Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul Tineretului și Sportului se reorganizează, pentru eficientizarea implementării strategiilor naționale


Publicat

ministerul tineretului si sportuluiGuvernul a aprobat miercuri, 13 ianuarie, o nouă structură organizatorică a Ministerului Tineretului și Sportului, pentru a eficientiza activitatea ministerului și pentru a crea cadrul necesar implementării strategiei naționale în domeniul politicii de tineret și a strategiei naționale în domeniul sportului.

Decizia de reorganizare a fost luată având în vedere problematica vastă și volumul mare al activităților derulate la nivelul Ministerului Tineretului și Sportului.

Hotărârea de Guvern aprobată menține numărul maxim de posturi și cheltuielile de personal aprobate în condițiile legii pentru acest minister. Astfel, Ministerul Tineretului și Sportului va funcționa în continuare cu un număr de 171 de posturi, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului, structurate pe compartimente, birouri, servicii și direcții, conform prevederilor HG nr. 11/2013 cu modificările și completările ulterioare.

Numărul de posturi aferente demnitarilor și cabinetului ministrului este de 13, rezultând un număr total de posturi de 184.

În îndeplinirea atribuțiilor sale, ministrul Tineretului și Sportului este ajutat de 2 secretari de stat și 2 subsecretari de stat numiți prin decizie a prim-ministrului, un secretar general și 2 secretari generali adjuncți, înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii.

Conform noii organigrame aprobate, în cadrul ministerului se înființează Direcția Generală Sport, Direcția Generală Tineret și Direcția Generală Management Logistic, prin reorganizarea direcțiilor specializate existente în organigrama anterioară, în scopul unei abordări unitare a problematicilor specifice.

Având în vedere volumul mare al activităților derulate la nivelul întregului minister, s-a decis, de asemenea, înființarea Direcției Financiar și Contabilitate și a Direcției Juridic și Secretariat și a Serviciului resurse umane, prin reorganizarea structurilor existente anterior.

În plus, Unitatea de Management a Proiectului se desființează și se înființează Unitatea de Politici Publice, iar denumirea Serviciului Relații Internaționale și Relația cu Parlamentul se modifică în Serviciul Comunicare, Relații Internaționale și Relația cu Parlamentul, neimplicând reorganizarea acestui serviciu.

Încadrarea personalului din Ministerul Tineretului și Sportului conform noii structuri organizatorice se va face în termen de 45 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial a actului normativ aprobat miercuri, 13 ianuarie.

Anterior, proiectul de hotărâre a fost publicat spre consultare publică pe siteul ministerului.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LISTA centrelor de vaccinare din Alba, valabilă din 8 februarie. Alte TREI locații vor fi deschise în județ

Publicat

DSP Alba a anunțat miercuri că din 8 februarie în județul Alba vor funcționa alte trei centre de vaccinare, fiecare cu câte un flux, destinate persoanelor eligibile în etapa a doua de imunizare anti-COVID.

Una dintre locații este destinată exclusiv cadrelor didactice și personalului din învățământ.

Vezi și Centru de VACCINARE anti-COVID în Alba, exclusiv pentru profesori. Câți dascăli și angajați auxiliari vor să se vaccineze

Lista completă a centrelor de vaccinare funcționale din 8 februarie în județul Alba:

Alba Iulia

1. Sala de sport a Universității ”1 Decembrie 1918” – 4 fluxuri de vaccinare (funcțional)

2.  Sala de Sport a Liceului Alexandru Domșa (Alba Iulia, str. Tudor Vladimirescu nr. 143) – un flux de vaccinare – din 8 februarie (locație destinată exclusiv cadrelor didactice și personalului din învățământ)

Aiud – Sala de sport (str. Tribun Tudoran, nr. 5) – un1 flux de vaccinare (funcțional)

Blaj – Centrul Cultural Iacob Mureșianu, (str. Republicii, nr. 36) – un flux de vaccinare (funcțional)

Cugir – Centrul Cultural Cugir (parter) – un flux vaccinare – funcțional

Câmpeni – Sala de sport nr. 2 (str. Izvoarelor, nr. 2B) – un flux vaccinare (funcțional)

Abrud – Spitalul Orășenesc ”Dr. Alexandru Borza” (str. Republicii nr 13) – un flux de vaccinare – din 8 februarie

Ocna Mureș – Sala de Sport a Școlii Gimnaziale ”Lucian Blaga” (str. 9 Mai nr 2) – un flux de vaccinare – din 8 februarie

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: tematica pentru Evaluarea Naţională şi Bacalaureat se modifică. Va fi adaptată la realitatea acestui an

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, miercuri seara, că tematica de examen pentru Evaluarea Naţională şi Bacalaureat va fi adaptată în funcție de realitatea acestui an școlar.

Sorin Cîmpeanu a precizat că materia pentru cele două examene finale va fi anunțată din timp.

”Atâta vreme cât elevii, părinţii, profesorii solicită ca examenele naţionale să fie susţinute la datele planificate, să fie susţinute cu prezenţă fizică, dacă nu corelezi măcar tematica de examen cu realităţile acestui an, ar însemna să negi evidenţele şi să spui că nu a fost nici un fel de problemă”, a declarat Sorin Cîmpeanu la B1 TV.

”Tematica de examen pentru evaluarea naţională şi bacalaureat va fi adaptată la realităţile acestui an. Iar această adaptare va fi luată în modul cel mai obiectiv şi profesionist cu putinţă şi mai cu seamă va fi anunţată din timp. Pentru că deja elevii care susţin examenele naţionale trebuie să cunoască ce vor avea ca tematică la examenele naţionale” a spus Sorin Cîmpeanu.

Ministrul educației a vorbit și despre recuperarea materiei pe care elevii au pierdut-o în timpul orelor online.

”Am promovat în ședința de guvern de astăzi (n.r. miercuri), în primă lectură, OUG pentru introducerea acestui pachet de măsuri remediale care vizează recuperarea pierderilor generate de predarea online, accesul deficitar la tehnologie sau internet. Înainte de începerea școlilor sunt convins că vom aproba această OUG” a spus Cîmpeanu.

Ministrul educației a anunțat că perioada în care elevii își pot încheia situația școlară pe primul semestru a fost prelungită.

”Am luat măsura extinderii perioadei în care elevii își pot încheia situația școlară pe primul semestru, cu până la 8 săptămâni de la revenirea în școlă, am luat măsură reducerii numărului de note necesare pentru încheierea situației școlare, acesta era echivalent cu numărul de ore alocate săptămânal materiei respective”, a menționat Sorin Cîmpeanu.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Toate dosarele de pensie vor fi revizuite și evaluate. Turcan: Pensiile mai mici după recalculare vor rămâne la nivelul actual

Publicat

Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a declarat, miercuri, că legea pensiilor va suferi modificări, însă nu anul acesta. Pensiile românilor vor fi calculate, în 2021, în baza legii în vigoare.

Raluca Turcan a declarat, miercuri seara, la TVR, că anul acesta pensiile vor fi calculate potrivit legislației în vigoare.

Raluca Turcan a precizat că joi va da un ordin de ministru prin care să fie revizuite și evaluate toate dosarele de pensie.

„În acest moment aş putea spune că anul acesta pensiile vor fi calculate pe baza legii în vigoare, iar legea care a fost vânturată în faţa a milioane de pensionari într-un mod cât se poate de cinic practic va fi cel mai probabil prorogată, astfel încât, în paralel cu calcularea pensiilor pe actuala formulă, să pregătim o nouă lege a pensiilor sustenabilă din punct de vedere financiar, care să aducă contributivitate şi echitate în sistemul de pensii, iar undeva anul viitor pensiile să intre la plată în acest sistem nou, în baza unei noi legi a pensiilor.

Ca atare, mâine voi declanşa ceea ce trebuia făcut încă din iulie, cred, 2019 şi anume să dau un ordin de ministru prin care să fie revizuite, evaluate toate dosarele de pensie în baza unor informaţii care vor fi necesare în formula de recalculare a acestor pensii.

Începem acest proces de evaluare a dosarelor de pensie, aproximativ 5 milioane, cu structura actuală, cu toate că inclusiv din anul 2019 ar fi trebuit pregătită infrastructura, echipamente, softuri şi oameni”, a spus Turcan, la postul public de televiziune.

Ministrul Muncii a susţinut că procesul va fi extrem de laborios şi presupune ca toate dosarele să intre într-un format electronic pe anumiţi indicatori, după care se va termina procedura legislativă.

Când va fi gata procedura legislativă şi legea, se va declanşa procesul de recalculare şi într-o perioadă scurtă de timp pensiile vor intra la plată recalculate.

Întrebată dacă vor exista şi scăderi de pensii, ea a afirmat că nu se vor opera scăderi de pensii, ci o recalculare, pentru a se introduce mai mulţi indicatori care să reflecte contributivitatea în valoarea pensiei, iar cei care ar obţine pe noua formulă cu pensii mai mici vor rămâne la nivelul actual.

„Voi anunţa mâine în conferinţa de presă care sunt indicatorii pe care îi vom lua în considerare în evaluarea acestor dosare…Mai merită spus un lucru. Pensiile vor fi recalculate pe o formulă.

Formula aceasta va fi introdusă în noua lege a pensiilor. Până când eu nu negociez această formulă cu toate partidele din coaliţie, cu partenerii sociali, eu nu voi putea s-o fac publică.

De aceea, mâine eu voi prezenta indicatorii pe care îi vom lua în calcul în evaluarea acestor dosare. Îi voi introduce în acel şablon electronic, astfel încât eu, în momentul în care am formula finală, să pot să jonglez cu el”, a explicat Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a precizat că ar avea nevoie între 500 și 1.000 de oameni pentru a grăbi procesul.

Agerpres

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Secretar de stat: Elevii cu simptome care vin în unitățile de învățământ vor fi testați utilizând teste rapide antigen

Publicat

În cazul în care cursurile vor fi reluate în format fizic, începând din 8 februarie, elevii cu simptome care vin la școală vor fi testați utilizând teste rapide antigen, a explicat joi secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, în cadrul unei conferinț de presă. De asemenea, și profesorii care prezintă simptome vor fi testați.

„Ghidul este foarte avansat, ca elaborare, pornim de la un ghid european. Testarea va cuprinde elevii care prezintă simptome, în ideea în care aceștia vor ajunge totuși la școală. Profit de această ocazie pentru a face un apel părinților, atunci când va începe școala, să le facă în primul rând copiiilor un triaj epidemiologic acasă, să nu lase copilul cu simptomatologie respiratorie să meargă la școală.

Dacă, totuși, un astfel de copil ajunge la școală, trece de triajul epidemiologic care se face la intrarea în școală și el dezvoltă simptome pe parcursul zilei, atunci copilul respectiv va fi testat cu un test antigen rapid. (…) Se va anunța părintele, se va anunța medicul de familie, se va anunța după aceea DSP-ul în cazul în care testul este pozitiv.

Vor fi testați în principiu toți copiii care au simptome. În cazul acestora nu este neaparat un risc din punct de vedere al evoluției bolii, pentru că știm până acum că evoluția bolii la copii nu este una severă, dar este important să știm impactul și nivelul de infectare al copiilor mai ales în ceea privește colectivitatea din care ei vin de acasă, pentru că au părinți sau bunici care îi îngrijesc”, a explicat Andreea Moldovan.

Potrivit acesteia, măsurile de testare a persoanelor simptomatice se vor adresa și cadrelor didactice.

„Triajul epidemiologic îl va face asistenul medical. Ne bazăm cel mai mult pe sprijinul părinților care nu trebuie să trimită un copil cu simptomatologie respiratorie sau digestivă la școală. De asemenea, va fi și un triaj suplimentar al cadrelor didactice care trebuie să semnaleze orice stare de boală a copilului”, a mai explicat Andreea Moldovan.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate