Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Noile norme de aplicare a Legii asociațiilor de proprietari, publicate de Ministerul Dezvoltării


Publicat

bl

Ministerul Dezvoltării a publicat statutul și regulamentul de condominium pentru asociațiile de proprietari, în conformitate cu noua Lege privind înființarea, organizarea şi funcționarea asociațiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, promulgată și publicată în Monitorul Oficial al României nr. 660 din 30.07.2018.

Legea nr. 196/2018 reglementează aspectele juridice, economice şi tehnice cu privire la înființarea, organizarea şi funcționarea asociațiilor de proprietari din cadrul condominiilor formate din cel putin 3 unități de proprietate imobiliară, astfel că ministrul dezvoltării este cel care trebuie să emită un ordin privind normele de aplicare ale noului act normativ.

Una dintre noutățile introduse prin noua lege este cea referitoare la intervalul de liniște pe care locatarii trebuie să îl respecte, extins de la orele de odihnă 22.00 – 08.00 și 13.00 – 14.00, cu o altă perioadă a zilei, pe care adunarea asociației de proprietari o poate decide așa cum consideră.

“Este interzisă tulburarea, fără drept, a liniștii proprietarilor/locatarilor din condominiu prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă.

Este interzisă tulburarea liniștii proprietarilor/locatarilor din condominiu între orele 22:00 – 08:00, 13:00 – 14:00, conform Legii nr. 61/1991 pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii şi liniștii publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în intervalul __________________ 5, de către orice persoană prin producerea de zgomote, larmă sau prin folosirea oricărui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare.

Notă:

5 Adunarea generală a asociației de proprietari poate stabili extinderea sau nu a intervalului orar prevăzut de legislația în vigoare în care este interzisă tulburarea liniștii proprietarilor/locatarilor din condominiu”, prevede legea.

O altă noutate importantă este că proprietarii vor fi obligați să strângă fondului de rulment, pentru a asigura sumele necesare pentru plățile curente, la nivelul unei luni calendaristice. Asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De asemenea, este important de menționat și noua prevedere cu privire la obligativitatea asociațiilor de a lua măsuri pentru consolidarea și modernizarea locuințelor din condominiu.

„Proprietarii sunt obligați să ia măsuri pentru consolidarea şi modernizarea condominiului, modernizarea echipamentelor, instalațiilor şi dotărilor aferente, montarea contoarelor pentru individualizarea consumurilor la nivel de proprietate individuală, reabilitarea termică în scopul creșterii performantei energetice, precum şi reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei condominiului pentru creșterea calității arhitectural-ambientale a acestuia, potrivit prevederilor legale, în condițiile menținerii aspectului armonios şi unitar al întregului condominiu, indiferent de natura intervențiilor”, prevede noua lege.

Totodată, Președintele asociației de proprietari şi membrii comitetului executiv pot fi remunerați pe baza unui contract de mandate, dar în același timp „răspund personal sau solidar, pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor sau terților, după caz”.

Ordinul ministrului Dezvoltării este afișat pentru 30 de zile, pe pagina instituției, timp în care se pot trimite opinii sau sugestii.

Vezi AICI Ordinul privind aprobarea conţinutului-cadru al statutului şi al regulamentului de condominiu.

sursa: legestart.ro, mdrap.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT rutier la Alba Iulia. O femeie din Sebeș a ajuns la spital după ce două mașini s-au lovit, pe strada Calea Moților

Publicat

Un accident rutier s-a produs marți după-amiaza în municipiul Alba Iulia, în zona Kaufland. O femeie din Sebeș a ajuns la spital după ce două mașini s-au lovit, într-o intersecție. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 25 ianuarie 2022, în jurul orei 17.30, la intersecția străzilor Calea Moților cu Bayonne, un bărbat de 33 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea un autoturism, a intrat în coliziune cu un autoturism, condus de o femeie, de 32 de ani, din Sebeș.

În urma accidentului, conducătoarea auto a suferit leziuni corporale ușoare și a fost transportată la spital.

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative.

Cercetările sunt continuate, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

PERCHEZIȚII la două femei din Alba Iulia care au colindat o bătrână din Teiuș. Cum au lăsat-o fără bani și aurul din casă

Publicat

politie mascati

O tânără de 26 de ani și o femeie în vârstă de 68 de ani din Alba Iulia au fost identificate de polițiști fiind suspecte într-un furt comis în luna decembrie a anului 2021. 

Mai exact, cele două ar fi mers la o femeie de 75 de ani din Teiuș și i-au zis că vor să o colinde. În realitate, femeia le-a primit pe cele două în casă, și acestea i-au furat peste 2000 de lei și bijuterii de aur în greutate de aproape 90 de grame. 

Potrivit IPJ Alba, din primele cercetări, în seara zilei 6 decembrie 2021, cele două s-ar fi deplasat la domiciliul unei femei, de 75 de ani, din Teiuș, pretextând că o vor colinda.

Vârstnica le-ar fi primit în locuință, iar într-un moment de neatenție a acesteia, cele două femei i-ar fi sustras suma de 2.560 de lei și mai multe bijuterii din aur, cu o greutate de aproximativ 90 de grame.

Pe numele lor, poliţiştii au întocmit dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de furt, iar miercuri, 26 ianuarie, cu sprijinul polițiștilor Serviciului pentru Acțiuni Speciale au  efectuat o percheziție domiciliară, pe raza municipiului Alba Iulia.

Cercetările sunt continuate, pentru stabilirea întregii activități infracționale a celor două și recuperarea prejudiciului.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Noi măsuri de sprijin pentru HoReCa. Ministerul Finanțelor pregătește un pachet de facilități fiscale pentru firmele din domeniu

Publicat

Ministerul Finanțelor propune măsuri pentru sprijinirea sectorului HoReCa. Sunt prevăzute modificări ale Codului Fiscal și de Procedură Fiscală.

Ministerul Finanțelor anunță că prelungește în anul fiscal 2022 scutirea de la plata impozitului specific datorat de operatorii economici din domeniul HoReCa pentru o perioadă de 180 de zile calculată de la data intrării în vigoare a ordonanței guvernamentale.

Concomitent s-a prevăzut și mecanismul de recalculare a impozitului specific datorat, în sensul scăderii acestei perioade din totalul de 365 zile ale anului fiscal.

Proiectul de act normativ mai prevede reglementări în privința comerțului online, flexibilizarea condițiilor de accesare a eșalonării la plată și reglementări ale unor dispoziții din Codul de procedură fiscală.

Modificări la Codul de procedură fiscală

  • Flexibilizarea condițiilor de accesare a eșalonării la plată prin crearea posibilității depunerii cererii de eșalonare și de către debitorii aflați în procedura insolvenței. Condiția este ca, până la data emiterii deciziei de eșalonare, aceștia să iasă din procedura de insolvență. Se creează posibilitatea acordării eșalonării la plată și pentru sumele pentru care s-a stabilit răspunderea, potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară. Măsura este necesară pentru redresarea contribuabililor care se află în dificultate financiară, pentru care eșalonarea la plată reprezintă un real sprijin.
  • Încetarea obligațiilor declarative pe perioada inactivității sau a suspendării activității pentru contribuabilii care au înscrisă în registrul comerțului mențiunea privind inactivitatea temporară sau au suspendată activitatea. Măsura are ca scop reducerea poverii administrative a contribuabililor care, în prezent, își mențin obligațiile declarative sau care pot obține un regim de declarare derogatoriu la cerere, cum este cazul profesiilor liberale.
  • Reglementarea expresă a modalității de restituire a impozitului pe dividende în cazul în care din regularizarea anuală a dividendelor distribuite parțial în cursul anului, potrivit art. 67 din Legea societăților nr. 31/1990, republicată, rezultă sume de restituit de la buget. Măsura este necesară pentru că, în prezent, Codul de procedură fiscală reglementează doar modalitatea de restituire a impozitului pe dividende în situația în care societatea efectuează distribuiri de dividende parțiale în cursul anului, dividendul și impozitul fiind achitate, fără ca textul să reglementeze și situația în care dividendul este distribuit, dar acesta nu este plătit și, pe cale de consecință, nu este plătit nici impozitul.
  • Reglementarea expresă a obligației de raportare (furnizare de informații) a contribuabililor/plătitorilor care oferă mijloacele necesare pentru facilitarea tranzacțiilor on-line (piață on-line, platformă, portal, alte mijloace). Măsura are scopul de a identifica și impozita persoanele fizice care comercializează produse în mediul on-line, fără a fi înregistrate ca plătitori de impozite și taxe și fără a declara veniturile obținute din această activitate. De asemenea, natura informațiilor, periodicitatea, precum și modelul declarațiilor se aprobă prin ordin al președintelui ANAF.

Modificări la Codul Fiscal

  • Instituirea obligației notarilor publici de declarare a tranzacțiilor din transferul dreptului de proprietate și al dezmembrămintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Măsura are în vedere situațiile în care contribuabilii persoane fizice nu au înregistrat în cartea funciară proprietățile imobiliare ca parte din patrimoniul afacerii și au declarat impozit pe venitul din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, în condițiile în care aceștia erau obligați la plata impozitului pe venitul din activități independente. De asemenea, prin instituirea acestei obligații declarative se urmărește identificarea persoanelor fizice care efectuează tranzacții cu proprietăți imobiliare și care, cu toate că îndeplinesc criteriile pentru încadrarea în activitatea independentă, plătesc impozitul pe venit potrivit prevederilor art.111 din Codul fiscal. Astfel, în ambele situații prezentate, contribuabilii au beneficiat de deducerea din valoarea tranzacției a sumei neimpozabile prevăzută la art. 111 alin.(1) din Codul fiscal, fapt ce a condus la diminuarea impozitului datorat.
  • Modificarea prevederilor Codului fiscal în ceea ce privește autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați, în sensul că aceasta se va realiza de structurile de specialitate din cadrul Autorității Vamale Române, urmând ca stabilirea competențelor, procedurilor și condițiilor de autorizare a antrepozitelor fiscale, destinatarilor înregistrați, expeditorilor înregistrați, importatorilor autorizați să se realizeze prin ordin al ministrului Finanțelor, la propunerea președintelui Autorității Vamale Române.
  • Stabilirea unui nou termen-limită, respectiv 31 decembrie 2022, până la care operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, au obligația de a dota automatele comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale. Măsura este necesară pentru evitarea sancționării operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale, pentru nerespectarea obligației de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, în condițiile în care obligația nu a putut fi adusă la îndeplinire din motive neimputabile acestora, precizează reprezentanții Ministerului Finanțelor.

sursă: Mediafax

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

26 ianuarie: 34.255 cazuri COVID și 94 decese confirmate în România, în ultimele 24 de ore. Cifre record în pandemia din 2022

Publicat

Au fost înregistrate 34.255 cazuri COVID în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise miercuri, 26 ianuarie, de Grupul de Comunicare Strategică.

Comparativ, marți erau 19.685 cazuri noi și 44 decese.

”Conform datelor existente la nivelul CNCCI la data de 26 ianuarie 2022, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore, au fost înregistrate 34.255 cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2.

De asemenea, au fost raportate 94 decese” au transmis autoritățile.

Datele complete la 26 ianuarie vor fi comunicate la ora 13.00. Revenim cu amănunte.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate