Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Modernizarea Centrului de sănătate din Sebeș. Lucrările la clădirea construită înainte de anul 1990 vor fi scoase la licitație


Publicat

SPAP Sebeș a organizat joi o întâlnire consultativă la care au participat specialiști, reprezentanți ai Primăriei Municipiului și medicii de familie care își desfășoară activitatea în incinta centrului de sănătate, situat pe strada Mihai Viteazu, cu scopul de a discuta propunerea de proiect tehnic și detaliile de execuție în vederea reabilitării clădirii centrului de sănătate.

Clădirea are o suprafață de 373 mp, fiind construită înainte de anul 1990.

În anul 2020 au fost realizate lucrările de modernizare a dispensarului din cartierul Mihail Kogălniceanu.

Proiectul, în valoare de 2,7 milioane de lei, s-a derulat prin intermediul Serviciului Public Administrarea Patrimoniului din Sebeș, iar obiectivul lucrărilor a fost acela de a crește numărul de cabinete medicale și implicit calitatea actului medical de care să beneficieze cetățenii municipiului Sebeș.

În urma intervențiilor de modernizare, învelitoarea clădirii a fost complet schimbată, iar spațiile au fost optimizate prin creșterea numărului de cabinete medicale.

Odată actualizat proiectul tehnic și detaliile de execuție, obiectivul de investiții Reabilitare clădire Centru de sănătate – M. Viteazu, nr.28, Municipiul Sebeș va fi scos la licitație pentru demararea lucrărilor propriu-zise. Infrastructura serviciilor de sănătate reprezintă o prioritate, la Sebeș.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

O instanță din Cluj a ANULAT suspendarea activității sălilor de sport/fitness. În ce condiții se va aplica decizia în toată țara

Publicat

Curtea de Apel Cluj a decis, vineri, anularea unor prevederi din hotărârea de guvern prin care a fost prelungită starea de alertă și anume suspendarea activității unei sălilor de fitnes/ sport.

Decizia instanței de contencios a fost luată la solicitarea proprietarilor unei săli de fitness și, dacă va rămâne definitivă, după recurs, va fi publicată în Monitorul Oficial și se va aplica în toată țara.

Potrivit Clujust.ro, la solicitarea unei săli de fitness, Curtea de Apel Cluj a decis anularea prevederilor privind suspendarea activității sălilor de sport/fitness din Hotărârea de Guvern 348/2021 și din Hotărârea CJSU Cluj nr.50 din 27 martie. Sentința nu e definitivă.

Astfel, Curtea de Apel Cluj a admis pe 9 aprilie cererea de chemare în judecată formulată de ”reclamanta Indigo Gym SRL în contradictoriu cu pârâţii Guvernul României, CNSU, CSU Cluj, IPJ Cluj” și a anulat un articol din hotărârea de guvern din 25 martie prin care s-a prelungit starea de alertă în România și două articole din hotărârea CSU Cluj prin care se suspendau ”activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori”.

Instanță de contencios  a hotărât anularea următoarelor prevederi din HG 348/2021 pentru modificarea și completarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 293/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României:

”La articolul 10, după punctul 1 se introducdouă noi puncte, punctele 1^1 și 1^2, cu următorul cuprins:

1^1. se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori;

1^2. măsura prevăzută la pct. 1^1 nu se aplică în toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3,5/1.000 de locuitori;”

Solutia pe scurt:

”Respinge excepţia lipsei de interes. Respinge excepţia lipsei calităţii procesual pasive a pârâtei IPJ Cluj.

Admite în parte cererea de chemare în judecată completată formulată de reclamanta Indigo Gym SRL în contradictoriu cu pârâţii Guvernul României, CNSU, CSU Cluj, IPJ Cluj. Anulează parţial HG 293/2021 în forma modificată prin HG 348/2021 respectiv art. 10 punctele 1 ind. 1 si 1 ind 2 cuprinse în anexa 3- Măsuri pentru diminuarea impactului tipului de risc.

Anulează art. 1 lit. e din Hotărârea nr. 20/25.03.2021 emisă de pârâtul CNSU.

Anulează art. 1 pct. 3 si art. 2 pct. 3 din Hotărârea 50/27.03.2021 emisă de pârâtul CSU Cluj.

Respinge restul pretenţiilor din cererea de chemare în judecată completată respectiv anularea parţială a HG 293/2021 în forma modificată prin HG 348/2021 respectiv art. 2 punctele 2 ind. 1 si 2 ind 2,2 ind. 3, art. 7 pct 3,4,5,6,7 cuprinse în anexa 3- Măsuri pentru diminuarea impactului tipului de risc, anularea art. 1 lit a -d, f, g si art. 2 din Hotărârea nr. 20/25.03.2021 (altele decât art. 1 lit e) emisă de pârâtul CNSU, restul prevederilor (altele decât art. 1 pct. 3 si art. 2 pct. 3) din Hotărârea 50/27.03.2021 emisă de pârâtul CSU Cluj si petitul de despăgubiri.

Admite în parte cererea de intervenţie accesorie formulată de intervenientul accesoriu DSU din cadrul MAI în favoarea pârâtului CNSU respectiv în limita pretenţiilor respinse.

Obligă pârâţii Guvernul României, CNSU, IPJ Cluj să plătească fiecare reclamantei câte 50 lei cu titlu de cheltuieli de judecată aferente pretenţiilor admise.

Respinge petitul de cheltuieli de judecată pentru suma de 300 lei cheltuieli de judecată.

Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Cererea de recurs se depune, sub sancţiunea nulităţii, la Curtea de Apel Cluj.

Pronunţată prin punerea minutei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei azi, 09.04.2021.”

Sentința nu este executorie. Interesant de văzut motivarea sentinței și dacă aceasta va fi menținută în recurs.

O hotărâre de guvern poate fi anulată printr-o hotărâre judecătorească?

Conform cadrului legal în vigoare, doar atunci când este vorba despre legi, ordonanțe de urgență și ordonanțe emise de Guvern cea care se pronunță este Curtea Constituțională, în schimb, când este vorba despre orice alte acte administrative, decide instanța de judecată.

Dacă hotărârea Curții de Apel Cluj privind anularea articolelor din HG rămâne definitivă, ea se publică în Monitorul Oficial și devine obligatorie pentru toată lumea, informează spotmedia.ro

De altfel, OUG 68/2020 prevede că hotărârile de guvern prin care se declară starea de alertă sau se stabilește aplicarea unor măsuri sau restricții pot fi atacate în contencios administrativ, de către ”orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, pentru anularea actului, recunoașterea dreptului/interesului legitim și repararea pagubei”.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

DOCUMENT: Normele programului IMM Invest 2021 și ale subprogramului AGRO IMM Invest au fost publicate în Monitorul Oficial

Publicat

subventii agricultura

Normele de aplicare a programului IMM Invest 2021 și a subprogramului Agro IMM Invest, prin care firmele românești vor putea obține credite bancare garantate de stat au fost publicate în Monitorul Oficial.

Prin HG 422/2021 fermierii vor putea primi în plus și o subvenție de 10% din valoarea creditului garantat.

Hotărârea de guvern 422/2021, publicată în Monitorul oficial de luni modifică HG 282/2020, adică vechile norme de aplicare a Ordonanței de urgență 110/2017, IMM Invest.

DOCUMENTUL poate fi descărcat de AICI:  MONITORUL OFICIAL Norme-IMM-Invest-2021-Si-Agro-IMM-Invest

Principalele prevederi ale noilor norme metodologice de aplicare IMM Invest 2021 și Agro IMM Invest:

-În cadrul schemei de ajutor de stat asociate IMM Invest și Agro IMM Invest, pentru creditele garantate, Ministerul Finanțelor granturile reprezentând dobânzile aferente creditelor/liniilor decredit pentru finanțarea capitalului de lucru și a creditelor pentru investiții, valoarea comisionului de administrare și valoarea comisionului de risc, în procent de 100%.

-Ministerul Finanțelor plătește componenta nerambursabilă în valoare de maximum 10% aplicată la valoarea finanțării garantate, acordate beneficiarilor în cadrul Subprogramului AGRO IMM INVEST, din bugetul de stat prin bugetul MF — Acțiuni generale.

-Din ajutorul de stat se acoperă plata dobânzii datorate de beneficiarii Programului IMM INVEST și/sau ai Subprogramului AGRO IMM INVEST pe o perioadă de 8 luni de la data acordării creditului, valoarea integrală a comisionului de administrare și a comisionului de risc datorat pe întreaga durată de derulare a creditului garantat, precum și componenta nerambursabilă în valoare de maximum 10% aplicată la valoarea finanțării garantate, acordate beneficiarilor în cadrul Subprogramului AGRO IMM INVEST.

-Plata ajutorului de stat sub formă de grant reprezentând valoarea cumulată a comisionului de risc, a comisionului de administrare și a dobânzilor se efectuează până la data de 30 iunie 2022 inclusiv, în limita bugetului alocat schemei prin Programul «Transferuri către întreprinderi în cadrul schemelor de ajutor de stat», conform angajamentului legal emis în baza unei decizii de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM, conform prevederilor Schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19, emisă și transmisă lunar de administratorul schemei.

-Pentru creditele de investiții/creditele/liniile de credit pentru finanțarea capitalului de lucru destinate beneficiarilor care își desfășoară activitatea în domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii și sectorului alimentar, plata componentei nerambursabile în valoare de maximum 10% din valoarea finanțării garantate se realizează în termen de 1 an de la data solicitării transmise de FNGCIMM, pe baza Deciziei de plată emise de FNGCIMM.

-În cazul microîntreprinderilor/întreprinderilor mici beneficiare de credite/garanții în cadrul Programului IMM INVEST și/sau Subprogramului AGRO IMM INVEST și care doresc să acceseze noi credite/garanții până la limita de 5.000.000 lei pentru capital de lucru, acestea se vor adresa instituțiilor de credit pentru acordarea de noi credite, urmând ca instituțiile de credit să transmită la FNGCIMM noi solicitări de garantare cu procent maxim de 80%. Nu se vor întocmi acte adiționale la contractele de garantare existente, pentru garanțiile acordate cu un procent de garantare de 90%. Orice majorare/suplimentare a garanției se consideră o nouă acordare.

-În cazul întreprinderilor mici cu capitalizare de piață medie beneficiare de credite/garanții în cadrul Programului IMM INVEST și/sau Subprogramului AGRO IMM INVEST, instituțiile de credit transmit la FNGCIMM solicitările de garantare cu procent maxim de 80%.

-Valoarea maximă cumulată a finanțărilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar în cadrul acestei facilități este de 10.000.000 lei. Valoarea maximă a creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru este de 5.000.000 lei, iar pentru creditele de investiții este de 10.000.000 lei.

surse: Monitorul Oficial, strartupcafe.ro

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Postul de șef al Direcției Economice din Primăria Aiud, ocupat după 13 încercări. Cine a câștigat concursul

Publicat

primaria aiud

Recrutarea pentru postul de director executiv al Direcției Economice, organizată de Primăria Municipiului Aiud, a luat sfârșit, după 13 concursuri rămase fără finalitate. 

Funcția respectivă va fi ocupată de Claudiu Boldor.

Anunțul legat de ocuparea funcției a fost făcut pe pagina de Facebook a primăriei.

”Concursul de recrutare organizat de Primăria municipiului Aiud pentru funcția publică de conducere de Director executiv al Direcției Economice a fost organizat de 13 ori.

Aceasta este prima dată când un candidat reușește să obțină punctajul minim și să treacă cu succes proba de interviu.

Noul Director executiv al DE din cadrul Primăriei municipiului Aiud este domnul Claudiu Boldor.

Economist licențiat al Universității de Vest din Timișoara, domnul Boldor ocupă în prezent funcția de Director de Agenție al BRD – Groupe Société Générale, Agenția Aiud” au transmis reprezentanții Primăriei Aiud.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cum îți poate prelua cineva contul de WhatsApp și ce trebuie să faci pentru a evita asta

Publicat

Utilizatorii de WhatsApp sunt vizați de o nouă vulnerabilitate: orice hacker poate forța blocarea unui utilizator, dacă ştie numărul de telefon al acestuia.

Practic, în urma atacului, victima nu mai are acces la propriul cont.

Este o metodă simplă, care are o soluție la fel de simplă. Toate detaliile, mai jos.

Cum se preia controlul contului

Atacatorul profită de două probleme diferite din cadrul sistemului de autentificare folosit de WhatsApp.

Primul pas este blocarea trimiterii codurilor de confirmare a identităţii. Atacatorul va încerca să se autentifice cu numărul de telefon al victimei de mai multe ori.

La fiecare încercare, pe numărul victimei, va fi trimis codul din 6 cifre, prin care se confirmă identitatea.

Citește și: Avertizare CERT-RO: Cum vă puteți pierde contul de WhatsApp. Metodă inovativă de atac, cu ajutorul căsuțelor de mesagerie vocală

Victima va primi codurile, dar nu va avea ce să facă cu ele, fiind deja autentificat. După un anumit număr de încercări, WhatsApp va bloca trimiterea codurilor pentru 12 ore.

Al doilea pas este la fel de simplu. Atacatorul trimite un email serviciului de suport de la WhatsApp în care pretinde că nu mai are drept de acces la propriul cont şi îi este cerut numărul de telefon (pe care îl cunoaşte).

La acest moment este declanşat un proces automat de migrare – contul este blocat pe telefonul victimei şi activat pe cel al atacatorului.

Ce e de făcut

Atacul este posibil inclusiv atunci când este activat sistem de autentificare în doi paşi din WhatsApp. Totuși, nu este posibil dacă utilizatorul  și-a adăugat propria adresă de email.

WhatsApp include opţiunea 2FA, prin care activarea unui dispozitiv poate fi condiţionată de un cod PIN suplimentar, ştiut doar de utilizator, dar şi o adresă de email.

Dacă în setările privind autentificarea în doi paşi din WhatsApp se adaugă şi adresa proprie de email, procesul de migrare de pe un dispozitiv pe altul se va face doar pentru cererile care vin de pe adresa de email specificată.

Autentificarea 2FA din WhatsApp poate fi activată de la Settings – Account – Two-Step Verification.

Mai multe detalii despre toate acestea puteți vedea pe siteul celor de la ESET.

Se alege un cod din 6 cifre şi, foarte important, se adaugă propria adresă de email. Astfel, este împiedicat pasul 2 al atacului.

Sursă: stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate