Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Agriculturii: Normele de aplicare a legii pentru vânzarea terenurilor agricole vor fi publicate în câteva zile. Demersuri pentru deblocarea tranzacţiilor


Publicat

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, promite că normele de aplicare a Legii 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan vor apărea în câteva zile. Astfel, s-ar debloca tranzacţiile cu terenuri extravilane, acum în stand-by.

Legea 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă nu se aplică din lipsa normelor de aplicare. De asemenea, Agenția Domeniilor Statului (ADS), cea care va regla piața funciară din partea statului, trebuie să treacă în subordinea premierului.

„Normele metodologice pe legea vânzărilor terenurilor agricole vor apărea în câteva zile. Au fost agreate de toate ministerele și este o chestiune de zile, după care trebuie publicate în Monitorul Oficial”, a declarat, joi, vicepremierul Daniel Constantin, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prezent la conferința Națională a Agricultorilor, organizată de LAPAR.

„Pământul este principalul mijloc de producție, este un bun național ce nu trebuie înstrăinat. Sunt deja vândute străinilor peste un milion de hectare, iar alte două milioane sunt arendate de aceeași categorie. Prin dreptul de preempțiune stabilit prin legea recent adoptată, considerată de majoritatea românilor antinațională, și suprafețele arendate vor intra curând în proprietatea actualilor arendași”, a declarat joi președintele LAPAR, Laurențiu Baciu, la Conferința Națională a Agricultorilor.

Unii dintre proprietarii de terenuri agricole au atras atenţia că noua legislaţie are nevoie de îmbunătăţiri.

Procedurile introduse în lege asigură respectarea dreptul de preempțiune la achiziția acestor terenuri pentru coproprietari, arendași, proprietari vecini și stat.

România a liberalizat piața funciară la 1 ianuarie 2014, conform obligațiilor incluse în Tratatul de Aderare la Uniunea Europeană, ceea ce permite persoanelor fizice din UE să cumpere terenuri agricole în țară, demers care a modificat regimul existent până la finele lui 2013, când doar persoanele juridice aveau dreptul să cumpere terenuri.

În prezent, în România, prețul unui hectar de teren agricol este și de 13 ori mai mic față de alte state europene, în condițiile în care un hectar se vinde cu 3.700 de euro, iar în Germania sau Danemarca poate ajunge la 11.000 de euro, respectiv 22.000 de euro. În Olanda, pământul agricol este extrem de valoros pentru că un hectar poate ajunge și la 48.000 de euro.

Cele mai mari suprafețe de terenuri, în România, sunt deținute de italieni, cu o pondere de 24,29%, urmați de germani cu 15,48% și de cei din țările arabe cu 9,98%. Totodată, Ungaria deținea 8,17% din cele peste 700.000 de hectare de teren agricol cumpărat în România, Spania (6,22%), Austria (6,13%), Danemarca (4,52%), Grecia și Olanda câte 2,4% și Turcia 0,78%.

În legea care a fost publicată în 12 martie, în Monitorul Oficial, se descriu regulile de achiziționare a terenului agricol extravilan. Dacă preemptorii nu vor dori să cumpere terenurile, vânzarea la liber se va putea face doar dacă prețurile vor fi mai mari decât cele solicitate preemptorilor, conform noului act normativ.

Oricine va putea cumpăra teren agricol în România

Conform Legii nr. 17/2014, pot cumpăra teren agricol extravilan în țara noastră: cetățenii români, cetățenii unui stat din Uniunea Europeană, cetățenii statelor care fac parte la Acordul privind Spațiul Economic European (ASEE; cuprinde Norvegia, Liechtenstein și Islanda) sau ai Confederației Elvețiene, apatrizii cu domiciliul în România, într-un stat din UE, într-un stat din ASEE sau în Confederația Elvețiană, persoanele juridice având naționalitatea română, persoanele juridice având naționalitatea unui stat membru al UE, a statelor care sunt parte la ASEE sau a Confederației Elvețiene.

Cetățenii și persoanele juridice care aparțin unui stat membru al UE sau statelor care sunt parte la ASEE sau Confederației Elvețiene pot achiziționa teren agricol în România în condiții de reciprocitate.

Pentru terenurile aflate la 30 km de graniță trebuie avizul MApN

Conform noii legi, următoarele tipuri de terenuri pot fi vândute doar cu avizul specific al Ministerului Apărării Naționale, eliberat în urma consultării cu Serviciul Român de Informații Serviciul de Informații Externe, Serviciul de Protecție și Pază, Ministerul de Interne și Ministerul Justiției prin structurile interne specializate:

– terenurile agricole din extravilan, pe o adâncime de 30 km față de frontiera de stat și țărmul Mării Negre, către interior,

– situate la o distanță de până la 2.400 m față de obiectivele speciale.

De asemenea, terenurile agricole situate în extravilan, pe care se află situri arheologice, unde au fost instituite zone cu patrimoniu arheologic reperat sau zone cu potențial arheologic evidențiat întâmplător pot fi vândute doar cu avizul specific al Ministerului Culturii, respectiv al serviciilor publice deconcentrate ale acestuia.

Avizele prevăzute mai sus trebuie comunicate în termen de 20 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii de solicitare de către vânzător.

Oferta de vânzare trebuie afișată la sediul Primăriei timp de 30 de zile

Pentru comercializare, vânzătorul înregistrează la primăria din raza localității unde se află terenul o cerere prin care solicită să fie afișată oferta de vânzare a terenului agricol situat în extravilan, în vederea aducerii acesteia la cunoștința preemptorilor, conform recentului act normativ. Cererea trebuie să fie însoțită de oferta de vânzare a terenului agricol și de documentele doveditoare.

Oferta de vânzare va cuprinde informații despre teren – preț, amplasament, suprafață, categoria de folosință și clasa de calitate, documentele cadastrale, și despre vânzător – numele și prenumele, adresa completa și copia documentului de proprietar.

În termen de o zi lucrătoare de la data înregistrării cererii, primăria are obligația să afișeze oferta de vânzare la sediul sau și, după caz, pe pagina de internet a acesteia, pentru un termen de 30 de zile.

Cum se aplică dreptul de preempțiune

Conform Legii nr. 17/2014, titularul dreptului de preempțiune trebuie ca în termenul de 30 de zile de la afișarea ofertei să își manifeste în scris intenția de cumpărare, să comunice acceptarea ofertei vânzătorului și să o înregistreze la sediul primăriei unde aceasta a fost afișată.

De asemenea, în aceeași perioadă de 30 de zile, după ce primește intențiile de achiziție, vânzătorul trebuie să aleagă un potențial cumpărător și să comunice numele acestuia primăriei în raza căreia se află terenul, mai arată recentul act normativ. Alegerea cumpărătorului se va face în funcție de rangul preemptorului, prețul și cu respectarea condițiilor din Codul civil.

Astfel, în cazul în care, în termenul de 30 de zile, mai mulți preemptori de rang diferit își manifestă în scris intenția de cumpărare, la același preț și în aceleași condiții, vânzătorul trebuie să aleagă preemptorul, care este potențialul cumpărător, în următoarea ordine coproprietarii, arendașii, proprietarii vecini și ADS. Vânzătorul trebuie să comunice numele acestui preemptor primăriei.

În cazul în care, în cele 30 de zile, mai multi preemptori de același rang își manifestă în scris intenția de cumpărare și niciun alt preemptor de rang superior nu acceptă oferta, la același preț și în aceleași condiții, vânzătorul trebuie să aleagă dintre aceștia și va comunica numele acestuia primăriei.

Dacă în termenul de 30 de zile, un preemptor de rang inferior oferă un preș superior celui din oferta de vânzare sau celui oferit de ceilalți preemptori de rang superior lui care acceptă oferta, vânzătorul poate relua procedura. Mai exact, vânzătorul poate înregistra oferta de vânzare cu prețul oferit de preemptorul inferior, dar să facă oferta către preemptorii de rang superior, se subliniază în Legea nr. 17/2014. În acest caz, vânzătorul trebuie să aleagă un potențial cumpărător într-un termen de trei ori mai scurt, respectiv în 10 zile de la afișarea ofertei.

În termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea de către vânzător a potențialului cumpărător, primăria are obligația să transmită structurii centrale, respectiv celor teritoriale, datele de identificare ale preemptorului ales, potențialul cumpărător, în vederea verificării îndeplinirii condițiilor legale.

Dacă, în termenul de 30 de zile, niciun preemptor nu își manifestă intenția să cumpere terenul, tranzacționarea este liberă, urmând ca vânzătorul să înștiințeze în scris primăria că a luat această decizie.

Cu toate acestea, vânzarea liberă a terenului la un preț mai mic decât cel cerut în oferta de vânzare ori în condiții mai avantajoase decât cele arătate atrage nulitatea absolută, arată Legea nr. 17/2014.

Dacă în cele 30 de zile sau 10 zile, cât timp preemptorul trebuie să-și manifeste intenția de cumpărare, vânzătorul modifică datele din oferta de vânzare, el poate relua procedura de înregistrare a cererii de cumpărare de către preemptori.

Potrivit Legii nr. 17/2014, dacă terenul este achiziționat de un preemptor, avizul final necesar încheierii contractului de vânzare în forma autentică de către notarul public sau pronunțării de către instanța a unei hotărâri judecătorești care ține loc de contract de vânzare îl emit structurile teritoriale pentru terenurile cu o suprafață de până la 30 de hectare inclusiv, iar pentru terenurile cu suprafață de peste 30 de hectare structura centrală.

În cazul tranzacționării libere, contractul de vânzare se încheie pe baza adeverinței eliberate de primărie.

În cazul nerespectării dreptului de preempțiune, tranzacția poate fi anulată

Conform Legii nr. 17/2014, se vor aplica amenzi între 50.000 de lei și 100.000 de lei pentru următoarele contravenții:

– vânzarea-cumpărarea terenurilor agricole situate în extravilan, în care se află situri arheologice, unde au fost instituite zone cu patrimoniu arheologic reperat sau zone cu potențial arheologic evidențiat întâmplător, fără avizul Ministerului Culturii, respectiv al serviciilor publice deconcentrate ale acestuia;

– vânzarea-cumpărarea terenului agricol extravilan aflat pe o adâncime de 30 de km de la granița României sau la o distanță de până la 2.400 m față de obiectivele speciale fără avizul de la MAN, dacă această situație era notată în cartea funciară la data solicitării extrasului de carte funciară pentru autentificare;

– vânzarea-cumpărarea terenurilor agricole situate în extravilan fără avizul structurii centrale, respectiv ale structurilor teritoriale ale MADR;

– nerespectarea dreptului de preempțiune.

Dacă nu se respectă dreptul la preempțiune, cele două distanțe, respectiv raza de 30 de km de la granița României sau distanța de până la 2400 m față de obiectivele speciale, și nici avizul că preemptorul poate achiziționa acel teren, atunci tranzacția este interzisă și se sancționează cu nulitatea absolută, respectiv este anulată.

sursa: agerpres



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Pleci în vacanță vara asta? GHID cu informații utile despre încheierea unei asigurări pentru călătorie

Publicat

Redeschiderea granițelor pentru turiști și relaxarea măsurilor de călătorie în mai multe țări presupun, totodată, riscuri specifice la care pot fi expuși turiștii, precum intervenții medicale, anularea călătoriilor, pierderea bagajelor sau a documentelor și multe altele. Pentru a veni în sprijinul celor care au în plan o călătorie, UNSAR a lansat, împreună cu ANAT – Patronatul Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România, un Ghid cu informații utile despre cum îți poți asigura o vacanță liniștită.

Indiferent de frecvența călătoriilor, o asigurare poate reduce riscul pierderilor financiare, în cazul în care lucrurile nu merg conform planului. Spre exemplu, în 2020, chiar și în contextul pandemiei de COVID-19, companiile de asigurare Membre UNSAR au plătit despăgubiri de peste 24,5 milioane lei, din care 22,6 milioane lei pentru cheltuieli medicale, iar restul pentru acoperirea unor riscuri precum anularea călătoriei (storno), problemele cu bagajele, răspunderea civilă, pierderea documentelor, întreruperea călătoriei etc.

Comparativ, în 2019 au fost achitate daune de aproximativ 32 milioane lei, dintre care peste 29,7 milioane lei pentru cheltuieli medicale. Astfel, chiar și în condițiile în care numărul polițelor încheiate de români s-a redus în 2020 față de 2019 (de la 485.210 polițe în 2019, la 370.428 în 2020 ), iar valoarea totală a primelor brute subscrise s-a înjumătățit, impactul riscurilor asupra turiștilor s-a menținut aproape constant.

„Aceste cifre ne arată cât de important este ca turiștii să încheie o asigurare medicală de călătorie care să poată absorbi anumite cheltuieli neplanificate. Fie că este vorba de un zbor pierdut, de o problemă medicală gravă în străinătate sau pe teritoriul României sau de ivirea unei situații imprevizibile care ne împiedică să plecăm în vacanță, asigurarea de călătorie poate reprezenta o plasă de siguranță pentru turiști. În același timp, le recomandăm tuturor să se informeze din surse sigure înainte de încheierea unei polițe de asigurare – demersul comun al UNSAR și ANAT reprezentând încă un pas înainte în ceea ce privește educația financiară”, a declarat Adrian MARIN, Președinte, UNSAR.

“Societățile de asigurare reprezintă în mod tradițional partenerii agențiilor de turism și, firește, ai turiștilor. Dacă agenția de turism asigură consultanță și buna derulare a pachetelor turistice, asigurările acoperă incidente neprevăzute care se pot întâmpla oricând, atât în timpul vacanțelor, cât și înainte de plecarea turistului. Ne bucură să constatăm că turiștii au înțeles importanța asigurărilor, în cele mai multe cazuri nemaifiind nevoiți să le recomandăm încheierea unor astfel de polițe, așa cum procedam în trecut. În plus, agențiile de turism au însă un mare atu, despre care încă puțini clienți știu: toate pachetele de servicii de călătorie oferite sunt garantate împotriva insolvenței – adică toți banii achitați în avans sunt asigurați”, a declarat Dumitru LUCA, Președinte, ANAT.

Există mai multe tipuri de asigurări de călătorie disponibile, de la polițe de bază care acoperă cheltuielile medicale pentru asistență medicală, consultații și tratamente medicale, intervenții în caz de urgență, până la polițe mai complexe care pot acoperi asigurarea documentelor, bagajelor, sporturi de agrement, rambursarea contravalorii pachetelor turistice în cazul anulării călătoriei etc.

De asemenea, pot fi acoperite și cheltuielile medicale și de repatriere aferente îmbolnăvirii cu COVID-19, conform condițiilor speciale agreate la nivelul fiecărei societăți de asigurare.

Ghid de călătorie – care vine în sprijinul celor care călătoresc înăuntrul și în afara granițelor țării și care conține informații necesare cu privire la riscurile acoperite de asigurarea de călătorie

1. Cine poate încheia o asigurare de călătorie în afara granițelor României?

Orice persoană fizică cetățean sau rezident român, în calitate de asigurat care călătorește temporar în afara granițelor României. Această asigurare poate fi încheiată atât de asigurat, cât și de alte persoane în calitate de contractanți, cum ar fi, de exemplu, angajatorul sau părintele.

Chiar și în cazul asiguraților cu o vârstă mai înaintată, aceștia pot primi oferte personalizate, în funcție de politica fiecărei companii de asigurare.

2. Când se poate încheia polița medicală de călătorie?

Polița de asigurare se încheie obligatoriu pe teritoriul României și anterior începerii călătoriei. Există tot mai multe variante de achiziție a polițelor și în varianta online – astfel, asiguratul își poate achiziționa polița în format electronic chiar înainte de a se îmbarca spre destinație / părăsi teritoriul României.

3. Care sunt tipurile de călătorii pentru care vă puteți asigura?

Asigurarea este valabilă pentru deplasări în străinătate efectuate în:

  • scop turistic,
  • business (călătorie în scop de afaceri),
  • de studiu (călătorii efectuate pentru o specializare teoretică, studii de masterat, doctorat, studii de aprofundare, cercetare științifică etc.)
  • sau de lucru (efectuarea de călătorii în străinătate în scopul desfășurării unei activități legale remunerate în baza unui contract de muncă emis în România sau în altă țară și cu respectarea perioadei de ședere în străinătate).

4. Care sunt riscurile pe care le poate acoperi o poliță de asigurare pentru călătorie?

Asigurarea pentru călătorie poate cuprinde, în general, cheltuielile pentru asistență medicală, consultații și tratamente medicale, servicii de ambulanță, intervenții în caz de urgență, spitalizare în spitale acceptate și recomandate de societatea de asigurări, plata cheltuielilor efectuate pentru produse farmaceutice, intervenții stomatologice (în cazul durerilor acute – până în limitele de despăgubire menționate în polița de asigurare), serviciul de repatriere medicală (în cazul în care asiguratul nu poate beneficia de servicii medicale adecvate în zona în care se află) sau chiar repatriere în caz de deces.

De asemenea, ar putea fi acoperite și cheltuielile medicale și de repatriere aferente îmbolnăvirii cu COVID-19, conform condițiilor speciale agreate la nivelul fiecărei societăți de asigurare. Pot fi incluse și acoperiri suplimentare (clauze), cum ar fi: anularea călătoriei din motive neimputabile persoanei asigurate (asigurare sau clauza storno), întreruperea / extinderea călătoriei, servicii de asistență rutieră, asigurarea de accidente persoane, răspundere civilă legală, asigurarea documentelor, asigurarea bagajelor, sporturi de agrement etc.

Citește și GHIDUL complet – „Cum să îți asiguri o vacanță liniștită – informații utile pentru vacanțe fără griji” (.PDF)

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Anticorpii durează între 6 și 12 luni după infectare. Ce se întâmplă după vaccinare. Studiu

Publicat

Cercetătorii au descoperit că anticorpii continuă să evolueze timp de între 6 şi 12 luni, iar aceştia cresc atunci când o persoană care a trecut prin boală se vaccinează. Concluziile lor au fost că imunitatea împotriva COVID-19 ar putea fi astfel mai durabilă.

Anticorpii generaţi ca răspuns la o infecţie cu SARS-CoV-2 durează între şase şi 12 luni după contagiere, protejează împotriva diferitelor variante care circulă şi cresc după vaccinare, relatează EFE.

Este rezultatul unui studiu, realizat de o echipă internaţională de cercetători condusă de americanul Michel Nussenzweig, şef al Laboratorului de Imunologie Molecular al Universităţii Rockefeller şi cercetător la Institutul Medical Howard Hughes, ale cărui rezultate au fost publicate luni de revista Nature.

Michel Nussenzweig şi echipa sa au analizat mostre de sânge de la 63 de persoane care anul trecut au avut COVID-19.

Dintre acestea, 26 au primit deja cel puţin o doză dintre vaccinurile de la Moderna sau Pfizer-BioNTech. Ei au verificat că după o perioadă de între 6 şi 12 luni anticorpii produşi au crescut atât ca număr cât şi ca forţă.

Ulterior, când persoanele respective au fost vaccinate, organismele lor au produs anticorpi „cu o înaltă eficienţă” împotriva diferitelor variante de SARS-CoV-2 care circulă. La un an după infectare, activitatea neutralizatoare împotriva tuturor formelor ale virusului incluse în acest studiu era mai mică la persoanele care nu erau vaccinate, comparativ cu cele care se imunizaseră.

Rezultatele studiului arată astfel că vaccinarea sporeşte imunitatea celor care au suferit de COVID-19.

Cercetătorii au precizat că, dacă celulele evoluează în mod similar la persoanele vaccinate care nu au făcut boala, un vaccin de „întărire” programat în mod adecvat ar putea fi de asemenea capabil să genereze o imunitate protectoare împotriva variantelor noului coronavirus aflate în circulaţie.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vot final asupra moțiunii simple a PSD împotriva ministrului Cristian Ghinea. Ce reproșuri i se aduc

Publicat

Camera Deputatilor, Parlament

Votul asupra moţiunii simple iniţiată de PSD împotriva ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, va fi exprimat marţi, 15 iunie, de plenul Camerei Deputaţilor.

PSD a susţinut în moţiune că se impune demiterea urgentă a ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, pentru că acesta a dat dovadă de „diletantism managerial”, iar Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este „un dezastru” şi „distruge România pentru următorii cinci ani”, potrivit agerpres.ro

„Ce blestem pe această ţară ca tocmai cel care a îngropat fondurile europene în 2016 să aibă în pix miliardele de euro promise de Iohannis, pe care să le facă praf! Semnalele sunt clare: fiecare zi cu Ghinea la butoane înseamnă pierderi imense din fondurile europene şi scufundarea în abisul austerităţii. Absorbţia curentă este la pământ, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este un dezastru, iar programele din Cadrul Financiar 2021 – 2027 nu există nici pe hârtie. În fiecare zi, România pierde bani mulţi din cauza incompetenţei ministrului Ghinea”, susţine PSD.

Ministrul Cristian Ghinea a afirmat că textul moţiunii este un „banc prost”, susţinând că sunt „cinci mari minciuni” în document care se pot verifica uşor din informaţii publice.

„Am citit textul moţiunii. Este un banc prost. Am tot spus la dezbaterile din comisiile de afaceri europene că ar fi bine să discutam pe bune, serios, aşezat despre fondurile europene. Văd şi azi aici că nu am cu cine. Domnule Ciolacu, să nu publicaţi pe Facebook textul moţiunii că va suspenda contul pentru fake news. Sunt cinci mari minciuni în această moţiune pe care oricine le putea verifica uşor din informaţii publice. Trebuie doar să citiţi”, a declarat ministrul.

În opinia lui Cristian Ghinea, sunt opt motive pentru care „PSD fuge de PNRR ca dracu de tămâie”, menţionând, printre altele, examenul naţional pentru toţi funcţionarii publici pe baza meritocratică, reformarea companiilor de stat, tăierea accesului mafiei la păduri şi faptul că a prevăzut în plan „un sistem foarte strict de monitorizare şi prevenţie a fraudelor”.

„Haideţi să vorbim despre ce vă doare cu adevărat! Văd că sunteţi foarte supăraţi pe Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Adevărul este că după ce PNRR reuşeşte – şi va reuşi – partidul sărăciei, partidul subdezvoltării, partidul corupţiei, adică PSD, nu-şi va mai găsi locul şi menirea în România, pentru că PNRR înseamnă că vom repara România după ce aţi stricat voi. PNRR înseamnă opusul a ceea ce face PSD în România atunci când apucă să guverneze”, a declarat Ghinea.

Potrivit regulamentului, moţiunea simplă se aprobă cu votul majorităţii deputaţilor prezenţi.

Procedural, o moţiune simplă împotriva unui ministru nu are efect juridic şi, chiar dacă este adoptată de Parlament, acesta nu este automat demis.

sursă: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SPAP Sebeș cumpără un buldoexcavator cu accesorii pentru întreținerea drumurilor și îngrijirea spațiilor verzi din muncipiu

Publicat

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș cumpără un buldoexcavator și accesorii necesare întreținerii drumurilor, respectiv a amprizei acestora precum și îngrijirea spațiilor verzi din municipiu. 

SPAP Sebeș a lansat luni, 14 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unui buldoexcavator cu accesorii.

Valoarea totală estimată este de 625.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se va achiziționa un buldoexcavator cu pneuri cu roți egale, nou, an de fabricație 2021, care va fi văzut prevăzut cu următoarele accesorii:

  • lamă de zăpadă articulată
  • cupă excavare pentru lucrări grele
  • cupă taluzare
  • picon
  • tocător vegetație

Buldoexcavatorul va contribui la asigurarea intervenției rapide și eficiente pentru realizarea activităților temporare și permanente de la nivelul SPAP Sebeș, respectiv:

  • reparația străzilor pietruite de pe raza municipiului Sebeș și din localitățile aparținătoare
  • tocat vegetație
  • diverse activități de reparații și întreținere
  • deszăpezirea străzilor în perioada sezonului rece din municipiul Sebeș și localitățile aparținătoare: Lancrăm, Petrești, Răhău
  • deblocarea drumurilor publice în caz de înzăpezire

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate