Actualitate
„Mocănița” se reîntoarce la Alba Iulia. Nu va circula, ci va fi expusă turiștilor
Seria atracțiilor turistice din Alba Iulia va fi completată cu un nou proiect, iniţiat de consilieri locali. Aceştia au votat, marţi, pentru repunerea în folosință a vechii mocănițe, care a circulat prin Alba Iulia în anii `70.
Iniţiativa aleşilor locali este una mai veche, însă doar de curând s-a regăsit locomotiva, la Gurahonț, în județul Arad. „De 18 ani stă numai în ploaie, dar o vom pune la punct, că avem cu ce. Am găsit și un vagon la Cluj, ca să fie completă. Mocănița nu va circula, va fi expusă cel mai probabil în zona parcului de joacă din Centru, de pe strada Nicolae Bălcescu, vizavi de sediul <Electrica>, acolo unde mai demult era gara mică. Cel mai probabil, vom face o cafenea sau un punct de informare turistică, vom vedea noi atunci”, a declarat Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.
În Alba Iulia au existat două locomotive cu aburi numite 01 și 02. Locomotiva găsită la Arad este 01, iar, din ce ne-a declarat primarul Mircea Hava, mocănița 02 nu ar mai exista, fiind topită demult. „Mocănița” trecea prin mijlocul oraşului Alba Iulia și a fost o prezență îndrăgită, chiar un simbol pentru albaiulieni. Celebra „Mocăniță”, trenul cu aburi pe linie îngustă făcea legătura între Alba Iulia și Zlatna. Traseul nu a mai fost folosit de CFR din 1997. Ministrul Transporturilor de atunci, actualul președinte Traian Băsescu, a semnat pentru închiderea liniei, din motive de rentabilitate.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
sperante in UE
miercuri, 20.07.2011 at 08:38
de acord cu readucerea mocanitei. Pacat ca au fost distruse (inainte de 1990) liniile in totalitate. Acum era aur pentru turism. Nu ma pot abtine sa nu observ insa ca primarul se refera intodeauna la terase, cafenele si crasme…..pentru el turismul se reduce la asa ceva
sperante in UE
miercuri, 20.07.2011 at 08:49
inca o precizare. In 1997 a fost desfiintata mocanita dintre abrud si turda. Ar fi fost superb sa mai functioneze si acum. Ar costa enorm sa fie repusa in functie, dar daca nu s-ar mai fura…poate s-ar gasi bani
syca88
miercuri, 20.07.2011 at 10:16
ce ar fi daca ar fi repusa sa circule intre parc cetate si parcul ce va fi construit pe mamut, ar fi o linie de cel mult 5 Km. nu cred ca este o investitie uriasa. nu?
moderatorul de serviciu
miercuri, 20.07.2011 at 12:59
@ANTIFLO. comentariul tau nu a fost publicat pentru ca in urma verificarii, informatiile erau eronate. Persoana respectiva a fost plecata in delegatie
abbilbal
miercuri, 20.07.2011 at 22:56
Ultimul drum al „Mocăniţei” spre Zlatna a fost la 15 octombrie 1981. Motivul scoaterii liniei înguste a fost normalizarea ei şi modificarea traseului prin Bărăbanţ. Aşa că Băsescu este total străin de aceasta.