţine până la 250.000 de lei

Cel de-al doilea program lansat în premieră anul acesta în România, şi pentru care înscrierile se vor desfăşura în aceeaşi perioadă menţionată şi în cazul programului analizat anterior (20-29 iulie), se adresează întreprinderilor mici şi mijlocii şi se aplică pe întreg teritoriul ţării, în toate cele opt regiuni de dezvoltare.

Bugetul noului program pentru acest an este de 60,89 milioane de lei, fiind aşteptată, prin implementarea acestuia, finanțarea unui număr de cel puțin 244 de beneficiari, microîntreprinderi, dar şi IMM-uri care îndeplinesc anumite condiţii, după cum urmează:

– sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;

– codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului şi autorizat a fi desfăşurat la momentul înscrierii online;

– au cel puţin două exerciţii financiare încheiate la data deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de afaceri;

– nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale.

Asociaţii, acţionarii sau administratorii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate. Societățile selectate pentru finanțare vor primi un ajutor financiar nerambursabil de 90% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 250.000 lei/ beneficiar, aproximativ 55.000 euro.

Prin urmare, beneficiarul va trebui să acopere din contribuţie proprie minimum 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului.  Prin Program ar urma să se finanţeze cheltuielile de formare profesională a angajaţilor noi (cursuri sau formare la locul de muncă) şi de implementare a unor planuri de investiţii depuse de firme.

Potrivit unui anunţ recent al Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, persoanele interesate îşi pot înscrie planurile de afaceri începând de mâine, ora 10.00, urmând ca sesiunea de înscriere să se încheie în seara zilei de 29 iulie, la ora 20.00 (înscrierile se vor face aici).

Potrivit procedurii de implementare a programului, firmele beneficiare pot activa în mai multe sectoare, de la industrie alimentară, confecţii, industrie metalurgică până la fabricarea mobilei sau chiar a maşinilor. Banii primiţi de la stat vor putea acoperi următoarele cheltuieli:

– Aparate şi instalaţii de măsură, control, reglare;

– Autoutilitare, pentru transportul produselor proprii;

– Echipamente IT;

– Achiziţionarea de spaţii de lucru, spaţii de producţie;

– Realizarea unui site pentru prezentarea activităţii solicitantului;

– Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale, în limita a 4.500 de lei.

Pentru obținerea unui punctaj maxim, aplicații trebuie să aibă cel puțin doi angajați înainte de depunerea cererii de finanțare și să creeze, prin proiect, minimum patru locuri de muncă, dintre care două să fie ocupate de șomeri sau absolvenți. Totodată, punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este de 50 de puncte din maxim 100 de puncte posibile.

Procedura completă de implementare a Programului de microindustrializare poate fi consultată aici.

sursa: avocatnet.ro, aippimm.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Noile restricții: Mască obligatorie, certificat verde pentru circulație ziua și restricții de noapte pentru nevaccinați

Publicat

Președintele Klaus Iohannis a anunțat miercuri câteva dintre resticțiile care vor intra în vigoare de luni, 25 octombrie. 

Masca va fi obligatorie în toate spațiile (inclusiv pe stradă).

De asemenea, noaptea vor fi instituite restricții de circulație pentru cei care nu sunt vaccinați. Excepție vor face cei care se deplasează în interes de serviciu.

În timpul zilei, accesul va fi permis accesul la diferite activități numai cu certificatul verde, iar cei nevaccinați vor avea o sumedenie de restricții.

Măsurile concrete vor fi adoptate de Guvern și de instituțiile cu atribuții.

România trece printr-o gravă criză sanitară. În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 17.158 cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2 și 423 decese (dintre care 9 anterioare), anunță Grupul de Comunicare Strategică.

Comparativ, marți erau raportate 18.863 cazuri în 24 de ore și un număr record de decese: 574.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Președintele Klaus Iohannis anunță NOILE DECIZII legate de pandemie. Masca redevine obligatorie peste tot

Publicat

Criza sanitară prin care trece România a fost discutată astăzi la Cotroceni, la inițiativa președintelui Klaus Iohannis. 

Subiectul principal a fost legat de măsurile care vor trebui adoptate, pentru reduce impactul valului 4 al pandemiei de COVID asupra populației. 

Principalele declarații:

”Vaccinarea oprește pandemia. În vestul României, unde lumea s-a vaccinat în masă, lumea s-a relaxat. Pandemia nu mai are impact.

Începând de luni, masca redevine obligatorie peste tot.

Este regretabil dar trebuie să instituim restricții, care vor intra în vigoare de luni.

Circulația va fi restricționată noaptea, cu excepția celor vaccinați.

Circulația ziua se va face cu certificatul verde, din pacate pentru cei nevaccinați se va circula cu o mulțime de restricții.”

Știre în actualizare

Cine a participat la ședință

Reprezentanții tuturor instituțiilor relevante au participat la ședință.

Vezi și Modele de DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de angajator. Documente obligatorii pentru nevaccinați, după ora 20.00, în localitățile cu incidență peste 6 (weekend) și peste 7,5 (toată săptămâna)

Președintele Klaus Iohannis a convocat de la ora 17.30, o ședință la care au participat prim-ministrul Florin Cîţu, ministrul interimar al Sănătăţii, Attila-Zoltán Cseke, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, directorul Centrului Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, dr. Adriana Pistol şi coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare împotriva COVID-19, dr. Valeriu Gheorghiţă.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

LISTA: 250 clase și grupe în sistem online în județul Alba. 334 elevi confirmați pozitiv. Situația actualizată, 20 octombrie

Publicat

În județul Alba, până miercuri, 20 octombrie, erau în sistem online 250 de clase și grupe.

Numărul elevilor testați pozitiv este de 334, iar în rândul angajaților din învățământ sunt 130 de cazuri.

Datele sunt centralizate de Inspectoratul Școlar Județean Alba, pe baza celor transmise de unitățile de învățământ.

Vezi și Modele de DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de angajator. Documente obligatorii pentru nevaccinați, după ora 20.00, în localitățile cu incidență peste 6 (weekend) și peste 7,5 (toată săptămâna)

Comparativ, până marți erau 339 elevi și 135 angajați din învățământ confirmați pozitiv și 248 clase și grupe online.

Potrivit IȘJ Alba, sunt integral online următoarele unități de învățământ:

  • Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia
  • Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia
  • Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Alba Iulia (cu excepția claselor de învățământ primar)
  • Colegiul Național ”Titu Maiorescu” Aiud
  • Liceul Teoretic ”David Prodan” Cugir
  • Școala Gimnazială Nr. 3 Cugir
  • Școala Gimnazială Singidava ”Cugir”.

Citește și Semestrul I se va prelungi până în luna ianuarie 2022 cu o vacanță forțată de 3 săptămâni. Structura anului școlar MODIFICATĂ

Situația din Alba, 20 octombrie – clase și grupe online: AICI lista: SCOLI/ LICEE – online_20.10.2021

Cum se decide intrarea în online

Potrivit noii metodologii, scenariul de funcționare al unității/ instituției de învățământ pe parcursul anului școlar/ universitar se va actualiza în funcție de cazurile confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă/ grupă/ unitate de învățământ/ conexă.

Scenariul 1

Participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor antepreșcolarilor, preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de prevenire, indiferent de rata de incidență cumulată, până la suspendarea cursurilor cu prezență fizică, pe baza cazurilor confirmate într-o grupă/ clasă/ unitate de învățământ

  • o unitate de învățământ în care niciun elev nu este confirmat pozitiv SARS-CoV-2, deci nicio grupă/ clasă nu este în sistem online

Scenariul 2

Participarea zilnică în sistem online a elevilor, în funcție de cazurile confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă/ clasă/ unitate de învățământ, respectiv suspendarea cursurilor cu prezență fizică la nivelul grupei/ clasei/ unității de învățământ.

  • dacă într-o unitate de învățământ, chiar și un singur elev este confirmat pozitiv SARS-CoV-2, o grupă/ clasă se află în sistem online; elevii din grupele/clasele unde nu este confirmat niciun elev pozitiv SARS-CoV-2 vor continua cursurile cu prezență fizică
  • dacă unitățile de învățământ în care numărul claselor care se află în sistem online este mai mic decât 50% din totalul grupelor/claselor din unitatea de învățământ, elevii din grupele/clasele unde nu este confirmat niciun elev pozitiv SARS-CoV-2 vor continua cursurile cu prezență fizică.
  • în cazul în care 50% din numărul total de grupe/clase din unitatea de învățământ își desfășoară activitatea în sistem online, întreaga unitatea de învățământ va avea cursurile suspendate pentru o perioada de 14 zile.
Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

O fostă directoare de liceu din Sebeș, trimisă în judecată din cauza unui contract de reabilitare a unei clădiri

Publicat

O fostă directoare a Liceului Tehnologic din Sebeș s-a ales cu dosar penal și a fost pusă sub acuzare de procurori, pentru un contract de reabilitare a unui corp de clădire al Școlii ”Silviu Cărpinişianu”.

Infracțiunea comisă de fosta directoare este una mai mult birocratică. În linii mari, aceasta a semnat contractul de reabilitare a clădirii fără ca actele să mai fie verificate de secretara șefă și automat cheltuielile să fie aprobate prin buget.

În acest fel, Primăria Sebeș a ajuns să plătească pentru reabilitarea clădirii. 

Femeia a semnat un acord de recunoaștere a vinovăției în care recunoaște comiterea faptei și acceptă încadrarea juridică. Acordul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Sebeș și va avea un prim termen de judecată în data de 9 noiembrie 2021.

Ce s-a întâmplat mai exact

Potrivit procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Sebeș, directoarea ”a angajat cheltuieli peste limita creditului bugetar aprobat instituției pentru anul 2015, prin încheierea unor contracte cu o societate comercială în valoare totală de 190.921,6 lei inclusiv TVA, fără ca acestea să fie verificate în prealabil de contabilul șef prin aplicarea vizei de control financiar preventiv și fără ca respectivele cheltuieli să fie aprobate prin buget, ceea ce a condus la obligarea părții civile Primăria Municipiului Sebeș la plata acestor sume către societatea care a executat lucrările în baza celor două contracte (la care se adaugă penalități de întârziere, cheltuieli de judecată, cheltuieli de executare, etc).

Obiectul contractelor a constat în executarea de către societatea comercială prestatoare a unor reparații privind un corp de clădire al unei școli gimnaziale de pe raza municipiului Sebeș și care aparținea liceului menționat mai sus”, se arată într-un răspuns al procurorilor din Alba, la solicitarea alba24.ro.

Fosta directoare a acceptat un acord de recunoaștere a vinovăției, care, dacă va fi admis de judecătorii din Sebeș, acesta va fi condamnată la 6 luni de închisoare cu suspendare și la 60 de zile de muncă în folosul comunității.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate