Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Noi măsuri fiscale: ANAF a elaborat procedura de aplicare a acordării eșalonării la plată. Precizările oficiale ale instituției


Publicat

sediul ANAF Alba

Agenția Națională de Administrare Fiscală a elaborat proiectul de ordin al președintelui ANAF pentru aprobarea procedurii de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organul fiscal central. Modelul de cerere se regăsește în Anexa nr. 1 a procedurii.

Cererile depuse de contribuabili, atât înainte, cât și după publicarea ordinului în Monitorul Oficial al României, sunt analizate de organele fiscale centrale în vederea soluționării. Cererile vor putea fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanță, după publicarea ordinului in Monitorul Oficial al României.

Proiectul de ordin a fost elaborat în vederea reglementării procedurii ce trebuie aplicată în mod unitar atât de către contribuabili, cât si de către organele fiscale. De asemenea,  prin proiectul de ordin au fost elaborate și modele de formularele utilizate de organele fiscale pentru soluționarea  cererilor depuse de mediul de afaceri.

Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală au elaborat noi măsuri fiscale în vederea sprijinirii mediului de afaceri, aprobate prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 181/2020. Una dintre principalele facilități fiscale este eșalonarea la plată simplificată, care se acordă pe o perioadă de maxim 12 luni, pentru obligațiile bugetare datorate după declararea stării de urgență.

Adoptarea acestei facilități a vizat susținerea conformării la plată și menținerea lichidităților financiare pentru revitalizarea activității contribuabililor, ca efect al crizei sanitare.

Condiții de acordare ce trebuie îndeplinite debitor:

a) să depună cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. La cerere, debitorul poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare;

b) să nu înregistreze obligații bugetare restante la data declarării stării de urgență, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală;

c) să nu se afle în procedura faliment;

d) să nu se afle în dizolvare;

e) să aibă depuse toate declarațiile fiscale;

f) să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Codul de procedură fiscală.

Avantajele accesarii eșalonării la plată simplificate:

·        este o alternativă la măsurile fiscale adoptate după intrarea în starea de urgență, în vederea susținerii conformării voluntare la plată pentru obligațiile acumulate în perioada de criză sanitară;
·        reprezintă o procedură simplificată de acordare a eșalonarii la plată, pentru contribuabilii care si-au achitat obligațiile fiscale datorate până la data intrării în starea de urgență;
·        se acordă numai în baza unei cereri la care se poate atașa o propunere de grafic, fără a fi depuse alte documente. Termenul de soluționare este de cel mult 5 zile;
·        se suspendă executarea silită pentru obligațiile bugetare ce fac obiectul eșalonării la plată;
·        nu se constituie garanții;
·        nu se consideră a fi restante obligațiile bugetare pe perioada eșalonării la plată;
·        pe perioada eșalonării la plată, contribuabilii trebuie să achite toate obligațiile născute în această perioadă, cu posibilitatea de prelungire a termenelor de plată;
·        se poate solicita, de două ori pe perioada de valabilitate a eșalonării la plată, modificarea eșalonării la plată prin includerea în eșalonare a obligațiilor ce constituie condiție de menținere a valabilității acesteia;
·        se poate menține eșalonarea la plată pierdută, de două ori pe perioada de valabilitate a eșalonarii la plată.

Un alt aspect pe care îl vizează eșalonarea simplificată este acela că, această facilitate fiscală poate fi accesată și de către debitorii care au în derulare eșalonări la plată acordate potrivit Codului de procedură fiscală, prin depunerea unei cereri la organul fiscal.

Astfel, în cazul acestora se poate acorda eșalonarea la plată pe o perioadă de maxim 12 luni, numai pentru obligațiile bugetare datorate după declararea stării de urgență, condițiile mai sus menționate fiind aplicabile și în cazul lor.

Totodată, OUG nr. 181/2020, publicată în Monitorul Oficial nr. 988 din 26 octombrie 2020, mai prevede prelungirea măsurilor dispuse prin Ordonanța de urgențã a Guvernului nr. 29/2020, precum și în Ordonanța de urgențã a Guvernului nr. 48/2020, până la data de 25 decembrie a.c.:

1.  Nu se calculeazã și nu se datoreazã dobânzi și penalitãți de întârziere conform Codului de procedurã fiscalã, pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrãrii în vigoare a Ordonanței de urgențã Guvernului nr. 29/2020 și neachitate pânã la data de 25 decembrie 2020.

2. Nu sunt considerate obligații fiscale restante, potrivit legii, obligațiile fiscale scadente începând cu data intrãrii în vigoare a Ordonanței de urgențã Guvernului nr. 29/2020 și neachitate pânã la data de 25 decembrie 2020.

3. Se suspendã sau nu încep mãsurile de executare silitã, prin somație, poprire și valorificarea bunurilor la licitație, a creanțelor bugetare, cu excepția executãrilor silite care se aplicã pentru recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotãrâri judecãtorești pronunțate în materie penalã, precum și a ajutoarelor de stat a căror recuperare a fost dispusă printr-o decizie a Comisiei Europene/furnizorului ajutorului de stat sau a unei instanțe naționale.

4. Nu se calculeazã și nu se datoreazã dobânzi și penalitãți, conform Codului de procedurã fiscalã, pentru plata cu întârziere a ratelor din graficele de eșalonare neachitate pânã la data de 25 decembrie 2020. În acest caz, organul fiscal competent, din oficiu, reface graficul de eșalonare, cu respectarea perioadei de eșalonare aprobate.

5. Se suspendã condițiile de menținere a valabilitãții eșalonãrilor la platã acordate potrivit legii. Aceste condiții se considerã îndeplinite dacã debitorii achitã obligațiile aferente în termen de 30 de zile de la încetarea perioadei de aplicare a acestor mãsuri fiscale.

6. Pentru obligațiile care reprezintã condiție de menținere a valabilitãții înlesnirilor la platã, contribuabilii pot solicita modificarea eșalonãrii la platã, cu condiția ca cererea sã fie depusã pânã la expirarea termenului menționat la pct. 5, prevederile art. 195 din Codul de procedurã fiscalã aplicându-se în mod corespunzãtor.

7. Obligațiile bugetare care reprezintã condiție de menținere a valabilitãții înlesnirilor la platã, inclusiv cele cuprinse în ratele din graficele de eșalonare, nu sunt considerate obligații fiscale restante.

8. Extinderea rambursãrii TVA cu control ulterior.

9. Termenele de prescripție a dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale și de a cere executarea silitã, precum și cel al contribuabilului/plãtitorului de a cere restituirea creanțelor fiscale, prevãzute de Codul de procedurã fiscalã, se suspendã sau nu încep sã curgã pânã la data de 25 decembrie 2020.

Încă de la declanșarea crizei sanitare în România de acum nouă luni, Ministerul Finanțelor Publice și ANAF au înțeles dificultățile cu care se confruntă companiile în asigurarea lichidităților atât de necesare continuării activității și pentru menținerea salariaților.

MFP și ANAF au apreciat ca primordială sanatatea populației și a mediului de afaceri, sens în care au creat un mecanism de sprijinire a contribuabililor de bună credință oferind un pachet de măsuri fiscale, inclusiv amânarea plății obligațiilor bugetare, pentru ca aceștia să nu resimtă puternic efectele negative ale pandemiei.

În plus, Ministerul Finanțelor Publice și ANAF au înființat veritabile nuclee de specialiști, care au fost în strânsă legatură cu reprezentanți ai mediului de afaceri și care au muncit intens pentru dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor online pentru a fi accesibile și intuitive, astfel încât contribuabilii să  treacă cu bine peste această perioadă dificilă, să rămână sănătoși atât ei, cât și familiile și afacerile lor.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: Cel mai înalt turn din lune, Burj Khalifa, iluminat în culorile tricolorului cu ocazia zilei de 1 Decembrie 2020

Publicat

De Ziua Națională a României, cel mai înalt turn din lume, faimosul Burj Khalifa a fost iluminat în culorile tricolorului. 

Din câte se pare a devenit deja o tradiție ca imensa clădire să fie iluminată an de an, cu ocazia zilei de 1 Decembrie, în culorile steagului tricolor. Acest lucru s-a întâmplat și în 2019.

Anul acesta momentul a fost surprins de consulul României la Dubai, Nicoleta Teodorovici, dar și de mai mulți turiști români.

” Romania te iubim! Culorile drapelului Romaniei pe cel mai inalt turn din lume Burj Khalifa Dubai!La multi ani tuturor romanilor!”, a scris consulul pe pagina oficială de Facebook a instituției.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Centura ocolitoare a localității Vinerea a fost inaugurată de Ziua Națională a României

Publicat

Marți, de Ziua Națională a României, la Cugir a avut loc inaugurarea centurii ocolitoare a localității Vinerea. 

Prin darea în folosință a centurii autoturismele, TIR-urile dar și mașinile de mare tonaj nu vor mai circula prin mijlocul localității Vinerea.

Viteza de deplasare pe centură este de 90 kilometri la ora, cu reducerea acesteia în sensurile giratorii. De asemenea, circulația căruțelor și utilajelor agricole este interzisă, acestea au posibilitatea doar de a tranversa sau de a folosi drumul agricol de lângă centură.

”Suntem convinşi că odată cu deschiderea centurii, condiţiile de circulaţie vor fi mai bune şi mai sigure, totul depinzând de responsabilitatea participanţilor la trafic, de respectarea regulilor stabilite prin indicatoarele și marcajele rutiere instalate „a declarat primarul orașului Cugir, Adrian Teban.

Investiția a fost realizată cu bani din bugetul local și din PNDL.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vaccinul anti-COVID Pfizer / BioNTech va primi aviz până la finalul lui decembrie, anunță Agenţia Europeană pentru Medicamente

Publicat

Agenţia Europeană pentru Medicamente (EMA) a anunţat marţi că vaccinul anti-Covid, dezvoltat de companiile Pfizer și BioNTech, va primi sau nu undă verde pentru comercializare cel mai târziu pe 29 decembrie. 

EMA va organiza luna aceasta o reuniune extraordinară unde ar urma să dea aviz pozitiv sau negativ comercializării vaccinului împotriva COVID-19, dezvoltat de companiile germană BioNTech şi americană Pfizer, transmite AFP.

„Dacă informaţiile prezentate sunt suficient de solide pentru a trage o concluzie în ce priveşte calitatea, siguranţa şi eficacitatea vaccinului, EMA îşi va finaliza evaluarea în cadrul unei reuniuni extraordinare prevăzute să aibă loc cel mai târziu pe 29 decembrie”, a afirmat într-un comunicat agenţia europeană.

Și compania Moderna a depus cerere de autorizare în regim de urgență pentru vaccinul anti-Covid

O singură companie a mai solicitat autorizarea de comercializare pe piaţa Uniunii Europene pentru vaccinul său, Moderna, aceasta aşteptând o decizie cel târziu pe 12 ianuarie 2021, potrivit sursei citate. Reprezentanții Moderna au anunţat că rezultatele complete ale ultimului studiu clinic au confirmat o eficienţă de 94,1% a vaccinului său anti-COVID-19 şi va depune cererea de autorizare în regim de urgenţă atât la Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA, precum şi la Agenţia Europeană pentru Medicamente (EMA), demersurile fiind deja în curs.

Cu două săptămâni în urmă, vaccinul anti-COVID-19 al celor de la compania americană Moderna era declarat eficient în proporție de 95%, conform datelor preliminare. Nicio formă gravă a bolii nu a apărut în grupul de participanţi care au fost vaccinaţi.

sursa: digi24.ro, agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Mesajul șefei Secției de Boli Infecțioase din Alba Iulia, de Ziua Națională a României

Publicat

Șefa Secției de Boli Infecțioase a Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia, dr. Corina Maniu a transmis un mesaj către cetățeni cu ocazia Zilei Naționale a României. 

„La mulți ani România, la mulți ani frați români!


Accentuez cuvântul <frați> pentru că în situația actuală de epidemie cu coronavirus e benefic să înțelegem și un alt sens al cuvântului <frați>.

În fața virusului suntem expuși în mod egal. Unii, cei mai mulți, fac forme ușoare de boală, chiar fără manifestări. Alții fac forme severe, chiar mortale. 

Noi în spital vedem formele severe. Credeți-mă, lipsa de aer este chinuitoare.

Toți cei infectați pot da mai departe virusul persoanelor din anturaj. Sănătatea personală depinde de a celorlalți. Fiecare suntem expuși și fiecare putem transmite virusul. Dacă tu faci formă ușoară, poți fi sigur că aproapele tău, fratele tău, nu va face o formă severă?

Țara trece astăzi, la aniversarea ei, prin boală. Va trece, așa cum au trecut epidemiile de ciumă, holeră, gripă. Să ne străduim cu toții ca numărul victimelor să fie cât mai mic.

Doresc României să aibă multe viitoare aniversări cu sănătate, și mă refer nu doar la sănătatea populației ci și la cea a mediului, economică, politică și morală. 

La mulți ani țării și nouă tuturor!”, a transmis medicul Corina Maniu.

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate