Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Angajări în armată: MApN prelungeşte campania de recrutare a rezerviştilor voluntari. Condiții și documente înscriere

Publicat

Ministerul Apărării Naţionale prelungeşte, până vineri, 24 iunie, campania de recrutare pentru cei care doresc să îndeplinească serviciul militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României.

În această etapă, demarată în data de 16 mai, sunt disponibile 871 de locuri pentru toate categoriile de personal – ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri, gradaţi şi soldaţi, a precizat MApN, într-un comunicat de presă.

Cei interesaţi vor fi informaţi cu privire la avantajele îndeplinirii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar la centrul militar zonal, judeţean sau de sector pe a cărui rază îşi au domiciliul.

Vezi: 16 mai: Încep înscrierile în Armată pentru rezerviștii voluntari. Se pot înscrie și persoane fără pregătire militară. Condițiile

Candidaţii care nu au fără pregătire militară vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte exprimarea opţiunilor, în sensul orientării către funcţiile pentru care îndeplinesc criteriile specifice referitoare la nivelul studiilor şi corespondenţa specializărilor dobândite în viaţa civilă cu armele/serviciile şi specialităţile militare.

Datele de contact ale acestora și toate informațiile necesare sunt disponibile pe site-ul de recrutare al MAPN.

Condiții și documente înscriere

Candidaţii trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani, dacă optează pentru cadre militare rezerviști voluntari (ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri), respectiv între 18 și 50 de ani, dacă optează pentru soldați și gradați rezerviști voluntari.

Vezi și Românii care nu au făcut armata vor putea fi înrolați. MApN vrea să înființeze categoria de ”militar voluntar în termen”

Cetăţenii interesaţi de îndeplinirea serviciului militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României, trebuie să contacteze centrul militar din judeţul sau sectorul pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, în vederea obţinerii tuturor informaţiilor necesare (locuri pe judeţe, probe de selecţie, bareme etc.).

Documentele necesare

La prezentarea la centrul militar, cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în calitate de rezervist voluntar vor completa o cerere de înscriere și vor prezenta următoarele documente:

  • actul de identitate, în original şi în copie
  • certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii
  • acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie
  • permisul de conducere valabil, eliberat de către autoritățile române, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice
  • livretul militar, în original şi în copie, dacă este cazul, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

La centrul militar toţi cei interesaţi vor fi informaţi cu privire la avantajele îndeplinirii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, etapele procesului de recrutare şi selecţie, la structurile desemnate să execute selecția, unitatea sanitară militară unde urmează să susţină examinarea medicală, precum și la unitatea militară sau centrul de instruire în care urmează să execute programul de instruire iniţială, în situația în care fac obiectul acestei instruiri, potrivit legii.

Citește și: Cât câștigă un rezervist voluntar din armată. Posturile, la mare căutare după majorarea soldelor. Sunt plătiți și când stau acasă

În prezent, în structurile Ministerului Apărării Naţionale se desfăşoară procese distincte de promovare, recrutare şi selecţie pentru 2.612 funcţii scoase la concurs în acest an, iar până la data de 3 iunie s-au înscris şi au depus dosarele 9.708 de candidaţi.

Vasile Dâncu:  Peste 5.000 s-au înscris ca voluntari în Armată până în prezent

Ministrul Apărării a declarat în 3 iunie că peste 5.000 de români au fost interesați de serviciul militar voluntar.

Ministrul a adăugat că pentru creşterea atractivităţii serviciului militar voluntar, printr-o lege aflat deja în circuit, vor fi efectuate modificări privind beneficiile ce vor fi acordate acestor persoane.

Vezi și: Cu cât vor crește veniturile militarilor. Ministrul Apărării: vom putea să alocăm în acest an întreaga sumă

„Avem în circuit legea aceea nouă pentru modificările legate de serviciul militar voluntar, sigur, care poate avea continuitate în ceea ce înseamnă voluntariat în general, în Armată Română.

Am schimbat unele lucruri faţă de ce era iniţial, astfel încât am văzut că noi suntem deja într-o situaţie foarte bună.

Mi se pare că în primele trei săptămâni de la lansarea unei noi selecţii pentru voluntari, pe 1.500 de locuri, dacă nu mă înşel, avem anul acesta, am avut deja peste 5.000 de candidaţi şi continuă înscrierile. Înseamnă că există o atractivitate pentru asta”, a declarat Vasile Dîncu, potrivit Agerpres.

Ministrul a adăugat că printre modificări vor fi unele privitoare la termenele pentru prezentarea la unitate, la posibilitatea de a merge şi a lucra în străinătate, de a reveni din străinătate.

Avantajele rezerviștilor voluntari

  • posibilitatea continuării carierei în viaţa civilă
  • cuantumul remuneraţiei acordate în perioada în care rezerviştii voluntari nu participă la instruire şi nici la misiuni este de 30 % din solda de funcţie, la care se adaugă solda gradului deţinut
  • a crescut cuantumul indemnizației de instalare, prin adăugarea la solda de funcţie, a gradațiilor și a soldei de comandă, pe lângă solda de grad
  • nu mai există obligația restituirii cheltuielilor de recrutare şi selecţie, în situația nesemnării/ nefinalizării contractului
  • au fost eliminate limitările privind plecarea rezerviștilor voluntari în străinătate
  • există posibilitatea repartizării în funcții, fără a mai susține probele de selecție, a rezerviștilor proveniți din cadre militare în activitate și soldați/gradați profesioniști, în primul an de la trecerea în rezervă.

sursa foto: Facebook Recrutare MApN

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2022: MODELE de SUBIECTE și bareme pentru proba scrisă din 13 iulie. Reguli pentru candidați

Publicat

Titularizare 2022: miercuri, 13 iulie, se desfășoară proba scrisă la concursul de Titularizare 2022. Din Alba, sunt așteptați să participe 571 de candidați.

În județ sunt 139 de posturi pe perioadă determinată. Este concurență mare, pe posturile de educatori și învățători.

Titularizarea este concursul național de ocupare a posturilor didactice, de angajare în învățământ.

Candidații care iau medii peste 7 se pot angaja pe perioadă nedeterminată și cei care iau peste media 5, pe perioadă determinată, dacă există posturi disponibile, scoase la concurs.

Proba scrisă se organizează în 13 iulie, iar rezultatele sunt comunicate în 19 iulie. Rezultatele după contestații vor fi comunicate în 27 iulie, iar în august vor fi ședințele de repartizare.

Titularizare 2022 în Alba – Lista candidaților și a posturilor, concurența

În județul Alba, dintre cei 571 de candidați înscriși, 278 (48,7%) sunt pentru posturi de educatori și învățători.

Celalte domenii de interes sunt educație fizică (46 candidați), limba și literatura engleză (31), limba și literatura română (29), matematică (27), psihopedagogie specială (17), istorie și religie ortodoxă (câte 12 dosare), chimie (11). Pentru alte specializări sunt înscriși mai puțin de 10 candidați.

Sunt 239 de posturi vacante complete, din care titularizabile (pe perioadă nedeterminată) – 139, potrivit datelor IȘJ Alba.

LISTA posturilor titularizabile 2022 în Alba

LISTA posturi vacante și rezervate Titularizare Alba 2022

Din totalul posturilor titularizabile, 53 sunt pentru educatori și învățători, 9 dintre acestea pentru educatori creșe. Concurența ar fi de 3,6 pe un loc la învățători și de 11,8 la educatori, în funcție de opțiunile fiecărui candidat.

Titularizare 2022 – modele de subiecte și bareme – proba scrisă

Pentru proba scrisă din 13 iulie, candidații au la dispoziție modele de subiecte publicate de Ministerul Educației pentru sesiunea 2022 și cele din anii precetenți, orientative pentru pregătire.

Română – învățământ preșcolar Titularizare 2022

Română – învățământ primar Titularizare 2022

Limba și literatura ROMÂNĂ Titularizare 2022

MATEMATICĂ Titularizare 2022

Limba ENGLEZĂ Titularizare 2022

Limba FRANCEZĂ Titularizare

Limba GERMANĂ Titularizare 2022

GEOGRAFIE Titularizare 2022

ISTORIE Titularizare 2022

BIOLOGIE Titularizare 2022

CHIMIE Titularizare 2022

FIZICĂ Titularizare 2022

EDUCAȚIE FIZICĂ și Sport Titularizare 2022

INFORMATICĂ Titularizare 2022

PSIHOLOGIE Titularizare 2022

SOCIOLOGIE Titularizare 2022

FILOSOFIE Titularizare 2022

PSIHOPEDAGOGIE specială Titularizare 2022

Kinetoterapie Titularizare 2022

Educație muzicală Titularizare 2022

Estetică și îngrijirea corpului omenesc Titularizare 2022

Educație Tehnologică Titularizare 2022

Economic, Administrativ, Poștă Titularizare 2022

Mecanică Titularizare 2022

Religie Ortodoxă 2022

Titularizare 2022 – calendar

24 mai-30 iunie: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

4 iulie: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

13 iulie: proba scrisă

19 iulie: comunicarea rezultatelor iniţiale

19-20 iulie: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

21-26 iulie: soluţionarea contestațiilor

27 iulie: comunicarea rezultatelor finale

29 iulie: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art.74 alin. (3), lit.a) sau 80 alin.(9) din Metodologie, după caz

1 august: ședință de repartizare, în ordine, a:

  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art.74 alin. (3), lit. b) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie;
  • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz;
  • repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2022, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz

2 august: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

2-22 august 2022: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Proba scrisă – 13 iulie – Titularizare 2022

Proba scrisă se susţine pe baza subiectelor elaborate de Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educației şi cercetării. Proba scrisă se evaluează prin note de la 10 la 1.

Nota obţinută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.

Lucrarea scrisă se desfăşoară începând cu ora 9.00. Candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs, cel mai devreme la orele 7.00 şi cel mai târziu la orele 8.15.

Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală înainte de a fi deschis plicul cu subiecte nu mai pot susţine proba scrisă.

După primirea subiectelor de concurs de către candidaţi, durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore, timp ce poate fi depăşit cu 1-2 ore numai de către candidaţii cu deficienţe grave.

Pentru redactarea lucrărilor se folosește cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră; desenele/graficele se pot executa şi cu creionul negru.

Candidaţii pot avea dicționare pentru disciplinele latină sau greacă veche şi planurile de conturi pentru disciplina „economic, administrativ, poştă”.

În vederea desfăşurării probelor scrise, se asigură supravegherea fiecărei săli de către asistenți supraveghetori, care verifică identitatea candidaţilor, prin buletin/carte/adeverinţă de identitate sau paşaport. În toate sălile de concurs vor fi instalate camere audio-video de supraveghere.

Candidaţii şi asistenții supraveghetori nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanţă, precum şi alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de examen.

Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, din categoria acelora menţionate sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei din centrul de concurs, situaţie în care asistenţii supraveghetori sau membrii comisiei din centrul de concurs încheie un proces-verbal.

Candidații eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizați pe posturi didactice/catedre.

Candidaţii sunt informați de către asistenţii supraveghetori responsabili de săli, la intrarea în sala de examen, cu privire la prevederile metodologice şi procedurale referitoare la desfăşurarea probei scrise şi semnează procese-verbale care să ateste informarea.

Asistenții supraveghetori care furnizează soluţii ale subiectelor de examen, falsifică lucrări, tolerează acţiuni sau intenţii de fraudă ale candidaţilor ori manifestă neglijenţă în îndeplinirea atribuţiilor răspund disciplinar, în conformitate cu art. 280 – 282 din Legea nr. 1/2011cu modificările şi completările ulterioare, civil sau penal, după caz.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Femeie băută, la volanul unei mașini, pe strada Nuferilor din Cugir. Ce alcoolemie avea

Publicat

O femeie a fost depistată de polițiști, băută la volan, miercuri, 6 iulie, în Cugir. Avea o alcoolemie de aproape 1 la mie. Femeia a fost condusă la spital pentru mostre de sânge, iar în cauză polițiștii au deschis dosar penal.

Miercuri, în jurul orei 23.00, polițiștii din Cugir au depistat o femeie de 51 de ani, din Cugir, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Nuferilor din oraș, fiind sub influența băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătoarei auto, cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,97 mg /l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Față de aceasta, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Rabla pentru electrocasnice: Vineri începe cea de-a treia etapă a programului lansat de AFM. Ce echipamente pot fi achiziționate

Publicat

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) informează că, începând de vineri, 08 iulie 2022, de la ora 10:00, persoanele fizice se pot înscrie în cea de-a treia etapă a Programului Rabla pentru Electrocasnice pentru selectarea voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiţionat, uscătoarele de rufe și aspiratoarele.

Bugetul acestei etape este de 15 milioane de lei, iar selecția voucherelor se face în perioada 08 iulie 2022, ora 10:00 – 14 iulie 2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului.

Conform AFM, în cea de-a treia etapă, se acordă vouchere pentru achiziţionarea de echipamente electrice şi electronice de uz casnic, după cum urmează:

  • 400 de lei pentru aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţă energetică la răcire cel puţin A++;
  • 400 de lei pentru uscătoare de rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++;
  • 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an.

Perioada de derulare a unei etape de selecție a voucherelor este de 7 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective.

După publicarea listei persoanelor fizice aprobate pe site-ul AFM, solicitanții se vor prezenta la unul dintre comercianții validați, de unde vor achiziționa echipamentul dorit.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO INCENDIU la Sebeș: O casă a fost cuprinsă de flăcări. Un bărbat a fost rănit

Publicat

Un incendiu asupra unei case de locuit a izbucnit joi, 7 iulie, în jurul orei 15.00, în localitatea Petrești din Sebeș. 

Potrivit ISU Alba, la fașa locului intervin pompierii din Sebeș cu trei autospeciale.

Din primele date incendiul se manifestă în interiorul unei camere de locuit, pe o suprafață de aproximativ 20 de metri pătrați.

Reprezentații ISU Alba au mai transmis că la scurt timp de la intervenția pompierilor incendiul a fost localizat și că se lucrează la stingerea focului.

În urma incendiului proprietarii casei s-au autoevacuat iar un bărbat de aproximativ 60 de ani este asistat medical de catre echipajul SMURD cu arsuri de gradul II la nivelul capului.

În aceste momente se incendiul este localizat, se lucreaza pentru lichidare.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax