Connect with us
Publicitate

Economie

Noi tarife pentru informațiile și documentele eliberate de Registrul Comerțului. LISTA

Publicat

Noi tarife pentru informațiile și documentele eliberate de Registrul Comerțului. Trei ordine emise recent de Ministerul Justitiei impun noi tarife pentru informațiile și documentele eliberate de Registrul Comerțului sau serviciile de asistență prestate de ONRC prin oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale. 

Astfel, ordinul ministrului Justiției Nr. 380/C privind aprobarea tarifului pentru eliberarea de informații și documente din registrul comerțului a fost publicat luni, 19 februarie, în Monitorul Oficial.

Prin document se aprobă tariful, structurat pe nivele de tarifare, pentru eliberarea de informații și documente din registrul comerțului, după cum urmează:

  • certificate constatatoare despre datele înregistrate în registrul comerțului, precum și certificate constatatoare că un anumit act sau fapt nu este înregistrat,
  • copii și/sau copii certificate de pe toate actele înregistrate sau prezentate ori ale oricărei părți a acestora, în forma în care au fost depuse în susținerea cererilor de înregistrare,
  • raport istoric despre o firmă, date statistice și informații pentru serii de firme grupate în funcție de un criteriu.

Tariful se poate achita în numerar, prin POS, prin virament bancar în conturile deschise la Trezoreria Statului și prin portalul de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului. De asemenea, tariful se poate achita și prin abonament electronic constituit la Oficiul Național al Registrului Comerțului.

Noi tarife pentru informațiile și documentele eliberate de Registrul Comerțului

  • Eliberare certificat constatator – 30 lei
  • Eliberare raport istoric despre o firmă – 250 lei / firmă
  • Eliberare date statistice și informații pentru serii de firme grupate în funcție de un criteriu* – 9 lei / criteriu / firmă
  • Eliberare de copii certificate – 10 lei + 1,50 lei / pagină certificată
  • Eliberare de copii – 1,50 lei  / pagină copie

* Pentru serii de firme grupate în funcție de un criteriu se vor furniza informații privind denumirea, numărul de ordine în registrul comerțului, sediul social, starea firmei și informația utilizată drept criteriu de selecție. Nivelul de tarifare se reduce în funcție de numărul de firme despre care se solicită informații:

  • între 101 și 1.000 de firme: reducere 30%;
  • între 1.001 și 10.000 de firme: reducere 60%;
  • peste 10.000 de firme: reducere 80%.

Tot luni, 19 februarie, în Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul nr. 379/C privind aprobarea tarifelor pentru serviciile de asistență prestate de Oficiul Național al Registrului Comerțului prin oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale.

Tarife pentru serviciile de asistență prestate de ONRC prin oficiile de pe lângă tribunale

  • Redactarea actului constitutiv inițial/completarea formularului-tip de act constitutiv sau în forma actualizată al persoanelor juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului, redactarea statutului pentru societățile cu răspundere limitată cu asociat unic inițial ori în forma actualizată, a statutului și/sau a contractului de societate inițial sau în forma actualizată pentru persoane juridice, dacă sunt înscrisuri separate, a acordului de constituire a întreprinderilor familiale, ce include procura specială pentru reprezentantul întreprinderii familiale – 136,13 lei fără TVA / act
  • Redactarea actului modificator, a actului adițional ori, după caz, a hotărârii adunării generale a membrilor sau asociaților ori acționarilor, a deciziei consiliului de administrație/asociatului unic privind modificări ale actului constitutiv/statutului/contractului/acordului de constituire referitoare la: sediul social/profesional; denumirea firmei; durata de funcționare; forma juridică; domeniul principal de activitate și activitatea principală; obiectul de activitate sau codificarea ori recodificarea acestuia în conformitate cu clasificarea activităților din economia națională — CAEN; administratori, împuterniciți, directori, reprezentanți și/sau cenzori; primirea, retragerea de membri sau asociați; majorarea sau reducerea capitalului social ori declararea/modificarea patrimoniului de afectațiune; înființarea sau desființarea de puncte de lucru ori alte sedii secundare; divizare sau fuziune; dizolvare ori lichidare; alte elemente ale actului constitutiv/statutului/contractului de societate/acordului de constituire (date de identificare, participare la profit/beneficii și pierderi, suspendarea sau reluarea activității etc.); actul adițional la acordul de constituire a întreprinderilor familiale – 41,60 lei fără TVA + 10%/ element suplimentar
  • Darea de dată certă pentru actele redactate de serviciile de asistență – 9,08 lei fără TVA / act

Ordinul nr. 381/C privind aprobarea tarifelor pentru informațiile și documentele eliberate din Buletinul procedurilor de insolvență a fost publicat luni, 19 februarie, în Monitorul Oficial.

Tarife pentru eliberarea de informații și documente din Buletinul procedurilor de insolvență de către ONRC și oficiile de pe lângă tribunale

  • Eliberare certificat constatator – dacă un act de procedură este sau nu este înregistrat și publicat în Buletinul procedurilor de insolvență – 30 lei
  • Eliberare raport istoric despre un debitor (de la deschiderea procedurii de insolvență până la data solicitării raportului sau pe anumite perioade) – 30 lei
  • Eliberare date statistice și informații pentru serii de debitori grupate în funcție de un criteriu*) – 3 lei / criteriu / debitor
  • Eliberare copii de pe Buletinul procedurilor de insolvență – 1,50 lei / pagină copie
  • Eliberare copii certificate de pe actele de procedură publicate 10 lei / debitor + 1,50 lei / pagină certificată

* Pentru seriile de debitori grupate în funcție de un criteriu se vor furniza informații privind identificarea debitorului (denumire, număr de înregistrare din registrul în care este înmatriculat/înregistrat, cod unic de înregistrare fiscală, sediul social pentru debitorul persoană juridică, nume, prenume și județul/localitatea în care este stabilit domiciliul pentru debitorul persoană fizică) și informația utilizată drept criteriu.

Nivelul de tarifare se reduce în funcție de numărul de debitori despre care se solicită informații:

  • între 11 și 100 de debitori/creditori: 30%;
  • între 101 și 1.000 de debitori/creditori: 60%;
  • peste 1.000 de debitori/creditori: 80%.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate