Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Agriculturii: Plata integrală a subvențiilor de la APIA pentru fermieri va demara după 8 aprilie


Publicat

apia

APIAFermierii români vor încasa subvențiile după data de 8 aprilie, potrivit celui mai recent anunţ făcut de ministrul Agriculturii, Achim Irimescu. Iniţial, anunţase că plăţile vor fi făcute de la sfârşitul lunii martie.

„Având în vedere că, pe de o parte, APIA furnizează datele de intrare în soft şi există o etapă interactivă şi, cu termenele precise puse pe acest calendar, a rezultat data de 8 aprilie. Iniţial era 27 aprilie, am câştigat nişte zile. Prefer să le spunem fermierilor adevărul şi facem eforturi în continuare să identificăm soluţii pentru a scurta şi acest termen.

Şi dacă avem în vedere că pe 8 aprilie pot începe plăţile pe suprafaţă şi acolo sunt cereri unice şi se tratează acolo prima dată plata pe suprafaţă şi apoi plata pe animal, sigur că decaleaza. Într-o lună şi ceva facem plata pe suprafaţă şi apoi începem la animale”, a menţionat ministrul.

Potrivit acestuia, situaţia ar fi putut fi evitată dacă România ar fi optat pentru plata plăţilor integrale fără avans.
„Noi am facut o dublă muncă. Am pregătit un modul pentru plăţi în avans, apoi am reluat tot procesul pentru plăţile directe. Trebuia să i se explice fermierului, nu la sfârșitul lunii noiembrie. Mai devreme trebuia să li se spună fermierilor: stimați fermieri, nu vă dăm plăți în avans, dar începem la timp plățile finale. Așa cum a procedat Germania. Deja le-a împărțit fermierilor 5 miliarde de euro. După 8 aprilie vom putea începe plățile”, a declarat ministrul Agriculturii.

Până la termenul limită, 30 noiembrie, peste 602.000 de fermieri care au depus cereri de plată în cadrul Schemei de Plată Unică pe Suprafaţă (SAPS) – Campania 2015 au primit 255,4 milioane de euro drept avans pentru o suprafaţă de 5,75 milioane de hectare.

Cuantumul pentru plata SAPS – Campania 2015 este de 77,42 euro/ha, iar plata în avans poate fi acordată în procent de până la 70% din valoarea totală a plăţilor directe. România a acordat un avans de aproximativ 53 euro/ha.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia alocă peste 72.000 de euro pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană și instruirea a 28 de angajați

Publicat

sediu primarie drona

Primăria Alba Iulia vrea să actualizeze Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) pentru municipiu. Valoarea serviciilor este de peste 72.000 de euro, în cadrul acestora fiind inclusă și instruirea în domeniul mobilități urbane a 28 de funcționari publici și specialiști din cadrul Primăriei. 

Primăria Alba Iulia a lansat joi în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de actualizare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) pentru municipiul Alba Iulia, precum și de instruire în domeniul Mobilității Urbane și a noilor tendințe de dezvoltare a conceptelor de Smart Mobility și de Smart City în cadrul proiectului BI Smart Alba Iulia.

Valoarea totală estimată este de 354.934 de lei, fără TVA.

Planul actual de Mobilitate Urbană Durabilă pentru municipiul Alba Iulia a fost realizat în anul 2016 și a fost aprobat în 2017. Documentul acoperă municipiul Alba Iulia și zona sa de influență, având o aplicare pentru perioada 2016 – 2030 sub forma unui document strategic unde nivelul de detaliere al propunerilor (măsuri și proiecte) sunt prezentate cu caracter pragmatic și strategic.

Potrivit caietului de sarcini, datorită schimbărilor condițiilor de piață (număr de mașini ce a crescut semnificativ în ultimii ani, dezvoltării economice și imobiliare, etc.) este necesară reevaluarea comportamentului de mobilitate și actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru municipiul Alba Iulia.

Revizuirea planului va propune o viziune strategică care să ofere o descriere calitativă a viitorului regional dorit și să definească obiective concrete, măsurabile, ținte bine gândite, toate înglobate într-o strategie generală de dezvoltare urbană. Actualizarea planului trebuie să aibă la bază o viziune pe termen lung pentru dezvoltarea transportului și mobilității în Alba Iulia și va cuprinde toate tipurile și formele de transport: public și privat, pasageri și marfă, motorizat și nemotorizat, în mișcare sau staționare.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă actualizat va acoperi următoarele moduri de deplasare:

  • pietonal
  • ciclist
  • alte moduri de transport nemotorizat
  • transport auto (pentru autoturisme și vehicule grele)
  • transport public (autobuze locale și regionale)
  • feroviar (culoarul 4 Pan European și calea ferată Alba Iulia – Zlatna)

Pe lângă actualizarea planului de mobilitate, 28 de specialiști din cadrul Primăriei, funcționari publici și contractuali din cadrul Aparatului de specialitate al primarului municipiului Alba Iulia, vor fi instruiți prin cursuri în domeniul Mobilității Urbane, a noilor tendințe de dezvoltare a conceptelor de Smart Mobility și de Smart City.

Cursurile vor dezvolta abilitățile personalului din cadrul administrației publice locale în vederea:

  • înțelegerii nevoilor de mobilitate specifice ale orașelor și teritoriilor inteligent
  • înțelegerii modului de funcționare al infrastructurii de transport și al tipurilor specifice de deplasare susținute de acestea
  • înțelegerii modului de funcționare a Planurilor de Mobilitate Urbană Durabilă și a altor documente strategice sau operaționale legate de tematica mobilității urbane

Vor avea loc trei sesiuni de instruire / persoană, 14 persoane / sesiune, fiecare dintre ele pe parcursul a o zi. Participanții la programul de formare vor fi supuși, la finalul cursului, la un proces de evaluare prin care se demonstrează dobândirea de cunoștințe și abilități specifice domeniului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Albaiulianul Dorin Șerdean, făcut „șah-mat” la Dinamo. Motivul pentru care a fost îndepărtat de la conducerea echipei

Publicat

Clubul din „Ștefan cel Mare” a anunțat că albaiulianul Dorin Șerdean nu mai este președintele clubului. Acesta a fost acuzat că a lipsit nemotivat de la club, iar contractul lui a fost desfăcut. Dorin Șerdean a fost implicat în cumpărarea lui Dinamo de către Pablo Cortacero, iar ibericul l-a numit în funcția de președinte în luna septembrie, fiind unul dintre apropiații săi.

”Dinamo București a decis astăzi încheierea raporturilor contractuale cu președintele executiv Dorin Șerdean, a anunțat președintele Consiliului de Administrație, Constantin Eftimescu, pentru site-ul oficial al clubului, www.fcdinamo.ro.

Comisia de Disciplină din cadrul clubului nostru a constatat absențele nemotivate de la locul de muncă, în ultimele 30 de zile, ale angajatului Dorin Șerdean și a hotărât desfacerea contractului încheiat anul trecut între cele două părți.

La ședința organizată la sediul clubului a fost prezent și Dorin Șerdean”, se arată într-un comunicat oficial postat de Dinamo pe contul de Facebook.

Luni, 18 ianuarie a avut loc o ședință a Consiliului de Administrație de la Dinamo, iar conducătorii au luat decizia să îi retragă președintelui Dorin Șerdean, omul de încredere al lui Pablo Cortacero, orice drept de semnătură, atât sportivă, în relația cu LPF și FRF, cât și în relația cu băncile.

Reamintim faptul că Dorin Șerdean a ajuns președinte executiv în luna septembrie 2020. Dorin Șerdean este fost viceprimar al municipiului Alba Iulia și maestru FIDE la șah.

foto: Facebook, FC Dinamo București

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA până duminică: Temperaturi maxime de 11 grade și câteva averse. Prognoza meteo 22 – 24 ianuarie

Publicat

Vremea se încălzește în următoarele zile în județul Alba. Cel mai cald va fi sâmbătă, atunci când sunt anunțate maxime de până la 11 grade Celsius. 

Atât sâmbătă și duminică sunt așteptate averse în majoritatea zonelor din județ.

La munte, temperaturile minime vor atinge, duminică, -1 grad Celsius, la Arieșeni.

Vă prezentăm condiții meteo în localități din județul Alba, în perioada 22 – 24 ianuarie:

Vineri, 22 ianuarie

Alba Iulia: minime de 4 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; vreme cu nori și soare

Sebeș: minime de 4 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; vreme cu nori și soare

Șugag: minime de 1 grad Celsius, maxime de 7 grade Celsius; vreme cu nori și soare

Aiud: minime de 3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; vreme cu nori și soare

Blaj: minime de 3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; vreme cu nori și soare

Ocna Mureş: minime de 1 grad Celsius, maxime de 8 grade Celsius; vreme cu nori și soare

Zlatna: minime de 3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; nori și soare

Abrud: minime de 3 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; nori și soare

Câmpeni: minime de 3 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; nori și soare

Arieşeni: minime de 1 grad Celsius, maxime de 5 grade Celsius; nori și soare

Cugir: minime de 4 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; vreme cu nori și soare

Sâmbătă, 23 ianuarie

Alba Iulia: minime de 4 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; câteva averse

Sebeș: minime de 4 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; câteva averse

Șugag: minime de 0 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; câteva averse

Aiud: minime 3 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; câteva averse

Blaj: minime de 3 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; câteva averse

Ocna Mureş: minime de 3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; câteva averse

Zlatna: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; câteva averse

Abrud: minime de 1 grad Celsius, maxime de 8 grade Celsius; câteva averse

Câmpeni: minime de 1 grad Celsius, maxime de 8 grade Celsius; câteva averse

Arieşeni: minime de 0 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; câteva averse

Cugir: minime de 4 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; câteva averse

Duminică, 24 ianuarie

Alba Iulia: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; câteva averse

Sebeș: minime de 2 grade Celsius, maxime de  10  grade Celsius; câteva averse

Șugag: minime de 0 grade Celsius, maxime de -6 grade Celsius; câteva averse

Aiud: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; câteva averse

Blaj: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; câteva averse

Ocna Mureş: minime de 1 grad Celsius, maxime de 8 grade Celsius; câteva averse

Zlatna: minime de 2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; câteva averse

Abrud: minime de 1 grad Celsius, maxime de 5 grade Celsius; câteva averse

Câmpeni: minime de 1 grad Celsius, maxime de 5 grade Celsius; câteva averse

Arieşeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 4 grade Celsius; averse

Cugir: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; câteva averse

sursa: accuweather.com

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Persoanele dializate, imobilizate sau nedeplasabile se pot vaccina în etapa a II-a, fără programare

Publicat

La nivelul Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) a fost aprobată Instrucțiunea potrivit căreia, începând de joi, 21 ianuarie, persoanele dializate, imobilizate sau nedeplasabile aflate la domiciliu se pot vaccina în cadrul Etapei a II-a a Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19. Atât persoanele imobilizate sau nedeplasabile, cât și persoanele dializate pot fi vaccinate fără programare pe platformă, mai precizează decizia CNCAV.

În conformitate cu prevederile documentului amintit, reprezentanții direcțiilor de asistență socială din cadrul consiliilor locale întocmesc listele cu persoanele de la domiciliu aflate în această situație și care doresc să fie vaccinate, împreună cu asistenții personali ai acestora (dacă au) și cu membrii de familie care locuiesc în aceeași gospodărie.

Totodată, medicii de familie care au în îngrijire persoane imobilizate sau nedeplasabile vor colabora activ cu structurile de asistență socială, iar listele întocmite vor fi transmise cu celeritate nucleului de coordonare a campaniei de vaccinare de la nivelul Centrului Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției (CJCCI), respectiv al Centrului Municipiului București de Coordonare și Conducere a Intervenției (CMBCCI), în vederea demarării procesului de vaccinare.

Nucleul de coordonare va stabili traseele, logistica și personalul necesare, pentru vaccinarea persoanelor de pe liste, atât persoanele imobilizate sau nedeplasabile aflate la domiciliu, cât și membrii de familie care locuiesc în aceeași gospodărie, prin următoarele modalități stabilite în funcție de disponibilitatea existentă la nivelul fiecărui județ:

  • prin echipe de vaccinare mobile, care sunt parte a unor centre de vaccinare fixe;
  • prin solicitarea echipajelor de consultații la domiciliu ale serviciilor de ambulanță, cu suplimentarea acestora, fără afectarea capacității operative.

De asemenea, potrivit Instrucțiunii, centrele de dializă au obligația de a facilita accesul la vaccinarea împotriva COVID-19 pentru pacienții aflați în tratament. Pentru îndeplinirea acestei obligații, centrele de dializă vor întreprinde următoarele măsuri:

  • Managerii/coordonatorii centrelor de dializă desemnează responsabili cu vaccinarea împotriva COVID-19 a pacienților aflați în tratament;
  • Personalul medical al centrelor de dializă va informa pacienții aflați în tratament despre beneficiile vaccinării împotriva COVID-l9 și despre riscurile nevaccinării, precum și de posibilitățile de acces la vaccinare;
  • Pentru pacienții care doresc să se vaccineze, personalul desemnat din centrul de dializă va realiza programarea la vaccinare, în centrul / centrele de vaccinare din proximitatea centrului de dializă la care pacienții urmează tratamentul cronic, la care sunt arondați prin grija DSP județean/DSPMB.
  • Vaccinarea pacienților se va realiza fie înainte, fie (preferabil) imediat după efectuarea ședinței de dializă, (astfel încât intervalul de timp de așteptare pentru vaccinare să fie redus la minimum); transportul persoanelor la centrele de vaccinare va fi asigurat prin mijloacele proprii ale centrului de dializă;
  • Programarea pacienților se poate efectua conform procedurilor în vigoare, preferabil de către personalul medical din centrul de dializă pentru a se asigura respectarea arondării centrelor de dializă la centrele de vaccinare;
  • În cazul în care personalul din centrul de dializă nu reușește programarea prin platforma de vaccinare, va comunica direct cu centrul de vaccinare și va transmite lista pacienților care se vaccinează cu 48 de ore înainte de ziua vaccinării; în această situație, pacienții dializați vor fi vaccinați fără programare și înregistrați direct în RENV;
  • În baza listei de pacienți dializați, centrul de vaccinare va solicita suplimentarea numărului de doze de vaccin.

Atât persoanele imobilizate sau nedeplasabile, cât și persoanele dializate pot fi vaccinate fără programare pe platformă și se înregistrează în RENV la momentul revenirii echipelor mobile de vaccinare în centrul de vaccinare fix sau imediat după vaccinare, după modelul persoanelor din instituții rezidențiale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate