Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Modificări la regulamentul parcărilor publice de reședință din Alba Iulia. Taxe, plată online. Care sunt planurile primăriei

Publicat

Modificări la regulamentul parcărilor publice de reședință din Alba Iulia. Primăria a pus în consultare publică schimbări propuse la regulamentul prin care sunt atribuite locurile de parcare de reședință.

Se introduce posibilitatea achitării online a locurilor de parcare. De asemenea, sunt prevăzute taxe pe care să le plătească locuitorii dacă vor să le utilizeze și în weekend sau 7 zile pe săptămână și în sărbători legale.

Modificări la regulamentul parcărilor publice de reședință din Alba Iulia. Ce se schimbă

Beneficiarii locurilor de parcare au dreptul exclusiv de a folosi locul de parcare de luni până vineri între orele 16.00 – 8.00.

Sâmbăta, duminica și sărbătorile legale 24h/zi, beneficiarii le pot folosi:

  • contra unei taxe anuale în cuantum de 166 lei/an/loc de parcare, TVA inclus, (locurile de parcare se vor marca cu culoare albă)

Vor avea drept exclusiv de folosință 24h/zi, 7 zile/săptămână, contra unei taxe anuale în cuantum de 650 lei, TVA inclus (locurile de parcare se vor marca cu culoare albastră).

Între orele 8.00 – 16.00, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale, locurile de parcare de reședință marcate cu culoare albă devin parcări publice.

Acestea pot fi utilizate achitând taxa de parcare publică prin metodele de plată prevăzute pentru acest tip de parcări (tichete răzuibile, plata cu sms sau plata cu card prin aplicația telefonică, abonament general parcări publice etc.).

Este scutit de la plată doar autovehiculul care parchează exclusiv pe locul de parcare de reședintă atribuit.

Exemplu: un deținător al unui abonament pentru locul de pacare nr.10, dacă parchează pe acest loc nu trebuie să achite, dacă parchează pe locul 9 sau altul trebuie să achite.

Până acum, cei care plăteau abonamente pe locurile de parcare le puteau folosi exclusiv luni-vineri între orele 16.00-18.00 și toata ziua – sâmbăta, duminica și în sărbătorile legale.

Iar în intervalul orar 8.00-16.00, pe parcursul săptămânii, cu excepția sărbătorilor legale, locurile de parcare puteau fi folosite liber, de orice persoană.

Rămâne în vigoare prevederea potrivit căreia persoanele cu dizabilități sau reprezentanții legali ai acestora au dreptul de a utiliza locul de parcare permanent (24h/zi 7 zile/săptămână). Aceste locuri de parcare se vor marca cu culoarea albastră.

Locuri de parcare pentru firme, hoteluri și instituții

Locurile de parcare din dreptul accesului în spațiile comerciale, unităţile hoteliere, săli spectacole, unităţi bancare, instituţii de interes public, societăţi comerciale, baze sportive etc. se pot atribui cu prioritate:

  • în urma depunerii unei cereri la Compartimentul Informare, Presă, Comunicare și Relații Publice a Municipiului Alba Iulia, pe adresa de e-mail office@apulum.ro sau on-line prin formularul pus la dispoziție prin intermediul softului dedicate
  • persoanelor fizice sau juridice care dețin/folosesc aceste spații, cu precădere pentru aprovizionare, denumită parcare aprovizionare (PA) percepându-se taxa anuală stabilită.

Titularii dreptului de folosință asupra unui astfel de loc de parcare beneficiază de aceleași drepturi și având aceleași obligații ca toți ceilalți deținători de locuri de parcare.

Regulamentul parcărilor publice de reședință din Alba Iulia. Abonamentele

Locurile de parcare vacante din parcările publice de reședință vor fi atribuite pe bază de abonament:

  • persoanelor fizice care au domiciliul/reședința în vecinătatea parcărilor și au un autovehicul în proprietate sau folosință. Trebuie să fie menționat în certificatul de înmatriculare în calitate de utilizator. Poate să dețină autovehiculul în baza unor alte acte de folosință încheiate în formă autentică. În cazul contractelor de leasing, se vor prezenta în copie legalizată.

În situația în care o persoană are în perioadă de valabilitate atât domiciliul cât și reședința, criteriul atribuirii locului de parcare îl va constitui reședința.

  • persoanelor juridice care au sediul/punct de lucru în vecinătatea parcărilor doar pentru spații cu altă destinație decât locuință. Dovada destinației spațiului trebuie să fie evidențiată prin extras CF nu mai vechi de 6 luni.

Persoanele fizice trebuie să dețină în proprietate sau folosință un autoturism cu inspecția tehnică periodică în valabilitate.

Persoanele cu handicap și reprezentanţii legali ai acestora, în urma depunerii unei cereri la Registratura Municipiului Alba Iulia, pot beneficia de locuri de parcare cu titlu gratuit, având prioritate la atribuirea acestora cu respectarea criteriilor prevăzute.

Poate fi atribuit un singur loc de parcare pentru aceeași proprietate, cu respectarea criteriilor prevăzute.

Locuri de parcare de reședință. Disponibilitatea celor noi, verificată în plaforma online. Compensații în bani

În cazul în care nu există locuri de parcare disponibile, doritorii vor trebui să verifice periodic disponibilitatea locurilor de parcare pe platforma online sau la Serviciul contracte patrimoniu , Compartimentul parcări din aparatul de specialitate al municipiului Alba Iulia.

În cazul în care se elimină/anulează locuri de parcare deținute în baza unor abonamente valabile, din motive neimputabile utilizatorilor locurilor de parcare respective, aceștia au prioritate la atribuire. Alocarea acestora se face în ordinea cronologică a cererii inițiale de alocare a locului de parcare, cu respectarea criteriilor prevăzute.

În situația în care nu există locuri de parcare disponibile pentru a fi atribuite, tuturor utilizatorilor a căror locuri de parcare au fost desființate, aceștia vor primi o compensație bănească egală cu valoarea câtimii costului abonamentului de parcare neutilizat.

În cazul în care se dorește rezervarea unui număr mai mare de locuri de parcare decât cel prevăzut, aceasta se poate face cu condiția să existe locuri disponibile pentru care nu sunt solicitări pentru primul loc.

Ca urmare, dacă unul sau mai multe locuri libere de parcare nu sunt solicitate ca prim loc timp de 60 zile, acestea se pot rezerva ca un loc de parcare suplimentar pentru aceeași proprietate.

În cazul atribuirii unui loc de parcare în condițiile prevăzute mai sus, la expirare, nu se va mai prelungi dreptul de folosință al acestuia, locul devine liber și se va atribui conform regulamentului.

Locuri de parcare de reședință. Prima atribuire

În zonele unde se atribuie pentru prima dată locuri de parcare de reședință, persoanele care doresc un loc de parcare vor accesa platforma online pentru rezervare sau se vor prezenta la Compartimentul informare, presă, comunicare și relații publice din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia. Folosirea platformei online este valabilă atât pentru locurile de parcare noi, cât și pentru locurile de parcare existente.

Municipiul Alba Iulia va anunța prin presă și alte mijloace de informare data de la care se vor putea face rezervări pentru locurile de parcare prevăzute mai sus.

Persoanele cu handicap și persoanele fizice sau juridice pot cere atribuirea unui prim loc de parcare pentru firme/instituții cu cel mult 15 zile înainte și până în ziua anterioară prevăzută la alin. (10),

printr-o cerere care se depune la Compartimentul informare, presă, comunicare și relații publice din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia sau pe adresa de e-mail office@apulum.ro.

Abonamentele nou atribuite vor intra în vigoare cu începere de la data achitării integrale a taxei anuale aferente.

Cine nu poate primi loc de parcare

Nu vor beneficia de locuri de parcare persoanele care deţin cu orice titlu garaje amplasate pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia sau pe proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice, persoanele care deţin curți, copertine, sau au alte posibilităţi de parcare.

Toţi solicitanţii unui loc de parcare vor da o declaraţie pe proprie răspundere din care să reiese că sunt îndeplinite condiţiile menţionate mai sus.

Prin excepție, pot dobândi un loc de parcare persoanele fizice sau juridice care îndeplinesc condițiile de atribuire prevăzute și care nu au posibilitatea de a parca autovehiculul pe proprietatea privată deținută, dacă reprezentanți ai Primăriei municipiului Alba Iulia constată acest fapt.

Locuri de parcare de reședință la Alba Iulia. Valabilitatea abonamentului

Abonamentul este valabil pe o perioadă de 12 luni. Beneficiarul are obligaţia să achite contravaloarea integrală a taxei anuale aferente locului de parcare în termen de:

  • cel mult 7 de zile de la data atribuirii acestuia pe plaforma online
  • la momentul atribuirii (anterior 30 de zile) în cazul prezentării la sediul Serviciului contracte patrimoniu, Compartimentul parcări din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia sau în alte locații care vor permite încasarea și care vor fi anunțate ulterior.

În cazul atribuirii prin intermediul platformei online, dacă documentele încărcate nu corespund cu prevederile prezentului Regulament, solicitantul are la dispoziție 48 de ore să încarce documente corespunzătoare. În caz contrar locul devine liber.

Abonamentul este netransmisibil. Schimbul de locuri de parcare între titulari se realizează în baza unei cereri scrise la care se vor anexa abonamentele în original.

Abonamentul locului de parcare se va putea prelungi cu încă 12 luni cu condiţia achitării de către titular a taxei anuale aferente. În caz contrar locul de parcare devine vacant și va fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament.

Taxa aferentă prelungirii locului de parcare poate fi achitată în ultimele 30 de zile de valabilitate al abonamentului. Până acum, taxa aferentă prelungirii locului de parcare putea fi achitată de la începutul anului până în ultima zi de valabilitate al abonamentului.

Prelungirea abonamentelor pentru locuri de parcare. Documente necesare

Prelungirea anuală a abonamentelor se realizează cu respectarea condițiilor inițiale de alocare și cu prezentarea

în original în cazul achitării la sediul Serviciului contracte, patrimoniu, Compartimentul parcări

sau încărcarea pe platforma online a următoarelor documente:

pentru persoanele fizice:

  • cartea de identitate/buletinul de identitate al utilizatorului din care să rezulte domiciliul sau reședința în apropierea parcajului
  • certificatul de înmatriculare al autovehiculului cu inspecția tehnică periodică în valabilitate, din care să rezulte calitatea de proprietar sau utilizator.

În cazul locurilor de parcare atribuite pentru persoane cu handicap, dar utilizatorul locului de parcare este un aparținător al acesteia, se prezintă și cartea de identitate/buletinul de identitate al persoanei cu handicap, cu domiciliul/reședința în apropierea parcajului și acte în valabilitate care dovedesc handicapul.

pentru persoanele juridice: certificatul de înregistrare sau certificatul constatator al abonatului din care să rezulte că are sediul social/punct de lucru în apropierea parcajului.

În cazul în care utilizatorul locului de parcare nu se prezintă până în ultima zi de valabilitate trecută pe abonament pentru prelungirea valabilității abonamentului și achitarea taxei anuale pentru ocuparea locului de parcare

sau nu mai îndeplineşte una sau mai multe dintre condiţiile necesare atribuirii unui loc de parcare,

locul de parcare devine vacant urmând a fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament, fără notificarea prealabilă și fără punerea în întârziere a titularului.

Modificarea datelor

În cazul în care titularul abonamentului își schimbă autovehiculul deținut, abonamentul poate fi modificat cu noul număr de înmatriculare, titularul având obligația prezentării documentelor doveditoare.

Transmiterea dreptului de folosință a locului de parcare se poate face exclusiv către persoanele fizice sau juridice care au domiciliul/reședința/sediul/punct de lucru pe aceeași proprietate.(de ex.: de la părinți la copii, de la persoană fizică la persoană juridică sau invers, de la un soț la altul etc.)

Cererea de transmitere se depune, în perioada de valabilitate al abonamentului la Compartimentul presă, comunicare şi relaţii publice din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia.

Primăria va informa locuitorii privind expirarea abonamentului de parcare

Municipiul Alba Iulia are obligația de a informa cu 30 de zile înainte de expirarea abonamentului, beneficiarii locurilor de parcare, cu privire la necesitatea rezervării/prelungirii locului de parcare prin SMS și/sau e-mail. Este responsabilitatea beneficiarilor locurilor de parcare de a transmite datele de contact actualizate (telefon/e-mail).

Se clasează toate cererile înregistrate în evidența Municipiului Alba Iulia prin care se solicită înscrierea pe lista de așteptare și care nu au fost soluționate la data intrării în vigoare a prezentului Regulament, urmând ca solicitările să se facă prin intermediul platformei online sau la ghișeu pentru ocuparea unui loc de parcare în măsura în care acesta este disponibil.

În cazurile de ocupare fără drept a locurilor de parcare de reşedinţă, se va aplica amenda contravenţională conform dispoziţiilor art.11, lit.g, pct.15 din Regulamentul privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea Municipiului Alba Iulia precum și constatarea și sancționarea faptelor ce constituie contravenții, în conformitate cu prevederile legale și regulamentele în vigoare.

Dezafectarea garajelor, ţarcurilor, sistemelor de blocare etc. și aplicarea sancțiunilor legale corespunzătoare se realizează de către Direcția Poliția Locală a municipiului Alba Iulia, din oficiu, la sesizarea Serviciului contracte, patrimoniu, Compartimentul parcări, din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia sau la sesizarea scrisă a oricăror alte persoane.

În cazul unor abateri repetate se pierde locul de parcare atribuit şi se anulează abonamentul înainte de termen, cu notificarea prealabilă emisă de Serviciul contracte, patrimoniu, Compartimentul parcări, din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, cu 10 zile înainte de luarea acestei măsuri.

Intenţia de renunţare la locul de parcare atribuit, înainte de expirarea de drept a acestuia, se aduce la cunoștinţă în scris Serviciului contracte, patrimoniu, Compartimentul parcări, de către beneficiar. Locul de parcare devine vacant urmând a fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament.

Contravenții și amenzi

  • Distrugerea platformei de parcare precum şi a însemnelor/plăcuţelor pentru rezervarea locurilor de parcare) se sancţionează cu amendă contravențională între 1000 – 2500 lei
  • Se sancționează conform prevederilor legale, și regulamentelor în vigoare:
  • montarea ilegală a unor însemne/plăcuţe pentru rezervarea locului de parcare sau a unor sisteme de blocare acces
  • necurăţarea parcărilor de către beneficiarii locurilor de parcare(de frunze, vegetație, gunoi,etc)
  • neeliberarea locurilor de parcare la solicitarea angajaţilor Primăriei Municipiului Alba Iulia sau a unităţilor cu care colaborează primăria în vederea efectuării diverselor lucrări de marcare, modernizare, lucrări la reţelele edilitare etc

Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către persoanele împuternicite de Primarul Municipiului Alba Iulia, în conformitate cu legislația în vigoare. Deocamdată, amenzile se aplică de către Poliția Locală.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate