Actualitate
Noi reguli pentru conectarea caselor de marcat la serverul ANAF. Calendarul înlocuirii aparatelor cu role, modificat încă o dată
Utilizarea caselor de marcat echipate cu jurnal electronic, în detrimentului aparatelor dotate cu role jurnal pe suport hârtie, va fi obligatorie pentru firmele mari și mijlocii de la 1 iunie 2018, în timp ce firmele mici vor avea un răgaz suplimentar de două luni, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial.
În Monitorul Oficial nr. 705/2017 a fost publicată OG nr. 20/2017 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi modificarea şi prorogarea unor termene.
Aparate de marcat electronice fiscale sunt considerate şi casele de marcat electronice fiscale şi alte sisteme ce includ dispozitive cu funcţii de case de marcat, echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, care înglobează constructiv un modul fiscal, prin intermediul căruia controlează memoria fiscală, dispozitivul de imprimare, dispozitivul de memorare, afişajul client, dispozitivul de salvare externă şi dispozitivul de comunicaţie externă care permite integrarea într-un sistem informatic.
Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum şi data începând cu care acestea se conectează la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Termenul pentru achiziționarea caselor de marcat cu jurnal electronic, care le vor înlocui pe cele actuale cu jurnal pe hârtie, a fost din nou modificat, prin intermediul Ordonanței Guvernului nr. 20/2017 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative, document publicat joi în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 705 și care a intrat în vigoare duminică, 3 septembrie.
Astfel, contribuabilii mari și cei mijlocii trebuie să înlocuiască actualele aparate până la 1 iunie 2018, în loc de 1 ianuarie 2018, respectiv, 1 aprilie 2018, în timp ce pentru firmele mici a fost păstrat termenul de 1 august 2018.
Ministerul Finanțelor Publice a publicat în dezbatere publică, la finalul lunii iulie, un proiect de ordonanță prin care propunea introducerea unui termen unic (1 mai 2018) de la care toate firmele să folosească noile aparate. Cum însă documentul nu și-a încheiat parcursul legislativ, Executivul a pregătit între timp un nou calendar, aprobat în cadrul ședinței de miercuri și inclus în OG nr. 20/2017, apărută în 31 august în Monitor.
Nici interdicția de a mai comercializa aparate de marcat cu rolă jurnal, programată să se aplice din 1 octombrie 2017, nu va mai intra în vigoare la această dată, astfel că aceste case cu jurnal pe suport de hârtie vor mai putea fi vândute pentru câteva luni suplimentare. Potrivit noilor reglementări, avizele privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizaţi îşi menţin valabilitatea până la data expirării, dar nu mai târziu de data de 31 iulie 2018.
sursa: avocatnet.ro, legestart.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News