Connect with us
Publicitate

CUGIR

Nod rutier de acces pe autostrada A1 la Cugir. Indicatorii investiției, aprobați de Guvern. Urmează licitația pentru lucrări

Publicat

Nod rutier de acces pe autostrada A1 la Cugir. Indicatorii tehnico-economici ai proiectului de construire a nodului rutier au fost aprobați de Guvern, în ședința din 4 septembrie. Urmează licitația pentru executarea lucrărilor.

Nodul rutier pe autostrada A1 Sibiu-Sebeș-Deva va fi construit la sud de localitatea Șibot. Va asigura acces pentru orașul Cugir, important din punct de vedere economic, prin unitățile de industrie ce funcționează aici.

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 157.341.000 lei (în preţuri la data de 30.10.2023 /1 euro = 4,9647 lei).

Lucrările de construcții-montaj (inclusiv TVA) sunt estimate la 136.367.000 lei.

Finanţarea investiţiei se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii/

Durata de executie a investiției este de 12 luni.

Nod rutier de acces pe autostrada A1 la Cugir. Indicatorii tehnico-economici

Nodul rutier proiectat să fie amplasat în imediata apropiere a joncțiunii dintre DN 7 cu autostrada A1, la sud de localitatea Șibot.

Va avea o lungime de 3,647 km. Pentru realizarea obiectivului este necesară o suprafață totală de aproximativ 13,1 ha

Pentru amenajarea completă a nodului se vor realiza următoarele bretele:

  • Breteaua 1 de legătură dintre nodul rutier și Drumul județean DJ 704 (lungime 1.184 m)
  • Breteaua 2, care va permite accesul la autostrada A1 din breteaua 1, în direcția de mers Timișoara – Sibiu (lungime 712 m)
  • Breteaua 3, de ieșire de pe autostrada A1 pe breteaua 1 spre DJ 704, în direcția de mers Timișoara-Sibiu (lungime 620 m)
  • Breteaua 4, care va permite accesul la autostrada A1 din breteaua 1, în direcția de mers Sibiu – Timișoara (lungime 630 m)
  • Breteaua 5, de ieșire de pe autostrada A1 pe breteaua 1 spre DJ 704, în direcția de mers Sibiu – Timișoara (lungime 501 m)

Se va moderniza drumul județean existent, în zona intersecției cu sens giratoriu a acestuia cu breteaua 1 (lungime 200 m)

Racordarea bretelelor proiectate la autostrada A1, se realizează prin amenajarea benzilor de accelerare și deccelerare, având lungimea:

  • betea 2: Lungime accelerare 347 m
  • bretea 3: Lungime decelerare 250 m
  • bretea 4: Lungime accelerare 385 m
  • bretea 5: Lungime decelerare 235 m

Nod rutier de acces pe autostrada A1 la Cugir. Amenajări

Intersecțiile tip sens giratorii proiectate pe DJ 704:

  • raza exterioară – 25 m; lățime cale inelară -7 m; raza interioară -18 m
  • lățime cale la intrare în sensul giratoriu -4 m; lățime cale la ieșire din sensul giratoriu -4,5 m
  • razele de racordare ale ramurilor – 25 m

Se va amenaja complet nodul rutier, prin asigurarea relațiilor/fluxurilor de trafic pentru toate direcțiile. Amenajarea în plan se va realiza pentru o viteză minimă de 50 km/h

Bretelele nodului sunt prevăzute într-un rambleu cu înălţimea de aproximativ 1 m pentru a se asigura un drenaj corespunzător structurii rutiere.

Cale unidirecțională:

  • lățimea platformei – 9.40 m + supralărgire
  • lățimea părții carosabile – 4.0m +supralărgire
  • benzi de încadrare – 2 x 0.25 m
  • acostamente – 2 x 1.00 m
  • spațiu pentru amplasare parapet – 1.70 m (W5)

Cale bidirecțională:

  • lățimea platformei – 12.40 m + supralărgire
  • lățimea părții carosabile – 2 x 3.50 m + supralărgire
  • benzi de încadrare – 2 x 0.25 m
  • acostamente – 2 x 1.00 m
  • spațiu pentru amplasare parapet – 1.70 m (W5)

Pe zona de racordare a bretelelor nodului la autostradă, respectiv pe lungimea de accelerare/decelerare se va asigura o lățime de 3,50 m, prin execuția unor casete de lărgire a benzilor de urgență cu lățimea minim 1 m.

Nod rutier de acces pe autostrada A1 la Cugir. Pasaj peste autostradă

La km 328+100 al autostrăzii A1, se va realiza pe breteaua 1 un pasaj peste autostradă, pentru asigurarea accesului la autostrada, în direcția Sibiu-Timișoara.

Structura are o singură deschidere și o lungime totală de 60.50 m. Are o oblicitate de 96 grade dreapta față de axul autostrăzii.

Traseul autostrăzii sub pasaj este în curbă, iar traseul bretelei pe care se amplasează pasajul este în aliniament. Panta transversală a căii este de 2.5%

În secțiune transversală, pasajul asigură o parte carosabilă de 9 m, delimitată de borduri prefabricate, parapeți de siguranță de tip H4b și panouri de protecție din plase de sârmă galvanizată. Lățimea totală este de 10.70 m, inclusiv elementele de capăt.

Suprastructura este alcătuită din 4 grinzi din oțel, cu lungimea de 40 m și înălțimea de 2.10 m. Peste grinzi se va turna o placă de suprabetonare din beton armat cu grosimea de 20-35 cm.

Sunt prevăzute predale cu grosimea de 5 cm. La marginile laterale se vor executa grinzi de parapet, turnate monolit înpreună cu placa de suprabetonare, pe care se vor monta parapeții direcționali și panourile de protecție din plase de sârmă galvanizată.

Amplasarea stâlpilor de iluminat se va realiza prin fixarea acestora pe o consolă realizată din profile metalice, încastrate în grinda parapet a pasajului.

Infrastructura este alcătuită din două culei din beton armat, fundate indirect.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate