Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății critică medicii din spitalele publice care îndrumă pacienții spre spitale private: ”Este conflict de interese”

Publicat

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila critică atitudinea unor medici din spitale de stat care îi îndrumă pe pacienți spre cabinetele lor private sau spre spitalele private la care aceștia își desfășoară activitatea în paralel cu cea din unitățile publice. Rafila consideră această practică drept un conflict de interese.

În cazul în care un pacient este primit în spitalul public și îndrumat spre zona privată, unde practică aceeași persoană, este ”un conflict de interese în mod evident şi trebuie să găsim resurse să eliminăm acest tip de conflicte de interese”, a declarat ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, la Euronews.

”E o problemă la care tot ne gândim, sunt diverse dezbateri în zona publică, nu neapărat medicală, dar şi în zona medicală, legat de această combinaţie de slujbe în sectorul privat şi în sectorul public.

Cred că lucrurile trebuie, nu ştiu dacă trebuie neapărat separate – adică să spunem ori la public, ori la privat – dar trebuie foarte clar să eliminăm conflictele de interese. Cred că aici este primul lucru.

Rafila: trebuie să găsim resurse să eliminăm acest tip de conflicte de interese

Conflictul de interese, vă dau un exemplu în care un pacient este primit în zona publică şi îndrumat spre zona privată unde practică aceeaşi persoană, ăsta e un conflict de interese în mod evident şi trebuie să găsim resurse să eliminăm acest tip de conflicte de interese fie printr-o legislaţie, fie prin educaţie, prin implicarea organizaţiilor profesionale.

E uşor de zis, poate că e mai greu de pus în practică. Eu totuşi nu pot să cred că un om poate să fie lipsit de amabilitate atunci când lucrează în sectorul public şi foarte drăguţ, foarte amabil când lucrează în sectorul privat.

Eu nu cred că şi un medic care în sectorul public se poartă urât şi îşi îndrumă pacientul către sectorul privat nu cred că are succes”, a declarat Alexandru Rafila.

”Noi trebuie să facem în aşa fel încât pacienţii care nu au bani, dar plătesc asigurări direct sau indirect (…) să primească servicii medicale de calitate. Ar fi o abordare demagogică să vă spun că peste tot serviciile medicale sunt identice, sau aproape identice”, a adăugat ministrul.

Rafila a evidențiat și rolul managerilor de spitale care ar trebui să ”imprime” personalului sanitar dorinţa de a pune pacientul în centrul actului medical, el afirmând că, în lipsa empatiei, ”se perpetuează neîncrederea” pacientului în cadrele medicale, fie că este vorba despre medici, asistenţi sau infirmieri.

Ministrul mai spune că un rol important are și  implicarea autorităţilor locale în dezvoltarea unităţilor sanitare din sistemul public, deoarece acestea au mai multe fonduri pentru investiţii în spitale comparativ cu Ministerul Sănătăţii.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Vichi

    sâmbătă, 03.09.2022 at 09:12

    E bine ca este de acord cu Arafat. Dl ministru acum s-a trezit din vesnica adormire. Pana acum unde ai fost dle ministru? Dupa atatia ani ti-ai dat seama ca este conflict de interese? Cum iti explici ca medicii particulari isi construiesc clinici, au aparatura si voi ca stat nu puteti sa cumparati nici macar un RMN, ii trimiteti la particular. Poate se va trezi poporul asta o data si da cu voi de pamant, ticalosi ce sunteti. Pe deasupra mai incheiati cu particularii si contracte, la ei se pot face analize in cateva zile si la stat peste 2 luni. Nu le mai da bani de la stat, cine vrea sa mearga la privat, sa plateasca, dar tu ca stat asigura asistenta medicala ca de aia platim. Acum vreti ca cei care nu platesc sa fie asigurati, cine a mai vazut asa ceva? Cei care platesc sa beneficieze de aceleasi servicii ca si cei care nu platesc, ma refer la multi care castiga bani multi(la negru) si nu platesc un ban la stat si voi vreti sa fie asigurati, ii mai ajutati si altfel ca saracii nu au venit.

  2. Nelu

    sâmbătă, 03.09.2022 at 18:17

    Dle ministru de vorbe suntem satui. Ia o masura legala si ai terminat, sau la stat, sau la privat. Daca sunt la ambele este conflict de interse. Asa este si in invatamant, atat la scoala cat si in particular. Cine are bani face scoala, cine nu cioante roade.Dlor luati masuri, dati legi, nu vorbe, fapte vrem si sa vedeti ca poporul va voteaza, o sa aveti PSD-istilor 90%. Nu faceti ca va convine si voua.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Date oficiale: Câți șomeri erau în județul Alba, în luna iulie. Situația pe localități

Publicat

job

Numărul şomerilor înregistraţi la sfârşitul lunii iulie 2022 în judeţul Alba a fost de 4581 persoane, în scădere cu 202 persoane (-4,2%) comparativ cu luna anterioară și cu 403 persoane (-8,1%) comparativ cu luna iulie 2021. Acestea sunt cele mai recente date procesate.

Femeile reprezentau la această dată 48,2% din numărul total al şomerilor (2209 femei), se arată într-un document transmis de Direcția Regională de Statistică Alba, semnat de directorul executiv Ciprian Alin David.

Cei mai mulți șomeri sunt neindemnizați

Structura după nivelul de instruire arată că 71,6% din şomerii înregistraţi sunt absolvenţi ai învăţământului primar, gimnazial şi profesional, 24,2% sunt persoane cu studii liceale şi postliceale şi 4,2% persoane cu studii superioare.

Din numărul total al șomerilor, 76,8% sunt şomeri neindemnizați (3517 persoane), în timp ce numărul şomerilor aflați în plată a fost de 1064 persoane, din care 22 persoane au primit ajutor de șomaj 50% – absolvenți.

În mediul urban, cel mai mare număr de şomeri înregistrat la Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Alba a fost în Alba Iulia (277 persoane), urmat de Blaj (271 persoane), Câmpeni (187 persoane), Aiud (137 persoane), Sebeș (116 persoane), iar dintre comune, cel mai mare număr de şomeri înregistraţi se remarcă în: Jidvei (322 persoane), Cetatea de Balta (260 persoane), Rosia Montana (154 persoane), Scărişoara (160 persoane), Ighiu (136 persoane), Craciunelu de Jos (129 persoane), Albac (124 persoane) si Șona (121 persoane).

Ponderea numărului de şomeri înregistraţi în totalul populaţiei cu vârstă de muncă (bărbați 16-65 ani și femei 16-62 ani ), în luna iulie 2022 a fost de 2% ( 1,9% femei).

Dintre oraşe, cu cele mai mari ponderi se remarcă: Câmpeni (4%), Abrud (2,3%) si Blaj (2,2%), iar cu cele mai mici ponderi orașele Cugir (0,3%), Sebes și Alba Iulia (0,6%).

În mediul rural cele mai mari ponderi ale numărului de şomeri înregistraţi în numărul total al populaţiei cu vârstă de muncă s-au înregistrat în comunele: Scărişoara (18,2%), Cetatea de Balta (13,8%), Avram Iancu (10,2%) și Crăciunelu de Jos (9,8%) , iar valoare sub 1% s-a înregistrat în comunele: Stremt (0,4%), Bucerdea Grânoasă și Ciugud (0,5%), Daia Română, Intregalde si Săliștea (0,6%), Galda de Jos, Santimbru si Sugag (0,7%), Ceru Băcăinți, Mihalț și Rimetea (0,8%), Șpring (0,9%), iar în comuna Cut nu se înregistrează nici un șomer.

Metodologie

Şomerii înregistraţi reprezintă persoanele înscrise la agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă în conformitate cu legislaţia în vigoare (Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă).

Rata şomajului reprezintă proporţia numărului de şomeri înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă în populaţia activă civilă. Populaţia activă civilă se determină prin însumarea populaţiei ocupate civile cu numărul şomerilor înregistraţi.

Populaţia activă din punct de vedere economic cuprinde toate persoanele care furnizează forţa de muncă disponibilă pentru producţia de bunuri şi servicii în timpul perioadei de referinţă incluzând populaţia ocupată şi şomerii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministerul Mediului a lansat aplicația ”CalitateAer”. Funcționează și în județul Alba

Publicat

CalitateAer este noua aplicaţie de monitorizare finanţată din Fondul de Mediu, pe baza datelor centralizate de toate cele 162 de staţii de monitorizare amplasate la nivel naţional, a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos. 

Aplicația este disponibilă și în Alba. Valorile indicate marți erau bune.

„Programul este finanţat din Fondul de Mediu, pe baza unui contract de finanţare semnat între AFM şi Ministerul Mediului, şi are practic două loturi.

Partea de software, aplicaţie dezvoltată pentru această monitorizare, şi Lotul 2 – partea de furnizare de analizoare şi de auto-laboratoare pentru a creşte acurateţea datelor şi în zonele unde au fost semnalate foarte multe probleme legate de calitatea aerului.

Locaţiile au fost, astfel, stabilite mai ales în jurul Bucureştiului, Bucureşti şi Ilfov, în funcţie de hotspoturile, de punctele fierbinţi, acolo unde în trecut au fost foarte multe probleme cu calitatea aerului.

Aplicaţia se numeşte CalitateAer, se poate descărca din App Store şi din Google Play şi se poate instala pe telefon, fără nici o problemă. Prin această aplicaţie se pot urmări cele 162 de staţii din ţară”, a spus Tanczos.

Ministrul a precizat că staţiile de monitorizare sunt funcţionale tot timpul, însă la acest moment se află într-o perioadă de revizie, de mentenanţă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Educație financiară pentru elevii claselor 0-4. Program gratuit de formare pentru învățători, cu 10 credite de formare

Publicat

Institutul de Studii Financiare (ISF) și Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) organizează, în săptămâna World Investor Week, prima sesiune a cursului de educație financiară destinat cadrelor didactice din învățământul primar, în cadrul programului StartFIN.

StartFIN, pentru formarea personalului didactic din învățământul primar în domeniul financiar, este un program gratuit acreditat de Ministerul Educației, care oferă dezvoltarea competențelor specifice educației financiare adecvate elevilor din clasele 0-4.

Programul este acreditat pentru 4 ani în sistem online și se desfășoară pe parcursul a 40 de ore, cu 20 de ore organizate în sistem online sincron și 20 de ore organizate în sistem asincron, oferind astfel avantajul participării de la distanță a învățătorilor din toată țara.

StartFIN include două module în cadrul cărora sunt predate noțiuni de educație financiară complete, fiind primul program de acest tip disponibil și adecvat nevoilor beneficiarilor.

Pentru finalizarea programului, participanții trebuie să pregătească un portofoliu educațional care va fi evaluat de o comisie de specialitate, formată din experţi în domeniul financiar.

Absolvenții programului au posibilitatea recunoașterii unui număr de 10 credite de formare profesională.

Scopul programului StartFIN este de a dezvolta cunoștințele tehnice specifice piețelor financiare pentru cadrele didactice care predau la ciclul primar, contribuind astfel la diseminarea conceptelor financiare în rândul elevilor.

Prin susținerea unor astfel de cursuri de formare economico-financiară a profesorilor cresc în mod considerabil șansele de incluziune financiară a tinerei generații.

Cursanții au la dispoziție materiale de studiu (manuale, instrumente de evaluare, aplicații și alte instrumente didactice) și sunt evaluați după metode care respectă principiile standard de evaluare.

Pentru anul 2022, ISF și A.S.F. oferă șansa formării în cadrul StartFIN, în mod gratuit, pentru 500 de învățători.

Locurile sunt ocupate în ordinea înscrierii (cererile se trimit la adresa startfin@isf.ro), numărul participanților fiind limitat la 25 persoane/serie. În cazul depășirii acestei limite, persoanele vor fi înscrise la următoarea serie disponibilă.

În 21 zile de la lansare, programul StartFIN a înregistrat 1.625 cereri de înscriere, iar 372 de participanți au fost deja selectați pentru a participa la sesiuni de curs.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tragedie la Lunca Mureșului. Un bărbat de 49 de ani a fost accidentat mortal de un tren, în Halta Grindeni. Ce s-a întâmplat

Publicat

Un bărbat de 49 de ani, din Lunca Mureșului, a fost accidentat mortal de un tren, în Halta Grindeni, au declarat pentru Alba24 surse judiciare. 

Accidentul s-a produs luni seară la ora 21.30. Omul a coborât din trenul Cluj Napoca-Teiuș, în halta respectivă.

Se pare că nu s-a asigurat la trecerea de cale ferată și a fost surprins de trenul Timișoara-Iași.

Au fost imediat anunțate autoritățile, care din păcate au constatat decesul acestuia.

Foto: arhivă, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax