Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Ministerul Sănătății anunță deblocarea stimulentelor pentru personalul medical. Peste 33 de milioane de lei, acordate pe aprilie


Publicat

44 074 persoane din sistemul sanitar primesc stimulentul de risc aferent lunii aprilie, a transmis Ministerul Sănătății.

Astfel, pentru luna aprilie 2020, un număr de 14.355 persoane din cadrul unităților de primiri urgențe, serviciilor de ambulanță, direcțiilor de sănătate publică, dar și rezidenți vor beneficia de o suplimentare a veniturilor cu 2 500 lei brut.

Sumele, în valoare de 33.053.000 lei, vor fi alocate de la bugetul de stat pentru ca unitățile să poată efectua cât mai rapid plățile. Sumele vor fi recuperate, mai apoi, în cadrul unui proiect finanțat din fonduri europene.

De asemenea, în cadrul sistemului sanitar, alte 29.719 persoane din spitale, centre de dializă, laboratoare, unități sanitare de urgență și de transport sanitar aflate în contract direct cu casele de asigurări de sănătate vor primi stimulentul de risc aferent lunii aprilie din Fondul Unic de Asigurări Sociale de Sănătate. Sumele alocate de către CNAS sunt în valoare de peste 74 000 000 lei și vor fi, de asemenea, recuperate în cadrul proiectului cu finanțare europeană.

“Ministerul Sănătății a primit ultimele liste finale cu personalul din linia întâi care beneficiază de acest stimulent inclusiv vineri, în 15 mai. Ne-am confruntat cu multe reveniri sau, în unele cazuri, într-o primă fază chiar cu reticența managementului unităților de asumare a acestor liste.

Eu sper ca acum lucrurile să fie clare și fondurile pentru luna mai să poată ajunge mai repede la oamenii care au muncit din greu perioada aceasta și care merită din plin această recunoaștere a efortului depus în beneficiul pacienților. Am cerut ca plățile să fie realizate cât mai rapid, în următoarea perioadă” a declarat Nelu Tătaru, ministrul Sănătății.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Două cazuri de infectare cu COVID-19 la Finanțele din județul Alba: unul la Alba Iulia și unul la Blaj. Precizările instituției

Publicat

anaf ajfp finante alba

Doi angajați ai Administrației Județene a Finanțelor Publice Alba au fost confirmați cu noul coronavirus: este vorba despre angajați la Trezorerie, unul la Alba Iulia, celălalt la Blaj.

Sediul instituției din Alba Iulia a fost dezinfectat complet, la fel și cel din Blaj.

Este vorba despre un angajat care lucrează la structura de Trezorerie din Alba Iulia, care nu a lucrat cu publicul. Personalul cu care a avut contact s-a izolat voluntar la domiciliu.

Un alt caz a fost confirmat la SFM Blaj, tot la Trezorerie. Cei 4 colegi cu care funcţionarul din Blaj a venit în contact direct sunt izolaţi la domiciliu şi urmează să fie testaţi.

Reprezentanții instituției nu au anuțat diminuarea programului cu publicul, dar au lansat un apel către contribuabili, care sunt rugați să folosească pe cât posibil comunicarea online și instrumentele disponibile în acest sens.

Comunicatul AJFP Alba:

”În colectivul de salariaţi ai AJFP Alba este un caz confirmat cu COVID 19 din data de 3 august.

În 4 august 2020 de la ora 7 dimineaţa s-a făcut dezinfecţia şi igienizarea spaţiilor în instituţie.

Funcţionarul confirmat este din structura de Trezorerie dar nu lucrează la vreun ghişeu cu publicul.

Personalul care a avut contact direct este izolat voluntar la domiciliu.

Şi la SFM Blaj este un caz confirmat cu COVID 19 din data de 3 august, tot la Trezorerie; în dimineaţa de 4 august 2020 a fost făcută dezinfecţia şi igienizarea spaţiilor în sediul instituţiei, iar cei 4 colegi cu care funcţionarul din Blaj a venit în contact direct sunt izolaţi la domiciliu şi urmează să fie testaţi.

AJFP Albă colaborează îndeaproape cu reprezentanţii DSP Alba şi urmează toate măsurile recomandate, astfel încât activitatea specifică să se desfăşoare în condiţii normale şi de maximă siguranţă pentru angajaţi şi public.

Facem din nou apel către toţi contribuabilii care se prezintă la sediul instituţiei să respecte cu stricteţe măsurile de prevenire a infectării cu COVID 19 şi să folosească pe cât posibil comunicarea la distanţă cu instituţia noastră” au transmis reprezentanții Finanțelor Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Restricții de circulație feroviară lângă Alba Iulia. Continuă lucrările de montare a pasajului CF pentru Autostrada Sebeș-Turda

Publicat

Circulația feroviară va fi restricționată și astăzi lângă Alba Iulia. Continuă lucrările de montare a tablierului metalic peste calea ferată, la Autostrada Sebeș – Turda, în zona nodului rutier „Alba Nord”.

”Circulația feroviară va fi restricționată astăzi, 5 august, în intervalul orar 10:10 – 19:10, pe magistrala 200A Teiuș-Alba Iulia, între stațiile CF Bărăbanț (km. feroviar 414+271 de metri) – Sântimbru (km.feroviar 409+500 de metri), pentru a permite efectuarea de lucrări de montare a tablierului metalic peste calea ferată, lucrări ce au loc la Autostrada Sebeș – Turda, în zona nodului rutier „Alba Nord”.

Vezi și VIDEO: Lucrările de pe șantierul A10, lângă Alba Iulia. Montarea tablierului metalic în zona nodul rutier Alba Nord

Pe durata lucrărilor, călătorii vor fi transbordați cu mijloace auto între stațiile CF Bărăbanț și Sântimbru”.

sursă: politiaromana.ro

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ce condiții trebuie să îndeplinească elevii pentru a putea cere o tabletă educațională pentru școala online. Ordin de ministru

Publicat

copil tableta

Elevii care provin din mediu defavorizat trebuie să îndeplinească trei condiții pentru a putea cere una dintre cele 250 de mii de tablete care sunt în procedură de achiziție prin Oficiul Național pentru Achiziții Centralizare de la Ministerul Finanțelor.

Potrivit Edupedu.ro, părinții acestora vor semna un contract de comodat cu școala, pentru a primi tableta, după ce vor da o declarație pe propria răspundere și vor depune o cerere.

Contractul respectiv are o serie de obligații pentru elevi și sunt descrise într-un ordin de ministru. Aceștia trebuie să fie elevi din învățământul primar, gimnazial și secundar și sp provină din medii defavorizate.

Criteriile specifice pentru selecția celor care vor primi tablete, potrivit Ordinului citat, sunt următoarele:

  1. Să fie elevi ai căror familii nu dețin niciun dispozitiv electronic cu conexiune la internet
  2.  Elevii care nu dețin, în folosință personală, un dispozitiv electronic cu conexiune la internet
  3. Elevii de cetățenie română care s-au întors pe teritoriul României de la declanșarea pandemiei de COVID-19 și care nu au posibilitatea de a dispune de un dispozitiv electronic cu conexiune la internet.

Citește aticolul complet pe Edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ANCPI: Licitaţie pentru înregistrarea imobilelor în sistemul de cadastru și carte funciară, în trei comune din Alba

Publicat

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a inițiat o procedură pentru achiziționarea serviciilor de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru și Carte Funciară a imobilelor din 261 de unități administrativ-teritoriale (UAT). Printre acestea se numără și trei comune din județul Alba. 

ANCPI a lansat marți, 4 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru și Carte Funciară a imobilelor în 261 de UAT- uri prin Programul Operațional Regional – Proiectul major privind „Creșterea gradului de acoperire și incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România”. Valoarea totală estimată a contractului este de 299.713.704,34 de lei, fără TVA.

Între unitățile administrativ-teritoriale se află și trei comune din județul Alba, respectiv Mihalț, Mirăslău și Unirea.

Achizițiile se desfășoară pe loturi, astfel:

  • Lotul 1 – Servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte funciară a imobilelor situate în UAT Mihalț din județul Alba.
    • Suprafața estimată aferentă: 4.982 ha (464 ha intravilan, 4.518 ha extravilan)
    • Valoarea estimată: 852.888,57 lei, fără TVA
  • Lotul 2 – Servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte funciară a imobilelor situate în UAT Mirăslău din județul Alba.
    • Suprafața estimată aferentă: 5.629 ha (251 ha intravilan, 5.378 ha extravilan)
    • Valoarea estimată: 1.038.656,78 lei, fără TVA
  • Lotul 3 – Servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte funciară a imobilelor situate în UAT Unirea din județul Alba.
    • Suprafața estimată aferentă: 8.769 ha (532 ha intravilan, 8.237 ha extravilan)
    • Valoarea estimată: 1.665.815,05 lei, fără TVA

Obiectivul lucrărilor de înregistrare sistematică îl constituie înregistrarea în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte Funciară a tuturor imobilelor ce fac obiectul contractelor încheiate cu achizitorul.

Etapele principale de prestare a serviciilor de înregistrare sistematică constau în:

  • organizarea lucrărilor sistematice de cadastru,
  • recunoaşterea terenului,
  • realizarea raportului preliminar,
  • campania de informare publică,
  • identificarea limitelor imobilelor,
  • stabilirea limitelor imobilelor situate în intravilan,
  • stabilirea limitelor imobilelor situate în extravilan,
  • pregătirea fişei de date a imobilului,
  • identificarea deţinătorilor şi colectarea actelor,
  • întocmirea documentelor tehnice ale cadastrului,
  • publicarea documentelor tehnice ale cadastrului,
  • primirea şi soluţionarea cererilor de rectificare,
  • actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate