Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Minorul de 17 ani din Blaj, acuzat că a furat un laptop din biroul unei firme din Alba Iulia, în arest preventiv pentru 30 de zile


Publicat

catuse

Minorul de 17 ani, din municipiul Blaj, faţă de care s-a luat, la data de 27 iunie, măsura reţinerii pentru 24 de ore, a fost arestat preventiv pentru o perioadă de 30 de zile.

Tânărul a fost prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia cu propunerea de punere în mişcare a acţiunii penale şi arestare preventivă.

Instanţa de judecată a emis pe numele tânărului, mandat de arestare preventivă pentru 30 zile, acesta fiind introdus în centrul de reţinere şi Arestare Preventivă Alba.

Băiatul au furat un laptop din biroul unei firme de pe strada Mihai Viteazul din municipiul reşedinţă de judeţ. Acesta a fost ajutat de un bărbat de 47 de ani din Alba Iulia.

Cu ocazia cercetărilor efectuate, poliţiştii au stabilit că aceştia sunt autori şi în alte două furturi, comise în dauna unor cetăţeni din municipiul Alba Iulia, fapte reclamate în lunile mai şi iunie 2014, iar minorul S.N.B., care este cunoscut cu antecedente penale, este autorul altor trei furturi (două furturi de telefoane mobile şi un furt de ţigări), fapte comise în zilele de 23 şi 25 iunie.

Bărbatul este cercetat în stare de libertate.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE la ACADEMIA de POLIȚIE 2020. Înscrierile încep de vineri, 17 iulie. Calendar, locuri și detalii pentru candidați

Publicat

Încep înscrierile pentru admitere 2020 la Academia de Poliție. Perioada în care pot fi depuse cererile de înscrieri este 17-27 iulie, la inspectoratele județene de poliție pe raza cărora își au domiciliul candidații.

Dosarele de înscriere vor fi acceptate până în 4 august inclusiv. Cererile vor putea fi depuse inclusiv sâmbăta și duminica.

Informațiile privind înscrierile vor fi actualizate pentru candidații din Alba, în momentul în care vor fi transmise de Inspectoratul de Poliție al Județului.

În total, sunt 588 de locuri disponibile pentru admiterea 2020 la Academia de Poliție, din care 100 cu taxă (Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative /Drept/ învățământ la distanță).

Durata studiilor de licenţă pentru învăţământul universitar din domeniul ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică este de 3 sau 4 ani, în funcție de arma sau serviciul şi specialitatea.

Calendar Admitere 2020 Academia de Poliție (sursă – sindicateuropol.ro):

17-27 iulie (inclusiv sâmbăta și duminica): înscrieri cu cereri-tip la unitățile de recrutare

4 august 2020: termen limită pentru depunerea dosarului de recrutare

4 august 2020: termen limită pentru evaluarea psihologică

24-29 august: proba de evaluare a performanțelor fizice

1-2 septembrie: susţinerea probei de evaluare a cunoștințelor

6-7 septembrie: transmiterea contestaţiilor la proba de evaluare a cunoștințelor; online

8-24 septembrie: examinarea medicală (în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba scrisă)

Până în 26 septembrie: afișarea rezultatelor finale

ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2020 – LOCURI pe facultăți – studii universitare de licență (sursă sindicateuropol.ro):

Facultatea de Poliţie

– domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă – 98 locuri (50 IGPR, 40 ANP, 8 SIE); învăţământ cu frecvenţă redusă – 40 locuri (34 IGPR, 3 IGPF, 3 IGJR)

Facultatea de Poliţie de Frontieră

– domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă – 25 locuri (23 IGPF, 2 SIE)

Facultatea de Jandarmi

– domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă – 25 locuri (20 IGJR, 5 SIE)

Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative:

– domeniul de licenţă ,,Drept”, specializarea „Drept”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă – 250 de locuri; învăţământ la distanţă – 100 locuri (taxă)

Facultatea de Pompieri

– domeniul de licenţă ,,Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-Pompieri”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă – 50 locuri

PROBA SCRISĂ (metodologia de anul trecut)

Proba scrisă de evaluare a cunoştinţelor constă într-un test grilă, evaluat cu note de la 1 la 10, un punct fiind atribuit din oficiu. Formula de calcul aplicată este următoarea: Nota = (punctele acordate: punctajul maxim) x 9 + 1. Nota se calculează cu două zecimale, fără rotunjire. La fiecare întrebare, răspunsul corect se marchează, în căsuța corespunzătoare, cu ”X”, iar celelalte variante (căsuțe) se vor bara cu ”-”. Pentru ca un răspuns să fie considerat corect trebuie să conţină un singur X, iar celelalte trei căsuţe să fie barate cu o linie orizontală. Candidații trebuie să fie atenți să nu depășească pătratele aferente, pentru că riscă să li se anuleze răspunsul.

Candidații pentru Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative (specializarea „Drept”), Facultatea de Poliţie, Facultatea Poliţie de Frontieră şi Facultatea de Jandarmi susțin test grilă la disciplinele: Istorie, Limba română şi Limba străină (engleză, franceză, germană, rusă sau spaniolă). Durata pentru rezolvarea chestionarului (test grilă) este 4 ore. Fiecare test grilă are 30 de întrebări. Fiecare întrebare are alocate 0,3 puncte. La punctajul astfel obţinut se adaugă un punct.

Candidații pentru Facultatea de Pompieri susțin test grilă la Algebră şi Elemente de analiză matematică şi Fizică (Mecanică, Fizică moleculară şi Termodinamică, Electricitate). Durata pentru rezolvarea chestionarului (test grilă) este 4 ore. Fiecare test are 18 întrebări. Fiecare întrebare are alocate 0,5 puncte. La punctajul astfel obţinut se adaugă un punct.

Candidații la Facultatea de Arhivistică susțin test grilă la Istorie. Durata pentru rezolvarea chestionarului (test grilă) este 90 de minute. Testul grilă are 30 de întrebări, Fiecare întrebare are alocate 0,3 puncte. La punctajul astfel obţinut se adaugă un punct.

După finalizarea probei de verificare a cunoștințelor, se publică lista cu candidații în ordinea descrescătoare a mediilor obținute și cu mențiunea ”Admis” sau ”Respins”.

Media de admitere obţinută de fiecare candidat este media aritmetică a notelor obţinute la fiecare disciplină în parte, cu două zecimale, fără rotunjire.

Media minimă de admitere nu poate fi mai mică de 5 (cinci).

Candidaţii pot formula şi depune contestaţii numai cu privire la proba de evaluare a cunoştinţelor, în ceea ce privește baremul de corectare sau corectitudinea numărării și consemnării punctajului obținut pentru propria lucrare.

Condiții pentru înscrieri (din regulamentul de admitere aprobat în ianuarie 2020):

– candidaţii care au obţinut distincţii  în liceu (premiile I, II, III, menţiune) la olimpiadele şcolare naționale recunoscute de Ministerul Educaţiei și Cercetării, la disciplinele din cadrul probelor de evaluare a cunoștințelor pentru facultățile la care se înscriu, beneficiază de dreptul de a se înscrie, fără susţinerea probelor scrise de evaluare a cunoştinţelor, pe locurile finanţate de la bugetul de stat, dacă au fost declaraţi „apt” sau, după caz, „promovat”, la probele eliminatorii şi îndeplinesc celelalte condiţii legale şi criterii specifice pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale M.A.I.

– candidaţii care în perioada studiilor liceale au obţinut distincţii (premiile I, II, III, menţiune) la olimpiadele şcolare internaţionale recunoscute de MEC beneficiază de dreptul de a se înscrie, fără susţinerea probelor scrise de evaluare a cunoştinţelor, pe locurile finanţate de la bugetul de stat, dacă au fost declaraţi „apt” sau, după caz, „promovat”, la probele eliminatorii şi îndeplinesc celelalte condiţii legale şi criterii specifice pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale M.A.I.

– copiii polițiștilor/personalului militar rănit sau decedat într-un accident de muncă beneficiază de dreptul de a se înscrie, fără susţinerea probelor scrise de evaluare a cunoştinţelor, pe locurile finanţate de la bugetul de stat, dacă au fost declaraţi „apt” sau, după caz, „promovat”, la probele eliminatorii şi îndeplinesc celelalte condiţii legale şi criterii specifice pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale M.A.I

– la concursul de admitere la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, programul de studii universitare de licenţă „Ordine şi siguranţă publică” al Facultăţii de Poliţie, pot participa agenţii/ subofiţerii/ maiştrii militari din M.A.I., care îndeplinesc condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare prevăzute de legislația în vigoare

Acte necesare (din regulamentul de admitere aprobat în ianuarie 2020 / în actualizare):

– cererea-tip de înscriere la concursul de admitere, înregistrată la Secretariatul unităţii cu atribuţii de recrutare;

– documentele care atestă absolvirea studiilor liceale (pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în promoţiile anterioare anului 2020 – diploma de bacalaureat şi foaia matricolă a studiilor liceale sau adeverință – pentru promoţia absolventă în anul concursului, în copii certificate pentru conformitate cu originalul sau copii legalizate)

– fişa medicală-tip de încadrare în M.A.I., în original, concluzionată de medic, cu avizul „Apt pentru instituţii de învăţământ din M.A.I.”;

– copie după cartea de identitate (pentru cei care şi-au schimbat numele – copie după hotărârea judecătorească sau alte documente privind schimbarea numelui);

– copie după certificatul de naştere;

– copie după certificatul de căsătorie, pentru candidații care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei;

– avizul psihologic sau nota compartimentului de resurse umane, în cazul în care rezultatele evaluării psihologice s-au comunicat pe bază de tabel nominal;

– cazierul judiciar al candidatului/extrasul de pe cazierul judiciar, solicitat de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului;

– două fotografii color 3/4 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia);

– declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare

– documentele doveditoare obținerii distincțiilor la olimpiade, în cazul în care candidatul se află în posesia unor astfel de documente

La prezentarea la sediul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, pentru înscriere, candidaţii la concursul de admitere la forma de învăţământ cu frecvenţă la Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative – specializarea „Drept”, Facultatea de Poliţie, Facultatea de Poliţie de Frontieră, Facultatea de Jandarmi sau Facultatea de Pompieri vor avea asupra lor, în mod obligatoriu, următoarele:

– cartea de identitate în original sau paşaportul în original;

– contravaloarea taxei de înscriere la concurs sau, după caz, acte doveditoare, din care să rezulte că se află într-una din situaţiile în care beneficiază de scutire de plata taxei;

– după caz, diploma în original doveditoare obținerii distincțiilor la olimpiade

Candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în anul 2020 vor prezenta şi: diploma de bacalaureat, în original sau în copie legalizată (în locul diplomei de bacalaureat, candidaţii pot prezenta și o adeverinţă eliberată de liceu, în care se menţionează notele obţinute la disciplinele de examen, media generală de la bacalaureat, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma; o foaia matricolă a studiilor liceale, în original); copia documentului va fi certificată cu originalul de către personalul desemnat şi se semnează de către acesta şi de candidat; în cazul în care se prezintă copia legalizată, aceasta se accept.

În vederea participării la concursul de admitere, candidaţii sunt obligaţi să achite o taxă de înscriere la concurs (450 lei, potrivit regulamentului aprobat la începutul anului).

Sunt scutiţi de plata taxei: orfanii de unul sau ambii părinţi; cei care provin din casele de copii sau din plasament familial; copiii personalului didactic sau didactic auxiliar, în activitate sau pensionaţi; copiii personalului M.A.I., în activitate / pensionat/ decedat; copiii funcţionarilor publici cu statut special din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în activitate, pensionaţi sau decedaţi (numai pentru candidaţii la specializarea Penitenciare).  candidații proveniți din sistemul de protecție socială.

În actualizare

surse: sindicateuropol.ro, academiadepolitie.ro

sursă foto: academiadepolitie.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Facilități fiscale pentru cei care donează alimentele aflate aproape de data expirării. Legea a fost promulgată

Publicat

supermarket, cumparaturi

Legea ce prevede facilităţi fiscale pentru cei care donează alimentele aflate aproape de data expirării a fost promulgată de președintele Klaus Iohanni. Aceste alimente sunt excluse din sfera livrărilor supuse plăţii TVA.

Potrivit actului normativ, „operatorii economici care transferă alimente prin donare, potrivit prevederilor prezentei legi, beneficiază de facilităţile fiscale prevăzute la art. 25 alin. (4) lit.c) pct.4 – 6 şi la art. 270 alin. (8) lit.d) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare”.

Nu este cuprinsă în sfera de aplicare a TVA livrarea „alimentelor destinate consumului uman, cu data-limită de consum aproape de expirare, dacă transferul acestora este efectuat potrivit prevederilor legale privind diminuarea risipei alimentare”, mai prevede legea.

„Transferul alimentelor către operatorii receptori se face în baza unui contract încheiat cu respectarea prezentei legi. Alimentele transferate se consideră a face obiectul darului manual în sensul art.1.011 alin. (4) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, indiferent de valoare”, mai prevede textul.

Legea introduce şi definiţia operatorilor receptori (organizaţiile beneficiare) ca fiind „operatorii din sectorul agroalimentar care desfăşoară activităţi înregistrate/ autorizate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, ce răspund de respectarea legislaţiei din domeniul igienei alimentelor după preluarea acestora de la operatorii donatori”.

În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul modifică şi completează în mod corespunzător Normele metodologice.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Înscriere la Facultatea de Teologie Greco-Catolică, Departamentul Blaj, din cadrul UBB. Condiții de admitere

Publicat

Facultatea de Teologie Greco-Catolică, Departamentul Blaj din cadrul Universității Babeş-Bolyai Cluj-Napoca organizează înscrieri pentru admiterea în anul universitar 2020-2021 l  învăţământ de zi nivel licenţă cu durata studiilor de 4 ani sau nivel master cu durata studiilor de 2 ani.

Facultatea se adresează atât absolvenţilor de liceu şi tinerilor care doresc să devină preoţi, cât şi laicilor sau mirenilor, băieţi sau fete, bărbaţi sau femei, care doresc să-şi lărgească orizontul credinţei, să-şi aprofundeze motivaţiile propriei vieţi şi chiar să participe la acţiunea pastorală, didactică şi social-educativă a Bisericii.

Facultatea oferă un program de cursuri bogat şi actual dar şi preocuparea pentru cultivarea unei autentice vieţi spirituale.

Perioada de înscriere este între 10 – 23 iulie și 07-11 septembrie.

Admiterea va consta din depunerea dosarelor de înscriere la secretariat și un colocviu online, în vederea ocupării locurilor bugetate sau cu taxă.

Mai multe detalii se pot obține la sediul Facultăţii de Teologie din Blaj, str. Piaţa 1848 nr. 1, telefon nr. 0258-710.440 sau 0745-915.934 sau pe gct.ubbcluj.ro.

Foto și informații: E-communio.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

20 de milioane de euro pentru instalarea tinerilor fermieri români din afara granițelor

Publicat

Măsura privind sprijinul acordat pentru instalarea tinerilor fermieri are 20 de milioane de euro pentru cetăţenii români din afara graniţelor ţării, care se instalează pentru prima dată ca şefi de exploataţie, a declarat, miercuri, ministrul Agriculturii, Adrian Oros, într-o conferinţă de presă.

„Astăzi, 15 iulie, lansăm măsura „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri”. Această măsură s-a derulat pe perioada 2014-2020 tocmai pentru a revigora agricultura în zone care sunt depopulate sau care au constrângeri naturale şi pentru a preîntâmpina fenomenul de îmbătrânire. Vreau să vă spun că, până acum, au aplicat 10.230 de beneficiari, dintre care 7.520 au încheiat măsura, iar restul sunt în proceduri. Tocmai de aceea am suplimentat, fiind o măsură accesată, banii s-au consumat, am notificat Comisia şi am mutat bani de la alte măsuri neaccesate, încă 43 de milioane de euro pentru acest an. De data aceasta am împărţit alocarea în modul următor: 20 de milioane de euro pentru tineri fermieri, cetăţeni români din afara graniţelor ţării, care se instalează pentru prima dată ca şefi de exploataţie. O să vedeţi în ghid aceleaşi criterii legate de cursurile pe care le-au absolvit în domeniul agricol, dar şi dacă au avut un loc de muncă în ţări membre UE sau ţări terţe în domeniul agricol. Ei vor putea să depună cereri de finanţare”, a spus Oros.

Potrivit sursei citate, sprijinul acordat este de 50.000 de euro pentru exploataţiile între 30.000 şi 50.000 de euro valoare producţie standard şi de 40.000 de euro pentru exploataţiile între 12.000 şi 29.999 valoarea producţie standard. „Este o sumă forfetară în două tranşe: 75% la semnarea contractului de finanţare şi încă 25% la finalul implementării proiectului care durează între 3 şi 5 ani, cum îşi fac dânşii planul de dezvoltare”, a adăugat ministrul Agriculturii.

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a lansat miercuri sesiunea de primire a solicitărilor de finanţare pentru submăsura 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020).

Sesiunea se desfăşoară în intervalul 15 iulie, ora 9:00 – 15 octombrie 2020, ora 16:00 sau până la epuizarea fondurilor alocate acestei sesiuni.

Fondurile totale disponibile prin submăsura 6.1 pentru sesiunea din acest an sunt în valoare de 43.022.207 euro, din care 20.000.000 euro reprezintă alocarea pentru tinerii fermieri din diaspora. Este prima dată în acest exerciţiu financiar, 2014 – 2020, când există o alocare distinctă pentru tinerii fermieri din afara graniţelor ţării.

Potrivit AFIR, pragul de calitate pentru prima etapă lunară (15 iulie – 15 august) este de 90 de puncte şi scade la 85 de puncte pentru a doua etapă (16 august – 15 septembrie), iar pragul minim de depunere este de 25 de puncte, aferent perioadei 16 septembrie – 15 octombrie 2020.

Sprijinul public acordat prin PNDR 2020 pentru instalarea tinerilor fermieri este 100% nerambursabil, în valoare de 40.000 de euro sau de 50.000 de euro în funcţie de dimensiunea exploataţiei agricole. Dimensiunea exploataţiei agricole se poate calcula şi prin noua aplicaţie pusă la dispoziţia publicului pe pagina de internet a AFIR – http://so.afir.info/.

Cererile de finanţarea se realizează conform Ghidului solicitantului şi anexelor aferente acestuia, disponibile gratuit pe www.afir.info, la secţiunea „Investiţii PNDR” în pagina dedicată submăsurii 6.1, iar depunerea documentaţiei se realizează on-line, pe pagina oficială de internet a Agenţiei.

Depunerea cererilor de finanţare se poate opri înainte de termenul limită (15 octombrie 2020, ora 16:00), dacă valoarea publică totală a proiectelor depuse (care au un punctaj estimat mai mare sau egal cu pragul de calitate) atinge plafonul de 150% din alocarea sesiunii. AFIR precizează că în primele 5 zile calendaristice ale etapelor de depunere nu se aplică această prevedere şi sesiunea rămâne deschisă chiar dacă suma alocată a fost epuizată.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate