Actualitate
Normele de poluare pentru mașinile noi: Statele UE încep să dea înapoi cu privire la schimbările propuse pentru 2035
Miniştrii Transporturilor din Cehia, Germania, Italia, Polonia, România, Ungaria şi Slovacia se întâlnesc luni pentru a discuta schimbările propuse la normele de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7.
“Obiectivul este să facem normele acceptabile pentru industria auto din UE şi clienţii săi”, a scris pe Twitter ministrul Transporturilor din Cehia, Martin Kupka.
Conform normelor Euro 7, maşinile nu pot emite mai mult de 60 miligrame de oxizi de azot, potrivit Agerpres.
Unii oficiali UE a declarat pentru Reuters că se aşteaptă ca la reuniunea de luni să fie discutată poziţia statelor membre faţă de o lege a UE care ar pune capăt vânzărilor de noi autoturisme cu motoare pe combustie începând din 2035.
Principala politică a blocului comunitar destinată să accelereze tranziţia Europei la vehiculele electrice a fost pusă deja pe pauză după ce Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă.
“Nu vom sprijini limitarea motoarelor pe combustie după 2035, dacă nu va exista o excepţie clară pentru combustibilii sintetici”, a scris Martin Kupka pe Twitter.
La rândul său, Ministerul Transporturilor din Germania a cerut săptămâna trecut reasigurări că vor fi permise în continuare vânzările de noi autoturisme cu motoare pe combustie şi după 2035, dacă acestea vor folosi combustibili cu emisii neutre de CO2.
Intervenţia Berlinului i-a luat prin surprindere pe decidenţi, în condiţiile în care, anul trecut, după mai multe luni de negocieri, Parlamentul European, Comisia şi statele membre UE au căzut deja de acord să pună capăt vânzării de noi autoturisme cu motoare pe combustie şi după 2035.
Acest act legislativ ar fi trebuit să intre în vigoare după un vot final ce urma să fie adoptat în cursul acestei săptămâni, care a fost însă anulat după opoziţia Germaniei şi până acum nu a fost reprogramat.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News