Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Număr de urgență 114. Care sunt noutățile pe care le aduce în soluţionarea situaţiilor ce necesită intervenţii rapide

Publicat

telefon mobil

Va fi introdus un nou număr de urgență, 114, care alături de cel existent, 112, va ajuta la soluţionarea rapidă a situaţiilor care necesită intervenţii de urgenţă. Ministerul Comunicaţiilor a pus în dezbatere un proiect legislativ în acest sens.

Va fi introdus un nou număr de urgență, 114, care alături de cel existent, 112, va ajuta la soluţionarea rapidă a situaţiilor care necesită intervenţii de urgenţă.  Ministerul Comunicaţiilor a pus în dezbatere un proiect legislativ în acest sens.

Potrivit proiectului normativ, publicat pe site-ul ministerului, la numărul de urgenţă 114 se vor transmite automat date de localizare a telefonului mobil, scrie digi24.ro.

Proiectul generează schimbări care vor permite asigurarea unui răspuns cât mai prompt la urgenţele cetăţenilor, prin îmbunătăţirea posibilităţilor de preluare şi gestionare a informaţiilor de localizare asociate apelurilor de urgenţă în vederea creşterii gradului de acurateţe şi de precizie a localizării apelanţilor aflaţi într-o situaţie de urgenţă şi, totodată, prin punerea la dispiziţia dispecerilor  sau autorităţilor a unui set mai larg şi mai precis de informaţii de localizare, în scopul unui răspuns cât mai eficient al autorităţilor la situaţii de urgenţă, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Totodată, proiectul va determina creşterea efieicienţei gestionării urgenţei prin furnizarea unor informaţii de localizare mult mai precise, aceste elemente generând o reducere semnificativă a timpului de gestionare a urgenţei, şi implicit, a timpului de răspuns la situaţii de urgenţă.

Efectele acestea vor fi realizate prin reglementarea transmiterii gratuite a mesajelor tehnice standardizate scurte asociate apelurilor de urgeţă, care conţin informaţii privind localizarea precum şi asigurarea transmiterii cu prioritate, de către furnizorul de servicii de telefonie destinate publicului prin intermediul reţelelor publice mobile a acestor mesaje. Aceleaşi soluţii privind gratuitea şi prioritizarea sunt previzute şi în cazul transmiterii informaţiilor privind localizarea prin utilizarea conexiunii de date.

Furnizorii de reţele publice mobile de telefonie vor suporta costul mesajelor tehnice standardizate scurte de localizare şi a traficului de date generat de informaţia de localizare obţinută pe baza echipamentului terminal pe durata apelului, se mai arată în document.

Reamintim că în prezent, în România, sunt două numere de urgență: 112 și 113, ultimul destinat persoanelor cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire care pot transmite SMS serviciilor de urgență.

sursă: digi24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax