Connect with us
Publicitate

Eveniment

Ministrul Transporturilor și constructorii promit că vom circula pe autostradă între Sebeș și Aiud până la sfârșitul anului 2020

YouTube video

Publicat

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode i-a pus vineri pe constructorii generali, Pizzaroti și Aktor, care lucrează la loturile 1 și 2 ale autostrăzii Sebeș – Turda să promită că vor termina cele două loturi de autostradă și le vor da în folosință în 2020. 

Mai mult, Bode i-a pus să își asume remedierea tuturor problemelor apărute: datorii față de subcontractori, întârzieri fizice și i-a somat să se ”achite de obligațiile pe care le au”. De asemenea, la întâlnire au fost invitați, pentru prima dată, și subcontractorii. 

Angajamentele luate de către cei doi antreprenori generali, în prezența subcontractorilor și beneficiarilor, CNAIR, sunt certitudini că, în acest an, cele două loturi de pe Sebeș-Turda vor fi finalizate și date în trafic, depășind toate obstacolele.

Acolo unde vedem că lucrurile nu funcționează, și trebuie să recunoaștem că nu funcționează așa cum ar trebui între antreprenori și subcontractori, am decis să ne implicăm și să le spunem că suntem aici să rezolvăm problemele. Subcontractorii s-au plâns de multe ori că nu își încasează banii, dar astăzi au fost două-trei voci” a declarat Lucian Bode. 

Întrebat ce se va întâmpla dacă cele două loturi nu vor fi terminate în 2020, Bode a mai spus că nu vrea să amenințe pe nimeni sau să vorbească de contracte rezilitate, dar a ținut să precizeze că de banii românilor nu își bate nimeni joc. 

”Eu cred că statul român este onest și se achită de obligații față de antreprenor și îmi doresc ca și antreprenorul, la rândul său, să se achite de obligațiile pe care le are față de stat și față de antreprenor. Firmele românești care nu sunt plătite 3-4 luni de zile, au o direcție clară: faliment. Nu îmi doresc asta. Nu doresc să reziliem contracte în derulare, dar oameni buni, să stăm și să constatăm că nu există progres fizic… cu antreprenori neplătiți, nu cred că este normal să stăm și să ne uităm” a spus ministrul.

Ministrul a spus că pe Lotul 1, care are drept antreprenor general o asociere condusă de Impresa Pizzaroti, gradul de realizare fizică este de 82,6%, iar situația plăților, de 69,82%.

Reprezentantul Pizzarotti a spus că firma a finanțat proiectul cu bani proprii, aduși din Italia, în sumă de 40 de milioane de euro. Acesta a spus că progresul fizic este de fapt de 85% (față de 82,6% cât a spus ministrul), în timp ce progresul financiar este de abia aproximativ 70%. ”Restanțele cu furnizorii sunt cele din ultimele două trei luni. Asta arată că relațiile cu furnizorii sunt bune și durează de ani buni” a spus reprezentanul firmei.

Acesta a mai adăugat că dorește să lucreze în continuare în România.

Probleme mai mari sunt cele de pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda. Lucrările pentru care termenele de finalizare s-au tot prelungit, au ajuns abia la stadiul fizic de 61,50%, în timp ce stadiul financiar (facturile plătite) fiind de 49,70%, iar finalizarea construcției avea ca termen luna iulie 2020.

Lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda (Sebeş – Sântimbru) are o lungime de 17 km.

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL,

Preț: 541.739.137,21 lei fără TVA (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%).

Data de începere lucrări potrivit contract: 2.12.2014, cu 4 luni realizare proiect tehnic şi 18 luni execuţie lucrări. Termenul inițial de finalizare din proiect: octombrie 2016

Contract supervizare: inginer Egis Romania SA (5.156.196 lei fără TVA).

Lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda (km 17+000 – km 41+250, de la Sântimbru la Aiud-Rădeşti) are o lungime de 24,25 km.

Constructor: Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (în insolvență)

Preț: 549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%.

Data începere lucrări din contract 2.12 2014, perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, pana la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016. Perioada de garanţie: 48 luni. (termen depășit din octombrie 2016).

Contract supervizare inginer Asocierea SC KAPPA – Arhchitects & Engineers SRL – SALFO & Associates SA (5.719.331,21 lei fără TVA).

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate