Connect with us
Publicitate

Eveniment

Ministrul Educației anunță schimbări radicale la examenele naționale din 2022. Se modifică modul de corectare

Publicat

Corectarea lucrărilor la examenele naționale se va face online de anul viitor, a anunțat joi ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a precizat că va introduce digitalizarea corectării la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, a VIII-a și prin pilotare la Bacalaureat.

Minisitrul a precizat pentru Edupedu.ro că este vorba de proiectul pilot care există la nivel de clasa a VI-a. Sorin Cîmpeanu a explicat că a făcut o solicitare Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) pentru a colecta date pe bază itemi codificați, la nivel de item, pentru Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, pentru Evaluarea Națională și pentru examenul de Bacalaureat, scrie DCNews.ro

„Am cerut de la examenele următoare să fie colectate la nivel de item rezultatele de la Evaluările a II-a, a IV-a și a VI-a, dar și de la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a. Este posibil să avem nevoie de un an de pilotare, adică anul următor să fie de pilotare pentru examenul de Bacalaureat. Un motiv este acela că Bacalaureatul este final de ciclu preuniversitar și rezultatele colectate detaliat la nivel de item pot fi folosite la nivel universitar, dar și pentru îmbunătățirea predării la nivel liceal”, a declarat Cîmpeanu.

Potrivit ministrului, scanarea lucrărilor s-ar putea face chiar în sala de examen, în prezența candidaților și s-ar atribui un cod unic de identificare, iar lucrările ar fi corectate online, de către evaluatori care nu pot comunica între ei.

„După care introducerea pe itemi a punctajului de către evaluatori îți generează automat și calculul notelor și sistemul este acela care va decide automat recorectarea, dacă diferențele sunt mai mari de jumătate de punct.

La finalul evaluării ai deja rezultatele introduse în sistem per item, deci gata pentru analiza statistică, analiză ce s-ar transforma într-un instrument foarte eficient de îmbunătățire a predării și corectării deficiențelor. Iar interpretarea datelor la nivel de itemi poate fi un început pentru evaluarea profesorilor. Un alt avantaj: ai toate tezele arhivate în format sigur, fără să mai umbli la ele, în momentul în care există contestații se evită eventuale incidente de identificare”, a mai explicat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

În opinia sa însă, corectarea contestațiilor ar trebui făcută fizic.

„Chiar dacă este un obiectiv ambițios, o să insist să se desfășoare așa, de la anul, Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și să avem pilotare pentru Bacalaureat. Cu resursele existente la nivelul Ministerului Educației, e nevoie de un minimum de achiziții de echipamente care trebuie făcute până anul viitor și de formarea personalului implicat în evaluare”, a încheiat acesta.

sursa: edupedu.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate