Eveniment
Modificări pașapoarte 2024. Se schimbă regulile de livrare a documentelor prin curier. Care sunt noutățile
Modificări pașapoarte 2024. Ministerul Afacerilor Interne a pus în consultare publică un proiect prin care se modifică regulile de livrare a documentelor prin curier.
”Experiența în materia eliberării pașapoartelor simple electronice relevă nevoia crescută a cetățenilor
- de a recepționa/primi aceste documente de călătorie, prin intermediul serviciilor de curierat
- nu numai la adresa de domiciliu sau de reședință din țară, ci la orice adresă de pe teritoriul României”
se precizează în nota de fundamentare a proiectului.
Expedierea pașaportului, prin servicii de curierat, la adresa din străinătate la care titularul ori persoana care a formulat cererea solicită să îi fie expediat, este deja reglementată.
Modificări pașapoarte 2024. De ce este propusă schimbarea
”S-a conturat posibilitatea implementării la nivelul sistemului național informatic de evidență a pașapoartelor simple
- a unei adrese de pe teritoriul României, alta decât domiciliul sau reședința persoanei
- astfel încât acest serviciu să fie accesibil unui număr cât mai mare de cetățeni, conform opțiunii acestora”,
potrivit sursei citate.
Serviciul de expediere a documentului de călătorie, pe teritoriul României, la domiciliul sau reședința titularului/persoanei care a formulat cererea
- este accesat de aproximativ 20% dintre solicitanții de pașapoarte simple electronice.
Aceștia trebuie să suporte cheltuielile de expediție.
În scopul simplificării activității de eliberare a pașapoartelor simple electronice românești
- estimând că serviciul de expediție la orice adresă din România indicată va fi accesat de majoritatea solicitanților acestui document de călătorie
s-a agreat, ca,
- în contul sumei plătite cu titlu de contravaloare a pașaportului (respectiv a blanchetei acestuia), să fie realizată și expedierea prin servicii de curierat.
Implementarea acestei soluții ar conduce la descongestionarea ghișeelor de eliberare a pașapoartelor din cadrul serviciilor publice comunitare de pașapoarte.
Cetățenii nu vor mai fi nevoiți să se prezinte personal pentru a ridica documentele de călătorie.
Pașapoarte 2024. Modificarea din lege
În funcție de opțiunea exprimată, pașaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat:
- a) pe teritoriul României, la domiciliul sau la reședința titularului/persoanei care a formulat cererea
- ori la o altă adresă din țară indicată de acesta/aceasta;
- b) la adresa din străinătate indicată de titular/persoana care a formulat cererea
- cu suportarea de către acesta/aceasta a cheltuieililor de expediție.
Expedierea pașaportului simplu electronic, prin servicii de curierat, la orice adresă de pe teritoriul României indicată de titular/persoana care a formulat cererea, alta decât cea de domiciliu/reședință
- se operaționalizează de la data asigurării condițiilor tehnice necesare, dar nu mai târziu de 01.01.2025.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News