Connect with us
Publicitate

Actualitate

Normele de gestionare a fondurilor UE pentru agricultură, dezvoltare rurală, pescuit şi afaceri maritime au fost aprobate de Guvern

fonduri europene

Publicat

fonduri europene Normele metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr. 49/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile pentru agricultură, dezvoltare rurală, pescuit şi afaceri maritime au fost aprobate de Guvern.

Normele reglementează și aspectele care țin de contribuția națională aferentă, respectiv, etapele, termenele, procedurile prin care se derulează fluxurile financiare europene și naționale, conturile aferente derulării acestor sume la nivelul instituției centrale, respectiv, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, cât și al unităților subordonate, ale Agențiilor de Plată și Autorităților de Management, transmite Guvernul, într-un comunicat.

Fluxurile financiare privind derularea fondurilor nerambursabile FEGA, FEADR și FEPAM și a sumelor alocate de la bugetul de stat de către Agenția de Plăți și Intervenții în Agricultură (APIA), Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) și MADR prin conturile deschise la Trezoreria Statului și Banca Națională a României se aprobă prin ordin al ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. De asemenea, AFIR și MADR vor efectua plățile către beneficiari în termen de 5 zile lucrătoare de la data alimentării conturilor deschise la Trezoreria Statului. Trezoreria Statului nu va percepe comisioane sau alte taxe pentru efectuarea operațiunilor de încasări și plăți prin conturile Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), Agenției de Plăți și Intervenții în Agricultură (APIA) și Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR), precum și prin conturile beneficiarilor.

Normele metodologice detaliază, totodată, condițiile în care beneficiarului i se solicită o garanție pentru acordarea avansului, precum și cazurile și modul în care sunt percepute dobânzi și penalități și cum sunt gestionate sumele neutilizate. Potrivit dispozițiilor specifice din domeniul garantării, prevăzute în normele metodologice aprobate astăzi, gestionarii schemelor de garantare vor prezenta la MADR trimestrial și anual Raportul de activitate privind derularea în continuare a schemelor de garantare.

De asemenea, lunar, până la data de 10 ale lunii curente, gestionarii schemelor de garantare vor transmite către MADR situația surselor rămase la dispoziție la închiderea programului și utilizate în continuare, în vederea întocmirii contului de execuție pentru luna expirată și transmiterii acestuia la Ministerul Finanțelor Publice până la data de 15 a lunii curente.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate