Actualitate
Nu se mai percepe comision pentru contribuabilii care îşi achită ONLINE taxele şi impozitele. Măsură pentru încurajarea plăţilor electronice
Contribuabilii din Alba Iulia care vor să evite cozile de la ghişeele Direcţiei de Venituri pentru achitarea taxelor şi impozitelor, au la dispoziţie modalitatea de plată online, pentru care nu vor plăti comision. Într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial se arată că instituţia publică beneficiară a plăţii va suporta comisionul pentru plata online şi nu contribuabilul, aşa cum se specifica în legislaţia de până acum.
Conform documentului, această măsură este de natură a încuraja plăţile electronice şi de a pune în acord legislaţia autohtonă cu cea europeană.
Hotărârea de Guvern care a intrat în vigoare elimină posibilitatea instituţiilor publice de a percepe comision de la contribuabilul care îşi plăteşte taxele şi impozitele cu cardul. Însă pentru plata online rămâne valabilă posibilitatea perceperii de comision, dacă acesta este prevăzut în contractul încheiat cu banca pentru operaţiuni.
Potrivit noilor reguli introduse la 24 decembrie 2013, comisionul aferent plăţii cu cardul este suportat de către:
– plătitor, pentru comisioanele aferente serviciilor de plată percepute de către furnizorul său de servicii de plată
– beneficiarul plăţii, pentru comisioanele aferente serviciilor de plată percepute de către furnizorul său de servicii selectat.
Înainte de aceste modificări, reglementările stabileau că „comisionul perceput de furnizorul de servicii aferent efectuarii plăţii electronice poate fi suportat de către contribuabil, de către instituţia publică sau în orice altă variantă aleasă de către instituţia publică la momentul înregistrării în SNEP”.
În Alba Iulia pentru varianta de plată online, trebuie să intraţi pe portalul https://extranet.apulum.ro , unde pot fi accesate doar informaţiile privind obligaţiile de plată personale. Plata electronică cu cardul se realizează prin intermediul ghişeului virtual de plăţi, www.ghiseul.ro
În cazul în care faceţi plata online fără autentificare, trebuie să verificaţi dacă datele de identificare ale persoanei pentru care se face plata sunt declarate corect la Direcţia Venituri. Dacă vă înregistraţi pentru plata taxelor şi impozitelor prin sistemul electronic, atunci se necesită nume de utilizator şi parolă pentru autentificare în www.ghiseul.ro. Vă puteţi ridica plicul cu numele de utilizator şi parola, în baza actului de identitate, de la sediul Direcţiei Venituri.
Modalităţi de plată a impozitelor şi taxelor locale sunt următoarele:
1. Plata electronică cu cardul prin intermediul ghişeului virtual de plăţi www.ghiseul.ro
2. Plata electronică folosind servicii de internet banking
3. Ordin de plată la bancă (C.U.I. 4562923)
4. Plata prin mandat poştal
5. Plata cu cardul (POS) la sediul Direcţiei Venituri
6. Plata în numerar la sediul Direcţiei Venituri.
Citește și CALENDARUL OBLIGAŢIILOR FISCALE pe luna MARTIE 2014
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News