Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Nu se va mai folosi registrul jurnal de încasări și plăți. Alte documente financiar-contabile, eliminate de la 1 ianuarie 2016


Publicat

contabil datorieUn proiect de ordin publicat de Ministerul Finanţelor prevede eliminarea din nomenclatorul documentelor financiar-contabile a registrului jurnal de încasări și plăți. Proiectul ar urma să se aplice din 2016.

Printre cele mai importante modificări se află eliminarea registrului jurnal de încasări și plăți și a altor formulare financiar-contabile, ca de exemplu: procesul-verbal de plăți, fișa de cont analitic pentru cheltuieli de producție sau fișa de cont analitic pentru cheltuieli.

Registrul jurnal de încasări și plăți (cod 14-1-1/b) este un document reglementat în prezent de Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 170/2015 pentru aprobarea reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă. Mai exact, acesta este completat de persoanele fizice care desfășoară activități independente și care conduc contabilitatea în partidă simplă.

Încasările din Registrul-jurnal de încasări și plăți cuprind:

– sumele încasate din desfășurarea activității;

– aporturile în numerar și prin conturi bancare făcute la începerea activității ori în cursul desfășurării acesteia;

– sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte împrumuturi;

– sumele primite ca despăgubiri;

– sumele primite sub forma de sponsorizări, mecenat sau donații;

– sumele primite reprezentând forme de sprijin cu destinație specială din fonduri externe nerambursabile (subvenții);

– alte sume iîcasate (de exemplu restituiri de impozite, taxe și penalități).

În ceea ce privește plățile, acestea cuprind:

– plățile efectuate în cadrul activității desfășurate în scopul realizării de venituri;

– sumele reprezentând restituirea aporturilor în numerar și prin conturi bancare;

– sumele reprezentând rambursarea de credite bancare sau de alte împrumuturi;

– alte plăți efectuate (de exemplu penalități, amenzi plătite).

Sumele înregistrate în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se totalizează lunar. În condiţiile conducerii evidenţei contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operaţiune economico- financiară se înregistrează în ordine cronologică, în funcţie de data efectuării operaţiunii de încasare/plată.

Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se editează anual sau la cererea organului de control. El se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii sale.

sursa: avocatnet.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2021: Proba scrisă va fi organizată în 21 iulie. Detalii din calendarul examenului și metodologie

Publicat

examen profesor

Calendarul concursului de Titularizare 2021 a fost publicat în Monitorul Oficial și aprobat prin Ordinul 5.991/2020. Proba scrisă va fi organizată în 21 iulie, iar primele rezultate vor fi comunicate în 27 iulie, potrivit calendarului aflat în lucru la minister.

Titularizarea este concursul național de ocupare a posturilor didactice, de angajare în învățământ. Candidații care iau medii peste 7 se pot angaja pe perioadă nedeterminată și cei care iau peste media 5, pe perioadă determinată, dacă există posturi disponibile, scoase la concurs.

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/ catedrelor declarate vacante/ rezervate în învățământul preuniversitar:

Termen: 10 mai 2021 – verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs;

Perioada: 11-17 mai 2021 – înregistrarea dosarelor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2021, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere;

Perioada: 12-18 mai 2021 – verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului;

Perioadele: 19-20 mai 2021; 13-16 iulie 2021 pentru absolvenții promoției 2021/absolvenţii 2021 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/ departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic – validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.

Notă: (1) În perioada  11-17 mai 2021 pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie-mai 2021.

(2) În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2021 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/ universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/ departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 21 iulie 2021, până la ora 8.00. Absolvenţii promoţiei 2021 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

(3) Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, candidaţii nu mai validează fişele de înscriere şi optează, în scris, pentru judeţul/municipiul Bucureşti în care se prezintă la repartizare.

Termen: 21 mai 2021 – afișarea, la avizierele inspectoratelor şcolare, a: listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă; listei cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional  care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice.

Notă: Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, candidatul care observă erori în datele afișate informează, în scris, prin poștă electronică, inspectoratul școlar în vederea corectării acestora pânăla data de 16 iulie 2021.

Perioada: 24 mai-25 iunie 2021 – stabilirea centrelor de concurs şi comunicarea acestora la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Direcţia Generală Învăţământ Preuniversitar; organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe*.

Notă: (1) În perioada 24 mai-25 iunie pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie-mai 2021.

(2) Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada 24 mai – 4 iunie 2021.

Termen: 21 iulie 2021 – desfășurarea probei scrise;

Termen: 27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale;

Perioada: 27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare;

Perioada: 29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor;

Termen: 3 august 2021 – comunicarea rezultatelor finale;

Termen: 4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

Termen: 5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a:

cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c);

cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d);

cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e);

cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz;

Termen: 6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;

Perioada: 9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Iohannis: Vaccinarea se va face la locul de muncă pentru personalul sanitar și în centre mobile pentru restul populației

Publicat

Klaus Iohannis a anunțat luni că strategia de vaccinare anti-Covid va fi aprobată în perioada imediat următoare, de CSAT.

Președintele a reamintit că din grupurile prioritate la vaccinare fac parte tot personalul din domeniul sănătății, cel din centre rezidențiale și medico-sociale și populația cu risc ridicat și personalul din domenii-cheie, esențiale bunei funcționări a societății.

Vezi LIVE VIDEO: Declarații Klaus Iohannis, despre campania de vaccinare anti-COVID. Precizări oficiale

”Au fost stabilite toate mecanismele de aprovizionare, stocare și implicare a resurselor umane, precum și planul de acțiune. Strategia de vaccinare va fi supusă aprobării CSAT pe care o voi convoca în perioada imediat următoare. MS, MApN și MAI au colaborat foarte bine pentru pregătirea procedurilor și asigurarea responsabilității personalului medical. Am discutat despre necesitatea ca serviciile medicale de vaccinare să fie ușor accesibile pentru categoriile-țintă, ceea ce implică un mare efort de logistică și transport în condiții sigure, adaptate noului vaccin”, a declarat Iohannis.

Potrivit sursei citate, vaccinarea se va face etapizat, în funcție de aprobarea, producția și alocarea de vaccinuri către fiecare țară. Aceasta se va realiza la locul de muncă pentru personalul din domeniul sănătății, centre de vaccinare fixe și mobile, echipe mobile, rețeaua de medici de familie și centre drive-thru pentru celelalte categorii de populație.

Ministerul Apărării va fi cel care va asigura gestionarea depozitului central și a celor 6 depozite regionale, de unde se va face distribuția către centrele locale.

Toate informațiile vor fi puse pe un site oficial dedicat campaniei de vaccinare.

”Este foarte important de știut că vaccinurile, odată aprobate de organismele internaționale de profil, sunt sigure, eficiente și sunt singura soluție viabilă de a pune capăt acestei pandemii”, a subliniat președintele.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Declarații Klaus Iohannis, despre campania de vaccinare anti-COVID. Precizări oficiale

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis susţine, luni după-amiaza, o declaraţie de presă după ședința de la Palatul Cotroceni privind campania de vaccinare anti-COVID-19.

La această ședință au participat ministrul Apărării Naţionale, Nicolae Ciucă, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, şi ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru.

Declarații:

Acum, când vaccinurile s-au transformat în certitudine, începem să întrezărim ieșirea din această criză medicală de proporții

Până atunci trebuie să respectăm măsurile în vigoare, care încep să dea rezultate

La momentul în care vaccinurile vor ieși din producție, va trebui să ne asigurăm că le putem distribui tuturor în mod echitabil

Avem de-a face cu o adevărată problemă de securitate națională

Autoritățile s-au mobilizat foarte bune și avem o strategie de vaccinare care va fi aprobată în zilele următoare

Au fost stabilite toate mecanismele de aprovizionare, stocare și implicare a resurselor umane, precum și planul de acțiune

Strategia de vaccinare va fi supusă aprobării CSAT pe care o voi convoca în perioada imediat următoare

MS, MApN și MAI au colaborat foarte bine pentru pregătirea procedurilor și asigurarea responsabilității personalului medical

Am discutat despre necesitatea ca serviciile medicale de vaccinare să fie ușor accesibile pentru categoriile-țintă, ceea ce implică un mare efort de logistică și transport în condiții sigure, adaptate noului vaccin

Conform strategiei, din grupurile prioritate la vaccinare fac parte: tot personalul sanitar, ca și cel din centre rezidențiale și medico-sociale, populația cu risc ridicat și personalul din domenii-cheie, esențiale bunei funcționări a societății

Vaccinarea se va face etapizat, în funcție de aprobarea, producția și alocarea de vaccinuri către fiecare țară

Vaccinarea se va face la locul de muncă pentru personalul din domeniul sănătății, centre de vaccinare fixe și mobile, echipe mobile, rețeaua de medici de familie și centre drive-thru pentru celelalte categorii de populație

Ministerul Apărării va fi cel care va asigura gestionarea depozitului central și a celor 6 depozite regionale, de unde se va face distribuția către centrele locale

Comunicarea clară cu cetățenii și combaterea dezinformării sunt cheie

Toate informațiile vor fi puse pe un site oficial dedicat campaniei de vaccinare

Este foarte important de știut că vaccinurile, odată aprobate de organismele internaționale de profil, sunt sigure, eficiente și sunt singura soluție viabilă de a pune capăt acestei pandemii

 

 

Şeful statului a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute întâlnirea de la Cotroceni.

„În chestiunea vaccinării, campania de vaccinare trebuie să fie un succes şi ca atare, după părerea mea, campania de vaccinare este o chestiune de securitate naţională. Pentru asta am convocat o şedinţă pentru luni, la care vor participa, în afară de mine, ministrul Apărării, ministrul de Interne şi al Sănătăţii şi vom clarifica toate aspectele care ţin de campania de vaccinare ca şi chestiune de securitate naţională”, a spus Iohannis.

Executivul a aprobat, în ultima şedinţă, la propunerea Ministerului Sănătăţii, Memorandumul referitor la înfiinţarea Comitetului naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea împotriva SARS-CoV-2.

Activităţile vor fi desfăşurate de reprezentanţi ai instituţiilor implicate din cadrul Ministerului Sănătăţii şi instituţiilor din subordinea, în coordonarea şi sub autoritatea MS, cu rol în sănătatea publică (INSP, ANMDMR), Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, precum şi de reprezentanţi ai Colegiului Medicilor din România şi organizaţiilor profesionale de profil.

Medicul primar de boli infecţioase Valeriu Gheorghiţă de la Spitalul Militar Central a fost desemnat coordonator al campaniei de vaccinare anti-COVID-19 la nivel naţional.

surse: agerpres.ro, hotnews.ro, g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Școala Gimnazială „Lucian Blaga” din Ocna Mureș va fi modernizată prin fonduri europene. Proiect de peste 12 milioane de lei

Publicat

Peste doi ani, elevii Școlii Gimnaziale ”Lucian Blaga” din orașul Ocna Mureș, județul Alba, vor beneficia de o clădire complet modernizată și de dotări noi pentru cursuri. Acest fapt va fi posibil ca urmare a implementării proiectului finanțat în cadrul Axei Prioritare 10.1 a Programului Operațional Regional 2014-2020, după semnarea de azi a contractului de finanțare pentru proiectul „Reabilitarea și modernizarea infrastructurii educaționale a Școlii “Lucian Blaga” clasele 0 – VIII din orașul Ocna Mureș”. Valoarea totală a proiectului este de peste 12,4 milioane lei, din care fondurile nerambursabile reprezintă circa 98% din suma cheltuielilor eligibile, adică mai mult de 2,6 milioane euro.

„Primăria din Ocna Mureș și-a asumat, prin strategiile locale, atingerea obiectivului de dezvoltare în favoarea comunității. Cu acest proiect pentru Școala ”Lucian Blaga”, avem semnate trei contracte de finanțare – prin care reabilităm energetic Spitalul, beneficiind de sprijinul Consiliului Județean Alba și încă unul, prin care construim două clădiri cu locuințe sociale și realizăm un proces de regenerare urbană, modernizând 6km de străzi din zonele defavorizate. Lucrăm la îmbunătățirea condițiilor urbane din oraș, pentru că oamenii au nevoie de condiții moderne de trai. Ne preocupă în cel mai mare grad investițiile pentru creșterea calității vieții cetățenilor și vrem să modernizăm orașul. Proiectul școlii va asigura condiții mai bune de educație și de activitate pentru aproape 500 de persoane, elevi și cadre didactice. Creșterea nivelului de educație al copiilor din comuna noastră asigură premisele unei viitoare generații de locuitori mai informați, mai responsabili în relația cu comunitatea locală și mediul înconjurător, mai implicați în viața economică și socială a localității”, a declarat primarul Silviu Vințeler, după semnarea acestui contract de finanțare.

Finanțarea este acordată în cadrul Programului REGIO 2014-2020, pentru investiții în educație și formare, pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții, prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, în conformitate cu apelul de proiecte dedicat învățământului obligatoriu. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de participare a populației școlare din învățământul obligatoriu la un sistem educațional performant, care să asigure resursele umane necesare unei dezvoltări socio-economice durabile.

Pe lângă creșterea accesului, calității și atractivității educației, care contribuie astfel la creșterea ratei de participare la diferite niveluri de educație, obiectivul specific al acestui proiect include asigurarea unei oferte educaționale adecvate tuturor copiilor din mediul rural, accesibilă și de calitate, precum și asigurarea de șanse și oportunități egale pentru educație.

”Orașul Ocna Mureș a intrat în sfârșit pe calea dezvoltării, după ani întregi în care a stagnat. Pe de o parte vorbim de revigorarea Băilor Sărate din Ocna Mureş, ale căror ape clorosodice şi-au arătat puterea tămăduitoare timp de aproape 100 de ani. Acestea vor redeveni un important reper pe harta turistică a României. În prezent lucrările de construcție a complexului balnear de 6.500 de metri pătrați sunt în plină desfășurare, acestea urmând a fi finalizate în anul 2021. Pe de altă parte, susținem toate inițiativele locale, deoarece ne dorim ca zona de nord a județului Alba să se dezvolte mai repede, să recupereze din decalajul față de alte zone, profitând și de posibilitatea conexiunii prin drumuri modernizate cu autostrăzile A10 și A3. De aceea, acest gen de investiții în educație asigură localnicii și pe toți cetățenii din zonă că ne preocupă foarte mult dezvoltarea județului Alba în ansamblul său”, a declarat Ion Dumitrel, Președintele Consiliului Județean Alba.

Proiectul de modernizare a Școlii gimnaziale „Lucian Blaga” din Ocna Mureș își propune reabilitarea clădirii, inclusiv a structurii de rezistență a acesteia. Se vor reface finisajele interioare și exterioare, vor fi modernizate toate instalațiile interioare, urmând a fi achiziționată o nouă și modernă centrală termică. Prin proiect vor fi realizate grupuri sanitare moderne, precum și accese pentru persoane cu dizabilități. Toate sălile de clasă și laboratoarele din clădirea de peste 1.300mp vor fi dotate cu mobilier și echipamente didactice și de suport pedagogic moderne, corespunzătoare calitativ și funcțional standardelor unui act educațional complet.

Resursele financiare necesare proiectului „Reabilitarea și modernizarea infrastructurii educaționale a Școlii “Lucian Blaga” clasele 0–VIII din orașul Ocna Mureș” sunt alocate prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa Prioritară 10 – Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, Prioritatea de investiții: 10.1 – Investiții în educație și formare, prin Operaţiunea 10.1B, dedicată creșterii gradului de participare la nivelul educației timpurii și învățământului obligatoriu, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a sistemului. Proiectul fi definitivat până în 31 octombrie 2022, valoarea totală cererii de finanțare fiind de 12.432.065,49 lei, din care suma nerambursabilă reprezintă peste 2,6 milioane euro (12.182.841,08 lei), diferența fiind reprezentată de contribuția beneficiarului la cheltuielile eligibile și neeligibile.

”În acest moment, orașul Ocna Mureș atrage pentru dezvoltare peste 35 milioane lei toate destinate revigorării climatului socio-economic. Investițiile pentru dezvoltare economică sunt susținute de firme private și de Consiliul Județean, care își dorește ca Ocna Mureș să redevină cât mai curând stațiune balneoclimatică. Proiectul de modernizare a Școlii ”Lucian Blaga” este al doilea ca importanță la nivel local, după cel de regenerare urbană și dezvoltare a comunităților marginalizate. Pe acest domeniu al reabilității infrastructurii educaționale avem în județul Alba proiecte la Colegiile Tehnice din Cugir și Aiud, la Liceele Tehnologice din Sebeș și Jidvei, dar și la trei școli gimnaziale din Blaj, la Școala Gimnazială din Abrud, precum și la două școli gimnaziale din comuna Stremț. Valoarea totală a acestor proiecte este de peste 87 milioane lei. Acestea se adaugă celor peste 20 milioane lei care sunt folosiți pentru investițiile de creștere a eficienței energetice în unitățile de învățământ liceal din Alba Iulia, Baia de Arieș și Teiuș. Astfel, mai mult de 3.000 de elevi din județul Alba vor beneficia de îmbunătățirea condițiilor de studiu, cu sprijinul fondurilor europene”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate