Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Noutăţi privind recalcularea plăţilor anticipate cu titlu de impozit, CASS și CAS. Situații și termene de depunere


Publicat

impozitLa sfârșitul anului trecut a intrat în vigoare un ordin al președintelui ANAF care aprobă procedura privind recalcularea plăţilor anticipate cu titlu de impozit, contribuţii de asigurări sociale de sănătate (CASS) şi contribuţii de asigurări sociale (CAS).

Ordinul președintelui ANAF nr. 3696/2016, în vigoare de la data de 30 decembrie 2016, aprobă procedura privind recalcularea plăţilor anticipate cu titlu de impozit, CASS şi CAS. Acelaşi act normativ aduce modificări la OPANAF nr. 3655/2015 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 600 “Declaraţie privind îndeplinirea condiţiilor de încadrare în categoria persoanelor asigurate obligatoriu în sistemul public de pensii”. OPANAF nr. 3696 a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 1069/2016.

Impozite şi CASS

Procedura privind recalcularea plăţilor anticipate cu titlu de impozit şi de contribuţii de asigurări sociale de sănătate, stabilite prin decizie de impunere, se aplică de organul fiscal, în următoarele situaţii:

– rezilierea, în cursul anului fiscal, a contractelor de închiriere, în cazul persoanelor care realizează venituri din cedarea folosinţei bunurilor, cu excepţia veniturilor din arendă. Pentru situaţiile în care intervin modificări ale clauzelor contractuale, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 121 alin. (8) şi (9) din Codul fiscal (vezi Documentarul de la sfârşitul materialului), contribuabilii au obligaţia depunerii declaraţiei privind veniturile realizate;

– încetarea activităţii în cursul anului fiscal sau suspendarea temporară a acesteia, potrivit legislaţiei în materie, în cazul persoanelor care realizează venituri din activităţi independente, din activităţi agricole impuse în sistem real, din silvicultură şi din piscicultură;

– corecţia normelor de venit ca urmare a încetării activităţii în cursul anului, a întreruperii temporare a acesteia, precum şi în situaţia dobândirii/pierderii calităţii de salariat;

– depăşirea numărului de 5 camere de închiriat în cursul anului fiscal de către persoanele care realizează venituri din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuinţe proprietate personală, având o capacitate de cazare cuprinsă între una şi 5 camere inclusiv, impuse pe baza normelor de venit. Contribuabilii care obţin venituri din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuinţe proprietate personală, având o capacitate de cazare în scop turistic cuprinsă între una şi 5 camere inclusiv, iar în cursul anului depăşesc numărul de 5 camere de închiriat, au obligaţia să facă notificarea pe baza formularului 220 “Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit”;

– completarea obiectului de activitate, în cursul anului fiscal, cu una sau mai multe activităţi impuse pe baza normelor de venit de către contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente impuse pe baza normelor de venit;

– completarea obiectului de activitate, în cursul anului fiscal, în cazul contribuabililor care realizează venituri din activităţi independente impuse pe baza normelor de venit, cu una sau mai multe activităţi care nu sunt incluse în Nomenclatorul activităţilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit;

– încadrarea, în cursul anului fiscal de impunere, în gradul de handicap grav sau accentuat a persoanelor fizice care realizează venituri din activităţi independente, din activităţi agricole, din silvicultură şi din piscicultură. Pentru această situaţie nu se efectuează recalcularea plăţilor anticipate cu titlu de CASS iar recalcularea plăţilor anticipate se poate efectua din iniţiativa organului fiscal, pe baza informaţiilor deţinute de acesta.

Contribuţii CASS

Procedura privind recalcularea plăţilor anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale, stabilite prin decizie de impunere, se aplică pentru următoarele situaţii:

– încetarea activităţii în cursul anului fiscal sau suspendarea temporară a acesteia, potrivit legislaţiei în materie, în cazul persoanelor care realizează venituri din activităţi independente şi determină venitul net anual în sistem real şi/sau pe baza normelor de venit;

– persoanele fizice nu se mai încadrează în categoria persoanelor care au obligaţia plăţii contribuţiei, respectiv acestea intră în categoria celor care au calitatea de pensionari sau în categoria persoanelor asigurate în sisteme proprii de asigurări sociale, care nu au obligaţia asigurării în sistemul public de pensii.

Solicitarea prin Formularul 220

Solicitarea privind recalcularea plăţilor anticipate cu titlu de impozit, CASSS şi CAS se face de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia pe Formularul 220 “Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit”.

În vederea recalculării plăţilor anticipate, formularul 220 se depune la următoarele termene:

– în termen de 5 zile de la data rezilierii contractului de închiriere sau de la data apariţiei uneia dintre situaţiile pentru care se poate solicita corecţia venitului net stabilit pe baza normelor de venit;

– în termen de 30 de zile de la data încetării activităţii sau suspendării temporare a acesteia, în cazul persoanelor care realizează venituri din activităţi independente, din activităţi agricole, impuse în sistem real, din silvicultură şi/sau din piscicultură;

– în termen de 30 de zile de la data depăşirii, în cursul anului fiscal, a numărului de 5 camere de închiriat, în cazul contribuabililor care realizează venituri din închirierea camerelor situate în locuinţe proprietate personală, având o capacitate de cazare în scop turistic cuprinsă între una şi 5 camere inclusiv;

– în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei de pensionare sau a adeverinţei eliberate de instituţia în a cărei evidenţă contribuabilul figurează că are calitatea de asigurat sau a oricărui altui document care atestă calitatea de persoană asigurată în sisteme proprii de asigurări sociale, care nu au obligaţia asigurării în sistemul public de pensii;

– în termen de 30 de zile de la completarea obiectului de activitate cu activităţi noi.

Declaraţia pe Formularul 223

În situaţia în care activitatea se desfăşoară în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, asociatul desemnat prin contractul de asociere depune Formularul 223 “Declaraţie privind veniturile estimate pentru asocierile fără personalitate juridică şi entităţi supuse regimului transparenţei fiscale” la organul fiscal la care asocierea este înregistrată fiscal. În formular se bifează căsuţa “Recalcularea plăţilor anticipate”.

Declaraţia pe formularul 600

Instrucţiunile date în aplicarea Ordinului nr. 3655/2015, astfel cum au fost modificate prin OPANAF nr. 3696/2016, prevăd că Declaraţia se completează şi se depune de către persoanele fizice care realizează venituri din activităţi independente şi care îndeplinesc următoarele condiţii, după caz:

– venitul realizat în anul precedent, rămas după scăderea din venitul brut a cheltuielilor efectuate în scopul desfăşurării activităţii independente, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţia de asigurări sociale, raportat la numărul lunilor de activitate din cursul anului, depăşeşte 35% din câştigul salarial mediu brut, în cazul contribuabililor care desfăşoară activităţi impuse în sistem real;

– venitul lunar estimat a se realiza depăşeşte 35% din câştigul salarial mediu brut, în cazul contribuabililor care desfăşoară activităţi impuse în sistem real şi îşi încep activitatea în cursul anului fiscal sau în cazul celor care trec de la determinarea venitului net anual pe baza normelor anuale de venit la impozitarea în sistem real;

– valoarea lunară a normelor de venit obţinută prin raportarea normelor anuale de venit la numărul lunilor de activitate din cursul anului după aplicarea corecţiilor depăşeşte 35% din câştigul salarial mediu brut, în cazul contribuabililor care în anul fiscal în curs desfăşoară activităţi impuse pe bază de norme de venit.

Nu au obligaţia depunerii declaraţiei persoanele asigurate în sisteme proprii de asigurări sociale, care nu au obligaţia asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii, precum şi persoanele care au calitatea de pensionari.

sursa: legestart.ro, lege5.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

LISTA actualizată a țărilor ”zonă verde” pentru care nu este nevoie de carantină sau izolare, la sosirea în România

Publicat

vama

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat luni  Hotărârea nr. 34 privind stabilirea listei țărilor membre U.E și ale Spațiului Economic European și a listei țărilor terțe pentru care nu se aplică recomandarea de instituire a măsurii de izolare/carantină asupra persoanelor care sosesc din acestea în România.

Statele care sunt exceptate de la recomandarea măsurii de izolare/carantină sunt stabilite în funcție de rata cumulată de incidență a cazurilor noi de îmbolnăvire din ultimele 14 zile raportată la 100.000 de locuitori, potrivit Grupului de Comunicare Strategică.

Zborurile suspendate către și dinspre statele aflate pe listele anexate Hotărârii nr. 34 se reiau începând cu data de 7 iulie

LISTA țărilor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European pentru care nu se recomandă intrarea în izolare/carantină a persoanelor care sosesc în România din acestea

1. BULGARIA

2. MONACO

3. CROAȚIA

4. REGATUL UNIT AL MARII BRITANII ȘI AL IRLANDEI DE NORD

5. CEHIA

6. POLONIA

7. AUSTRIA

8. ISLANDA

9. ELVEȚIA

10. SPANIA

11. FRANȚA

12. BELGIA

13. GERMANIA

14. SLOVENIA

15. DANEMARCA

16. ȚĂRILE DE JOS

17. ITALIA

18. NORVEGIA

19. SLOVACIA

20. IRLANDA

21. LIECHTENSTEIN

22. GRECIA

23. CIPRU

24. FINLANDA

25. MALTA

26. LITUANIA

27. UNGARIA

28. ESTONIA

29. LETONIA

30. ANDORRA

31. INSULELE FEROE

32. VATICAN

Lista țărilor terțe pentru care nu se recomandă intrarea în izolare/carantină a persoanelor care sosesc în România din acestea

1. CANADA

2. MAROC

3. ALGERIA

4. AUSTRALIA

5. RWANDA

6. URUGUAY

7. JAPONIA

8. COREEA DE SUD

9. GEORGIA

10. NOUA ZEELANDĂ

11. TUNISIA

12. THAILANDA

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șoferii vor putea compara ofertele RCA pe o platformă online oficială, pentru a alege cea mai potrivită asigurare

Publicat

Prețurile RCA vor putea fi comparate în curând printr-o platformă online oficială cu toate ofertele din piață, gestionată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), a anunțat luni asociația. Noul instrument de informare va furniza nivelul estimativ al primelor de asigurare RCA la oricare dintre asigurătorii autorizați care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României.

În piață sunt mai multe platforme online de comparare a ofertelor RCA, dar surse din industrie spun că aceste instrumente private nu ar afișa toate informațiile privind ofertele existente.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) a anunțat luni că a consultat de curând atât Autoritatea de Supraveghere Financiară, cât și Consiliul Concurenței și va proceda la operaționalizarea unui sistem de informare a consumatorilor de asigurări RCA cu privire la nivelul estimativ al primelor de asigurare RCA la oricare dintre asigurătorii autorizați care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României.

Prin intermediul acestui nou instrument, asigurații vor putea obține on-line informații privind prețul poliței RCA, având, în același timp, siguranța respectării legislației în vigoare și criteriile de securitate a informațiilor.

„Am pornit de la constatarea că, în prezent, la stabilirea primei de asigurare RCA, riscurile luate în considerare pot fi destul de segmentate, iar informațiile publice nu sunt întotdeauna disponibile în mod transparent pentru un potențial asigurat. Astfel, diferențele de primă pot fi înțelese mai greu, uneori, nu numai de la o persoană la alta, ci și în cazul în care o persoană deține mai multe autovehicule cu caracteristici diferite. Un comparator de asigurări RCA reprezintă o soluție pentru o mai ușoară, corectă și completă informare a consumatorilor de asigurări RCA”, a declarat Mădălin Roșu, Președintele BAAR.

Scopul acestui comparator este acela de a veni în sprijinul consumatorilor, prin facilitarea accesului acestora la informații corecte și obiective.

În comunicatul transmis luni, 6 iulie, BAAR mai spune că „stabilirea prețului poliței RCA depinde de o multitudine de factori, dintre care amintim doar câțiva, cum ar fi: clasa de bonus/malus (istoricul daunalității) în care se încadrează persoana respectivă, vârsta acesteia, capacitatea cilindrică a vehiculului. Toți acești parametri vor fi luați în calcul la implementarea proiectului, astfel încât, prima de asigurare afișată prin intermediul comparatorului RCA să fie aceea la care persoana interesată ar putea încheia polița RCA cu un anumit asigurător”.

Pentru a respecta legislația GDPR în vigoare, în cadrul comparatorului RCA, datele de identificare ale persoanei vor fi protejate printr-un sistem criptat, care asigură confidențialitatea informațiilor. BAAR precizează că această inițiativă nu intră în contradicție cu principiile Directivei Europene privind distribuția in asigurări așa cum acestea sunt transpuse în legislația românească, comparatorul RCA neavând scop comercial, ci doar de informare, oferind posibilitatea consumatorilor de a “compara produse de asigurare RCA disponibile pe piață”. Totodată, modul de funcționare al comparatorului și mijloacele tehnice de securitate vor asigura respectarea principiilor și regulilor de concurență privind schimbul de informații.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) este o asociatie profesională care are ca membri toate societățile de asigurare autorizate să practice, pe teritoriul României, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și de tramvaie (RCA).

sursa: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sancțiuni pentru cei care hrănesc urşi „la marginea drumului”. Ce spune ministrul Mediului

Publicat

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, a declarat luni, la Braşov, că a avut discuţii cu colegii de la Interne, dar şi cu reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale şi locale, pentru a se trece la sancţionarea cu amenzi a celor care hrănesc urşii „la marginea drumului”.

„Am avut discuţii cu cei de la Ministerul de Interne şi cu cei de la toate autorităţile publice locale şi centrale care pot să sancţioneze astfel de comportamente. (…) În momentul de faţă, suntem în situaţia în care toţi cei care hrănesc ursul la marginea drumului să primească amendă”, a spus Alexe, menţionând că orice formă de hrănire a acestor animale sălbatice, inclusiv cea „instituţionalizată”, de genul celei practicate de anumiţi operatori economici, trebuie să înceteze.

Conform ministrului, acest comportament al oamenilor este una dintre principalele cauze pentru care ursul coboară în zonele locuite.

„Pentru că am avut acest caz de emoţie publică săptămâna trecută, vreau să spun un lucru şi lansez un apel către populaţie. Venind ieri spre Braşov, am văzut cozi de maşini şi în faţa fiecăreia era câte un urs. Fac un apel la populaţie şi sper să înţeleagă: ursul este un animal sălbatic, şi nu de companie. Dacă vom considera că hrănind un urs îi facem un bine, fals! Facem cel mai mare rău cu putinţă acelui exemplar sau specii. Odată hrănit de om, să nu ne imaginăm că se va întoarce în munte, să-şi caute hrana. (…) Indiferent cât de prietenos poate părea, este un animal sălbatic şi poate face victime. (…) Am văzut pe reţelele de socializare – şi nu aş vrea să jignesc vreun conaţional al meu, dar are IQ-ul zero – cum privea spre urs în timp ce-l hrănea”, a spus Alexe.

El a precizat că la minister există un grup de lucru care trebuie să identifice soluţii pentru problema urşilor.

„Sper ca în perioada următoare să găsim soluţii să ţinem ursul în pădure”, a subliniat Alexe.

Totodată, el a menţionat că proiectul în valoare de 10 milioane de euro privind amenajarea, cu fonduri europene, a unui sanctuar de urşi la Braşov a fost trimis la Ministerul Fondurilor Europene în analiză. De asemenea, Alexe a precizat că un alt proiect, cu finanţare prin AFM, prin care populaţiei din zonele cu probleme cu urşii i s-ar asigura garduri electrice de protecţie împotriva acestora se află, de asemenea, în fază de avizare la Consiliul Concurenţei, pentru ca de aceste facilităţi să poată beneficia şi micile ferme, persoane autorizate care desfăşoară activităţi agricole.

În context, primarul Braşovului, George Scripcaru, a anunţat că a transmis Ministerului Mediului o solicitare privind extracţia a şase exemplare de urşi din pădurile administrate de Regia Locală Kronstadt, care ar urma să fie relocaţi în Ungaria.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE 2020 la Universitatea din Alba Iulia. Platforma de înscrieri online, deschisă de miercuri. Locuri, acte, taxe, calendar

Publicat

universitatea alba Iulia UAB

Admiterea la specializările Universității ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, sesiunea din luna iulie, se va desfășura online. Platforma va fi deschisă din 8 iulie, potrivit reprezentanților instituției.

La specializările de licență, sunt disponibile 710 locuri finanțate din bugetul de stat, din care 29 pentru domenii prioritare și 949 locuri cu taxă (între 2000 de lei pe an și 2800 lei pe an, în funcție de specializare), respectiv 325 locuri la învățământ la distanță. În total, sunt 1.984 locuri disponibile.

La specializările de masterat, sunt 246 de locuri finanțate de stat (din care 17 pentru domenii prioritare) și 945 locuri cu taxă (între 2.200 și 3000 de lei pe an), în total 1195

Pentru toate programele de licență, masterat și doctorat din cadrul UAB, înscrierea și înmatricularea candidaților se vor face online. Procedura de înscriere online, AICI și AICI.

Comisiile de admitere au program de luni până vineri, între orele 9.00-15.00 şi sâmbăta 9.00-13.00. În data de 17 iulie 2020 candidaţii se pot înscrie online până la ora 16.00.

Taxa unică de înscriere este de 150 lei, pe baza căreia candidații pot depune dosare separate la două sau mai multe facultăți (cu aceeaşi dovadă a plăţii / chitanţă, ordin de plată etc., la fiecare dosar depus online).

În cadrul unei facultăți, candidaţii pot depune oricâte opţiuni doresc, pentru una sau mai multe specializări, pentru orice tipuri de locuri (subvenţionate, cu taxă sau cu taxă pentru învăţământul la distanţă). Este importantă ierarhia opțiunilor candidatului – se va începe cu cea mai dorită opţiune şi se vor completa şi altele, în ordinea descrescătoare a preferinţelor, mai precizează UAB.

Calendarul admiterii licenţă – sesiunea iulie-august 2020

8 iulie – 17 iulie: înscrierea candidaţilor

18 iulie: susţinerea interviului motivational / Proba de competenţă lingvistică – doar la specializările unde este cazul

20 iulie: afişarea rezultatelor iniţiale ale admiterii

20 iulie – 24 iulie: prima etapă de înmatriculare a candidaților admiși pe locuri finanțate de la buget și înmatricularea candidaților admiși pe locuri cu taxă

Studenţii care au fost admişi pe locuri finanţate de la buget şi care nu se înmatriculează în perioada 20-24 iulie îşi pierd locul obţinut prin concurs, care va fi redistribuit candidaţilor admişi, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, conform opţiunii lor din fişa de înscriere.

27 iulie: afişarea rezultatelor admiterii după prima etapă de înmatriculare

27 iulie – 31 iulie: a doua etapă de înmatriculare a candidaţilor admişi pe locuri finanţate de la buget în urma redistribuirii locurilor bugetate neconfirmate de candidaţii admişi initial şi înmatriculare a candidaţilor admişi pe locuri cu taxă

3 august – 28 august: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri cu taxă (realizată la nivel de secretariate ale facultăţilor, în zilele lucrătoare)

Acte necesare pentru înscriere

Dosarul de concurs pentru admiterea candidatului va conţine următoarele documente (transmise în format pdf sau jpg şi listate din aplicaţie)

Fişa de înscriere (se generează din aplicaţia de înscriere on-line);

Certificatul de naştere;

Cartea de identitate;

Certificatul de căsătorie (pentru persoanele căsătorite) sau alt document care certifică schimbarea numelui, dacă e cazul;

Diploma de bacalaureat sau echivalentă. Pentru promoţia 2019-2020 este valabilă diploma de bacalaureat sau adeverinţa de absolvire;

Foaia matricolă care însoţeşte diploma de bacalaureat sau echivalenta acesteia;

Dovada plăţii taxei unice de înscriere (150 lei)

Pot fi solicitate și alte documente, detalii AICI.

LOCURI la specializări de LICENȚĂ 2020-2021

Total UAB: 1984 locuri, din care 644 locuri finanțate din bugetul de stat (din care 29 pentru domenii prioritare) / 10 locuri sistem protecție socială / 50 locuri mediu rural / 6 locuri etnie romă / 949 locuri cu taxă și 325 la ID

FACULTATEA de ISTORIE și FILOLOGIE: 170 locuri din care 59 finanțate de la buget, 10 pentru absolvenții liceelor din mediul rural, 1 penru candidați din sistemul de protecție socială, 10 locuri cu taxă

Specializarea / Locuri finanţate de la bugetul de stat (din care: număr de locuri repartizate statistic / locuri pentru absolvenţii cu diplomă de bacalaureat proveniţi din sistemul de protecţie socială/ număr de locuri pentru absolvenţii liceelor din mediul rural / locuri pentru candidaţii de etnie romă) / Locuri cu taxă (din care Învăţământ cu frecvenţă (ZI)-Învăţământ la distanţă / total / taxa studii (an)

Istorie: 63 locuri din care 20 la  buget, 3 rural, 40 cu taxă (2.000 lei/an)

Limba şi literatura română – Limba şi literatura engleză: 63 locuri din care 20 buget, 3 rural, 40 cu taxă (2.200 lei/an)

Traducere şi interpretare (franceză-engleză): 44 locuri din care 19 la buget, 1 loc protecție social, 4 rural, 20 locuri cu taxă (2.000 lei/an)

FACULTATEA de ŞTIINŢE ECONOMICE: total locuri 625, din care 148 la buget, 2 pentru candidați din sistemul de protecție social, 5 pentru mediul rural, 245 cu taxă și 225 la ID

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate