Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Noi măsuri OBLIGATORII și RESTRICȚII în 30 de localități din Alba. Decizia Comitetului Județean pentru Situații de Urgență


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a transmis joi seara hotărârea nr 43 din 15 octombrie, privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza localităților Alba Iulia, Aiud, Blaj, Sebeș, Abrud, Cugir, Câmpeni, Ocna Mureș, Teiuș, Blandiana, Cergău, Câlnic, Ciugud, Ciuruleasa, Cricău, Daia Română, Doștat, Hopârta, Horea, Ighiu, Lopadea Nouă, Lunca Mureșului, Noșlac, Rădești, Roșia Montană, Săliștea, Șibot, Stremț, Unirea, Vințu de Jos. 

Luând în dezbatere incidența cazurilor de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-COV-2 de la nivelul localităților din județul Alba din ultimele 14 zile și situațiile de risc epidemiologic înregistrate, transmisă de Direcția de Sănătate Publică Alba;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19;
  • H.G. nr. 856/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 octombrie 2020;
  • O.U.G. nr. 141/2020 privind instituirea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011;
  • Ordinului comun al MEC/MS nr. 5487/1494/ 2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-COV-2;
  • Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 49/2020 privind propunerea prelungirii stării de alertă și a măsurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia, pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid – 19;
  • Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;
  • În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 15.10.2020,

HOTĂRĂŞTE:

Art 1. (1) Direcția de Sănătate Publică Alba va informa zilnic Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba despre constatarea încadrării în limitele de incidență cumulată a cazurilor pe ultimele 14 zile pentru fiecare localitate în parte și va înainta analiza rezultată în cel mult 24 de ore de la data constatării atingerii limitelor de 1,5 respectiv 3 la 1000 de locuitori.

(2) La stabilirea incidenței la 1.000 de locuitori în ultimele 14 zile nu se iau în considerare focarele din centrele rezidențiale de îngrijire şi asistență a persoanelor vârstnice, centrele rezidențiale pentru copii şi adulți, cu şi fără dizabilități, precum şi pentru alte categorii vulnerabile, inclusiv căminele, internatele și spitalele.

Art. 2 (1) Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate, de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul unităților administrativ-teritoriale Săliștea și Stremț, începând cu data de 15.10.2020, se suspendă temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față în toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura exclusiv online, în scenariul 3 – roșu.

(2) Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza epidemiologică la nivelul localităților, după scăderea ratei de incidență sub limita de alertă (3 cazuri /1000 locuitori din ultimele 14 zile).

Art. 3 (1) Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate cuprinse între 1 și 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul unităților administrativ-teritoriale Blaj, Abrud, Cugir, Teiuș, Câlnic, Cergău, Ciuruleasa, Daia Română, Doștat, Horea, Ighiu, Lopadea Nouă, Lunca Mureșului, Noșlac, Rădești, Roșia Montană și Șibot, începând cu data de 15.10.2020, toate unitățile de învățământ, vor funcționa în scenariul 2 – galben.

(2) Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza epidemiologică la nivelul localităților, în funcție de rata de incidență a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori din ultimele 14 zile.

Art. 4 La apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților va fi instituită măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile.

Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se va asigura, de către unitatea de învățământ responsabilă, cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază.

Art. 5 (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Cîmpeni, Ocna Mureș, Blandiana, Ciugud, Cricău, Hopârta, Săliștea, Stremț, Unirea și Vințu de Jos unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 a depășit 3/1000 de locuitori, începând cu data de 16.10.2020, ora 00:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise;
  • Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;
  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor este interzisă;
  • Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, este permisă doar pentru persoanele cazate în aceste unități;
  • Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
  • Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alocoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
  • Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.

(2) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 6 (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale, Abrud, Cugir, Teiuș, Ciuruleasa, Daia Română, Ighiu, Noșlac, Rădești și Șibot unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5/1000 și 3/1000 de locuitori, începând cu data de 16.10.2020, ora 00:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în spațiile publice deschise, cum ar fi piețele, târgurile, zonele de așteptare (stații de autobuz, peroane şi altele asemenea), zonele în care se desfășoară serbări publice sau pelerinaje, exteriorul obiectivelor turistice, zonele pietonale comerciale și în proximitatea instituțiilor de învățământ până la o distanță de 50 m de intrarea în perimetrul școlii;
  • Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;
  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;
  • Pentru perioada în care activitatea operatorilor economici este restricționată este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturior alcoolice și nealcoolice, care nu se consumă în spațiile respective;
  • Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;
  • Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
  • Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
  • În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

(2) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 7 (1) Activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor și rugăciunilor colective, se desfășoară în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecție sanitară stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

(2) Organizarea de procesiuni și/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu participarea persoanelor care au domiciliu sau reședința în localitatea unde se desfășoară respectiva activitate.

Art. 8 Se vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc din localitățile unde rata de incidență cumulată este mai mare de 3 cazuri la 1000 de locuitori. Activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-COV-2, vor fi asigurate de către structurile de ordine și siguranță publică de la nivelul județului Alba (IPJ Alba și IJJ Alba).

Art. 9 Instituțiile și autoritățile publice, operatorii economici și profesioniști au obligația de a organiza activitatea, astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic și dezinfectarea mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.

Art. 10 Se interzic activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu excepția celor care se desfășoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

Art. 11 În baza anchetelor epidemiologice și a analizei zilnice Direcția de Sănătate Publică Alba va solicita avizul Institutului Național de Sănătate Publică pentru propunerea aprobării de către șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a instituirii măsurii de carantinare zonală în localitățile cu rată de incidență mărită a cazurilor SARS-COV-2.

Art. 12 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 13 Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului județean pentru situații de urgență Alba, tuturor UAT-urilor de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta Hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al judeţului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 15.10.2020



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Spațiul de la adăpostul pentru câinii fără stăpân din Alba Iulia va fi extins. Vor fi construite alte 29 de cuști

Publicat

Primăria Alba Iulia intenționează să extindă spațiul adăpostului pentru câini din Partoș. Achiziționează lucrări pentru construirea altor 29 de cuști.

Terenul vizat are o suprafață 838 mp, cu front la strada Rogozului

Pe teren există o construcție a adăpostului public – cabinet veterinar (sala operații), cabinet consultații, săli postoperatorii, depozit medicamente, depozit/preparare alimente și grupuri sanitare aferente medicilor și angajaților, alături de celelalte cuști.

În prezent, capacitatea adăpostului este de 90 de capete.

Se intenționează extinderea construcției cu 29 de cuști, dintre care 26 medii (1,40 x 1,70 m) și 3 cuști mari.

Cuștile vor fi construite din țevi și panouri din tablă și cadre din lemn pe podea. Primăria va încheia contract pe 3 luni pentru lucrări.

Adăpostul beneficiază de mijloc de transport autorizat, personal specializat pentru tranchilizare și capturare dotat cu aparatura necesară.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ASTĂZI: A patra extragere la Loteria de Vaccinare. Care sunt premiile

Publicat

Duminică, 24 octombrie, va avea loc cea de-a patra extragere săptămânală la Loteria de Vaccinare.

Loteria de Vaccinare constă în extragerea aleatorie de numere în vederea acordării de premii în bani tuturor persoanelor vaccinate cu schema completă de vaccinare, care şi-au generat certificatul digital al UE privind COVID-19 pe baza CNP-ului şi care se înscriu pentru participare la extrageri în aplicaţia de pe site-ul https://certificat-covid.gov.ro.

La extragerea din 24 octombrie, participă numerele de ordine din intervalul 1.627.568 – 1.872.849, corespunzătoare participanţilor care s-au înscris, conform Regulamentului, până vineri, 22 octombrie, la orele 12:00.

La cea de-a patra extragere săptămânală se vor acorda 80 de premii a câte 10.000 de lei şi un premiu de 100.000 de lei.

Extragerea va începe la ora 20:50.

Calendarul Loteriei de Vaccinare

Loteria de Vaccinare se desfăşoară pe parcursul a 14 săptămâni, în perioada 3 octombrie – 31 decembrie 2021 şi constă în 19 extrageri organizate în zilele de duminică/vineri, pe parcursul a 14 săptămâni, astfel:

· 14 extrageri, respectiv câte 1 extragere pe săptămână

· 3 extrageri, respectiv câte 1 extragere în fiecare lună

· 2 extrageri organizate în săptămâna 14, respectiv în ultima săptămână a acţiunii.

Premii la Loteria de Vaccinare

La Loteria de Vaccinare se acordă 1.139 de premii, în valoare totală de 15.000.000 lei, după cum urmează:

– 81 de premii săptămânale (80 premii săptămânale în valoare de 10 000 lei şi 1 premiu mare săptămânal în valoare de 100 000 lei);

– 3 premii lunare, ( câte 1 premiu în ultima săptămână a fiecărei luni în valoare de 300 000 lei);

– 2 premii la finalul Loteriei Programului Naţional de Vaccinare, în valoare de 500 000 lei, respectiv 1 000 000lei.

Fiecare participant la Loteria de Vaccinare va avea 4 şanse de câştig, respectiv posibilitatea de a câştiga 4 premii: 1 premiu în valoare de 10.000 lei sau de 100.000 lei, 1 premiu de 300.000 lei, 1 premiu de 500.000 lei şi premiul cel mare în valoare de 1.000.000 lei, adică premii în valoare maximă cumulată de 1.910.000 lei.

Rezultatele extragerilor vor fi afişate pe site-ul Loteriei Române www.loto.ro, pe site-ul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi pe site-ul Ministerului Sănătăţii.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rezultate ADMITERE la școlile de poliție, jandarmi și pompieri 2021: LISTELE după proba scrisă. Notele candidaților

Publicat

Au fost publicate primele listele cu rezultate după proba scrisă la admiterea la școlile de poliție, jandarmi și pompieri 2021, sesiunea de toamnă.

Proba de evaluare a cunoștințelor este evaluată cu note de la 1 la 10, iar nota minimă de promovare este 5.

REZULTATE admitere școli de poliție, jandarmi și pompieri 2021 – sesiunea de toamnă – proba scrisă:

Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina

Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș”  Fălticeni:

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani

Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.   AICI, toate detaliile despre rezultate după proba scrisă

Contestații

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa de e-mail a unității de învățământ și se soluționează în termen de 24 de ore de la ora afișării rezultatelor. Candidații pot contesta numai rezultatul obținut la propria lucrare.

Adresele e-mail și termene pentru transmiterea contestațiilor:

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – e-mail contestații: admitere@scoaladragasani.ro

  • Model cerere_de_contestatie jandarmi Drăgășani
  • termen pentru depunerea contestațiilor: 24 octombrie ora 16.00
  • afișarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor: 24 octombrie, ora 18.00
  • afișarea listei provizorii cu ierarhizarea candidaților după contestații: 24 octombrie, ora 22.00

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – e-mail admitere@jandarmeriafalticeni.ro; contestațiile se pot depune duminică, 24 octombrie între orele 8.00 și 16.00.

Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – e-mail contestații: admitere@cj.politiaromana.ro

Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – în actualizare

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – e-mail contestații: admitere.spapf@igpf.ro (până duminică, 24 octombrie, la ora 16.00)

Contestaţiile se formulează numai la proba de evaluare a cunoștințelor, prin completarea unei cereri care cuprinde: numele şi prenumele candidatului, codul unic de identificare, unitatea de recrutare, ce anume se contestă (rezultatul testului de evaluare a cunoştinţelor, înscrierea eronată a punctajului obţinut, la proba de evaluare a cunoştinţelor, pe lista provizorie a rezultatelor, afișată, locul ocupat eronat, la proba de evaluare a cunoştinţelor, pe lista provizorie a rezultatelor, afișată sau înscrierea eronată a mediei), data, ora transmiterii contestaţiei şi semnătura.

Rezultatele contestațiilor sunt definitive și se consemnează într-un proces-verbal, semnat de către președintele și membrii comisiei de soluționare a contestațiilor.

Rezultatele obținute după soluționarea contestațiilor se postează pe site-ul unității de învățământ.

La începutul lunii octombrie s-a desfășurat proba sportivă.

Rezultate proba sportivă, AICI.

Numărul de locuri la admiterea în școli MAI – sesiunea de toamnă, pe specializări:

  • 1.592 locuri pentru agenți de poliție
  • 225 locuri pentru agenți de poliție de frontieră
  • 551 de locuri pentru subofițeri de jandarmi
  • 275 locuri pentru subofițeri de pompieri și protecție civilă
  • 25 de locuri pentru specializarea maistru militar auto.

La școlile de poliție, au fost înscriși aproape 200 de candidați din Alba.

La școlile de jandarmi, au rămas în concurs după proba sportivă 35 de candidați din Alba.

La nivel național, pe cele 1.292 de posturi scoase la concurs în cadrul Școlii de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina, s-au înscris 8.232 de candidați (6,3 pe un loc), iar pe cele 300 de posturi de la Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca, s-au înscris 1.524 de candidați (5,08 pe un loc).

CALENDAR ADMITERE școli MAI – poliție, jandarmi, pompieri – sesiunea de toamnă 2021:

29 septembrie – 5 octombrie 2021: proba de evaluare a performanței fizice, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție

23 octombrie: proba de evaluare a cunoștințelor; rezultatele obținute vor fi postate pe site-ul oficial al unităților de învățământ.

25 octombrie – 14 noiembrie 2021: examinarea medicală, în ordinea descrescătoare a notelor finale

până în 18 noiembrie 2021: rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora

Nota finală

Comisiile de concurs de la nivelul unităților de învățământ centralizează rezultatele de la probele de concurs, calculează media aritmetică pentru candidații declarați promovat, afișează lista provizorie în ordinea descrescătoare a notelor finale și o postează pe site-ul unității de învățământ.

Departajarea candidaților

Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:

a) media generală obținută la examenul național de bacalaureat;

b) nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat;

c) nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat;

d) nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat;

e) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole;

f) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

Departajarea este aplicabilă și pe parcursul desfășurării examinării medicale pentru determinarea candidaților eligibili.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează în perioada 25 octombrie – 14 noiembrie, potrivit prevederilor Ordinului M.A.I. nr.105/2020 pentru candidaţii care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Unităţile de învăţământ afişează, la finalul fiecărei zile, situaţia candidaţilor care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Rezultate finale

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora.

Locurile rămase neocupate în urma desfăşurării concursului de admitere sunt completate, prin redistribuire, de către comisia centrală de admitere de la celelalte unități de învățământ, pe baza propunerilor comisiilor de admitere, formulate cu respectarea opțiunilor candidaților declarați neadmis.

Comisia centrală de admitere realizează redistribuirea candidaților, în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Locurile alocate minorității rome/altor minorități, rămase neocupate, sunt ocupate de următorii candidaţi majoritari ai unității de învățământ, clasaţi în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: INCENDIU într-o gospodărie la Sebeș. A luat foc acoperișul unei case. Au intervenit pompierii cu 3 autospeciale

Publicat

Pompierii de la Garda de Intervenție Sebeș au fost chemați să acționeze, sâmbătă seara, pentru stingerea unui incendiu în municipiu.

Din primele date, este vorba despre un incendiu izbucnit la acoperișul unei case de locuit din Sebeș.

Potrivit ISU Alba, incendiul se manifestă generalizat la acoperisul unei case pe aproximativ 70 mp, cu extindere la acoperișul altei case alipite, pe aproximativ 60 mp.

Intervin echipaje de pompieri cu trei autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD.

UPDATE, ora 23.24: Incendiul a fost localizat, nu mai există pericol de propagare. Nu sunt persoane rănite.

Forțele de interventie acționează în continuare pentru lichidarea tuturor focarelor (ISU Alba).

sursă imagini: ISU Alba și cititor Alba24

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate