Actualitate
Nu se va mai folosi registrul jurnal de încasări și plăți. Alte documente financiar-contabile, eliminate de la 1 ianuarie 2016
Un proiect de ordin publicat de Ministerul Finanţelor prevede eliminarea din nomenclatorul documentelor financiar-contabile a registrului jurnal de încasări și plăți. Proiectul ar urma să se aplice din 2016.
Printre cele mai importante modificări se află eliminarea registrului jurnal de încasări și plăți și a altor formulare financiar-contabile, ca de exemplu: procesul-verbal de plăți, fișa de cont analitic pentru cheltuieli de producție sau fișa de cont analitic pentru cheltuieli.
Registrul jurnal de încasări și plăți (cod 14-1-1/b) este un document reglementat în prezent de Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 170/2015 pentru aprobarea reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă. Mai exact, acesta este completat de persoanele fizice care desfășoară activități independente și care conduc contabilitatea în partidă simplă.
Încasările din Registrul-jurnal de încasări și plăți cuprind:
– sumele încasate din desfășurarea activității;
– aporturile în numerar și prin conturi bancare făcute la începerea activității ori în cursul desfășurării acesteia;
– sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte împrumuturi;
– sumele primite ca despăgubiri;
– sumele primite sub forma de sponsorizări, mecenat sau donații;
– sumele primite reprezentând forme de sprijin cu destinație specială din fonduri externe nerambursabile (subvenții);
– alte sume iîcasate (de exemplu restituiri de impozite, taxe și penalități).
În ceea ce privește plățile, acestea cuprind:
– plățile efectuate în cadrul activității desfășurate în scopul realizării de venituri;
– sumele reprezentând restituirea aporturilor în numerar și prin conturi bancare;
– sumele reprezentând rambursarea de credite bancare sau de alte împrumuturi;
– alte plăți efectuate (de exemplu penalități, amenzi plătite).
Sumele înregistrate în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se totalizează lunar. În condiţiile conducerii evidenţei contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operaţiune economico- financiară se înregistrează în ordine cronologică, în funcţie de data efectuării operaţiunii de încasare/plată.
Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se editează anual sau la cererea organului de control. El se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii sale.
sursa: avocatnet.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News