Economie
Modificări la sistemul e-Factura, anunțate de Ministerul Finanțelor. Au fost introduse noi funcții. Ce opțiuni au utilizatorii

Ministerul Finanțelor a anunțat, marți, modificări la sistemul e-Factura. Este introdusă funcția de autofacturare, ce oferă posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului.
Această schimbare vine în întâmpinarea nevoilor mediului de afaceri. Este o funcționalitate solicitată de antreprenori în cadrul discuțiilor cu experții MF/ANAF, a anunțat ministerul, într-un comunicat.
Au fost efectuate o serie de actualizări la nivelul sistemului. Cea mai importantă este introducerea funcției de autofacturare.
Aceasta oferă posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului, potrivit sursei citate.

Modificări la sistemul e-Factura. Alte corecții
Un alt aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesării sistemului în situațiile în care au loc lucrări de mentenanță la nivelul Spațiului Privat Virtual.
În acest sens, echipa CNIF a identificat operațiunile tehnice necesare astfel încât contribuabilii să poată utiliza e-Factura în mod normal, chiar și în perioadele în care sunt în desfășurare lucrările de mentenanță, mai precizează reprezentanții ministerului.
„Am luat foarte în serios feedback-ul primit din partea antreprenorilor cu privire la dificultățile întâmpinate în timpul lucrărilor de mentenanță. În consecință, echipa noastră a intervenit pentru a găsi soluții și a asigura că e-Factura rămâne accesibilă și funcțională în orice moment.

Pe această cale încurajez contribuabilii în continuare să semnaleze orice probleme sau sugestii legate de utilizarea platformei.
Așa am ajuns să implementăm și autofacturarea, dar și să efectuăm o serie de corecții la aplicația de completare oferită gratuit de MF/ANAF. De asemenea, echipa continuă să colaboreze strâns cu reprezentanții platformelor de facturare, pentru a asigura sinergia între tehnologii.
Au fost peste 1.200 persoane implicate, fiind organizate zilnic discuții”, a explicat ministrul Marcel Boloș.
Filtrarea facturilor pe criterii
Furnizorii de servicii de contabilitate au cerut să poată filtra facturile în baza anumitor criterii specifice.
Această facilitate a fost introdusă printr-o modificare la apelul de listă facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API, potrivit MF.
Ministerul Finanțelor a anunțat că din 16 ianuarie nu mai pot fi introduse facturi duplicat în sistemul e-Factura.
În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, peste 18 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 75 miliarde de lei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News