Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Dan Şova: Sunt probleme pe tronsonul de autostradă Orăştie – Sibiu, lotul trei

Publicat

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional, Dan Şova a declarat că în acest an vor fi finalizaţi 142 de kilometri de autostradă. Prima inaugurare ar urma să aibă loc în luna mai, pe tronsonul Deva-Orăştie, însă sunt probleme în zona Orăştie – Sibiu. Astfel, potrivit informaţiilor disponibile, nu există şanse să circulăm pe autostradă finalizată, în curând pe relaţia Sibiu.

„Avem, de exemplu, o problemă foarte importantă, pe Orăştie-Sibiu, lotul trei, unde avem o alunecare de teren de şase kilometri, din cauza unei soluţii tehnice care a fost stabilită de la început că trebuiau să facă tunel, oamenii nu au făcut tunel, au crezut că pot face fără tunel, uite că s-a surpat terenul şi acum termenul pe care îl avem este 18 luni de la data la care rezolvăm această problemă”, a declarat Şova.

Potrivit acestuia, la lucrările de autostradă există întârzieri care nu ţin de constructori, ci de „chestiuni administrative”: „De exemplu, nu li s-a pus la dispoziţie terenul pentru că nu au terminat exproprierile. Ca să faci exproprieri, noi în România avem o problemă foarte mare, majoritatea oamenilor nu au proprietăţile înregistrate cadastral. Ca să le faci exproprieri trebuie să te duci tu să le înregistrezi cadastral întâi, după aia să-i expropriezi. (…) S-au făcut exproprierile pe anumite tronsoane de autostradă cu un an jumăte, doi ani întârziere, pe munca CNADNR”. (Sursa: mediafax)

Reamintim că probleme au fost semnalate şi pe tronsonul Vinţu – Cunţa, din cauza datoriilor executantului de lucrări „Straco” la firmele care au prestat servicii pentru construirea autostrăzii. Citiţi aici mai multe detalii.

Tronsonul de autostradă Sibiu – Orăştie are o lungime de aproximativ 82 de kilometri şi presupune investiţii totale de 605 milioane euro, fără TVA, susţinute în proporţie de 85% de către Comunitatea Europeană şi restul de 15% de către guvernul român. Tronsonul a fost împărţit în patru loturi: primul, în lungime de 24 km, a fost atribuit austriecilor de la ”Strabag”, al doilea, de 19 km, consorţiului “Straco – Studio Corona”, al treilea, de 22 km, italienilor de la “Impregilo” şi cel de-al patrulea, în lungime de 17 km, a fost atribuit consorţiului “Astaldi – Euro Construct Trading 98 – Astalrom”.

Tronsonul face parte din Autostrada A1, parte a Coridorului IV pan-european de transport. La finalul lucrărilor, autostrada ar trebui să lege Bucureştiul de Piteşti, Sibiu, Sebeş, Deva, Lugoj, Timişoara, Arad şi Nădlac făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Szeged.

Foto: arhivă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax