Economie
Ministrul Transporturilor: O asociere de constructori turci a ofertat pentru segmentul lipsă Margina-Holdea din A1 Sibiu-Nădlac
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat luni că a fost depusă ofertă pentru proiectarea și execuția secțiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva (A1), respectiv tronsonul Margina-Holdea.
Secțiunea dintre Margina și Holdea, unde trebuie realizate două tuneluri pentru urși, reprezintă o investiție estimată la 1,4 miliarde lei, prin PNRR. Este tronsonul-lipsă de 10 km pentru a avea autostradă neîntreruptă de la Sibiu la Vama Nădlac 2. Pe acest segment, se face ocolire pe DN68A.
„O asociere de constructori turci a ofertat astăzi pentru proiectarea și execuția secțiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva (A1). Sunt 9,13 km de autostradă care va include 2,13 km de tunel, iar întregul proiect va fi finanțat din fonduri europene. Cele două tuneluri forate care urmează să fie construite între localitățile Margina (județul Timiș) și Holdea (județul Hunedoara) vor fi formate din două galerii unidirecționale, câte una pe fiecare cale de circulație.
Antreprenorul care va semna acest contract va trebui să finalizeze în 10 luni proiectarea și în 28 de luni execuția, la un preț estimat de 1,36 miliarde lei fără TVA. Complexitatea proiectului, care cuprinde și primele tuneluri rutiere forate din România ultimilor 30 de ani, a determinat selecționarea constructorilor în două etape”, a scris pe Facebook Sorin Grindeanu.
CNAIR: a fost depunerea ofertelor în a doua etapă
UPDATE – precizări CNAIR
”Luni, 14 februarie, a avut loc depunerea ofertelor pentru Etapa a II-a (Propuneri Tehnice și Propuneri Financiare) a procedurii de atribuire a contractului Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Secțiunea D.
Până la termenul limită, a fost depusă o singură ofertă de către: ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.
Comisia de evaluare va analiza în această etapă oferta depusă, respectiv Propunerea Tehnică și Propunerea Financiară în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice și cu respectarea termenelor legale privind evaluarea ofertelor.
Valoarea estimată a contractului: 1.363.135.841,00 Lei fără TVA.
Lungimea traseului: 9,13 km, din care 2,13 km de tunel.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție, conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire.
Conform condițiilor din Acordului de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.
Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platformă de 11,25 m”.
Șase asocieri și firme precalificate la prima etapă
Pentru acest tronson, termenul de finalizare este august 2026.
Potrivit CNAIR, etapa I a procedurii de licitație restrânsă a fost finalizată în 27 octombrie 2021. Au fost transmise invitațiile de participare la Etapa a II-a a procedurii – Etapa de depunere a ofertelor, către cei 6 candidați precalificați la prima etapă:
- Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.
- Asocierea SC Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret A.Ș – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S.
- Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi
- Strabag SRL
- Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL
- Asocierea Terna Tourist Technical And Maritime SA – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical And Steel Constructions (Intrakat)
Apoi a fost contestat rezultatul de către cei care nu s-au calificat între primii șase. Au fost 131 de clarificări pe acest proiect, ultimele au fost depuse în 11 ianuarie 2022, preciza ministrul, anterior.
Autostrada cu segment-lipsă
În momentul aprobării finanțării pentru autostrada Lugoj-Deva, Comisia Europeană a cerut României să aibă în trafic întreaga autostradă la finalul lui 2023.
Lucrările la autostrada Lugoj-Deva au început în 2011. Patru ani mai târziu italienii de la Tirrena Scavi finalizau lotul 1. În martie 2017 era o nouă inaugurare.
Salini, tot un constructor italian, finalizase 15 kilometri din cei 28 ai lotului doi al șoselei de mare viteză. În vara aceluiași an însă, șefii de la Drumuri au rupt contractul cu firma Salini și au lăsat fără constructor circa 13 kilometri din șoseaua rapidă, din care 4 erau construiți în proporție de 90%.
Legat de această decizie, CNAIR a pierdut la Curtea Internaţională de Arbitraj de la Paris şi fost obligată la plata unor daune de peste 230 de milioane de lei. În martie 2021, fostul ministru Cătălin Drulă anunţa că proiectul a fost relansat. În octombrie 2021, CNAIR a anunţat numele firmelor rămase în cursă.
surse: mediafax.ro, digi24.ro
foto: Asociația Pro Infrastructură
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News