Connect with us
Publicitate

Actualitate

Ministerul Educației continuă programul prin care elevi din 50 de unităţi de învăţământ primesc masă caldă la şcoală

elevi

Publicat

Ministerul Educației Naționale intenţionează să continue programul pilot prin care preşcolari şi elevi din 50 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat primesc gratuit alimente la şcoală.

„Începând cu data intrării în vigoare a prezentei Ordonanţe de urgenţă şi până la sfârşitul anului 2019, în perioada desfăşurării activităţii didactice, preşcolarilor şi elevilor din 50 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat li se acordă, cu titlu gratuit, un suport alimentar, constând într-un pachet alimentar sau într-o masă caldă pe zi, în limita unei valori zilnice de 10 lei/ beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată. Limita valorică cuprinde preţul produselor, cheltuielile de transport, de distribuţie şi de depozitare a acestora, după caz”, prevede proiectul publicat pe site-ul ministerului.

Potrivit sursei citate, la cererea motivată a părinţilor, formulată în scris şi susţinută de document-suport, înregistrată la secretariatul unităţii de învăţământ în care este înmatriculat elevul, preşcolarii şi elevii care, din considerente de natură medicală, culturală sau religioasă, nu pot beneficia de pachetul alimentar/masă caldă vor beneficia de produse alimentare adecvate situaţiei acestora, în limita valorii zilnice.

Totodată, pentru menţinerea sănătăţii preşcolarilor şi elevilor în cadrul Programului – pilot se vor distribui numai produse alimentare obţinute în unităţi autorizate/înregistrate sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în vigoare.

„În vederea aplicării prezentei Ordonanţe de urgenţă, unităţilor administrative – teritoriale de care aparţin unităţile – pilot le vor fi acordate sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru bugetele locale, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta Ordonanţă de urgenţă”, se mai arată în proiect.

De asemenea, actul mai prevede că, la închiderea programului-pilot, la finalul anului 2019, în urma analizei realizate de Ministerul Educaţiei Naţionale, pe baza rezultatelor obţinute şi interpretate lunar, pe parcursul derulării proiectului, la nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, prin hotărâre a Guvernului, se va decide asupra oportunităţii extinderii acestui program la nivel naţional, respectiv asupra modalităţii de implementare.

Ministerul Educaţiei Naţionale, inspectoratele şcolare, unităţile administrativ-teritoriale, unităţile de învăţământ pot accesa fonduri de la bugetul Uniunii Europene pentru desfăşurarea unor programe similare într-un număr mai mare de unităţi de învăţământ decât cele 50.

În nota de fundamentare a proiectului se afirmă că programul – pilot se va desfăşura până la sfârşitul anului 2019, în perioada activităţii didactice, încă de la începutul anului şcolar 2018 – 2019.

“S-a realizat selecția unui număr de 50 de unități de învățământ cu grade de complexitate și particularități educaționale diferite, dispuse echilibrat la nivel național, în medii rezidențiale diverse – Urban (mare, mic, central, periferic)/ Rural (mare, mic, accesibil, greu accesibil, izolat), care vor avea statut de unități de învățământ pilot, conform prevederilor legale în vigoare, în care se va implementa programul.

Prima categorie de unități de învățământ selectate pentru etapa pilot a proiectului include unități de învățământ situate în medii geografice izolate/ greu accesibile – deltă, munte, câmpie (zonă depopulată/ zonă greu accesibilă din cauza condițiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunități cu grad mare de vulnerabilitate – populație rromă, copii cu părinți plecați la muncă în străinătate și supuși unor forme disimulate de abandon parental, copii supuși unor forme de abuz parental prin muncă, abandonul școlii, cutume și mentalități culturale restrictive, în defavoarea minorului etc.) în medii sociale cu grad ridicat de pauperitate.

În cea de-a doua categorie, cu rol de motor de incluziune socială, sunt incluse liceele și colegiile pedagogice, unități de învățământ complexe, cu statut de centre de resurse educaționale, care reunesc elevi din toate ciclurile de învățământ, preșcolar – primar – gimnazial și liceal, având în vedere faptul că, prin structura lor, acestea au și școli de aplicație pentru practica pedagogică. Având în vedere specificul și finalitățile educaționale, aceste unități de învățământ complexe au și un procent ridicat de elevi proveniți din mediul rural, potențiali facilitatori pentru implementarea și diseminarea proiectului.

Programul – pilot a fost implementat în anul şcolar 2016 – 2017, respectiv anul şcolar 2017 – 2018, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr 72/ 2016 şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2017.

În scopul realizării unei evaluări de impact a acestei măsuri, se impune o perioadă mai mare de timp, fiind necesară continuarea pilotării cel puţin un ciclu de învăţământ, în unităţile de învăţământ din comunităţile în care autorităţile locale s-au implicat în mod corespunzător în anul şcolar anterior”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Citeşte şi Legea prin care elevi din 50 de unităţi şcolare vor primi o masă caldă a fost promulgată. Variante de meniu

Reamintim că în lista cuprinsă în OUG nr. 92/2017 a fost inclusă şi Şcoala Gimnazială “Ioan Maiorescu” din Bucerdea Grânoasă (judeţul Alba), cu 349 de elevi în anul 2017-2018.

surse: edu.ro, realitatea.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate