Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Noul Plan de Mers al Trenurilor intră în vigoare din 9 decembrie. Vor fi introduse curse noi şi mersul de tren cadenţat

Publicat

Din 9 decembrie, va intra în vigoare Noul Plan de Mers al Trenurilor 2012-2013, valabil până la 14 decembrie 2013. CFR Călători informează că oferta de transport feroviar de pasageri a fost adaptată la cerinţele pieţei, atât prin optimizarea orariilor şi a capacităţii de transport, cât şi prin asigurarea condiţiilor minime pe categorii de trenuri.

Zilnic se vor afla în circulaţie 1378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decât în planul de mers 2011-2012.

În Traficul intern s-a implementat mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare au permis acest lucru şi unde traficul de călători este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti N.- Roşiori, Roşiori – Craiova, Constanţa – Mangalia, Bucureşti N – Ploieşti, Ploieşti Sud – Urziceni, Buzău – Mărăşeşti, Iaşi – Ungheni Prut.

Pentru asigurarea mobilităţii şi pentru desfăşurarea unui transport de pasageri competitiv, este necesară  realizarea unei rețele de transport complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de transport. În acest sens, o soluţie pe termen lung este introducerea acestui sistem de mers de tren cadenţat, care să asigure legături frecvente între marile oraşe ale ţării şi capitalele de judeţ.

În Traficul internaţional s-au introdus două noi trenuri cu destinaţia Budapesta, de la Bucureşti Nord şi de la Sighetu Marmaţiei.

Prin încheierea unui Contract de Colaborare între operatorul naţional feroviar de pasageri din România – CFR Călători şi MAV Trakcio – operatorul feroviar de tracţiune din Ungaria, s-a urmărit fluidizarea traficului feroviar cu Ungaria prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internaţionale, utilizând o singură locomotivă între Bucureşti şi Budapesta.

În anul 2013 vor continua, pe de o parte, lucrările de reabilitare a liniei pe coridorul IV Paneuropean, demers ce va avea efect direct în diminuarea semnificativă a capacităţii de circulaţie (până la 50% pe zonele cu lucrări) şi, pe de altă parte se vor deschide noi şantiere de lucru pentru reabilitarea podurilor dunărene pe tronsonul Feteşti-Saligni şi a tronsoanelor de cale ferată: Curtici – Simeria, Simeria – Coslariu şi Coşlariu – Sighişoara.

Realizarea acestor lucrări va conduce la modificarea semnificativă a orariilor şi rutelor trenurilor care circulă pe aceste tronsoane, în sensul măririi duratelor de parcurs şi a limitării rutelor de circulatie (Ex: 1741/1742, 1633/1634, 1631/1632, 1823/1824).

CFR Călători va menţine ofertele comerciale existente, prin care acordă reduceri la transportul feroviar atât în traficul intern cât şi în cel international (Minigrup 2-5, biletul dus-întors, cartea VSD, biletul de weekend, procurarea cu anticipaţie a biletelor de tren, abonamente, facilităţi copii, reduceri la cumpărarea online, reduceri la cumpărara cu anticipație, cardul TrenPlus). Distribuția de bilete se va asigura prin canalele existente: online, staţii şi agenţii, automate de vânzare.

Broşura „Mersul Trenurilor de Călători 2012-2013” va putea fi achiziţionată din principalele staţii şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară la preţul de 13 lei. Deoarece conţinutul poate fi updatat, călătorii sunt rugaţi să solicite informaţii cu privire la mersul trenurilor de la staţiile şi agenţiile CFR sau să acceseze site-ul www.cfrcalatori.ro.

Vezi ce trenuri pleacă din Alba Iulia, Sebeș, Teiuș.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax