Eveniment
Mulţumit de serviciile medicale de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba? Ce spun pacienţii externaţi
Peste 70% dintre pacienţii externaţi de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba, care au răspuns, în primele trei luni, chestionarelor de feedback privind serviciile medicale primite, se declară mulţumiţi de acestea. Aproape 30% dintre ei au confirmat că a fost nevoie să cumpere medicamente sau alte materiale sanitare, cât timp au fost în spital. De asemenea, doar 1,35% au recunoscut că li s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente medicale, iar 3% au fost dispuşi să reclame acest lucru autorităţilor anticorupţie.
De exemplu, 78% dintre pacienţii care au completat întreg chestionarul de feedback s-au declarat mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de serviciile primite în spital. La polul opus, 22, 34% sunt nemulţumiţi sau foarte nemulţumiţi (9.43% sunt foarte nemulţumiţi, iar 12,91% sunt nemulţumiţi).
În perioada 1 ianuarie-31 martie 2018, un număr de 434 dintre cei 10.640 de pacienţi care au fost externaţi din secţiile Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia au parcurs întreg chestionarul transmis. Din totalul pacienţilor externaţi, 6.574 au avut internare continuă, potrivit datelor publicate de unitatea medicală.
Chestionarul conţine 10 întrebări, iar răspunsurile pacienţilor au fost după cum urmează:
1. Cât de mulțumit sunteți de serviciile medicale oferite de spital?
2. Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea medicului?
3. Cât de mulțumit sunteți de curățenia din spital?
4. A fost nevoie să cumpărați medicamente sau alte materiale sanitare?
5. Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea asistentelor medicale?
6. Ați primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament?
7. Ați recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?
8. Starea dumneavoastră de sănătate este mai bună după externare?
9. Vi s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente?
10. Doriți să raportați responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?
În vederea aplicării chestionarelor de feedback, numărul de telefon al fiecărui pacient este înregistrat în platforma Casei Naţionale de Sănătate de către reprezentanţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, la internare. Datele de contact anonimizate sunt exportate de CNAS către platforma informatică securizată a mecanismului de feedback al pacientului, dezvoltată şi întreţinută de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
STS transmite pacienţilor chestionarul prin SMS. Aceştia au posibilitatea de a răspunde chestionarului prin SMS gratuit sau online. Datele sunt prelucrate statistic cu o frecvenţă lunară.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News