Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

MIERCURI: Primăria Alba Iulia organizează dezbatere publică privind bugetul de venituri şi cheltuieli al municipiului, pe 2017


Publicat

sediu Primaria Alba Iulia

primaria alba iuliaPrimăria Municipiului Alba Iulia anunţă că organizează dezbatere publică privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2017. Cei interesaţi sunt invitaţi să participe.

Dezbaterea publică se desfăşoară miercuri, 22 martie, de la ora 11.00, la sala de sedinte din cadrul Directiei Programe – Primăria Alba Iulia (strada Bucovinei).

Priveşte bugetul de venituri si cheltuieli al municipiului Alba Iulia, pe anul 2017.

Toţi cei interesaţi sunt invitati să participe, precizează reprezentanţii primăriei.

Vezi şi VINERI: Şedinţă la Consiliul Local Alba Iulia. Buget cu activităţi în 2017, investiţii şi finanţări. Ordinea de zi



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Peste 700 de arbori, plantați în această săptămână la Sebeș, în cadrul proiectului „Un copac pentru fiecare locuitor”

Publicat

Peste 700 de arbori au fost plantați în această săptămână la Sebeș, în cadrul proiectului „Un copac pentru fiecare locuitor al municipiului Sebeș”. 

Potrivit primarului Dorin Nistor, au fost plantați:

  • 230 bucăți specia tuia,
  • 38 bucăți brad caucazian (Abies nordmanniana),
  • 10 bucăți cedru,
  • 8 bucăți arțari,
  • 24 bucăți paltini,
  • 35 bucăți stejari diverse varietăți ornamentale,
  • 10 bucăți arbore de fier persan,
  • 10 bucăți cireși japonezi,
  • 35 bucăți Euonymus,
  • 95 bucăți Dracila,
  • 38 bucăți Forsythia,
  • 60 bucăți Spiraea,
  • 50 bucăți magnolii de diverse culori,
  • 30 bucăți Chaenomeles,
  • 35 bucăți liliac (Syringa) diverse culori.

Potrivit edilului, proiectul denumit în mod simbolic ”Un copac pentru fiecare locuitor al Municipiului Sebeș” urmărește plantarea unui număr de 32.610 arbori, pe terenuri aflate în proprietatea municipiului Sebeș, în zonele Rebeș, Râpa Roșie, Viile Sașilor, Moldița, Petrești – Alunei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

IPJ Alba: Peste 100 de persoane, sancționate pentru nerespectarea măsurilor de protecție. Controale și la unități HoReCa

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr. 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid 19.

În ultimele 24 de ore au fost verificate 702 de persoane aflate în carantină, 651 aflate în izolare și au fost organizate 13 acțiuni punctuale în cadrul cărora au fost verificate 529 de persoane. Alte 92 de persoane au fost verificate în cadrul altor activități desfășurate în contextul pandemiei.

Au fost controlate 76 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 124 de terase, restaurante, fastfood-uri, hoteluri și 63 de mijloace de transport, din care 19 mijloace de transport în comun.

Echipele de control au depistat și sancționat 111 persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, două care nu au respectat măsura privind carantinarea/izolarea și 11 care nu au respectat restricțiile de deplasare.

De exemplu, cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată în Alba Iulia, au fost legitimate 225 de persoane, verificate 34 de societăți comerciale și 147 de mijloace de transport și au fost aplicate 40 de sancțiuni contravenționale la Legea 55/2020.

Scopul acțiunilor desfășurate nu este aplicarea de sancțiuni, ci acela de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19.

Reamintim că, în toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00 – 05.00, iar în toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4 și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00 – 05.00.

În toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00-05.00.

„Este important ca fiecare dintre noi să avem un comportament responsabil, să conștientizăm că acțiunile noastre îi pot afecta pe ceilalți și să respectăm deciziile autorităților, pentru limitarea și răspândirea infecțiilor cu noul Coronavirus.

Facem apel la cetățeni să respecte măsurile de protecție sanitară și de distanțare fizică, pentru a-și proteja propria sănătate și viață, dar și pentru a-i proteja pe toți cei din jur”, au transmis reprezentanții IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scenariile prin care sălile de spectacole și cinematografele se pot deschide din 1 iunie 2021. Condițiile de acces la evenimente

Publicat

Ministerul Culturi a publicat propunerile cu măsurile și regulile care vor trebui respectate pentru deschiderea cinematografelor și  sălilor de spectacole din spații închise de la 1 iunie 2021.

Ministerul Culturii propune două scenarii în care vor fi aplicate măsuri de protecție sanitară. Documentul prevede și reguli pentru desfășurarea evenimentelor din spațiile HORECA.

Scenariile sunt raportate la incidența cazurilor de COVID 19 și reglementează numărul de persoane care pot participa la evenimente/ spectacole.

Măsuri și reguli privind activitățile cultural-creative în spații închise, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19

Prezentul capitol conține reguli particulare pentru reluarea activităților cultural-creative în spații închise, pe baza legislației și a recomandărilor autorităților publice din România.

Prin spații închise se înțelege atât spațiul convențional în care se pot desfășura spectacole, concerte, proiecții de film, conferințe etc., cât și spațiul neconvențional, cum ar fi hale industriale, săli de sport, holul sau spațiul larg al unei clădiri, cafenele, restaurant etc.

Persoanele care coordonează fiecare producție sunt responsabile de verificarea modalității de implementare a acestor recomandări, în vederea reducerii impactului riscului de infecție cu SAR-CoV-2, respectând măsurile sanitare generale aplicabile în funcție de specificul activității.

Vezi aici : DOCUMENT Regulile pentru reluarea spectacolelor și concertelor de la 1 iunie 2021. Măsurile propuse de Ministerul Culturii

Asumarea riscurilor ce revin în urma participării la un eveniment se face de către toți participanții: spectator, artist, furnizor de servicii, lucrător și organizator.

Prin activități culturale se înțelege, fără a se limita la: teatru, dans, concert, film, stand-up comedy sau expoziție, expoziție temporară, târg, workshop, conferință cu caracter cultural sau creativ.

În funcție de situația epidemiologică generală, de particularitățile regionale și locale, operatorii culturali vor pune în aplicare unul dintre următoarele scenarii:

Scenariul 1

– Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă folosind capacitatea maximă a spațiului respectiv și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori în localitățile în care se află acestea, dacă toate persoanele care participă la eveniment se încadrează în una dintre situațiile de mai jos:

-vaccinare. Accesul persoanelor se va face în baza Adeverinței de vaccinare, care va atesta încheierea procesului de vaccinare, la 10 zile de la realizarea rapelului.

Adeverința se va prezenta împreună cu un act de identitate;

-test RT-PCR – SARS-CoV-2 realizat cu maximum 48 de ore înaintea începerii evenimentului;

-testare cu un test destinat diagnosticării rapide a virusului SARS-CoV-2.

Accesul în sală se va face doar în baza unui test cu un rezultat negativ, ce va fi realizat în ziua evenimentului;

-au trecut prin boală și pot face dovada prezenței anticorpilor printr-un document medical, care nu va fi mai vechi de 90 de zile. 

În cazul în care o acțiune culturală se organizează în Scenariul 1, următoarele măsuri suplimentare sunt aplicabile în completarea măsurilor generale de siguranță sanitară pentru sectorul cultural – creativ:

  • publicul poate participa la eveniment în picioare. Se vor aloca minim 4 mp pentru fiecare persoană;
  • participanții sunt obligați în continuare să poarte mască pe toată durata evenimentului;
  • sala/spațiul poate fi folosit la capacitate maximă, ocupând toate locurile;
  • consumul de băuturi și alimente se va realiza doar în spațiile special amenajate și doar cu respectarea normelor ordinului comun – Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și Ministerul Sănătății.

Scenariul 2

 a) Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă fără a depăși 2/3 din capacitatea spațiului, dar nu mai mult de 500 de spectatori și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 3/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

b) Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă fără a depăși 1/2 din capacitatea spațiului, dar nu mai mult de 300 de spectatori și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

c) Organizarea și desfășurarea activităților cultural-creative în spații închise este permisă fără a depăși 1/3 din capacitatea spațiului, dar nu mai mult de 200 de spectatori și în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

În cazul în care o acțiune culturală se organizează în Scenariul 2, următoarele măsuri suplimentare sunt aplicabile în completarea măsurilor generale de siguranță sanitară pentru sectorul cultural – creativ:

  • spațiul va fi organizat cu locuri de șezut (scaune, bănci, pufuri etc.). Publicul nu poate urmări un spectacol/ concert în picioare;
  • personalul va verifica respectarea distanţării în timpul spectacolului;
  • referitor la distribuția locurilor în sală (atât online cât și la casele de marcat): se va aloca un scaun liber pe lateral între fiecare spectator.
  • În cazul în care organizatorii amenajează spațiul cu locuri de șezut (scaune, bănci, pufuri etc.), se va aloca 1 m între fiecare spectator. Prin excepţie de la aceste reguli, grupurile de până la 2 persoane și membrii aceleiași familii pot sta împreună;
  • în ceea ce privește rândurile: ținând cont de structura de teatru / amfiteatru verticalizată, spectatorii nu stau față în față, ci unii în spatele celorlalți, înlăturând astfel riscul contaminarii directe prin proximitate.

Acțiuni culturale organizate în spații HoReCa:

În cazul în care evenimentul se desfășoară într-un restaurant, bar sau cafenea organizarea spațiului și a publicului se va face conform reglementărilor specifice HORECA din ordinul comun în vigoare al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și Ministerului Sănătății.

Documentul complet poate fi văzut mai jos sau descărcat de AICI: Masuri MC SCC 16.04.2021

Măsuri și reguli în domeniul cinematografelor, pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19

Prezentul document conține un set de măsuri și reguli particulare pentru sălile de cinema, pe baza legislației și a recomandărilor autorităților publice din România.

Persoanele care coordonează fiecare producție (ex. manager de sală) sunt responsabile de verificarea modalității de implementare a acestor recomandări, în vederea reducerii impactului riscului de infecție cu SAR-CoV-2.

În funcție de situația epidemiologică generală, de particularitățile regionale și locale, operatorii culturali vor pune în aplicare unul dintre următoarele scenarii:

Scenariul 1

Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor în spații închise este permisă fără a depăși 2/3 din capacitatea spațiului în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 3/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor în spații închise este permisă fără a depăși 1/2 din capacitatea spațiului, în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

c) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor în spații închise este permisă fără a depăși 1/3 din capacitatea spațiului, în condițiile unei rate a incidenței cumulate mai mici de 7,5/1000 de locuitori, în localitățile în care se află acestea.

Accesul publicului la acest tip de eveniment nu este restricționat de nicio dovadă medicală.

Reguli suplimentare aplicabile cinematografelor în completarea măsurilor generale de siguranță sanitară pentru sectorul cultural – creativ:

  • este interzisă funcționarea sălilor de cinematograf 4DX;
  • distribuirea de ochelari 3D este permisă în cazul celor de unică folosinţă, iar cei refolosibili vor fi dezinfectați după fiecare proiecție;
  • funcționarea cafenelei/bistroului/alte magazine care comercializează băuturi sau/și produse alimentare din incinta cinematografelor este permisă
  • cu respectarea măsurilor de sănătate publică în vigoare;
  • participanții sunt obligați în continuare să poarte mască pe toată durata proiecției;
  • personalul va verifica respectarea distanţării în timpul spectacolului;
  • referitor la distribuția locurilor în sală (atât online cât și la casele de marcat): se va aloca un scaun liber pe lateral între fiecare spectator. În cazul în care organizatorii amenajează spațiul cu locuri de șezut (scaune, bănci, pufuri etc.), se va aloca 1 m între fiecare spectator. Prin excepţie de la aceste
  • reguli, grupurile de până la 2 persoane și membrii aceleiași familii pot sta împreună;
  • în ceea ce privește rândurile: ținând cont de structura de teatru / amfiteatru verticalizată, spectatorii nu stau față în față, ci unii în spatele celorlalți, ușor pe diagonală, înlăturând astfel riscul contaminarii directe prin proximitate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zi liberă plătită pentru angajați, atunci când merg la vaccinare. Proiect

Publicat

Un proiect de modificare a legii privind măsurile anti-COVID propune acordarea unei zile libere plătite atunci când angajații merg la vaccinare. De asemenea, se prevede și absența motivată de la școală a elevilor, în aceeași situație.

Iniţiativa modifică Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 şi propune ca persoanele care se vaccinează să beneficieze de:

a) o zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, în ziua vaccinării, în cazul angajaţilor;

b) o zi scutire de frecvenţă, în ziua vaccinării, în cazul elevilor, studenţilor şi militarilor;

c) de asemenea, pot beneficia de o zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, şi unul dintre părinţi în ziua vaccinării copilului cu vârsta de până la 14 ani sau a copilului cu dizabilităţi cu vârsta de până la 26 de ani.

„Venim în faţa românilor cu un proiect care să încurajeze vaccinarea. Suntem conştienţi că e singura variantă pentru a scăpa de pandemie. La cerere, angajaţii vor avea o zi liberă pentru a se vaccina. Proiectul arată că USR PLUS şi coaliţia de guvernare se aşează pe drumul combaterii pandemiei. Ştim că sunt mulţi români care s-au vaccinat la centre în afara localităţii lor, aşa că venim în întâmpinarea acestei probleme cu o iniţiativă legislativă”, a transmis deputatul USR PLUS Radu Molnar, membru în Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.

În proiectul deputaţilor USR PLUS, se menţionează că drepturile persoanelor se acordă pe baza documentelor justificative eliberate de instituţia la care a fost efectuată vaccinarea.

„Ziua liberă pe care o pot cere angajaţii este valabilă atât pentru primul vaccin, cât şi pentru rapel.

Am introdus şi posibilitatea unei zile libere pentru părinţi, pentru momentul în care va fi disponibilă vaccinarea pentru copii. În acel moment vor avea zi liberă dacă copilul va fi vaccinat, iar copiii vor avea absenţa la şcoală motivată”, a explicat deputata USR PLUS Oana Ţoiu, preşedinta Comisiei pentru muncă şi protecţie socială.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate