Eveniment
Modernizarea DJ 750C, între Sălciua și Valea Mănăstirii, aprobată la finanțare. Care este valoarea investiției
Modernizarea DJ 750C, între Sălciua și Valea Mănăstirii, aprobată la finanțare. Proiectul de modernizare a drumului județean DJ 750C, între Sălciua și Valea Mănăstirii, a fost aprobat la finanțare, investiția fiind de 32 de milioane de euro.
Anunțul a fost făcut recent de vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan.
Un tronson spectaculos trece pe lângă Cheile Mănăstirii
Un tronson din acest drum oferă un peisaj spectaculos pe un traseu cu serpentine, ce se desprinde din DJ 107 I – Transalpina de Apuseni și coboară pe lângă Cheile Mănăstirii până în localitatea Valea Mănăstirii.
Modernizarea DJ 750C, între Sălciua și Valea Mănăstirii, aprobată la finanțare
„40 de kilometri de pe drumul județean DJ 750C, Sălciua – Ponor – intresecție cu Transapuseana – Râmeț – Valea Mănăstirii – Stremț – Teiuș – DN1, vor fi modernizați complet cu fonduri europene. E cea mai mare investiție a Consiliului Județean Alba din acest an, cu o valoare de 32 de milioane euro.
În clipa de față, a fost aprobată finanțarea, iar la începutul lunii viitoare va fi semnat și contractul de finanțare.
Următorul pas e scoaterea la licitație în vederea execuției lucrărilor”, a scris Marius Hațegan, pe pagina de Facebook.
DJ 750C – situația actuală a drumului
Drumul DJ 750C pornește de pe Valea Arieșului, din localitatea Sălciua de Sus (DN 75), străbate zona Munților Apuseni și face legătura orașul Teiuș (DN 1).
Drumul, situat în nord-vestul județului Alba, este format din două tronsoane.
Primul tronson se desprinde din DN 75 în localitatea Sălciua de Sus și traversează Valea Lungă, Ponor, până la intersecția cu DJ 107 I.
Al doilea tronson se desprinde din DJ 107 I în localitatea Râmeț și se desfășoară până în Teiuș, la intersecția cu DN 1. Traversează localitățiile Valea Mănăstirii, Geoagiu de Sus, Stremț.
Drumul județean DJ 750C are lungimea de 41,26 km și este în administrarea Consiliului Judeţean Alba.
Degradări pe tronsoane
Pe tronsonul I, între km 0 și 0+600 m este asfaltat. Între km 0+600 și km 14+096 este pietruit sau drum de pământ.
Tronson II, între km 26+500 și km 32+270 are segmente de drum pietruit sau drum de pământ. La km 32+280 – km 50+490 este îmbrăcăminte asfaltică.
Lăţimea platformei drumului variază între 4,00 ml – 7,00 ml, cu lăţimea părţii carosabile între 3,00 și 6,00 ml și acostamente de 0,50 – 1,00 ml.
Starea de degradare a părţii carosabile este medie, medie-rea sau rea.
Sistemul de preluare și scurgere a apelor, alcătuit din șanțuri de pământ, funcționează deficitar din cauza begetației și gradului avansat de colmatare.
Pe traseul drumului, există podeţe tubulare sau dalate care funcționează deficitar. Sunt în mare parte colmatate şi prezintă degradări.
Podurile de pe traseul drumului judeţean DJ 750C necesită lucrări de reparare și/sau consolidare/înlocuire.
Pentru traversarea văii Geogiu în proximitatea Mănăstirii Râmeț este necesară construirea unui pod nou. În anumite zone este nevoie de lucrări de consolidare de rambleu sau debleu pentru asigurarea lățimii platformei drumului.
Modernizarea DJ 750C, aprobată la finanțare – detalii tehnice
- Categoria de importanță: C – lucrări de importanță normală
- Lungime totală drum: 38,09 km, din care: lungime tronson I, 14.09 km; lungime tronson II, 23.99 km
- Suprafața construită totală: 501.863,09 mp
- Lucrări de poduri – 7 buc
Tronson I
- Reabilitare pod peste râul Arieș km 0+600
- Reabilitare pod peste Valea Largă km 1+983
- Reconstruire podeț peste Valea Bucurului km 10+306
Tronson II – Construire pod nou peste râul Geoagiu km 32+270
- Reabilitare pod peste râul Geoagiu km 40+810
- Reabilitare pod peste râul Geoagiu km 43+520
- Reconstruire pod peste râul Geoagiu km 47+453
Lucrări de drumuri
- Tronson I Drum de clasă tehnică V (cu două benzi):
- Platforma: 3.50 – 7.50 m
- Parte carosabilă: 2 x (1.50 – 3.00) m
- Acostamente: 2 x (0.25 – 0.75) m
- Panta transversală pe partea carosabilă: 2,5% (pantă în acoperiș)
- Tronson II Drum de clasă tehnică IV (cu două benzi)
- Platforma: 6.00 – 8.00 m
- Parte carosabilă: 2 x (2.00 – 3.00) m
- Acostamente: 2 x (0.50 – 1.00) m
- Panta transversală pe partea carosabilă: 2,5% (pantă în acoperiș)
- Lucrări de consolidare și protecție
- reparații ziduri de sprijin existente
- ziduri de sprijin noi
- anrocamente din piatră brută
- piloți forați + radier
- plasă ancorată în versant
- parapet metalic
- Asigurarea scurgerii apelor: podețe noi, podețe dalate, rigole de acostament, șanțuri din beton si din pamant
- Amenajarea drumurilor laterale și a acceselor la proprietăți: podețe tubulare – accese, drumuri laterale
- Pistă pentru biciclete 1780 m
- Stații de autobuz 11 buc.
- Stații de încărcare auto 2 buc.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News