Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Mutarea blocului A2 din Alba Iulia, pe PRIMUL LOC într-un TOP cu cele mai UIMITOARE imagini din istorie


Publicat

Fotografia în care se poate vedea translarea Blocului A2 din Alba Iulia, de pe Platoul Romanilor este una dintre cele mai uimitoare imagini din istorie, pe care mulţi oameni nu le-au mai văzut până acum.

Potrivit 9GAG.com, fotografia în care a fost surprinsă „călătoria” blocului A2 este pe locul I în topul celor 36 de fotografii uimitoare din istorie, pe care mulţi nu au avut ocazia să le admire.

Astfel o parte a instoriei oraşului Alba Iulia s-a făcut cunoscută şi prin această fotografie imortalizată în urmă cu 27 de ani de un reporter al fostului ziar Unirea ”patronat” în acele vremuri de Consilul Județean PCR . Putem spune că dacă ideea inginerului Eugen Iordăchescu nu era pusă în aplicare, această imagine nu ar fi existat cu siguranţă.

blocA2Imaginea a fost făcută în 27 mai 1987, atunci când blocul A2 cu o greutatea de 7.200 de tone, de pe Platoul Romanilor a fost despărţit în două pentru a deschide Bulevardul Transilvaniei spre Catedrala Reîntregirii. Translarea lui a durat 8 ore şi 40 de minute, iar pentru locatarii celor 40 de apartamente a fost o zi normală, mutarea realizându-se fără ca ei să fie evacuaţi din casă.

Fotografia este considerată numărul 1, în topul celor de la 9gag.com, care au postat 36 de poze cu cele mai uimitoare imagini din istorie pe care mulţi oameni nu le-au văzut până acum.

Alături de fotografii precum cea cu ochelarii purtaţi de John Lennon când a fost asasinat în 1980, cu Che Guevara și Fidel Castro la pescuit în 1960, o fotografie din tinerețe a primului ministru al Rusiei Dimitri Medvedev  sau cu regizorul Steven Spielberg realizând primul film Indiana Jones din 1980, poza blocului A2 din 27 mai 1987  este una dintre cele mai uimitoare imagini din istorie. Topul complet poate fi văzut AICI.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Modificări în CODUL RUTIER: Noi reguli pentru înmatricularea și circulația tractoarelor. ITP și omologarea la RAR, obligatorii

Publicat

tractor

Legislația privind omologarea vehiculelor rutiere și eliberarea cărții de identitate în vederea admiterii în circulație pe drumurile publice din România a fost din nou modificată și completată cu noi obligații pentru proprietarii mașinilor agricole.

Este vorba, mai exact, despre Legea nr. 260 din 20.11.2020 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România.

Legislația privind circulația tractoarelor pe drumurile publice a fost completată în ultima perioadă cu noi obligații pentru proprietarii mașinilor agricole. Încadrate conform Legii 260/2020 (publicată în Monitorul Oficial pe 20 noiembrie și intrată în vigoare din 23 noiembrie) în categoria vehiculelor lente, tractoarele și combinele trebuie să fie omologate la Regia Autonomă «Registrul Auto Român».

O altă obligație mai veche, dar care acum a intrat și la verificare este cea de a avea ITP valabil pentru toate mașinile agricole în circulație pe drumurile publice.

Ordonanța nr. 78/2000 cu modificările ulterioare prevede, la articolul 1, alin. 1 că ”Vehiculele rutiere pot fi comercializate, înmatriculate sau înregistrate în România numai după omologarea și certificarea autenticității acestora, după caz, de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», denumită în continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”.

”Vehicul rutier lent”- categorie introdusă în lista de excepții

Deputații au introdus în lista de excepții o categorie nouă, cea a vehiculelor lente. În proiectul adoptat, vehicul rutier lent este „vehiculul antrenat de un motor încorporat şi care, constructiv, nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h”.

Conform inițiatorilor, această categorie de vehicule este tot mai prezentă este deja legiferată în alte state, incluzând soluții eco-friendly, precum și soluții de transport avansate cu vehicule electrice care reduc poluarea.

Omologarea nu este obligatorie, la acest moment pentru utilajele care au fost omologate comunitar, cele care au fost înmatriculate ultima dată într-un stat membru al Uniunii Europene și pentru cele care nu au suferit modificări constructive în raport cu datele înscrise în certificatul de înmatriculare.

În plus la acest excepții, deputații au votat marți și alte două situații excepționale. Astfel, se introduc în legislație următoarele două articole:

  • Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi achiziționate până la data de 30 aprilie 2020, aparținând categoriei T1, nivel de poluare I, echipate cu motoare a căror putere din construcție se situează între 37 și 75 kW. Aceste vehicule vor fi omologate, la cererea deținătorilor în vederea eliberării cărții de identitate, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi.”. UDMR precizează că amendamentul vizează tractoare agricole sau forestiere achiziţionate din fonduri nerambursabile şi a căror înregistrare este absolut necesară pentru a putea fi utilizate potrivit scopului pentru care au fost achiziţionate.
  • Sunt exceptate de la prevederile privind omologarea, vehiculele rutiere lente care au fost deja înmatriculate într-un stat membru al Uniunii Europene.

În lista vehiculelor lente care trebuie înmatriculate la RAR se află tractorul pe pneuri și combina agricolă pentru recoltat cereale sau furaje.

ITP obligatoriu pentru tractoare și remorci

O altă obligație în vigoare privind circulația tractoarelor este ca mașina agricolă să aibă Inspecția Tehnică Periodică valabilă.

Nu toate utilajele agricole necesită efectuarea de ITP, acest tip de verificare fiind obligatorie doar pentru utilajele care au motor sau care vin atașate unui autovehicul (tractor și remorcă) scrie agrointel.ro.

Prin urmare, plugul și semănătoarea, de exemplu, ies din discuție. Pe de altă parte, o inspecție tehnică pentru un tractor U445, de exemplu, costă 250 de lei, putând ajunge și la 1.100 de lei, în cazul tractoarelor mari.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Liceul Tehnologic din Aiud, reabilitat și dotat printr-un proiect de 15,9 milioane de lei. Turnul clădirii va deveni observator

Publicat

Reprezentanții Primăriei Aiud au semnat marți contractul de finanțare din fonduri europene privind reabilitarea și dotarea Liceului Tehnologic Aiud. Potrivit administrației locale, valoarea proiectului este de 15.915.858,86 de lei, din care contribuția proprie este de 318.293,38 de lei.

Implementarea proiectului va însemna:

  • Reabilitarea interiorului și exteriorului „Frumoasei Venețiene”;
  • Dotarea a 30 de săli de clasă cu mobilier și echipamente TIC (table interactive, imprimante, videoproiectoare, etc.)
  • Laboratorul TIC va fi dotat cu tehnologii actuale;
  • Cele trei ateliere (prelucrare mecanică, auto și electrotehnică-electronică-automatizări vor fi echipate cu aparatură modernă;
  • Turnul clădirii va deveni observator;

Unitate de tradiție a învățământului profesional și tehnic, în prezent Liceul Tehnologic Aiud are 856 de participanți în procesul de învățământ, iar prin acest proiet se instituie premisele ca Liceul să devină un etalon al învățământului profesional și tehnic din județul Alba.

Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 10 – Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, Prioritatea de investiții 10.1 – Investițiile în educație și formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectiv Specific 10.2 – Creșterea gradului de participare la învățământul profesional și tehnic și învățare pe tot parcursul vieții.

Termenul de implementare este 30 noiembrie 2023.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Gică Hagi, omagiu pentru Maradona: Simt o tristețe fără margini la moartea unui geniu. Cum s-au cunoscut cei doi

Publicat

Gheorghe Hagi a postat pe Facebook un mesaj emoționant după vestea morții lui Diego Armando Maradona, alături de o fotografie în care apar cei doi mari fotbaliști în timpul partidei Argentina-România, de la Campionatul Mondial din Italia, 1990.

„Este o zi de doliu pentru fotbal și pentru întreaga omenire. Simt o tristețe fără margini la moartea unui geniu care, și mai nedrept, a dispărut prea repede. Dumnezeu să-l odihnească pe unicul Diego Maradona!”, a scris Gheorghe Hagi pe Facebook.

Citește și: Legendarul Diego Armando Maradona a MURIT la vârsta de 60 de ani. Argentina, în lacrimi

„Eu l-am cunoscut în ’84, cand a jucat naționala României cu echipa celor mai buni stranieri din Spania, eram foarte tânăr atunci… la Vigo, înainte de turneul final european din Franța. S-a terminat la egalitate, el a marcat din penalty, spectaculos, avea o tehnică specială și la executarea penalty-urilor… atunci l-am cunoscut…

Avea o tehnică în regim de viteză incredibilă, dusă la perfecțiune. Un geniu pe teren! Avea putere, a condus echipe, le-a făcut să câștige, el, de unul singur, unde a jucat a tras echipa după el la victorie, mi-a plăcut ca era un luptător, avea caracter puternic, nu se ferea de contacte, îi placea foarte mult duelul și avea o viteză de gândire nativă extraordinară.

În ’90 a fost o mare provocare pentru mine. Pentru el era ceva obișnuit, era Maradona cel mare, eu eram Maradona cel mic, din Carpați și, personal, am avut o mare provocare” a declarat Gheorghe Hagi pentru Fanatik, în urmă cu trei săptămîni, la împlinirea vârstei de 60 de ani de către Maradona.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO ȘTIREA TA: Cum a încercat Poliția Locală din Alba Iulia să ridice o mașină, dar șoferul a refuzat să coboare din ea

Publicat

Un cititor Alba24 a susprins imagini inedite, miercuri seară, la Alba Iulia. Polițiștii locali au încercat să ridice o mașină parcată în zona străzii Arnsberg, însă șoferul era înăuntru, cel puțin în momentul filmării. 

Polițiștii locali nu au știut cum să rezolve această situație astfel încât la fața locului au fost chemate mai multe forțe de ordine, care au înconjurat zona.

Autoturismul a fost urcat pe mașina specială de transport, însă șoferul a refuzat să iasă din mașină, în ciuda eforturilor polițiștilor.

În final, mașina a fost coborâtă.

Potrivit reglementărilor în vigoare, ”transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate, respectiv contravaloarea operaţiunii de ridicare”. Mai multe detalii legate de modul în care Poliția Locală poate face ridicarea unui autoturism parcat pe domeniul public, AICI.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate