Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Nou “model” de recrutare la Autoritatea de Supraveghere Financiară: Angajaţi selectaţi “exclusiv pe bază de merit” şi cu evitarea conflictului de interese


Publicat

De marţi, 1 iulie, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va aplica o nouă politică de recrutare a angajaţilor. Selecţia se va desfăşura prin concurs, simultan extern şi intern, bazată „exclusiv pe merit” şi va viza evitarea conflictului de interese, cu respectarea normelor de etică.

„ASF îşi propune să aplice procese de recrutare şi selecţie bazate exclusiv pe merit pentru a ocupa posturile din cadrul autorităţii cu persoanele cele mai calificate pentru poziţia respectivă. Pentru atingerea ţintelor de performanţă stabilite în strategia de dezvoltare a ASF se impune un proces de recrutare deschis către piaţa forţei de muncă, dar şi menit să încurajeze dezvoltarea în cariera profesională a propriilor angajaţi”, se arată documentul privind noua politică de recrutare, aprobată de Consiliul instituţiei la finele săptămânii trecute.

Actul reglementează metodele de recrutare şi selecţie pentru ocuparea posturilor vacante, principiile pe care se bazează recrutarea şi selecţia viitorilor angajaţi, criteriile generale de eligibilitate, precum şi condiţiile pe care candidaţii trebuie să le îndeplinească pentru ocuparea unor funcţii de conducere în cadrul ASF.

„Noua procedură de recrutare şi selecţie stabileşte criterii şi metodologii care ne vor ajuta să avem în cadrul organizaţiei, în proporţie majoritară, profesionişti desăvârşiţi”, a declarat într-un comunicat preşedintele ASF, Mişu Negriţoiu.

Recrutarea se va face prin concurs, care va cuprinde test profesional, evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu, precum şi interviu socio-profesional, la care participă cel puţin trei candidaţi interni şi externi pentru fiecare post disponibil.

Pentru posturile de consilieri ai membrilor Consiliului ASF, selecţia se va efectua direct, prin identificarea unor specialişti cu performanţe profesionale deosebite sau prin mobilitate internă, prin transferul salariatului pe un post vacant similar în cadrul aceleiaşi structuri organizatorice sau al alteia.

Prin noua politică se doreşte evitarea conflictului de interese, respectiv participarea la concurs pentru ocuparea posturilor vacante sau de promovare trebuie să se facă cu respectarea prevederilor normelor ASF de etică şi integritate.

Pentru posturile de conducere, candidaţii trebuie să aibă studii de master/doctorat/ postuniversitare în domeniul de specialitate sau experienţă managerială pe posturi cu studii superioare de minimum 3 ani pentru ocuparea postului de şef serviciu/funcţii asimilate şi de minim 5 ani pentru funcţii de director/ funcţii asimilate.

Totodată, acesta necesită experienţă şi competenţe în domeniul de activitate aferent postului pentru care concurează, absolvirea unor cursuri de management şi/sau leadership, cunoaşterea limbii engleze şi a domeniului IT la un nivel necesar pentru a-şi îndeplini atribuţiile, dar şi o bună reputaţie profesională.

„În cazul în care există un post de execuţie sau un post de conducere vacant, Direcţia Resurse Umane, dacă nu primeşte nicio propunere nominală pentru promovarea unui salariat din cadrul structurii organizatorice unde se regăseşte postul respectiv, poate demara recrutarea în vederea ocupării postului respectiv. În cazul în care există o propunere nominală pentru promovarea unui salariat pe acest post, Direcţia Resurse Umane demarează procedura promovării pe post la nivelul ASF”, se menţionează în document.

Totodată, autoritatea a lansat programul „Tinere Talente”, prin care vrea să atragă absolvenţi ai facultăţilor sau programelor de masterat, doctorat de profil.

Astfel, 20 de absolvenţi ai Academiei de Studii Economice vor fi selectaţi de ASF pentru a efectua, timp de 12 luni, un stagiu de pregătire în cadrul instituţiei, urmând ca jumătate dintre ei să fie selectaţi pentru angajare în direcţiile de specialitate.

ASF şi ASE au semnat la jumătatea lunii un protocol pentru identificarea şi selectarea studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor cu rezultate deosebite, în vederea recrutării în cadrul autorităţii.

sursa: mediafax



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Reacția președintelui PLUS Alba, după demisia candidatului USR de la Câmpeni: ”Acest domn nu putea deveni candidatul Alianței”

Publicat

Președintele PLUS Alba, Mihail David, a reacționat la scandalul de la Câmpeni, acolo unde Sorin Nicolae Trif, stabilit la sfârșitul anului trecut de USR Alba drept candidat la funcția de primar al orașului Câmpeni, a anunțat că se retrage din politică. 

Într-o postare pe contul său de Facebook, fostul membru USR își explica parțial gestul printr-o serie de cuvinte dure cu referire la ”colegii” din Alianța USR-PLUS. În același timp, și-a orientat susținătorii spre candidatul PNL, Cristi Pașca.

”Este clar și evident că mă retrag din viața politică, dar doresc electoratului din Câmpeni să susțină ceea ce ar fi mai bine pentru comunitate… Orice împotriva PSD! Asta ca să nu mai vorbim de jegurile PLUS. Cristi Pașca, din partea mea, îți doresc mult succes” a scris Sorin Trif.

Președintele PLUS Alba a reacționat. ”Am citit cu multă mirare și neînțelegere postarea domnului Sorin Trif prin care anunța că va susține candidatul PNL la Primăria Câmpeni. Această ieșire publică în acest moment ne arată de ce acest domn nu putea deveni candidatul Alianței USR PLUS pentru Primăria Câmpeni” a transmis Mihail David.

Citește și: Candidatul USR la Primăria Câmpeni s-a retras din politică cu o declarație dură împotriva PSD și PLUS. Neînțelegeri în Alianță

”Nu poți face echipă cu oameni care consideră că pentru a face politică trebuie „să te umilești în ultimul, susțin un alt candidat, de la un alt partid în detrimentul unui candidat din partea Alianței din care face parte.

Îmi pare rău că domnul Sorin Trif nu a știut să facă un pas înapoi și își ceară scuze public pentru jignirile aduse PLUS și implicit Alianței USR PLUS. Îmi este mie rușine de rușinea lui” a adăugat Mihail David.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Fişele-tip de autoevaluare a directorilor unităților de învățământ din Olt, copiate de la IȘJ Alba

Publicat

Reprezentanţii Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Olt au copiat de la IȘJ Alba fişele-tip de autoevaluare a activităţii manageriale a directorilor unităţilor de învăţământ din judeţ.

Fişele poartă antetul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Olt, dar în conţinut au fost semnalate referiri la ISJ Alba. Potrivit reporter24.info, inspectorul şcolar general Daniela Ţîrcomnicu a transmis că va face verificări, însă după mai multe zeci de minute nu a reușit să afle ce s-a întâmplat.

 

La aproximativ o oră după semnalarea fișelor-tip copiate, pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Olt documentele au fost corectate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Bărbat din comuna Ighiu, după gratii, pentru conducere sub influența alcoolului. Cât va sta la închisoare

Publicat

inchisoare

Un bărbat din comuna Ighiu a ajuns la închisoare, după ce instanța l-a condamnat pentru conducere sub influența alcoolului. Va sta după gratii aproape un an și jumătate.

Potrivit IPJ Alba, miercuri, polițiștii Secției 1 Poliție Rurală Galda de Jos, sprijiniți de jandarmi, l-au identificat și reținut pe un bărbat de 45 de ani, din comuna Ighiu, care este posesorul unui mandat de executare a pedepsei închisorii.

Bărbatul a fost condamnat, de Judecătoria Alba Iulia, la un an, 4 luni și 20 de zile de închisoare, pentru săvârșirea infracțiunii de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului.

Condamnatul a fost depus în Penitenciarul Aiud, pentru executarea pedepsei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O casă de avocatură din Cluj și-a trimis angajații în izolare acasă din cauza focarului de COVID de la Curtea de Apel Alba Iulia

Publicat

Casa de avocatură Lăpușan & Partners a decis trimiterea în izolare la domiciliu a tuturor angajaților, după ce soțul unei angajate a fost confirmat pozitiv cu COVID-19.

Acesta lucrează la Curtea de Apel Alba, potrivit publicației Monitorul de Cluj. 

Curtea de Apel din Alba Iulia și-a suspendat miercuri activitatea până la sfârșitul săptămânii, după ce la nivelul instituției a fost descoperit un focar de coronavirus.

Testele realizate de specialiștii de la Direcția de Sănătate Publică Alba au arătat că o grefieră și cinci judecători sunt infectați.

„Soțul unei colege a fost confirmat pozitiv cu coronavirus ieri după-masă. Dânsul lucrează la Curtea de Apel Alba.

Noi de când am aflat că există un caz acolo, în urmă cu câteva zile, am rugat-o pe colegă să rămână acasă, am luat această măsură preventivă de atunci, iar de aseară, când am aflat că și soțul ei e confirmat, am decis să stăm fiecare acasă. Am anunțat DSP și urmează să fim testați, să vedem dacă există colegi pozitivi.

Nu există până acum niciun semnal între colegi că ar exista ceva, dar am considerat că e mai bine așa decât să ne asumăm riscul de a transmite și altcuiva virusul. Lucrăm toți în aceeași clădire.

Soțul este asimptomatic, iar colega noastră și-a făcut un test aseară, dar încă nu știm dacă ea e pozitivă sau nu. Toți angajații sunt acasă, până ne facem testele”, a declarat Mihai Lăpușan, pentru Monitorul de Cluj.

Citește și: UPDATE: Persoanele infectate cu COVID la Curtea de Apel Alba Iulia ar fi judecători. Instituția și-a suspendat activitatea

Curtea de Apel din Alba Iulia funcționează la etajul doi al unei clădiri istorice din centrul municipiului. La etajul I este sediul prefecturii, iar la parter cel al Consiliului Județean.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate