Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Modificări în graficele de transport public de persoane pe mai multe trasee din judeţul Alba. Proiect propus pentru aprobare în şedinţa CJ


Publicat

autobuzeO serie de modificări în programul de transport public de persoane sunt propuse pentru aprobare în şedinţa Consiliului Judeţean Alba. Vizează modificarea numărului de curse și a unor ore din graficele de circulație ale traseelor Alba Iulia – Coșlariu – Blaj, Vingard-Ghirbom – Alba Iulia, Alba Iulia – Blandiana – Acmariu, Cugir -Vințu de Jos – Alba Iulia, Cugir – Săliștea, Cugir – Vințu de Jos-Sebeș, Sebeș – Daia Română și Alba Iulia – Ohaba.

În ceea ce priveşte acest din urmă traseu, Primăria comunei Ohaba solicită stabilirea unui program de circulație, care să asigure transportul în şi din această localitate a copiilor care sunt școlarizați în instituțiile de învățământ din Alba Iulia și care doresc să se deplaseze în ziua de vineri acasă, iar în ziua de duminică să se întoarcă la școală (internat).

Administraţia locală propune introducerea unei curse dus vineri cu plecare din Alba Iulia la orele 16:30 și sosire în Ohaba la orele 17.30 și a unei curse întors duminică, cu plecare din Ohaba la orele 15.00 și sosire în Alba Iulia la orele 16.00. Se mai solicită ca traseul să fie prevăzut a se efectua doar cu autovehiculul titular.

Potrivit documentaţiei proiectului, pe traseul cod 046: Alba Iulia-Ohaba nu se mai efecuează transport public județean de persoane prin curse regulate din anul 2013 și a rămas neatribuit după derularea a 10 ședințe de atribuire, fiind considerat nerentabil de către operatorii de transport rutier de persoane.

Celelalte modificări – suplimentarea acestora numărului de curse și schimbări ale orelor din graficele de circulație – sunt solicitate și de către operatorul de transport rutier Livio Dario SRL, pe 7 din traseele pe care efectuează serviciul de transport public județean de persoane prin curse regulate.

Modificările propuse

Traseul cod 044: Alba Iulia – Coșlariu – Blaj

– cursa cu plecare din Alba Iulia la orele 15:30 și din Blaj la orele 16:45 circulă inclusiv duminica.

Traseul cod 049: Vingard – Ghirbom – Alba Iulia

– cursa cu plecare din Vingard la orele 16:30 și din Alba Iulia la orele 13:00 circulă inclusiv sâmbăta și duminica.

Traseul cod 051: Alba Iulia – Blandiana – Acmariu

– modificare ore din graficul de circulație – plecări din Alba Iulia la orele 07:20, 15:45 și 19:20 în loc de 07:00, 15:30 și 19:00; plecări din Acmariu la orele 08:00 și 14:00 în loc de 07:40 și 14:30; traseul se va efectua cu un autovehicul titular;

– modificarea tuturor orelor de sosire în Alba Iulia și Acmariu ca urmare a scurtării timpului necesar efectuării curselor de pe traseu.

Traseul cod 078: Cugir -Vințu de Jos – Alba Iulia

– suplimentare cu o cursă având plecare din Cugir la orele 21:00 și din Alba Iulia la orele 06:00.

Traseul cod 079: Cugir – Săliștea

– suplimentarea cu o cursă având plecare din Cugir la orele 14:00 și din Săliștea la orele 07:1; traseul se va efectua cu 2 autovehicule titulare.

Traseu cod 081: Cugir – Vințu de Jos-Sebeș

– modificare ore din graficul de circulație – plecari din Cugir la orele 10:30 și 15:15 în loc de 13:50 și 15:30; plecare din Sebeș la orele 09:30 în loc de 15:00;

– cursele cu plecare din Cugir la orele 12:30 și 15:15 și din Sebeș la orele 13:30 și 16:30 circulă de luni până duminică inclusiv;

– suplimentare cu o cursă având plecare din Cugir la orele 22:00 și din Sebeș la orele 23:00.

Traseul cod 083: Sebeș – Daia Română

– modificare ore din graficul de circulație – plecari din Sebeș la orele 19:00 și 20:15 în loc de 19:30 și 21:00, plecări din Daia Română la orele 15:45, 20:20 și 22:45 în loc de 15:40, 20:30 și 22:50.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Aproape 5 milioane de români au sunat la 112 în primele 6 luni ale anului. Câte apeluri au avut legătură cu COVID-19

Publicat

În primele șase luni ale anului 2020 s-au înregistrat 4.896.707 apeluri la Serviciul de urgență 112, cu 14,33% mai puține față de aceeași perioadă a anului trecut, au transmis reprezetanții STS. Peste 70.000 de apeluri au fost legate direct de COVID: fie oamenii aveau simptome, fie doreau să anunțe că au avut contact direct cu un bolnav. 

Potrivit biroului de presă al instituției, cetățenii au sunat mai responsabil la numărul 112 în acest an, apelurile non-urgente fiind în scădere cu 18,31% în comparație cu perioada similară din 2019. Peste jumătate dintre apelurile de urgență au fost transferate către Ambulanță.

Astfel, conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), în perioada ianuarie – iunie 2020, din totalul de 4.896.707 apeluri, un număr de 2.669.464 apeluri au reprezentat urgențe (54,52%), iar 2.227.243 au fost apeluri non-urgente (45.48%).

Cu toate că în ultimele luni țara noastră s-a confruntat cu pandemia de COVID-19, este remarcabil că, și în acest context, numărul de apeluri non-urgente a scăzut, ceea ce demonstrează că cetățenii au înțeles importanța apelării responsabile a numărului unic de urgență.

În prima jumătate a acestui an, cetățenii din zona București-Ilfov au apelat cu cea mare responsabilitate Serviciul de urgență 112, aproape 64,89% din totalul apelurilor reprezentând urgențe reale pentru care s-au alertat agențiile specializate de intervenție (Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie).

Sunt însă și județe unde ponderea apelurilor non-urgente este foarte ridicată: Gorj (65,90%), Harghita (64,21%) și Mureș (61,49%). Le reamintim cetățenilor să sune la 112 doar când au cu adevărat o urgență.

La nivel național, cele mai multe apeluri sunt preluate de către operatorii STS din cadrul Centrului 112 București-Ilfov – 747.518 apeluri.

Pe locul al doilea ca număr al apelurilor efectuate de către cetățeni la numărul de urgență 112 se situează județul Iași, cu un total de 228.082 apeluri, din care 64,19% au fost apeluri de urgență.

Cel de-al treilea județ ca număr de apeluri la 112 este Constanța, cu un total de 198.609 apeluri, dintre care 47,89% reprezentând urgențe.

În funcție de agențiile specializate de intervenție către care operatorii STS au transferat apelurile, situația se prezintă astfel: Ambulanță – 54,03% (1.770.037 apeluri), urmate de Poliție – 23,29% (762.853 apeluri), ISU-SMURD –17,70% (579.682 apeluri), Jandarmerie – 4,33% (141.972 apeluri) și alte agenții – 0,65% (21.269 apeluri).

În contextul pandemiei de COVID-19, operatorii STS au preluat 70.338 de apeluri prin care cetățenii semnalau simptome ale virusului, faptul că s-au întors din zone de focar, au intrat în contact cu persoane confirmate pozitiv sau că au cunoștință de încălcări ale restricțiilor stabilite de autorități.

În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre noul coronavirus, fără a avea urgențe reale. În acest sens, le reamintim că a fost operaționalizat numărul TELVERDE – 0800.800.358, linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor despre COVID-19.

Conform noii legislații adoptate la sfârșitul lunii martie a.c., apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amenzi cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei sau cu prestarea de la 100 la 200 de ore de activități în folosul comunității, iar alertarea falsă a agențiilor de intervenție se sancționează cu amendă de la 2.000 la 4.000 de lei sau cu prestarea de la 200 la 400 de ore de activități în folosul comunității.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Plan de Mobilitate Urbană Durabilă, la Blaj. Primăria caută soluții pentru creșterea siguranței rutiere și pietonale

Publicat

Municipiul Blaj va avea un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). Documentul va prezenta solutii de mobilitate urbană care să conducă la creșterea gradului de civilizație, a confortului și a calității vieții, creșterii siguranței și securității individuale și colective, precum și a gradului de siguranță rutieră și pietonală. 

Primăria Blaj a lansat recent în Serviciul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaborarea planului de mobilitate urbană durabilă (PMUD) în cadrul proiectului „Municipiul Blaj – Administrație publică inteligentă și participativă”.

Valoarea totală estimată a contractului este de 135.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, elaborarea și implementarea de politici și strategii la nivel local este necesară ca instrument de planificare strategică și fundamentare a deciziilor pentru dezvoltarea durabilă a municipiului pe termen lung.

Planul de mobilitate urbană trebuie să aibă la bază o viziunie pe termen lung pentru dezvoltarea transportului și a mobilității în municipiu Blaj și va cuprinde toate tipurile și formele de transport: public și privat, pasageri și marfă, monitorizat și nemonitorizat, în miscare sau oprit.

Planu de mobilitate va cuporinde de asemenea, o evaluare a costurilor si beneficiilor transportului, incluzandu-le si pe cele nu vor fi cu usurinta masurate sau evaluate cum sunt cele referitoare la emisiile de noxe sau impactul asupra calitatii aerului, solutie propuse urmarind obtinerea unui impact maxim al resurselor utilizate.

Proiectul propune utilizarea unor instrumente inovative integrate și complementare:

1. Elaborarea documentelor strategice ce vor sta la baza obținerii finanțărilor din politică de coeziune aferente perioadei 2021-2027, inclusiv SIDU, și PMUD, având ca scop întărirea capacității de planificare strategică și a capacității de planificare și gestionare a investițiilor pentru o dezvoltare mai eficientă și durabilă a municipiului Blaj și a zonei sale funcționale.

2. Înființarea și utilizarea Centrului de Inovare și Imaginație Civică Blaj în procesul de elaborare a documentelor strategice, implicarea și consultarea cetățenilor. Centrul de Inovare și Imaginație Civică este un instrument de inovare socială, de comunicare, cercetare și promovare, precum și un loc pentru discuții și informații la dispoziția cetățenilor, publicului și a experților din diferite domenii. CIIC este locul în care reprezentanți ai administrației publice locale, cetățeni și specialiști din mediul economic și universitar se pot întâlni și discuta despre transformările urbane și despre provocările orașului. CIIC va fi utilizat în procesul de elaborare a SIDU, PMUD și a altor studii și strategii pe domenii specifice de dezvoltare, ca un un loc de dezbatere și colaborare pentru identificarea nevoilor și stabilirea priorităților, prin consultarea cetățenilor municipiului.

Elaborarea și implementarea planului de mobilitate urbană trebuie să asigure satisfacerea unor cerințe și nevoi de utilitate publică ale comunității locale în domeniul mobilității și transportului urban, deplasarea fără a fi expuși la riscuri personale majore, îmbunătățirea continuă a mobilității și calității vieții cetățeniior.

Abordând obiective sociale, de mediu și economice, precum și obiective în domeniul integrării și al siguranței, se va pune un accent sporit pe transportul durabil.

În acest scop, planul ce va fi elaborat trebuie să ofere soluții care să vizeze următoarele obiective:

  • Armonizarea dezvoltării urbane și teritoriale cu dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, feroviar, aerian și a transportului public în concordanță cu nevoile de mobilitate și transport a persoanelor, bunurilor și mărfurilor prin asigurarea corelărilor necesare între strategiile și planurile de urbanism și amenajarea teritoriului aferente municipiului Blaj și a teritoriului său de influență;
  • Identificarea și prioritizarea investițiilor necesare pentru municipiul Blaj pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere și a transportului public;
  • Management eficient al transportului și al mobilității;
  • Buna distribuție a bunurilor și servicii de logistică performante;
  • Restrictionarea accesului auto în anumite zone ale municipiului;
  • Promovarea transportului în comun;
  • Promovarea unor mijloace de transport alternative;
  • Înlocuirea mașinii personale în favoarea transportului în comun, mersului pe jos, mersului cu bicicieta, cu motocicleta sau cu scuterul;
  • Asigurarea unor spații de parcare suficiente și a unor piste de rolle și bicicliști.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

PSD nu votează proiectul PNL legat de carantină și izolare. Motivația oferită de Marcel Ciolacu

Publicat

Preşedintele interimar al PSD, Marcel Ciolacu, a anunțat că social-democraţii nu vor vota în Parlament proiectul de lege conceput de Guvern, în vederea reintrării în legalitate a măsurilor de carantină şi izolare. Acesta a și motivat totodată decizia, într-o postare pe Facebook.

„Guvernul Orban naște un alt zombi legislativ și ne impune dezbatere în regim de urgență. Invităm în Parlament societatea civilă să reparăm împreună haosul PNL!

Doar la prima lectură, colegii mei au găsit în legea privind carantina și izolarea aberații majore ce atentează grav la drepturile și libertățile românilor. Enumăr câteva exemple din gândirea unui partid care își spune liberal, dar vrea să transforme statul într-un regim totalitar:

– izolarea prevede nu doar separarea fizică, ci și aplicarea obligatorie a unui tratament inclusiv asimptomaticilor – cum s-a întâmplat deja, neconstituțional, în multe spitale;

– formularea “probabilitate ridicată de apariție și propagare a unui agent patogen” permite oricând guvernului să instituie carantină și s-o mențină oricât;

– oricine și orice poate fi suspectat ca ”potențial expus” virusului și intră în carantină, se aplică restricții și unor bunuri ale românilor, precum automobilele, de exemplu;

– Nu există nici un fel de claritate asupra duratei lipsirii de libertate; „datele științifice” nu pot constitui un criteriu valid juridic când e vorba de lipsirea de libertate, fiindcă nu oferă deloc predictibilitate;

– oferă puteri discreționare ministrului Sănătății de a dispune cele mai grave măsuri de privare de libertate când există un risc iminent, la simpla propunere a Institutului Național de Sănătate Publică, care de altfel îi este subordonat.

Am auzit azi cele mai importante voci ale societății civile punctând alte exemple de derapaje dramatice pe care această lege le provoacă.

De aceea, vom invita mâine principalele ONG-uri din România specializate în apărarea drepturilor omului la dezbaterea acestei legi în comisii. Îi vom asculta și le vom prelua propunerile. Să vedem dacă PNL va considera și societatea civilă un “dușman al poporului”, pe modelul CCR!”, a scris Marcel Ciolacu pe Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Trump retrage SUA din Organizația Mondială a Sănătății, în plină pandemie. America raportează 50.000 de infectări cu COVID pe zi

Publicat

Administrația Trump a notificat Congresul și Organizația Națiunilor Unite anunțând că urmează să se retragă din Organizația Mondială a Sănătății, spun mai mulți oficiali din interioriul administrației, conform CNN.

Senatorul democrat Robert Menendez a scris pe Twitter:

„Congresul a primit o notificare oficială că președintele Statelor Unite a retras țara din Organizația Mondială a Sănătății în mijlocul unei pandemii. Să califici răspunsul lui Trump la criza COVID drept haotic și incoerent este prea puțin. Această acțiune nu va proteja viețile și interesele americanilor – îi ține pe americani bolnavi și pe America singură”.

Un oficial de la Departamentul de Stat a confirmat, de asemenea, că notificarea de retragere a fost trimisă către secretariatul general al ONU.

Surse ale CNN spun că scrisoarea este foarte scurtă – trei propoziții – și va declanșa un proces de retragere din OMS care va dura un an.

Decizia lui Trump vine în contextul în care Statele Unite trec printr-o creștere masivă a cazurilor de infectare cu noul coronavirus – aproximativ 50.000 de cazuri pe zi la nivel național.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate